Hotel Malang of Selecta of Batu

Subforum Java 
79 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Java > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Kaat2013
Gebruiker
spacer line

Hoi, naar aanleiding van de tips van Anne Mieke gaan wij naar Malang of Batu, en bezoeken vanaf daar in een dagtrip de Bromo-vulkaan. Ik wil er ook een paar dagen aan vast plakken, we gaan niet meer naar zee omdat ik niet teveel wil reizen met een kind.
Tot zover bedankt voor al jullie tips.
Dus.. het lijkt ons leuk in Batu te verblijven, of daar in de buurt.
Nu heb ik al uren gezocht naar hotels/Guesthouses daar in de buurt, maar ik heb niet iets gevonden het is moeilijk in te schatten vanaf internet.
Het hoeft niet heel goedkoop (maar Tugu is ons te duur ;-) , zo rond de Ä50-Ä60. Voor mijn dochter graag met een zwembad(je).
Iemand een tip?

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Heb je deze al gezien?

http://www.agoda.com/nl-nl/kam(...)WjItAoddikArQ&cklg=1

Zit je toch nog op redelijk afstand van Malang mocht je nog even een stad willen zien.
Batu en Selecta zijn een beetje hetzelfde verhaal als Berastagi op Sumatera. Er is heel veel maar de meeste accommodatie staat niet op de hotelboekingssites. Ik ben alleen meer thuis op Sumatera dan in de omgeving van Malang. Het is voor mij te lang geleden dat ik daar heb overnacht. En, als het even kan NIET in het weekend.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

Je hebt daar redelijk resorts , ben ooit in Klub Bunga geweest .

Hoe het nu is , weet ik niet.
http://www.klubbungabutikresort.com/

bisa dicek of makemyday .

Wimroma
Gebruiker
spacer line

Ik ben met mijn vader in december daar in de buurt geweest. Via een tip hoorden we over een hotel op een theeplantage, op de weg van Malang naar Surabaya. Een half uur vanaf Malang. (30 km )
De theeplantage heet Wonosari. Het hotel op de plantage heet Rollaas, net als de plantage.
Elke theeplantage heeft vroeger een nummer gekregen. Rollaas betekent in de oude Javaanse taal, 12, Deze plantage was dus nr.12.
www.agrowonosari.com Prijs, ongeveer 350.000,-
De plantage is een cooperatie, de hele gemeenschap woont hier in een soort eensgezinswoninkjes. Je krijgt ook een rondleiding door de fabriek.
Dit is zeker een aanrader als je iets zoekt buiten de toeristische gebieden. Echt super.
Ik wil tegelijkertijd ook Kalibaru in Oost-Java noemen in deze. Wij verbleven in Rumahkita, ook een superlocatie. Met dito service.

sukadi46
Gebruiker
spacer line

Zelf heb ik een woning in Malang.
Wonosari is een aanrader, maar 1 nacht is genoeg. Je kan daar het proces van thee maken volgen en zelf ook wat theeplukken.
Wat voor soort hotel zoek je? Familie.luxe of iets avontuurlijks.
Guesthouse Enny is familie achtig, veel Nederlanders. Luxe is Tugu vanaf 70 euro per nacht, goede restaurants. 70 euro per nacht. Vlakbij javaans restaurant/museum Inggil/
Avontuurlijk boven op Hotel Helios is Kampoeng Touris, slapen op matras op de grond, welbackpackers maar gezellig en goedkoop. Van een Nederlandse vrouw. Ook een reisburootje. Dit in het centrum, markt,station, restaurants en Aloon Aloon op loopafstand.

sukadi46
Gebruiker
spacer line

Kaat2013
Gebruiker
spacer line

Dank jullie voor de tips, ik ga zeker e.e.a. bekijken
Ik zoek iets familie-achtigs, het liefst een beetje luxe, maar niet zo'n grote hotelketen. Maar Tugu is in die periode Ä95 per nacht en dat is te duur voor ons.
Ik zou graag iets in een buitenwijkje zitten, met groen eromheen en een zwembadje (voor dochterlief..)

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

Hoe oud is je dochter Kaat?

Richting Batu is een "pretpark" taman rekreasi dan belajar (of andersom), eigenlijk zijn het 2 parken.
Even googlen en dan is er van alles over te vinden.
Hier een link met een engelse vertaling. Wij zijn er met de kleinkinderen geweest, de jongste was toen 7 jaar het was niet alleen spelen maar ook leerzaam en een zwembad erbij.
https://www.translate.com/engl(...)jawa-timur-o/6094977

In het weekend erg druk, door de week niet zo.

Ik zou met een klein kind niet naar Hotel Helios gaan. Ik ken het al jaren en heb er vaker gelogeerd in onze backpackerstijd in de jaren 80. In 2010 zijn we er weer met kinderen en kleinkinderen geweest en toen waren ze aan het verbouwen. De nieuwe kamers waren netjes maar niet geschikt, te klein, om er met 3 personen op te slapen. Het ligt in een drukke omgeving en heeft geen zwembad voor zover ik weet. Voor je dochter is er niets. Het ontbijt viel zwaar tegen. Ik lees nu hier op het forum dat het van een nederlandse vrouw is, is mij niet bekend, het zou kunnen want de oude eigenaresse hebben wij in 2010 getroffen, ze was toen in de 80 en sprak nog nederlands haar man was net overleden en dus zou er nu best een andere eigenaar op kunnen zitten. Er zit inderdaad een reisbureautje bij. Wat nieuw is dat is dat er een bovenverdieping op zit en ingericht voor backpackers. Heb even gegoogled, het zag er best leuk uit maar het lijkt mij niet geschikt voor mensen met een klein kind.
Batu en Selecta hebben een aangename temperatuur.

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

Kaat2013
Gebruiker
spacer line

Mijn dochter is 8, Yoke. Dank voor de tip van het pretpark!

Hotel Helios is inderdaad veel te backpackerig. Ik heb al jullie opties bekeken en nog wat rondgebladerd, en heb nu mijn oog laten vallen op Harris hotel. Ik vind het een beetje teveel conferentie-oord, en te groot, maar ik denk dat het voor dochter wel leuk is, en die wil ik ook wat tegemoet komen (ze moet al dagen in de auto etc.)

Mas serak
Gebruiker
spacer line

Ik heb in 2012 verbleven in Paradise Hotel in Batu. Grote kingsize bedden, netjes en aardige prijs (rond de 35E. dacht ik zo).
http://www.tripadvisor.nl/Hote(...)_East_Java_Java.html

sukadi46
Gebruiker
spacer line

Jatim park 2 in Batu is leukvoor kinderen. Dierentuin, zoologisch museum, zwemmen en een speeltuin. Mocht je in Tugu willen logeren, je kan de prijs behoorlijk naar beneden krijgen. Onderhandelen kan. heeft een winkel met hollandse producten, hagelslag, bolletjes enz.

Kaat2013
Gebruiker
spacer line

Sukadi, kan dat ook online, dat onderhandelen? Ik wil graag wel de accomodatie zeker weten, voor we gaan..

sukadi46
Gebruiker
spacer line

je had het over Ä50-60, Dat is de prijs van de goedkoopste kamers in Tugu en je kan erover onderhandelen, of het online gaat weet ik niet, maar ik zou het proberen. Ernaast is Splendid Inn een familie hotel. Mooi gelegen, alles op loopafstand. Veel restaurants. Inggil javaans restaurant. Ocean Garden ook .

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

82,972,875 pageviews Een website van indahnesia.com