dure excursies

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
57 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent Indonesië gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geëxecuteerd in Indonesië  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · Indonesië gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Naomi
Gebruiker
spacer line

Ik ben mij op het net een beetje aan het orienteren voor onze vakantie naar Bali deze zomer.
Nu valt het mij op dat sommige excursies echt wel duur zijn, zeker voor ons als gezin met 4 personen!

Fietsen vanaf de vulkaan 2 uur 45 euro pp dus 180 euro.
Zonsopkomst op de vulkaan halve dag 85 euro pp dus 340 euro!
Quat tocht 1 uur 100 euro per voertuig dus 200 euro.
enz...

Wie heeft lowbudget tips?!

We gaan al 2 dagen op pad met een gids.
Hier betaal ik 80 euro voor, voor een hele dag met zn vieren.
Kijk dat vind ik nou leuk geprijsd! Emoticon: Yes!

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Een dag voor 80 euro? Dus 1,2 miljoen Rupiah? Dat is absoluut (nog steeds) niet leuk geprijsd en zeker niet op Bali en dit kan voor minder dan de helft ervan.

Low budget is ter plekke alles regelen. Makkelijk zat want Bali is vergeven van de reisbureautjes, trips en chauffeurs. Voor 4 persoon altijd een auto met chauffeur huren. Voor 1 dag ergens tussen de Rp 350.000 en Rp 500.000! Inclusief chauffeur, inclusief benzine. (eten kost "niks) Op zo ongeveer elke hoek van de straat, in elk geval in Sanur, Kuta, Seminyak, Legian, Ubud en Lovina.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Weet je wat het is Naomi? veel mensen denken dat ze alleen iets spectaculairs meemaken als het georganiseerd is. Waarom zou je in godsnaam een fietstocht laten organiseren. En dan met z'n allen zo'n vulkaan afcrossen, alleen maar naar beneden. ik heb het zelf nooit gedaan, maar wel veel verhalen over gehoord. O.a. dat mensen tintelende handen hadden omdat door de druk op de polsen (vanwege het continu naar beneden rijden) de bloedvaten en zenuwen werden afgekneld. Ongetwijfeld hebben ook veel mensen het leuk gevonden.
Je kunt bijv. in Ubud voor een habbekrats 4 fietsen huren, je koopt een kaart en gaat gewoon lekker zelf fietsen. Bij een kraampje drink je een koppie thee, probeer je een praatje te maken, je probeert je een beetje te mengen in een lokaal buurtje, zonder dat je met een hele sliert andere toeristen een vulkaan afrijdt. Ik krijg van het woord excursies alleen al een beetje jeuk en bultjes. Wat ga je met die gids doen 2 dagen? Of is dat gekoppeld aan een busje of zo? Tuurlijk, op sommige plekken kan een gids best even handig zijn, maar je kunt echt zoveel gewoon zelf doen. Mijn advies: probeer gewone dingen te doen en ga niet alleen op zoek naar het spectaculaire. Mijn leukste ervaringen in Indonesië liggen in hele simpele dingen. Gewoon gaan lopen/fietsen en maar zien wat je tegenkomt. Maar goed, ik realiseer me ook wel dat dit voor iedereen anders is..

Pascal.F
Gebruiker
spacer line

Wat het fietsen van de vulkaan betreft.
In oktober betaalde ik 250000rp per persoon.
Bij deze organisatie was geen ontbijt en lunch begrepen en dit drukt de prijs.
De meeste hebben al ontbijt gegeten in hun hotel.
Ophalen in Ubud - stop onderweg naar de vulkaan voor proeven en of verkoop koffie - fietsen vanaf de vulkaan op een rustig tempo met stops onderweg en dan terug naar Ubud.
Ik weet helaas de site niet meer maar vooral heel veel googelen en dan kom je wel normale prijzen tegen.

sukadi46
Gebruiker
spacer line

Het probleem met evcursies isdat de prijzen voor bezienswaardigheden door de regering is verhoogd en ondanks de protesten van de Indonesische VVVs niet is verlaagd. Zo is een excursie naar de Bromo voor de reisbureautjes een ramp geworden. Halverwege moeten ze hun klanten afstaan aan de lokalen van de Bromo en moet je extra betalen voor camera en video, anders kom je er niet. en nog meer van dat soort geintjes

Naomi
Gebruiker
spacer line

Elsbeth ik ben het helemaal met je eens!
Dat is idd wat ik het liefste ga doen. Zelf regelen met mn eigen gezin zonder hordes toeristen er bij.
Dus dat kan ik makkelijk ter plaatsen regelen?

Met de chauffeur Made, mischien bekend hier? gaan we 2 dagen op pad.
o.a. naar Sidemen, Bukit jambul, Batukaru dorp, Pacun, Taman ayun, Batur meer,en Jatiluwah.
Wij verblijven eerst in Ubud dan in Lovina en tot slot in Sanur.

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Volgens mij heet bijna iedereen op Bali Made. Het is wel handig om een chauffeur met busje te hebben om een beetje rond te toeren. Maar zeker rond Ubud is het heerlijk om gewoon een beetje te wandelen en te fietsen en dan maar te kijken wat er gebeurt. Vooral niet daarheen gaan waar iedereen al heen gaat. Even een stap naar links. Maar nogmaals, het hangt erg van jezelf af. Sommige mensen willen gewoon alles gezien hebben. Ik heb die behoefte veel minder, althans, ik kan hem goed onderdrukken. Veel leuker om een paar dingen/plekken wat intensiever mee te maken. Veel plezier in ieder geval!

Kembang
Gebruiker
User icon of Kembang
spacer line

Ik ben het met Elsbeth helemaal eens.....Naomi

Kijkt méér om je heen dan al die toeristische attracties, ik heb het ook buitenom gedaan en je ziet veel meer van de bevolking en de natuur....

Enfin, wees voorzichtig en NIET op hoofdwegen fietsen, ik heb al heel wat ongelukken gezien met géén goede afloop.....

Leuke en ontspannende vakantie toegewenst Emoticon: Party!

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Elsbeth Ook de naam Katut kom je op bali veel tegen,we hebben er wel eens eerder over geschreven,dat ik meende.
Dat is de 4 kind en dat kan een meisje en een jongen zijn.

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Kembang
Gebruiker
User icon of Kembang
spacer line

Je hebt 4 jongensnamen Ziel...

Oudste zoon heet Wayan, 2e Made, 3e Nyoman en daarna 4e zoon Ketut... en dat

herhaald zich eindeloos......meisjes namen zijn niet aan traditie gebonden Emoticon: Shiny

Voorbeeld;

Stel dat je 4 zonen hebt worden ze vernoemd naar bovenste namen....krijgt je daarna

wéér 4 zonen herhaald het zich weer.....vreselijk hé>> Emoticon: Emoticon:

sukadi46
Gebruiker
spacer line

Ik raad mensen altijd aan als ze naar Indonesie gaan, kijk op internet wat je wilt zien en regel het daar zelf. De meeste chauffeurs weten vrijwel alles en het is relaxter en goedkoper.
Je kan vaak van anderen adressen van chauffeurs krijgen en je wordt niet opgejaagd omdat je je eigen ritme kan bepalen.
Wat de namen op Bali betreft get is ook afhankelijk van de kaste.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2018
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

63,628,672 pageviews Een website van indahnesia.com