Twee weken Indo

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
53 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
kazuka
Gebruiker
spacer line

Ik heb het geluk om in mei voor een tweede keer binnen een jaar naar Indo te mogen! Vorige keer ben ik op Sumatra, Bali, Lombok en de Gili's geweest. Dit keer ga ik samen met mijn vader en we vinden het erg lastig om een eiland te kiezen en zouden daarom graag wat hulp hebben. Alhoewel ik vorige keer nog lang niet alles van de bezochte eilanden heb gezien, wil ik toch voor andere eilanden gaan. We zitten te denken aan Sulawesi, wat heel veelzijdig klinkt, maar voor twee weken misschien wat groot? En ik heb het idee dat het vervoer van en naar de verschillende plekken wat lastiger is, maar correct me if I'm wrong! Aan reisdagen ontkom je natuurlijk niet, maar we hebbben naar twee weken en willen natuurlijk zoveel mogelijk zien. Flores en Komodo zijn wellicht ook een optie. Tips en ervaringen zijn meer dan welkom!

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Voor twee weken is Flores perfect, eventueel gecombineerd met Sumba of Timor. Je hoeft niet perse naar Komodo te gaan als het bedoeling is om de varanen te zien, dat kan op Rinca (met 2 tot 2,5 uur met de boot een stuk dichterbij). Wil je alleen voor Flores kiezen dan zou je kunnen beginnen in het oosten . De meeste mensen beginnen in Maumere of Ende maar het stuk van Larantuka naar Maumere en dan vooral de eerste 1,5 uur zijn prachtig.
Mogelijke plaatsen die interessant zijn, waar accommodatie is en vanwaar je eea kunt ondernemen zijn.

De eilanden uit de kust bij Riung lijken hier en daar op de eilanden uit de kust bij labuan Bajo. Riung zelf is echter niet te vergelijken met Labuan Bajo. Het is erg low key met heel weinig toeristen terwijl LB langzaamaan Kuta-verschijnselen begint te vertonen.

- Larantuka
4 uur
- Maumere
2 tot 2,5 uur
- Moni*
1,5 tot 2 uur
- Ende
4 tot 5 uur
- Riung**
2 tot 2,5 uur
- Bajawa***
4 uur
- Ruteng****
4 uur
- Labuan Bajo*****

* voor Kelimutumeren
** voor Marine national park, snorkelen, boottochten
*** voor traditionele adatdorpen zoals Bena, Bela, Langga, Gurusina, trekking Inerie (meerdaags),
**** voor spider ricefields, Renamese meer, watervallen, Wae Rebo (meerdaagse trek)
***** voor Rinca (varanen), Komodo (varanen, pink beach), boottochten naar eilanden uit de kust, snorkelen

Van Maumere of Ende vind ik persoonlijk Ende de leukste stad. Je zou Maumere dus kunnen overslaan en meteen doorreizen naar Moni of er hooguit 1 nacht blijven.
Moni, Ruteng en Bajawa zijn hoog gelegen en hebben een fijne (slaap) temperatuur.
In Labuan Bajo zijn tegenwoordigen in het zuiden wat luxe hotels, maar deze zijn verder van alles. Op alle andere plekken is de accommodatie minder luxe. Wil je Flores combineren met Sumba of Timor dan zou ik ongeveer 8/6 of 9/5 aanhouden (8 of 9 dagen Flores en 5 tot 6 dagen Timor of Sumba). Alle drie de eilanden zijn qua natuur en cultuur verschillend

Sulawesi kan ook wel maar inderdaad daar zijn de afstanden een stuk groter. Het meest interessant in Sulawesi is Tanah Toraja in het zuiden op 6 tot 8 uur rijden van Makassar, gecombineerd met midden Sulawesi (Lore Lindu en/of Togean-eilanden) maar dat betekent wel grote afstand over de weg afleggen. Of combineren met Minahasa (Manado, Tomohon en Tondano en Bunaken).
Wil je een indeling voor Sulawesi dan horen we het wel.
Er zijn nog talloze andere mogelijkheden. Je bent nog niet op Java geweest? Want dat is voor 2 weken ook nog een mogelijkheid.

Als je naar Flores wilt dan kun je het best een vlucht voor Denpasar boeken. Wil je combineren met Sumba, idem, een combinatie met Timor kun je heen of terug Jakarta/Denpasar.
Vervoer is overigens nergens echt lastig als het gaat om de grotere trajecten.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

kazuka
Gebruiker
spacer line

Super bedankt voor deze uitgebreide reactie, hier hebben we echt iets aan. Ik ben inderdaad ook nog niet op Java geweest, maar ik moet zeggen dat het minder toeristische me wel aantrekt en ik denk dat eerder te vinden op Flores of Sulawesi. Ik ga ne even verder inlezen in de genoemde plekken, maar een mogelijke route voor Sulawesi is ook heel erg welkom! Emoticon: Smile

ojla240
Gebruiker
User icon of ojla240
spacer line

even reageren: morgenavond (15 februari 19:55) bij 3 op reis is Chris van makassar naar toraja aan het reizen op Sulawesi.

kazuka
Gebruiker
spacer line

Op 14-02-2015 11:09 schreef ojla240:
even reageren: morgenavond (15 februari 19:55) bij 3 op reis is Chris van makassar naar toraja aan het reizen op Sulawesi.

Thanks voor deze tip nog! Heb het teruggekeken via uitzending gemist.

Vind het nog steeds lastig om de knoop door te hakken, maar ik neig ondertussen toch meer naar Flores vanwege de afstanden en onze tijd. Als iemand nog aanvullde info heeft hoor ik het graag!

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Ik begon er mijn posting al me vorige week, voor 2 weken is Flores perfect. Ik heb veel vergelijkingsmateriaal in Indonesie en daarbij staat Flores in de top 3 en Sulawesi niet. Dat betekent nog niks want ieders smaak is anders. Sulawesi is net zo goed de moeite waard maar ik denk dat je op Flores meer variatie hebt op een redelijker afstand. Wil je op Sulawesi Toraja bijvoorbeeld combineren met het noorden dat moet er gevlogen worden waarbij je moet kiezen tussen eerst weer terug naar Makassar of verder naar het noorden naar Poso waarbij je alsnog een vlucht via Makassar moet nemen om in Manado te komen.

Als je wilt kan ik wel helpen met een persoonlijk reisplan. Daarvoor hoef je alleen maar een mail te sturen.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

81,949,442 pageviews Een website van indahnesia.com