zaak opstarten

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
42 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
bulekurus
Gebruiker
spacer line

Heb ergens gelezen,
Wanneer een Bule een verblijfsvergunning heeft via istri sponser, dan kan hij meehelpen/werken in de zaak (restaurant,winkel,..) van zijn vrouw maar mag hij niet op de uurrooster staan en een loon / loonfiche krijgen; Klopt dit

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

Verblijfvergunning is niet dezelfde als werkvergunning.
Men kan een werkvergunning krijgen als je X aantal jaren getrouwd bent met de Indonesische partner.

bisa dicek of makemyday .

_Jarno_
Gebruiker
User icon of _Jarno_
spacer line

Ja dat klopt.

Ministerie van Werkgelegenheid of hoe je het ook wilt vertalen verrekken het echter om fatsoenlijke regels te formuleren aan de hand van de wet. Bij gebrek aan kunnen ze je niks maken daar de overkoepelende/hogere wetten het mogelijk maken.

Echter, het is en blijft Indonesie dus een verrassing achter iedere boom Emoticon: Smile

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

Anorak
Gebruiker
User icon of Anorak
spacer line

Een workperit krijg je als je een,kontrakt hebt met een Indonesische onderneming die met toestemming van een aantal ministeries de vergunning heeft een buitenlander aan het werk te hebben. Daarvoor moet de Indonesische onderneming aantoonbaar opdrachten voor hebben. Getekend en gestempeld door beide partijen waarbij ook vast staat voor welke tijdsduur dit kontrakt loopt. En voor welk salaris de buitenlander aan het werk gaat. Pas daarna gaat de papierhandel naar immigratie. En die beslissen,of je een workpermit krijgt.

Zal de namen van alle documenten maar laten.

Where there is a will there will be relatives.

Anorak
Gebruiker
User icon of Anorak
spacer line

Overigens, niet juist om Sid. Als je aandeelhouder bent van een Indonesische BV kun,je met je verblijfsvergunning ook aan het werk. Maar dan wel alleen in de limiet van de BV.

Where there is a will there will be relatives.

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

On 04-02-2015 15:31 Anorak wrote:
Overigens, niet juist om Sid. Als je aandeelhouder bent van een Indonesische BV kun,je met je verblijfsvergunning ook aan het werk. Maar dan wel alleen in de limiet van de BV.

Zal binnenkort naar Jakarta voor een gesprek met een notaris , kan mijn vrouw mogelijk aandeelhouder worden van mijn op te richten PT ?
.Bedankt voor de tip. Emoticon: Shiny

bisa dicek of makemyday .

bulekurus
Gebruiker
spacer line

Het gaat mij niet om die 1200 $ uitsparing voor een werkvergunning maar ik zit met een conceptidee in mijn hoofd die ik de komende maanden wil verder perfectioneren zodat ik kan zien of de Indonesische markt daar klaar / wilt voor zijn . Dat bedrijf mag volledig op de naam van mijn vrouw staan (heb liever de kick van het runnen) maar ik wil volledig vrij in de zaak staan zodat ik mijn staf volledig zelf kan kneden en opleiden hoe ik het wil. Is dit een utopie ?

merdekaSah
Gebruiker
User icon of merdekaSah
spacer line

On 04-02-2015 16:04 bulekurus wrote:
Het gaat mij niet om die 1200 $ uitsparing voor een werkvergunning maar ik zit met een conceptidee in mijn hoofd die ik de komende maanden wil verder perfectioneren zodat ik kan zien of de Indonesische markt daar klaar / wilt voor zijn . Dat bedrijf mag volledig op de naam van mijn vrouw staan (heb liever de kick van het runnen) maar ik wil volledig vrij in de zaak staan zodat ik mijn staf volledig zelf kan kneden en opleiden hoe ik het wil. Is dit een utopie ?

Om evt problemen te voorkomen kan je het beste een "bedrijfsleider" aanstellen
Dat jijzelf dan ook in de zaak bent "toevallig" is dan altijd mogelijk
De "bedrijfsleider" kan de "functie" van tolk hebben in jou utopie

Anders is het gewoon een werkvergunning hebben, wat naar ik begreep
ook mogelijk is met een "istri sponsor" tegenwoordig.
Maar overleg even met een terzake deskundige lokaal

Wanneer het goed loopt heb je altijd jaloerse mensen om je heen die
graag de polis tippen om eens een kijkje te gaan nemen
of de polis zelf komt kijken of er iets valt bij te verdienen.

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

On 04-02-2015 17:52 merdekaSah wrote:

[quote removed]

Wanneer het goed loopt heb je altijd jaloerse mensen om je heen die
graag de polis tippen om eens een kijkje te gaan nemen
of de polis zelf komt kijken of er iets valt bij te verdienen.

Wat hier staat kan je inderdaad overkomen Bulekurus, dat heb aan de lijve ondervonden.
Een jaar of 4 terug stonden er ineens 3 man politie voor mijn deur, die waren getipt dat ik hier woonde en ik was niet gemeld bij de politie dus had geen STM.

Doe het dus zo dat je niet in het mes kan lopen, succes.

Amed East Bali
Gebruiker
User icon of Amed East Bali
spacer line

Hier op Bali wordt de "ikut suami / istri" KITAS regelgeving m.b.t. " Emoticon: Cry mee)werken in de zaak / bedrijf van de partner" vrij liberaal geinterpreteerd als "meewerken mag zonder problemen". Tot nu toe nog niets over discussies daaromtrent vernomen.

E.e.a. betekent NIET dat dit overal in Indonesie het geval is. Helaas hebben de provinciale Immigratiekantoren de ruimte (en neiging) om een eigen interpretatie van allerlei nationale wetten en regels te formuleren.

Dus, vantevoren informeren bij (en evt. schriftelijk laten bevestigen) door het Immigratiekantoor c.q. dependance van het Ministerie van Arbeidszaken in uw provincie / regio.

If you have nothing to loose, you can risk everything

merdekaSah
Gebruiker
User icon of merdekaSah
spacer line

On 05-02-2015 03:30 Amed East Bali wrote:
Hier op Bali wordt de "ikut suami / istri" KITAS regelgeving m.b.t. " Emoticon: Cry mee)werken in de zaak / bedrijf van de partner" vrij liberaal geinterpreteerd als "meewerken mag zonder problemen". Tot nu toe nog niets over discussies daaromtrent vernomen.

E.e.a. betekent NIET dat dit overal in Indonesie het geval is. Helaas hebben de provinciale Immigratiekantoren de ruimte (en neiging) om een eigen interpretatie van allerlei nationale wetten en regels te formuleren.

Dus, vantevoren informeren bij (en evt. schriftelijk laten bevestigen) door het Immigratiekantoor c.q. dependance van het Ministerie van Arbeidszaken in uw provincie / regio.

Dat is zeker aan te raden
Maar met een katvanger "bedrijfsleider" kan men het ook oplossen
mits men zelf "op de achtergrond" blijft

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

78,912,420 pageviews Een website van indahnesia.com