Sosbud or ITAS Lansia..

Subforum Het visumgebeuren 
71 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Het visumgebeuren > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Dank voor je antwoord.
Ok, voor de SVB dus wel maar voor de ziektenkostenverzekering weer niet. Inderdaad dan is zo'n sosbud het gemakkelijkst. Zo'n reisje naar Medan is toch niet zo erg... Emoticon: Smile of kun je voor een deel ook gebruik maken van het immigratiekantoor in Pematang Siantar (daar zit er toch ook eentje?) Ik vind trouwens dat Medan erop vooruitgegaan is. Het is niet meer zo;'n drama als jaren geleden.
Kijk, hebben wij ook nog wat aan Jokowi. Ik wacht nog op je details. Fijn dat je dit hier opschrijft.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

jupje
Gebruiker
User icon of jupje
spacer line

Op 01-02-2015 16:32 schreef papadom:
..... ja ik ben officieel met pensioen en ontvang AOW ; voor de SVB is Indonesie dus gewoon een verdragsland ; dit staat op het aanvraagformulier voor de AOW ; het SVB heeft hier ( Sumatra ) wel controleurs rondlopen die soms een huis bezoek doen of je de zaak niet belazerd (werken / 2 verdieners etc. / heb het zelf nog niet meegemaakt........

Ik heb wat die controle van SVB betreft andere informatie.
In principe mag je als AOW-er zoveel bijverdienen als je wilt/kunt, dat heeft geen invloed op die AOW.
Maar als je alleenstaande AOW uitkering hebt, en je woont toch samen (vriend/vriendin, of wie dan ook), dan heb je daar geen recht meer op, en zou je samenwonende AOW uitkering ontvangen.
Dat is 70% van die alleenstaande AOW.
Dus dat controleren die jongens van de SVB, zowel in Nederland als in het buitenland.
Verder, als je een jongere partner hebt, die zelf nog geen AOW heeft, krijg je partnertoeslag (overigens voor nieuwe AOW-ers vanaf ergens dit jaar niet meer).
Die partner mag maandelijks ca. Ä 225 bijverdienen. Is die bijverdienste meer, wordt daar 2/3 van gekort op die toeslag.
Dat is dus ook een taak van die controleurs, om dat na te gaan.
Verder is IndonesiŽ wel een verdragsland, maar als je langer dan 8 maanden per jaar buiten Nederland verblijft, dien je je officieel uit te schrijven bij je gemeente.
En dan kun je gekort worden op je AOW uitkering, omdat je in een goedkoper land woont.

Ik zelf en mijn echtgenote verblijven al sinds 3 jaar op sosbudbasis, in de wintermaanden, 180 dagen in IndonesiŽ, dus telkens van oktober tot april.
En ben ook niet van plan, om dat voorlopig te veranderen.
Dus blijf ik gewoon in Nederland ingeschreven.

FAR FROM THE MADDING CROWD

merdekaSah
Gebruiker
User icon of merdekaSah
spacer line

De woonlandkorting geldt dacht ik nog niet voor AOW Jupje(wel voor WAO/WIA)

Vwb de wijziging bij partnertoeslag met een jongere partner heb ik begrepen
dat dit met terugwerkende kracht geldt niet alleen voor nieuwe AOW-ers
Maar de nieuwe wetteksten daarover heb ik nog niet gezien, wellicht zijn er
weer uitzonderingsgevallen.

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Ik heb nog wat stukjes van Jan Simpati terug gelezen, die was bij Allianz verzekerd, die is in 2011 - 2012 behoorlijk in de weer geweest om alles goed op de rail te krijgen.
Daar heeft hij toen zelfs het hoofdkantoor in Duitsland bij ingeschakeld.
Zowel zijn ziektekosten als zijn verplichte w.a. verzekering liepen bij Allianz.
Dat zijn binnen Allianz twee verschillende kantoren, dus hij was op twee fronten bezig.

jupje
Gebruiker
User icon of jupje
spacer line

Op 02-02-2015 02:26 schreef merdekaSah:

...Vwb de wijziging bij partnertoeslag met een jongere partner heb ik begrepen
dat dit met terugwerkende kracht geldt niet alleen voor nieuwe AOW-ers
Maar de nieuwe wetteksten daarover heb ik nog niet gezien, wellicht zijn er
weer uitzonderingsgevallen.

Volgens mijn informatie blijft de bestaande partnertoeslag AOW gewoon gehandhaafd.
Alleen als iemand zodanig veel pensioen, naast zijn AOW ontvangt (ik dacht totaal maandelijks totaal Ä 3000), wordt die partnertoeslag vanaf dit jaar geleidelijk aan afgebouwd, met 25% per jaar.

jupje
Gebruiker
User icon of jupje
spacer line

AOW partnertoslag

-----Heeft u nu een toeslag of krijgt u vůůr 1 april 2015 een toeslag? Dan houdt u deze zolang uw partner niet te veel verdient. Maar u raakt uw toeslag voor altijd kwijt als het inkomen van uw partner te hoog wordt.-----

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Ik begreep dat Papadom geen partnertoeslag heeft, hij schreef AOW/pensioen, uitgeschreven uit Nederland.
Als Papa een redelijke betaalbare ziektekosten verzekering kan afsluiten en de immigratie doet niet al te moeilijk over huis huren en huishoudelijke hulp, dan is hij wel van dan heen en weer gereis elke 30 dagen naar Medan af en niet na 6 maanden het land uit.
Ik zou in zijn geval zeker de mogelijkheid onderzoeken.

raymondvd53
Gebruiker
spacer line

Aandachtspunt: Als EU-ingezetene mag je maximaal 1 jaar buten Europa verblijven, dus met een Verblijfsvergunning met de aantekening EU-ingezetene moet je binnen 1 jaar terug naar Nederland dan is er niets aan de hand.....lees maar via www.ind.nl
Met een "normale" VVR en onbepaalde tijd regulier mag je maar maximaal 6 maanden buiten Nederland verblijven! Dus regel maar bij een eventuele verlenging van je VVR dat je EU-ingezetene bent, dan mag je 1 jaar buiten Europa verblijven zonder probelemen...

wrote:

[quote removed]

als aanvulling.
In geval van het hebben van een VVR ( verblijfsvergunning regulier) mag men niet langer dan 6 maanden buiten de EU zijn, verblijft men langer, dan kan de VVR ingetrokken worden.
Daarbij verblijft men 3 jaar achtereen langer dan 3 maanden buiten de EU is de IND gemachtigd om het VVR in te trekken.

Hoe je dient te bewijzen dat je niet langer dan 6 of 3 maanden weg bent geweest is niet duidelijk te achter halen ( aangezien de Kmar niet meer de verplichting heeft om het paspoort te stempelen) tevens dient het paspoort nog minimaal 6 maanden geldig te zijn op het moment dat je nederland weer inreist
( voor de VVR met de geldigheid van 5 jaar dient deze vergunning ook nog minimaal 6 maanden geldig te zijn)

Maar zoals met zo vele dingen, de praktijk is anders en zal het zo een vaart niet lopen.
[/quote]

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

Aandachtspunt: Als EU-ingezetene mag je maximaal 1 jaar buten Europa verblijven, dus met een Verblijfsvergunning met de aantekening EU-ingezetene moet je binnen 1 jaar terug naar Nederland dan is er niets aan de hand.....lees maar via www.ind.nl
Met een "normale" VVR en onbepaalde tijd regulier mag je maar maximaal 6 maanden buiten Nederland verblijven! Dus regel maar bij een eventuele verlenging van je VVR dat je EU-ingezetene bent, dan mag je 1 jaar buiten Europa verblijven zonder probelemen...
==================================================
Bedankt voor de aanvulling.

Ik woon al >45 jaren in Nld, met een vestigingsvergunning onbepaalde tijd., mag ik alleen maar 6 maanden weg uit Nederland ?
Is het niet zo dat ik automatisch een EU ingezetene ben , want ik woon in Nld , en is ook lid van E.U.

In Indonesia ben k formeel een pendul( penduduk luar negeri = woonachtig in buitenland).
Moet even een brief sturen naar IND over mijn persoonlijke situatie..

bisa dicek of makemyday .

pierre
Gebruiker
spacer line

Ik woon al >45 jaren in Nld, met een vestigingsvergunning onbepaalde tijd., mag ik alleen maar 6 maanden weg uit Nederland ?
Is het niet zo dat ik automatisch een EU ingezetene ben , want ik woon in Nld , en is ook lid van E.U.

je bent niet automatisch een EU ( derde landen) ingezetene, dit dien je te regelen bij de IND. ( dit kan ook als je je pasje weer dient te vernieuwen)

en in het geval met jou verblijfsvergunning status mag je niet langer dan 6 maanden buiten de EU verblijven, doe je dit drie jaar achtereen dan mag het niet langer dan 3 maanden. ( dit schreef ik al eerder) maar ga je telkens korter dan 3 maanden dan is er niets aan de hand.

maar zoals ik ook al schreef hoe dit te controleren valt, is een grijs gebied.
Als je bv via brussel of dusseldorf reist dan is het m.i. nog moeilijker te controleren.

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

On 06-02-2015 10:56 pierre wrote:

[quote removed]

maar zoals ik ook al schreef hoe dit te controleren valt, is een grijs gebied.
Als je bv via brussel of dusseldorf reist dan is het m.i. nog moeilijker te controleren.

Bij uitreizen is het moeilijk te controleren ( behalve als je toevallig voor iets anders bekend is bij de instanties).

Wat wel bekend is(100%) , je in reizen in Indonesia .
Staat duidelijk in de database wanneer je binnenkomt en uitreist, hoelang, hoeveel keren per jaar.

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Ik denk dat je weer met een hele nate vinger aan het fantaseren bent Om .
Er is geen een land dat zo slecht is gedigitaliseerd als Indonesie.
Ze weten niet wat database en GB is, je gaat je eigen weer die supriore mentaliteit aan meten, terwijl de gemiddelde IQ van een Indoneiser nog geen 100 is.
Je blijft de mensen verrassen met je berichten over IndonesiŽ
Beken nou eens ,dat het een achter gebleven gebied is, dat door juist jullie generatie er een grote puinhoop er van gemaakt hebben..
Verschrikkelijk om daar trots op te willen zijn.
Ze moeten het van de papieren die je krijg en die je bij je paspoort moet inleveren hebben, Dat moet je zelf bewaren ,wanneer je weer uit reis, heb je die niet meer dan kan je betalen en weg ben je uit Indonesie................ Emoticon: Angry Emoticon: Angry Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye

Hier na zouden ze moeten kijken Belgie ook niet de snugerste land....He he Emoticon: Blush Emoticon: Clown

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Nou nou, Ziel, ik denk dat je nu zelf ook een beetje op hol slaat. Zo'n kreet als: er is geen land ter wereld dat......etc.etc., dat heb je ergens vandaan, of is dat je eigen idee?
En dat verhaal over een IQ van nog geen 100%? IQ meet je niet in procenten, ik neem aan dat je 100 bedoelt (zonder procent dus). En waar heb je dat dan weer vandaan, het is je eigen invulling, toch? Je zet je ergernis om in het presenteren van zgn.feiten.
Dat zijn toch geen feiten? Misschien zou ik dat ook doen als ik tegen de dingen aanloop waar jij de afgelopen maanden tegenaan gelopen bent. Maar hou het wel een beetje zuiver. Of zeg er op zijn minst bi dat het jouw mening is.

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Kijk Elsbeth als je zoals Om Sid schrijf dat je nagekeken word met een digitale scanner en alles via digitale gebeuren je moet afmelden, bij de douane, dan hebben ze die papiertje die je zorgvuldig moet bewaren, bij het uitreizen niet nodig, het is wat je zorgvuldig zelf moet bewaren, dat noem ik geen database dat noem ik een papieren chaos die ze zelf krieŽren.
Daar geloof toch niemand in.
Het is al vervelend dat je dat papiertje zo zorgvuldig moet bewaren...... Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye
Ik heb die % weggehaald ja een vergissing mijner zijds Emoticon: Yeah right!

Ja ik loop heel veel tegen vreemde onbegrijpelijke dingen aan.
Koop je een cilinderslot en de prijs van 40.000rp staat er op in die zelfde verpakking zit ook de sleutels in en die betaal je dan weer appart 43.000rp,samen 83.000 maar staat niet op de verpakking, ongeloofelijke dingen kom je tegen, dat is IndonesiŽ.... Emoticon: Angry Emoticon: Angry

Dat zijn maar bedragen waar je geen heisa van moet maken, maar het gaat om het princiepe.
Ja het kan zijn dat ze het verkeerd geprijst hebben, want slordig zijn ze ook nog.
Als je in die warenhuis ziet hoeveel personeel er lopen ,dan is dat veel, zoals ik er overzicht heb.
Ze zijn ook in hun enthousiasme op de rollerbaan bezig, uitproberen.met een mannetje of 5 en plezier dat ze samen hebben.
Dat plezier gun ik ze wel hoor, maar als er klanten staan zien ze dat niet meer, in hun drift om de rollebaan te gebruiken, kijken ze niet en ze gaan gewoon door.
Och wat zeur ik ook, ze moeten het zelf weten dat bedrijf heet Carrefour of Careffour..wat is het nu .
Geen zin om te gaan kijken.
Dat de prijzen hier ook hoog zijn, vooral op elektronische gebied, verrast mij niets, ondanks dat er goedkope rommel uit China word geimporteerd.
Maar je word er dood mee gegooid, dat er nog verdiend word aan die Smartphone en andere electronische spullen verbaast mij.
Of is het zo dat er goede matrialen naar het buitenland gaat en naar de binnen landen van China de rommel, niet goed gekeurde spullen.
Want wat ik er van begrepen heb ,is er voor de europese markt zwaar gecontroleerde spullen bang dat ze het terug sturen, wat ik ergens gehoord of gelezen heb.
Zij die het weten mogen het zeggen of in dit geval schrijven....... Emoticon: Yeah right! Emoticon: Shiny Emoticon: Stupid

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

merdekaSah
Gebruiker
User icon of merdekaSah
spacer line

In iedergeval de IN reizen in Indonesia zitten niet in een IND database

Maar dit is wel even interessant (voor mij)

Mijn vrouw blijft gewoon WNI totaal geen reden of behoefte naar Nederlanderschap
Mocht er iets gebeuren kan ze zonder poespas weer naar Indonesia

Zij krijgt bij aankomst een VVR (neem ik aan)
Dat zou dus inhouden dat wij NIET gebruik kunnen maken van een sosbud
6 maanden 3 jaar achter elkaar

Of in het geheel niet ... vlgs de IND regels ......

Vlgs mij gaat dit tegen artikel 1 van de grondwet in ... gelijke behandeling

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

On 06-02-2015 18:52 merdekaSah wrote:

Mijn vrouw blijft gewoon WNI totaal geen reden of behoefte naar Nederlanderschap

Een van de weinigen die niet gelijk hun Indonesische nationaliteit verruilden met de Nederlandse.

Een verhaal , heb ooit in de database (? in ieder geval de scherm ) van mij mee gegluurd in Cengkareng , bij een aardige nog jonge immigratie man waar we eventjes aan de praat waren geweest.
Was toen niet druk.
Ik zag dat in een bepaalde kolom diverse rubrieken( of het de juiste benaming is ?) waar een medewerker bepaalde gegevens ( weet niet meer welke) over mij kan invullen.
Heb dit verhaal ooit geplaats in een posting.

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 06-02-2015 18:52 merdekaSah wrote:

In iedergeval de IN reizen in Indonesia zitten niet in een IND database

Zij krijgt bij aankomst een VVR (neem ik aan)
Dat zou dus inhouden dat wij NIET gebruik kunnen maken van een sosbud
6 maanden 3 jaar achter elkaar

Of in het geheel niet ... vlgs de IND regels ......

Vlgs mij gaat dit tegen artikel 1 van de grondwet in ... gelijke behandeling
Ik vind het "grappig" om dit te lezen. De meeste regels hierin zijn er al heel lang. Het probleem zit hem erin dat de meeste Nederlanders hier nooit mee te maken krijgen en er dus ook weinig van mee krijgen. Er zijn door het Europese Hof best wel wat dingen aangepast in de afgelopen jaren maar er is nog een lange weg te gaan. Ik had 23 jaar geleden al voor het eerst te maken met IND en aanverwanten. Het probleem is dat "we" Emoticon: Cry =zij die hier mee te maken krijgen) met te weinig zijn waardoor het recht ook erg langzaam gaat.

Welcome to the club Merdekasah. Het is zoeken naar het recht in vreemdelingenland.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Immigratie database?
Per half jaar moet ik 34 A4 vellen invullen voor mijn verlengingen, ik schat dat ik de afgelopen 7 jaar rond de 350 van die vellen bij de immigratie ambtenaar heb ingeleverd die geen kepeuter voor zich heeft staan.
Mochten de 350 vellen digitaal verwerkt zijn, dan heb ik daar een eigen secretaresse, worden ze in een kast opgeborgen dan heb ik daar inmiddels mijn eigen kast Emoticon: Laugh out loud

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

On 06-02-2015 21:55 Anne Mieke wrote:

[quote removed]
Ik vind het "grappig" om dit te lezen. De meeste regels hierin zijn er al heel lang. Het probleem zit hem erin dat de meeste Nederlanders hier nooit mee te maken krijgen en er dus ook weinig van mee krijgen.

Omdat de meeste Nederlanders/buitenlandse toeristen normaal aan de vereiste regels voldoen kan vaak de ervaringsdeskundigen het vertellen (soms in forums).

Dat iemand bepaalde regels/procedures niet weet , wil niet zeggen dat het niet bestaat.
Ik weet ook niet het verhaal over EU ingezetene, ik dacht dat ik automatisch een ingezetene ben.
De reden was ik ben ingeschreven in de bevolkingsregister van Amsterdam en heb ooit in Charles de Gaulle (transit naar Jkt met Air France) de EU resident rij genomen , want de Non EU rij is een lange file .
Laat ik mijn met vestigingsvergunning pasjezien ( mompelde iets Amsterdam ) , kon ik zo langs zonder dat die immigratiepersoon mijn paspoort bekijkt.

In Frankfurt (een paar keren met Lufthansa) was ook zo .
Goed dat ik nu weet , dus ga ik effe regelen met de IND.

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

On 06-02-2015 12:31 elsbeth wrote:
Nou nou, Ziel, ik denk dat je nu zelf ook een beetje op hol slaat. Zo'n kreet als: er is geen land ter wereld dat......etc.etc., dat heb je ergens vandaan, of is dat je eigen idee?
En dat verhaal over een IQ van nog geen 100%? IQ meet je niet in procenten, ik neem aan dat je 100 bedoelt (zonder procent dus). En waar heb je dat dan weer vandaan, het is je eigen invulling, toch? Je zet je ergernis om in het presenteren van zgn.feiten.
Dat zijn toch geen feiten? Misschien zou ik dat ook doen als ik tegen de dingen aanloop waar jij de afgelopen maanden tegenaan gelopen bent. Maar hou het wel een beetje zuiver. Of zeg er op zijn minst bi dat het jouw mening is.

Tja Elsbeth, het zal je niet verbazen dat ik het voor Ziel opneem, het mag dan wel een kritische man zijn maar alles wat hij schrijft is gewoon waar Emoticon: Blush
Elke keer weer een IndonesiŽr die al jaren decadent van het sociale systeen in Nederland leeft die geen rechtstreeks antwoord geeft, maar in het algemeen IndonesiŽ als het paradijs presenteert.
Steken onder water, Javaanse geniepigheid, vragen die al jaren geleden hier beantwoord zijn.
Zien jullie dat nu allemaal niet, zien jullie niet hoe gemeen deze man onderhuids zit te knijpen en te stoken met zijn achterlijke vragen, terwijl hij jaren lang heeft uitgedragen de IndonesiŽ expert hier te zijn Emoticon: Blush Emoticon: Bye bye
De man is alleeen maar uit op ribut. Emoticon: Angry

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Come on Malam (en ook Om Ziel). Ieder mens is zoals ie is en vooral dat laatste wat je schrijft dat geloof ik niet. Je woont op Java. Waarom heb je het dan over Javaanse geniepigheid? Iedere dag weer stel ik vast dat we gewoon anders zijn. Onze waarheid is de hunne niet en omgekeerd. Ons gedrag is de hunne niet en omgekeerd. Dat is vaak moeilijk, daar loop ik ook vaak tegen aan maar ik ga ervan uit dat ieder mens het goed bedoelt vanuit zijn/haar standpunt, religie, afkomst, gewoonte en cultuur.

Ik denk dat we ons (ik reken mezelf ook maar mee) beter kunnen concentreren of wat we WEL gemeen hebben en dat is de liefde voor Indonesie. Ik snap er ook vaak niks van maar ben intussen zo verweven met mijn tweede vaderland dat ik wel zal moeten.

Een mens hoeft niet alles uit te spreken wat ie denkt. Daar gaat de wereld aan kapot.

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

On 07-02-2015 11:07 Anne Mieke wrote:

Ik denk dat we ons (ik reken mezelf ook maar mee) beter kunnen concentreren of wat we WEL gemeen hebben en dat is de liefde voor Indonesie. Ik snap er ook vaak niks van maar ben intussen zo verweven met mijn tweede vaderland dat ik wel zal moeten.

Een mens hoeft niet alles uit te spreken wat ie denkt. Daar gaat de wereld aan kapot.

Ik ga helemaal met je mee Anne Mieke, ook voor mij is dit mijn tweede vaderland.
Maar het niet uitspreken van gedachten geldt voor twee kanten.
Ik hou me al redelijk in, maar na enkele weken rust begint het opneuken weer, wat al jaren aan de gang is en dan ook nog op de hele digitale snelweg. Emoticon: Angry
Laat dat hier maar achterwege, het was wel genoeg zo.

Je bent vaak genoeg in IndonesiŽ geweest, zelf zit ik na 20 jaar bezoek en de laatste 7 jaar wel haast continue in IndonesiŽ ik weet verdomd goed hoe het hier werkt jij ook Anne Mieke.
Ik heb helemaal geen behoefte aan een IndonesiŽr die al meer dan 4 decennia in Nederland woont en af en toe een vakantie van 3 weken daar door brengt elke keer te horen hoe verkeerd we het allemaal zien en hoe geweldig zijn paradijs is waar hij uit gevlucht is wel is. Emoticon: Nooo

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Wat voor sterrenbeeld heb je Malam?

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Ram, daar komt waarschijnlijk het rammen vandaan als ik dingen zie die niet kloppen Emoticon: Blush

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Poppy en ik zijn overigens beiden Ram en we rammelen al haast 25 jaar lekker door, die leest als geboren Sundanese, die ook al meer dan 4 decennia in Nederland woont af en toe mee wat die gek allemaal schrijft.
Wel met de wetenschap dat ze de afgelopen 7 jaar welhaast continue in IndonesiŽ verblijft.
Poppy is een mens van weinig woorden, die schud dan met haar hoofd en zegt "Die vent is gestoord". Emoticon: Bye bye

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2020
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

87,316,678 pageviews Een website van indahnesia.com