Hulp nodig voor lieve vrouw

Subforum Andere praat 
57 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Andere praat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent Indonesië gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geëxecuteerd in Indonesië  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · Indonesië gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
paullek
Gebruiker
spacer line

Beste landgenoten en anderen die verbonden zijn via dit Forum. In de bergen in Bogor woont een 68 jarige weduwe: Juriah. Ze heeft 2 zoons en 2 dochters. Ze woont in een hut van gedek (bambu matten) en valt in de categorie: zeer arm. Met Rp 400,000 per maand (25 euro) die moeder verdiend als schoonmaakster ,moet ze rondkomen. 3 van haar kinderen zijn getrouwd en hebben hun eigen gezin. Ook de kinderen zitten in dezelfde economische schaal. Men leeft van dag tot dag.
3 weken geleden kreeg Ibu Juriah hevige pijnen in de buik. Gelukkig heeft ze de ziektekosten verzekering voor armen en heb ik haar naar het ziekenhuis gebracht met haar jongste zoon. Na 8 uur in rijen te hebben gestaan bleek ze niet meer te kunnen plassen vanwege een niersteen zo groot als een vuist. Links en rechts zitten er nierstenen. Na slopende tochten om een ziekenhuis met een vrije plek te vincen is moeder Juriah opgenomen. Helaas is derde klas in het ziekenhuis niet meer dan een bed hebben en een dokter die eens per dag langs komt. Eten, verschonen, bewegen...het zijn allemaal zaken die door de familie van de patient moeten worden geregeld. Met geen geld in de portemonee in het ziekenhuis en dan ineens toch een flinke rekening krijgen voor infuus. Wat moet je doen. Ik heb direkt betaald. De kinderen van ibu Juriah zitten zwaar in de stress. De oudste wil zijn moeder niet meer kennen en de twee na oudste heeft afgehaakt en gezegd dat ze zal bidden voor moeder. Nu is moeder overgeleverd aan de jongste zoon van 19 en zijn zus van 28 die 3 kleine kinderen heeft en ook niks in de portemonee. Moeder ligt vaak in haar eigen vuil en bloed en ik help haar verschonen. Dit moet erg onprettig zijn voor een vrouw van 68 die twee dochters heeft die dit zouden moeten doen. De dochter komt elke dag nadat ik heb gezegd dat ik haar reiskosten betaal en er voor zorg dat zij en haar familie kunnen eten.
Ik ben opzoek naar mensen die zolang moeder Juriah in het ziekenhuis ligt financieel kunnen helpen. Helaas heb ik zelf veel andere problemen die mijn financien beinvloeden. Ieder dag is er een bedrag van 10 euro nodig. Ik denk dat wanneer moeder Juriah geopereerd is ze over 3 weken het ziekenhuis uit is. Ze is momenteel te zwak om geopereerd te worden zegt de dokter. Ze moet eerst aansterken. Wie help mij en deze lieve vrouw met twee kinderen? Elke bedrag is van harte welkom. Je kun mij bereiken in Indonesie : +6282310379069 of via email paulEmail-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.medialinks.co.id

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

Topic verhuist naar juiste forum.

Verzoek aan YB, is de authenticiteit te achterhalen van dit bericht?

It's only kinky the first time.

paullek
Gebruiker
spacer line

Vertel me wat U denkt dat nodig is om te bewijzen en ik lever wat gevraagd wordt. Ik ben me ervan bewust dat internet een bron van slechte praktijken is. Begrijp dus uw vraag.

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

Ik kan weinig met een topic als deze. Slechts validatie van het geschrevene. Als dat al mogelijk is. Het forumbeheer doet een poging hiertoe. Het forumbeheer is opzich niet tegen een hulp aktie. We wachten af van wat er via andere kanalen tot ons komt.

paullek
Gebruiker
spacer line

Ja begrijp ik. Heb u al een foto van de patient gestuurd. U kunt mij googlen en ook de link openen van mijn email adres. Groeten

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Is na te checken als exacte adres bekend is.

En Paul, wat is je positie in Bogor/Indonesia want je hebt een lokaal telefoonnummer en lokaal emailadres. Niet dat dat argwaan oproept maar als je vertrouwen wilt kweken en support wilt krijgen, kan je wellicht beter ook open over jezelf zijn. Ben je een toerist, pensionado, vrijwilliger, zakenman, ex-pat, etc.?

paullek
Gebruiker
spacer line

Je hoeft me maar te Googlen en je krijgt de antwoorden: Paul Lek Indonesia...probeer t zou ik zeggen

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Paul, klopt het dat je ongeveer € 210,.-- nodig hebt?
En dat krijg je niet voor elkaar binnen jouw netwerk van expats en andere vrienden/bekenden in Indonesië.
Als ik zie dat je aan advertising doet, zul je toch een netwerk hebben.
Snap ik niet helemaal. Lijkt me toch handig als je wat meer vertelt.

paullek
Gebruiker
spacer line

210 en dan zijn er nog incidenteel kosten voor sommige medicijnen.
Nee, ik zit niet in een netwerk van expat's. De enige keer dat ik tussen expat'sv zat in 20 jaar was tijdens de kroning van Willem Alexander op de Nederlandse ambassade. Had het idee dat ik in het buitenland was.Met mijn klanten praat ik niet over prive zaken. Ik kom ook niet in kroegen. Te druk met het werk en de kinderen. Naast het probleem van Ibu Juriah en haar niersteen heb ik nog twee andere acute problemen. Als die problemen er niet waren was er een oplossing voor Ibu Juriah.

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Paul ik heb gezien dat mensen je kunnen vertrouwen, je hebt voldoende van je zelf laten zien.
Ik twijfel niet over je goede bedoelingen maarrrrrr, wat wil je bereiken, ibu Juriah is één van de honderdduizenden in Indonesië.
Je hebt al hier en daar wat antwoord gehad, meest van mensen die al langere tijd in Indonesië wonen en weten hoe het werkt, net als jij.

Alle mensen die langere tijd in Indonesië verblijven doen wel op de één of andere manier iets, je komt nu met een individueel verhaal, buitengewoon triest, dat geef ik toe, maar je weet toch zelf ook wel dat dit één van de tienduizenden trieste verhalen is hier.
Natuurlijk zou ik ibu Juriah graag helpen, maar dat zou dan weer ten koste gaan van een aantal zeer trieste gevallen in mijn omgeving, men kan nu éénmaal niet het leed van de hele wereld op de nek nemen.

Mocht je het nog niet doen, tracht te investeren in educatie, dat heeft zin voor de toekomst van gezinnen, daar heb ik zelf prachtige ervaringen mee opgedaan.
Als ik hier aandacht zou moeten vragen voor alle trieste gevallen om mij heen dan heb ik namelijk dagwerk
Zo hebben we dus allemaal onze problemen.

We hebben in het verleden al diverse acties gehad voor bijvoorbeeld weeshuizen, ik weet dat daar veel forumgebruikers iets mee hebben gedaan o.a. ik, niet één meer, weg alles weg.
Om een paar namen te noemen Maam Dian of Willemgeheim, nooit meer wat van gehoord.
Doe je eigen ding Paul, zoals wij allemaal doen.

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Eerlijk ik zit er ook mee, wat kunnen we betekenen , neem mijn voorbeeld, ik ben zo geript, als ik al mijn eigen leven,hier op tafel moet gooien, dat mijn gevoelens gewoon van vertrouwen gewoon weg is.
Ik vind het triest, ondanks dat vandaag Jokowi veel over mensen sprak miskin miskin miskin arm armmoede..
Hij wil wel helpen, dus kijk eerst naar wat die vrouw voor rechten heeft en ga daar voor bemiddelen bij het ziekenhuis
Want ze schijnt rechten te hebben kijken of die rechten ook plaats vinden.
Niet; dan sla alarm om hetziekenhuis hun verplichtingen moet nakomen ..... Emoticon: Angry Emoticon: Very funny Emoticon: Confused
Ik ben het helemaal mee eens met Malam daar wil ik mij bij aansluiten.... Emoticon: Very funny Emoticon: Blush

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

nsenada
Gebruiker
User icon of nsenada
spacer line

En ik sluit me ook aan bij Malam. Hoe erg het ook is, ik denk dat de meeste van ons wel iets doen voor de gemeenschap waar ze in leven. En die gevallen zijn vaak even erg.

Maar, Malam... ik heb 'educatie' voor de kinderen van mijn omgeving ook geprobeerd en het is een maat voor niets. (Doet er verder niet toe)

Ik weet nu in wie, hoe, wat en waarom ik geld steek en meer kan ook ik niet doen.

There's a big difference between kneeling down and bending over!

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

On 11-02-2015 12:35 nsenada wrote:
En ik sluit me ook aan bij Malam. Hoe erg het ook is, ik denk dat de meeste van ons wel iets doen voor de gemeenschap waar ze in leven. En die gevallen zijn vaak even erg.

Maar, Malam... ik heb 'educatie' voor de kinderen van mijn omgeving ook geprobeerd en het is een maat voor niets. (Doet er verder niet toe)

Ik weet nu in wie, hoe, wat en waarom ik geld steek en meer kan ook ik niet doen.

Ja Nsenada, het gaat niet in alle gevallen op, ik hou me maar vast aan hetgeen wat wel is gelukt, daar heb ik veel voldoening van.

Anorak
Gebruiker
User icon of Anorak
spacer line

Precies zoals Malam al aangeeft, Indonesie zit vol,met ditvsoort verhalen. Erg genoeg allemaal. Dat is het dilemma met een topic als dit. Het werkelijke probleem is wat groter dan aangegeven. Zelfs dat maakt niet uit. Elk derde wereldland zit er vol mee. De oplossing van deze problemen? Horen op een ander niveau. De oplossing vrees ik zit niet in 210 euro.

En dat is nou net het moeilijke er aan. Ik heb YB gevraagd zijn voelhorens eens uit te steken om te kijken wat werkelijk een,oplossing is. Daar is ondertussen kontakt over.

Where there is a will there will be relatives.

paullek
Gebruiker
spacer line

De zoon van Ibu Juriah beschouw ik als mijn eigen kind. De jongen heeft nooit een vder gehad want die is er vandoor gegaan toen moeder zwanger was. Dit en ook de ekonomie heeft hem geestelijk enorm geraakt. Ja....er zijn vele gevallen in onze direkte omgeving die ook erg zijn. Dit is een gezin dat echter dichter bij mijn hart zit. Er zijn maar twee kinderen die om de beurt in het ziekenhuis wachten. Mijn aangenomen zoon meldt dat ie nu ziek is.
Het zijn stress volle weken. Ik heb slechts een poging gedaan via dit forum om een groep aan te spreken waar ik ook tot behoor. Heb er een kontakt aan overgehouden om van gedachten te wissellen. Hoop dat er iemand helpt is erg klein. Okay, tot zover

Derde klas in het ziekenhuis valt onder BPJS de ziektekosten verzekering. De meeste kosten worden betaald. Geen klachten over BPJS dus. De problemen zitten in het feit dat verzorging van de patient voor rekening komt van de familie. Niet als in Nederland dus. Hier moet je de patient voeren, verschonen, oefenen en de administratie van laboratorium, apotheek, transfusie...etc regelen. De verzorging in het ziekenhuis zoals in Nederland komt in de buurt van wat hier VIP is. Met twee mensen die al gedurende twee weken de wacht doen is onmenselijk. De kinderen hebben geen geld om met de angkot te komen of te eten....BPJS is een hele verbetering maar niet afdoende in dit geval

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Succes Paul. Hoop dat er iemand is die nog geen "ontwikkelingswerk" doet in RI want ook ik geef al voldoende uit aan allerlei mensen en doelen (goedschiks dan wel kwaadschiks); naast het feit dat het hier water naar de zee dragen is.

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Ik ben even aan het nadenken geslagen want ik heb ook een gevoel van onbehagen en na wikken en wegen, kom ik zelf met de konklusi,dat mijn verstand zegt, dat zo als andere hier hun verhaal plaatsen, ik ook tot het slotsom gekomen bent.
Dat het niet eerlijk is, tegen over mijn kleinkind hier, die het niet breed hebben, omdat hun vader verrekt om te werken en oma moet helpen.
Ik mij totaal niets meer van aantrek, wat er voor een ellende hier gebeurd.
Als ik zie hoe ze hier leven, als een god in frankrijk, dan ben ik niet meer van plan, om de rotzooi die de Indonesiers er zelf van maken.
Ik mij niet verplicht voel, om die rotzooi van een ander, niet mee op mijn schouders zal dragen.
Hoe vervelend dat voor u ook klinkt,ik ben iemand die er geen doekjes er om heen bind
Ik sprak hier over wat Malam beschreef over Sugabumi, dat mensen daar moesten betalen voor hun pasje, dan geloven ze je niet en als dat zo was, dan moeten ze maar protesteren.
Als je ziet hoeveel hier van die dure auto's rijden en ieder hier zijn eigen leven lijd, dan voel ik geen medelijden meer met deze bevolking.
Schrijf zoals het is en ik mee maak van dichtbij.......... Emoticon: Angry Emoticon: Angry
Mooier kan ik er niet van maken....... Emoticon: So funny Emoticon: Eerie

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

On 14-02-2015 10:45 zieleffe wrote:

Als je ziet hoeveel hier van die dure auto's rijden en ieder hier zijn eigen leven lijd, dan voel ik geen medelijden meer met deze bevolking.
Schrijf zoals het is en ik mee maak van dichtbij.......... Emoticon: Angry Emoticon: Angry
Mooier kan ik er niet van maken....... Emoticon: So funny Emoticon: Eerie

Ik moet je even verbeteren ouwe mopperkont, ik ken je namelijk.
Geen medelijden is niet waar, als je die ellende ziet, dan breekt je hart, maarrrrrr je kan de ellende van de hele wereld niet op je nek nemen.
We dragen allemaal ons steentje bij, zo simpel is het, zouden we een slordige miljoen op de bank hebben staan dan zouden we i.p.v. een steentje wel een kei bij willen bijdragen Emoticon: Yes!
Helaas is bij mij de bodem van de put al haast te zien Emoticon: Blush

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Echter als mensen een steentje kunnen en willen bijdragen voor Paul's "aangenomen" zoon en familie, waarom niet. Degenen die hier wonen, zijn willens en wetens toch al een lopende ontwikkelingswerker want niemand ontkomt daaraan. Maar als er mensen uit NL, maar ook daarbuiten, zijn die zich geroepen voelen een steentje bij te dragen; doe het.
Ik heb ook al een paar maal voor noodacties via de school van mijn dochter oproepen verstuurd en verbazend veel positieve reacties vanuit NL gekregen. Gelukkig zijn er nog voldoende Nederlanders die wel een bijdrage willen leveren, zeker als het om een overzichtelijke actie gaat. Hulde voor deze mensen.

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Nee, we kunnen niet iedereen helpen of de wereld verbeteren maar het kan ook geen kwaad dat we elkaar een beetje helpen. Je hoeft er ook niet echt aan te "ontkomen" vind ik. In Indonesie wonen of er vrienden of kennissen hebben betekent bijna automatisch dat je wat extra doet. Wij kunnen dat ook doen. De wereld is niet goed verdeeld en het is goed dat we ons dat blijven herinneren (of door Paul nu).
Om Ziel er zijn inderdaad veel mensen daar die het heel erg goed hebben en de verhoudingen daar zijn nog veel verder zoek dan hier in Nederland. Maar je weet ook niet altijd wat zij doen om hun minder bedeelde landgenoten te helpen. Laat iedereen in godsnaam doen wat hij of zij goeddunkt.

Info about Flores? FLORES SURGA KITA - http://www.travel2flores.info

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Anne_Miek schreef
Om Ziel er zijn inderdaad veel mensen daar die het heel erg goed hebben en de verhoudingen daar zijn nog veel verder zoek dan hier in Nederland. Maar je weet ook niet altijd wat zij doen om hun minder bedeelde landgenoten te helpen. Laat iedereen in godsnaam doen wat hij of zij goeddunkt.

Zeker; moeten ze blijven doen, vooral hun eigen mensen blijven helpen.
En dat heb ik niet veroordeeld. ik kan met Y-B zo ver mee gaan dat de Nederlander daarvoor wel gevoelig voor zijn.
Er worden wel eens aksies hier georganiseerd dat zie je dan op TV maar dan nog leven ze hier er op los of het niets kost, dus ja leven en laten leven, ik heb het over wat ik zie en dat zijn verrassingen, dat kan je niet geloven, ze doen maar wat om er bij te horen.
Zoals Malam mij als ouwe brombeer betiteld,ik weet dat het een grap is,het kan zijn maar het is mijn leven, dat je eigen moet omschakelen is mij ook bekend.
Leuke dingen die je ook mee maak dat is niet om over te schrijven, want dat weet ieder een wel en dat maak iedereen wel mee.
Als ik bijna iedere dag in het zwembad lig/zit, daar is niets om over te schrijven, ja die mooie meiden die hier rond lopen, daar zijn jullie toch niet in geinteresseerd, buiten om dat ze ook zijn met hoofdoek en met kleren en al in het pierebadje met hun kinderen aan het sollen zijn.
Of over het weer je zeg het maar, die zijn de laatste weken slecht, bar slecht.
Nat en klammig is het, zo komt er tussen door weer een negatieve bericht.
Maar het is wel zo je maak hier wel wat mee en je verbaast je elke keer weer hoe ze het doen of hoe het uitvalt.
Dat zal ik in de andere topic beschrijven..... Emoticon: Wink Emoticon: Shiny

Kembang
Gebruiker
User icon of Kembang
spacer line

Ik wil best een steentje bijdragen maar dan liever het geld aan

AnneMieke of YB overmaken, ze zijn voor mij een vertrouwd persoon op dit forum.

Dus geeft je banknummer op via Yerun die mijn e-mail adres hebt......

Het blijft bij mij eenmalig....buiten dát betaal ik genoeg belastinggeld aan afdeling

Ontwikkelingslanden (overheid) die in feite het geld over de balk gooien en die mensen

die het écht nodig hebben zien geen rooie cent, want die zijn verdwenen in de corrupte

zakken van de overheden... Emoticon: Angry Emoticon: Angry

paullek
Gebruiker
spacer line

Ibu Juriah wacht op het sein van de dokter voor operatie. dat is goed nieuws, daarna wordt alles duidelijk kwa tijd en kosten voor vervoer. Jammer is dat mijn aangenomen zoon en de man van zus van mijn zoon, volledig doorgedraaid zijn na 3 weken in het ziekenhuis. Alle geldpotjes zijn op, ook dat van mij. Vandaag moeten ze besluiten of moeder naar huis wordt gehaald want er is geen geld meer en iedereen is bekaf. Als moeder naar huis gaat, dan verslechterd haar toestand en is het wachten op het laatste uur. Kembang als er hulp is en maar 1 maal.....dan ben ik al enorm blij. Ik zal een foto sturen met je naam bij de patient als bewijs dat dit verhaal geen verzinsel is...maar helaas pure ellende. 1 van de velen ja inderdaad, maar deze bijzonder dicht bij. Bank gegevens kan ik sturen en zal een copy maken als er iets ontvangen is.. Alvast hartelijk dank

paullek
Gebruiker
spacer line

In de nacht van donderdag 5 op vrijdag 6 Maart is Ibu Juriah overleden. 1 keer bloed spoelen overgeslagen omdat er geen vervoer was (en betaald kon worden) en geen mensen waren om haar naar de kliniek te brengen. Voor de behandeling daarna was haar lichaam al te zwak . Ibu Juriah lag in haar woning in de bergen waar geen auto kan komen. Motor was geen optie meer. Haar optillen en dragen een taak voor 2 tot 3 mensen. Ze is begraven achter haar huis bij de rivier.

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

Dat is tiest nieuws. Condoleances aan de familie.

Toch de harde werkelijkheid in RI. Een ander beeld dan het gebruikelijke tourisme. De armoede is enorm. Met alle gevolgen.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2017
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

60,729,645 pageviews Een website van indahnesia.com