Vraag over Wajangpop

Subforum Geloof in Indonesië 
55 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Geloof in Indonesië > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
geenaam
Gebruiker
spacer line

Hallo,

Ik heb een tijdje terug een Wajang pop gekregen.
In zeer goede staat, en leuk om te hebben.

Nou vroeg ik mij af of een wajang pop heilig is, of dat er krachten aan zitten.

Kan ik de wajang pop gewoon in de huiskamer zetten op de kast?
En wat moet ik vooral niet doen met de wajang pop?

Bedankt alvast!

Pascal.F
Gebruiker
spacer line

Vooral niet als sexspeeltje gebruiken ! Emoticon: Laugh out loud

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Heb je al met de zoekfunctie gekeken? Er staan hier nogal wat topics over wajang-/wayangpoppen

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Malam dat is iets vor jou om te antwoorden.
Ik weet wel wat je met een pop uit indonesie kan doen, maar met een wajang niet.
Ja met zo'n waaier daar kan je mee wiebelen en dan komt er een wind te voorschijn die je niet ziet........... Emoticon: Laugh out loud maar wel voelt..... Emoticon: Party! Emoticon: Party!
https://www.google.com/search?(...)kAXZp-XL0owPQv1os%3D

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Tja Ziel, meestal geef ik geen antwoord op dit soort vragen, wayangpoppen komen voort uit de Indiase heldendichten Ramayana en Mahabharata.
Ik heb er thuis een stelletje staan, uiterst decoratief, geheime krachten moeten ze bij niet mee aankomen, ook niet bij mijn Sundanese echtgenote, dus ik laat het maar zo, ik zou alleen maar mensen die er wel in geloven tegen hun schenen schoppen. Emoticon: Blush

De oudste pop die ik heb noem ik Pop, zoals Geenaam aan geeft is ook het geval bij mij met deze Pop, in zeer goede staat en leuk om te hebben. Emoticon: Yes!

Op de vraag van Geenaam of zijn pop heilig is en krachten bezit , kan ik geen antwoord op geven, mijn Pop in ieder geval wel, ze is heilig voor mij en buitengewoon krachtig. Emoticon: Shiny

Of je die pop thuis op de kast kan zetten , mijn Pop in ieder geval niet, dan zou ik gelijk een paar lellen krijgen, dat bedoelde ik met krachtig, waar dus overigens niets geheims aan is. Emoticon: Nooo

Wat moet je vooral niet doen met zo'n pop , ik kan alleen maar aangeven wat ik wel moet doen om mijn Pop goedaardig te houden. Emoticon: Wink

Zorg dragen voor de regelmatige aanvoer van pegulanten, regelmatig aaien en zeggen dat ze een mooie Pop is, op zijn tijd een punt zetten, voor zover de punt nog werkt, de Pop zeker niet boos maken, en de gouden regel hanteren, regel ťťn, de Pop heeft gelijk, regel twee, mocht de Pop geen gelijk hebben dan vervallen we automatisch terug op regel ťťn, de Pop heeft gewoon gelijk dussssss Emoticon: Shut up!

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Ha ha die pop van Malam ja zeg denk er om geen kwaad woord over haar hoor hi hi
Die pop van mij die zegt niets, maar doet te veel en die hoef ik ook niet veel van te zeggen omdat ze er niet meer is van verte zegt ze nog wel eens wat maar lekker toch kan ze ook niet boos worden, want ik ben een rare jongen die gauw mensen boos kan maken.

Had er ook verschillende thuis staan had want ze zij nu ergens opgeslagen.
Ze zaten helemaal onder het stof want ze stonden ergens hoog en daar kon die kleine van mij niet bij komen dus ze hebben zich zelf niet schoon gemaakt het waren maar houten Jan klaassen die een jurk aan had.....volgen mij de categorie homo----pati Emoticon: Shiny

Ha ha gewoon door gaan met leven en laten leven, zeggen ze toch altijd... Emoticon: Yummie! Emoticon: Nice

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Jan van Toor
Gebruiker
spacer line

Met dit onderwerp heb ik mezelf al eens in de vingers gesneden op dit forum en ben hierom zelfs een keer verbannen van dit forum ! dus ik sla mijn beurt ff over !

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2018
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

63,628,723 pageviews Een website van indahnesia.com