Subforum Het visumgebeuren

forum.indonesiepagina.nl 
64 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Het visumgebeuren > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Belanda69
Gebruiker
spacer line

Is het mogelijk om een dollar rekening te openen in IndonesiŽ? Of een Credit card met de Dollar als valuta?

Omdat de Euro alleen maar in waarde zal dalen......

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Voorzover ik weet kun je in Indonesie alleen maar een rekening openen met en verblijfsvergunning, nog afgezien wat voor soort rekening. Een creditcard is aan een rekening gekoppeld, toch?

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

koming
Gebruiker
User icon of koming
spacer line

Ik vermoed dat wanneer je een dollarrekening zou kunnen openen dat hele volksstammen in Indonesie daar gebruik van zouden maken. Dan blijft er geen rooie rupiah meer over.
Maar ik kan het mis hebben ...

koming

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

Bijna elke grote banken hebben een dollar of andere buitenlandse currency deposito ( valas) in hun productassortiment.
Er wordt weinig gebruikt omdat de rente zo goed als nihil is.
Zelfs de Rabo , ABN ( moet je niet doen) bieden de mogelijkheid .
Dus moet je officieel ingeschreven zijn.

bisa dicek of makemyday .

Belanda69
Gebruiker
spacer line

Allen hartelijk bedankt voor de antwoorden. BraziliŽ heeft een prepaid credit card voor Brazilianen die buiten BraziliŽ op vakantie gaan. (Aan de rekening gekoppeld) In dollars. In Nederland kan men ook een dollar rekening openen maar alleen voor zakelijke klanten. Ik ga het maandag aan de bank vragen. Nog een ander vraagje; hoe zit het nu met de vestigingswet? Ik heb begrepen dat, als men ouder is dan 55 jaar, het mogelijk is om je daar permanent te vestigen.
En als je getrouwd bent, dat je dan een jaar in IndonesiŽ mag verblijven. Klopt dit?

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Wat in Brazilie of in Nederland geldt is niet van toepassing in Indonesie.

Voor info mbt vestiging even een of meer van de volgende woorden in de zoekfunctie intoetsen
visa
visa lansia (voor 55+)
kitas
kitap

Het zijn allemaal geen zaken die je even snel regelt. Tegen die tijd gaat het msischien weer goed met de euro Emoticon: Smile

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

eveline
Gebruiker
spacer line

Ik heb begrepen dat er tegenwoordig een verblijfsvergunning KITAS voor nodig heeft.
Ik heb helaas daar net zo als hier ook in Euro, niet in US dollar.
ABN AMRO bestaat in Indonesie niet meer, die is overgenomen door een Australische bank.
Een paar jaar geleden moest ik mijn geld transfer naar een andere bank daarom of kiezen voor een AUS dollar.

Ik verwacht ook dat binnenkort (maart-april-mei) de euro flink zal dalen. Tegen het eind van het jaar verwacht ik de euro bijna gelijk als de US dollar. Gggrrrrrrr, niet leuk.
Wat je misschien wel kan doen is, proberen bij de city bank... Heb je meer kans dat ze wel willen doen, in US dollar. Bovendien is city bank niet perse nodig in Indonesie, ergens anders zijn ze er ook.

Choose to be optimistic, it feels better. If you think you are too small to make a difference, try sleeping with a mosquito!

eveline
Gebruiker
spacer line

On 19-02-2015 15:31 Belanda69 wrote:
Allen hartelijk bedankt voor de antwoorden. BraziliŽ heeft een prepaid credit card voor Brazilianen die buiten BraziliŽ op vakantie gaan. (Aan de rekening gekoppeld) In dollars. In Nederland kan men ook een dollar rekening openen maar alleen voor zakelijke klanten. Ik ga het maandag aan de bank vragen. Nog een ander vraagje; hoe zit het nu met de vestigingswet? Ik heb begrepen dat, als men ouder is dan 55 jaar, het mogelijk is om je daar permanent te vestigen.
En als je getrouwd bent, dat je dan een jaar in IndonesiŽ mag verblijven. Klopt dit?

Niet alleen in BraziliŽ...dat hebben we hier in NL ook.
je kunt voor prepaid credit card zowel in Euro of in Dollar bijvoorbeeld terecht bij GWK.
Het is ook handig als je in Dollar land op vakantie gaat. Emoticon: Wink

Choose to be optimistic, it feels better. If you think you are too small to make a difference, try sleeping with a mosquito!

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

On 19-02-2015 16:38 eveline wrote:

ABN AMRO bestaat in Indonesie niet meer, die is overgenomen door een Australische bank.
.

Officieel bestaat ABN ( De bank) niet meer in Indonesia, is al jaren over genomen door RBS.
Nu door een Australische bank ?

Wel weet ik dat bij Jalan Sudirman nog een grote ABN kantoor is ( nog nooit geweest, wel gebeld) , en de filiaa vroeger hoofdkantoor in Jln Ir Juanda (weg richting Pasar Baru) , onder welke naam ze nu heet weet ik niet , wel kwam ik 2 jaar geleden (?) bij die kantoor.
Vroeger voor de overname van RBS kom ik vaak.

www.saripages.com/.../abn-amro-bank-nvjakartaban...
Vertaal deze pagina
18 sep. 2014 - ABN Amro Bank NV is listed under the category of Banks in Jakarta. Located at JL Ir H Juanda No 23 24, Central Jakarta 10120.

bisa dicek of makemyday .

Belanda69
Gebruiker
spacer line

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan. Anne Mieke, Eveline, Surya Atmadja hartelijk bedankt voor de informatie!

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.Eveline, Ik heb op de site van het GWK gekeken. 1 Euro= 1,0724 USD

Ondanks dat de Rupiah gekoppeld is aan de dollar denk ik, dat de Rupiah in de toekomst ook in waarde zal verminderen. Laats heeft de centrale bank van IndonesiŽ al een interventie gedaan.
Ook eergisteren de rente verlaagt om de economie te stimuleren.

Maandag gaan we naar de bank en het vragen.

Amed East Bali
Gebruiker
User icon of Amed East Bali
spacer line

Als buitenlander een US$ rekening openen in Indonesie kan. Geen enkel probleem, maar men dient wel over een KITAS of KITAP te beschikken en men dient vaak minimaal US$ 1,000,- op de rekening aan te houden.

O.a. BCA biedt de mogelijkheid om rekeningen in iets van 9 verschillende valuta aan te houden. In ons geval gebruiken wij de IDR, US$ en Euro rekeningen bij BCA.

If you have nothing to loose, you can risk everything

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Ik moet altijd lachen als je serieuze handelingen ziet langs komen, wat kan wel en wat kan niet .
Laat ik voorop stellen er kan heel veel hier, maar je moet de weg weten.
Zelfs de genomineerden mensen hier, weten maar al te goed dat IndonesiŽ een weer wil van corrupter mensen rond lopen en dan weet je ook dat alles via die kanalen heel veel kan.
Maar je kan het niet openbaar door geven, dus ook hier is het advies, geen advies, want je moet weten, niets kan, maar alles is mogelijk.
Probeer hieruit maar een advies te geven.
Officieel kan niets, maar inofficieel kan je zelfs de bank omkopen..... Emoticon: Sadley Emoticon: Cooool Emoticon: I love it

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Anorak
Gebruiker
User icon of Anorak
spacer line

Open GEEN rekening bij de Danamon bank. Die hebben de Danamon dollar waarna ze terug gaan wisselen naar Us Dollar. En die grap kost veel geld!!!!

Where there is a will there will be relatives.

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 20-02-2015 12:49 zieleffe wrote:
Ik moet altijd lachen als je serieuze handelingen ziet langs komen, wat kan wel en wat kan niet .
Laat ik voorop stellen er kan heel veel hier, maar je moet de weg weten.
Zelfs de genomineerden mensen hier, weten maar al te goed dat IndonesiŽ een weer wil van corrupter mensen rond lopen en dan weet je ook dat alles via die kanalen heel veel kan.
Maar je kan het niet openbaar door geven, dus ook hier is het advies, geen advies, want je moet weten, niets kan, maar alles is mogelijk.
Probeer hieruit maar een advies te geven.
Officieel kan niets, maar inofficieel kan je zelfs de bank omkopen.....
Klopt helemaal. Heeft vaak totaal geen nut vooraf info te vragen. Ter plekke kan er van alles veranderen. Mijn vrouw vroeg een tijdje geleden hoeveel de rente voor een deposito was. Ca. 4%. Dat vond ze te laag en met een beetje heen en weer getawar kreeg ze 7,4% i.p.v. 4%. Gewoon even ter plekke aan de slag.
Creditcard voor meneer de londho niet mogelijk. Na wat heen en weer gepraat en een bedragje, was het wel mogelijk.
Vandaag had ik ook zoiets ergens in Midden-Java. Volgens de gemeentelijke autoriteit kon iets niet. Eventjes gepaait met wat basa-basi en een envelopje en opeens kon het wel, ondanks dat de regels nee zeggen.
Wil je een banklening? Kan hoor. Hoeveel procent voor de betreffende bankbeambte? Opeens gaan heel wat regels op de helling.
Het blijft een grappig en vermakelijk gebeuren. Moet je geen londho 's hebben die op hun strepen gaan staan van "dit zijn de regels, blablabla....." Alles is mogelijk met het toverwoord: geld, uang, duit.

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Klinkt handig natuurlijk en ook wel vermakelijk. Het is gewoon verdomd handig: corruptie.
En daarom ook zo verdomd lastig uit te roeien, want iedereen heeft wel een reden waarom het voor hem handig en ook wel een beetje toegestaan is. Nou begrijp ik best dat de ene corruptie wat groter is dan de andere, maar toch...

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Terima kasih Y-B......ik weet niet meer hoe je het moet uitleggen, ieder moet in dit geval voor zich zelf beramen, hoe of wat het je wil doorzetten, ik bezit al vanaf 1995 een bankrekening en niemand heeft er over, als er maar geld binnen komt.
Zelfs mijn adres is al jaren veranderd maar gebruiken kan ik het nog steeds.
Maar als ze het willen opheffen ik ga er nog geen 1 juta aan verliezen.... Emoticon: Nice
Ik weet niet dat ik er goed aan doet, om dit te melden, maar IndonesiŽ is nu eenmaal een vreemd land, niet de hogere maken de dienst uit hier, zouden ze wel willen, maar het volk is eigenwijs en bewandeld hier hun eigen regels, maar de lagere maken het uit en die weten de weg hoe het moet.
Ze kunnen van hogere hand zo veel willen op gebied van toerisme, zoals Ahok wil meer toeristen naar Jakarta helpen, dan begin ik al te smalen van het lachen, dan zal hij eerst zijn volk in Jakarta moeten omturnen
Zoals Y-B schrijf ga niet op je strepen staan, want dan breng je niets van terecht, ga ze beconcurreren, niet !!!!dan ga ik naar een ander, die doet het wel.
Zo ga je om met IndonesiŽ, nogmaals niet!!!!, dan ga ik naar een andere, die doet het wel, moet je eens kijken, hoe snel ze van gedachte veranderd.
Een pracht land dit, als je er weet mee om te gaan, ik blijf mij steeds meer verbazen, over wat er gebeurd hier.
Ook ik maak in mijn omgeving een strijd mee en dat maakt mijn leven juist aangenaam, hoe meer strijd ik moet voeren hoe meer ik geniet........... Emoticon: Worship Emoticon: Shiny

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

85,179,573 pageviews Een website van indahnesia.com