Beklimmen Merapi vulkaan

Subforum Java 
47 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Java > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Kaat2013
Gebruiker
spacer line

Weer een vraagje op dit geweldige forum!
Mijn man wil graag een tocht doen, de Merapi beklimmen. Ik heb daar niet de conditie voor, dus dan is het leuk voor hem als hij dat in een groepje kan doen.
Nu zie ik op bv. yogyakarta.nl alleen een tocht die je 's nachts doet, en dat zien we niet zo zitten. Heeft iemand een tip voor een trip overdag? Bij voorkeur van tevoren online te boeken.

jupje
Gebruiker
User icon of jupje
spacer line

Van de beklimming van de Merapi weet ik helaas alleen datgene wat ook op google te vinden is.
Als alternatief zou je echter ook voor een beklimming van de vulkaan Lawu kunnen kiezen.
Dat is een dode vulkaan, zelfs een fractie hoger nog dan de Merapi (+3200 m), en ligt hemelsbreed ca. 100 km naar het oosten.
Vanuit Yogjakarta naar Solo, en vandaar richting Tawamangu.
Ook met openbaar vervoer goed te doen.
Ik maak daar regelmatig, minimaal eens per maand, lange dagwandeltochten in de buurt van de bekende hindoeÔstische tempels candih Sukuh en candi Cetoh.
Behalve deze 2 grotere tempels bevinden zich daar in de buurt nog zeker 5 andere kleinere tempels.
Verder heb je daar onderweg veel kruidnagelbomen, uitgestrekte theeplantages, uitgebreide akkers vol allerlei groentes, zoals wortel, prei en koolsoorten, en er is zelfs een grote rubberplantage (kampoeng karet).
Naast uitgestrekt tropisch oerwoud, velden vol wilde "vlijtige liesjes" , tientallen grotere en kleinere watervallen, en adembenemende uitzichten.
Bij helder weer kun je zelfs honderd kilometer naar het westen de tweelingvulkanen Merapi en Merbabu waarnemen.
Naar de top van Lawu voeren zeker 3 verschillende routes.
De meest gebruikelijke is die vanaf Tawamangu richting Sarangan/Madiun, en dan precies vanaf de grens tussen midden - en oost-Java kun je starten. Onderweg zijn een 6-tal posten, zeg maar schuilhutjes, waar je kunt rusten, maar er zijn geen winkeltjes, zodat je wel voldoende proviand voor de hele dag moet meenemen.
Er is ook een nieuwe route, start vanaf de Sukuhtempel, die ik binnenkort eens ga uitproberen.
Het is in 1 dag goed te doen, maar dan moet je wel vroeg in de ochtend al vertrekken, bij voorkeur tegen zonsopgang.
Overnachten op de top zelf is ook nog een mogelijkheid.
En in de omgeving van Tawamangu en de Sukuh zijn diverse accommodaties, al vanaf Rp. 50.000 per zeer eenvoudige 2 persoonskamer.

SOLO MAN FOREVER

Pascal.F
Gebruiker
spacer line

Kaat,

Vorig jaar zijn wij met de jeeps tot aan de bunker en in de verdwenen dorpjes geweest op de hellingen van de Merapi.
Dit was zeker de moeite
De top ziet men dan in de verte liggen maar is nog een heel eind te gaan of rijden ??
Volgens mij is de reden van het nachtelijk vertrek de zonsopgang die men dan kan bewonderen.
Op de site van Indonesie .nl kan je zien.
Totaal onderweg vanaf Yogja 12 uur
Wandelen totaal 6 uur.

Ik zou verschillende trip makers in Yogja aanschrijven en vergelijken.
Vergeet zeker geen slechte kleding aan te doen en ook niet je mondmasker !!!

Kembang
Gebruiker
User icon of Kembang
spacer line

Wees maar voorzichtig met die vulkaan....het is een zťťr levendige vulkaan die al 2x in

korte tijd is uitgebarsten.... Emoticon:

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Ja...en ik was er bij in 2010, en niet 2 keer toen maar tig keer.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

erwin
Gebruiker
User icon of erwin
spacer line

Ik heb in 1999 de Merapi beklommen, een hele tijd geleden dus. Volgens mij wordt er alleen maar 's nachts geklommen. Voornamelijk voor twee redenen. Ten eerste om van op de top te kunnen genieten van de prachtige zonsopgang. En ten tweede en misschien wel de voornaamste reden de hitte. Hoe dichter je bij de top komt, hoe warmer de ondergrond wordt. De stenen dicht bij de top zijn echt behoorlijk warm. Zou je overdag klimmen dan betekent dit, dat je op het heetste van de dag, op de heetste plaats van de vulkaan bent. Niet meteen een goede combinatie.

Het is beter spijt te hebben van iets dat je gedaan hebt, dan spijt te hebben om iets dat je niet gedaan hebt

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Nachtelijke beklimmingen zijn sinds kort niet meer toegestaan voor zover ik heb gelezen. Overdag beklimmen is natuurlijk warmer, maar wel minder veilig, gezien de altijd hoge activiteit van de vulkaan.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

= edit: verkeerde topic =

Kaat2013
Gebruiker
spacer line

Mmmmm, ik lees t al; dit gaan we niet doen. De kans is natuurlijk heel klein, maar stel je voor dat er toch iets gebeurd, dan zit ik alleen met kind in Indonesie.. Moet er niet aan denken.
Iemand een idee voor een andere mooie wandeltocht daar in de buurt, die minder risico's geeft? We zitten bij Rumah Dharma, in de buurt van de Borobudur.

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Hebben jullie een goede levensverzekering Kaat?
Laten klimmuuuuuuuh.
Ik heb nu al zoveel plannen gezien van jullie, hoelang gaan jullie, 5 jaar Emoticon: Confused

Kembang
Gebruiker
User icon of Kembang
spacer line

Ik heb nu al zoveel plannen gezien van jullie, hoelang gaan jullie, 5 jaar Emoticon: Confused

Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud LOL

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2018
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

66,988,958 pageviews Een website van indahnesia.com