Aanwezigheid Garantstelling

Subforum Het visumgebeuren 
41 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Het visumgebeuren > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
jorritmm
Gebruiker
spacer line

Hi Allemaal,

Mijn vriendin uit IndonesiŽ is van plan om voor het eerst richting Nederland te komen tijdens de aankomende zomer vakantie. Mijn ouder zal Garant voor haar betaling van de kosten van het verblijf, de medische verzorging en de repatriŽring staan. Zij zal hoogstwaarschijnlijk met Lufthansa vanuit IndonesiŽ via Kuala Lumpur en Frankfurt naar Amsterdam komen. Echter is het geval dat mijn ouder ook zelf meerdere dagen afwezig zal zijn vanwege het bezoek aan Frankrijk. Is het van belang dat de garantsteller, mijn ouder, aanwezig is bij de aankomst op Schiphol? Is het ook geen probleem dat hij meerdere dagen afwezig zal zijn vanwege zijn bezoek aan Frankrijk?

Alvast bedankt.

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Op zich hoeft dit geen probleem te zijn, maar het zal niet de eerste keer zijn dat de garantsteller onverwacht op moet komen draven op Schiphol om eea te verifieren. Als het even kan zou ik vragen of dat bezoek voor de zekerheid uitgesteld of vervroegd kan worden. Alleen ikzelf al ken diverse mensen die dit is overkomen.

Info about Flores? FLORES SURGA KITA - http://www.travel2flores.info

jorritmm
Gebruiker
spacer line

Op zich gaat het wel lukken om er voor te zorgen dat mijn ouder aanwezig zal zijn bij haar aankomst. Echter staat het vast dat hij meerdere dagen zal verblijven in Frankrijk. Is het een probleem dat hij meerdere dagen afwezig is? Moet er toevallig halverwege de vakantie een melding of iets dergelijks gemaakt worden waarbij hij aanwezig moet zijn met mijn vriendin?

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Niet dat ik weet. Ik heb begrepen dat melden bij de Vreemdelingenpolitie niet meer noodzakelijk is tenzij een dringende uitzondering en dan binnen 3 dagen na aankomst. Je ouder hoeft niet a la minute en op elk gewenst moment te verschijnen.
Verblijft ze bij jou? Dan kan dat meteen bij de aanvraag worden vermeld.

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

NB: het kan overigens wel zijn dat je vriendin zich bij terugkomst in Indonesie bij de Nederlandse ambassade in Jakarta moet melden.

jorritmm
Gebruiker
spacer line

Ik woon nog bij mijn ouder thuis, dus zij zal inderdaad bij mij verblijven. Mijn ouder die garant voor haar staat zal ongeveer 17 dagen afwezig zijn. Nu zijn we van plan om minimaal 3 dagen voor zijn vertrek er voor te zorgen dat zij hier aanwezig zal zijn. Zijn afwezigheid zou er dus eigenlijk niet toe doen?

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Ik zou niet weten waarom. Als alles normaal verloopt dan komt je vriendin aan op Schiphol en in het ergste geval wordt de aanwezigheid/bevestiging van je ouder verwacht. Daarn zijn jullie gedurende de gevraagde tijd samen en gaat je vriendin na afloop weer terug naar Indonesie. ik heb nog nooit ergens gelezen dat een verblijfgever verplicht is om in dezelfde omgeving te verblijven. De enige plicht is het onderhoud gedurende het verblijf. Ik zelf heb ook wel eens een situatie meegemaakt waarbij de bezoeker onder mijn garantie voor kortere of langere tijd niet bij mij verbleef.

nyomanresiani
Gebruiker
spacer line

Zorg er alleen voor dat zij al de documenten bij haar heeft die jij verzonden hebt naar Indonesie.

jorritmm
Gebruiker
spacer line

Hebben jullie overigens nog tips voor het bewijs van terugkeer? Mijn vriendin is jong en is recent gestopt met haar studie omdat ze graag, nadat haar ouders huis verkocht wordt, wilt komen studeren in Nederland. Hiervoor zal ik een brief schrijven waarin ik haar redenen van bezoek uitleg en aangeef dat er plannen staan om te studeren hier en het tijdige terugkeer van belang zal zijn omdat ze hier wilt studeren en die kans niet in gevaar wilt brengen. Daarnaast zullen we een brief hebben van haar universiteit hebben waarin staat dat zij inderdaad een studente was aan die universiteit. Daarboven op hebben we uiteraard de garantverklaring waarin wij ook garant staan voor haar repatriŽring. Uiteraard hebben we ook haar vliegtickets (retour). Als laatst is het wellicht voor haar mogelijk om een werkverklaring te krijgen van een restaurant waar zij binnenkort zal gaan werken, echter is het inkomen daar niet erg hoog... en wordt er niet gewerkt met contracten (IND gaf mij aan dat dit mogelijk was en gewoon een brief van haar baas nodig zou zijn waarin aangegeven wordt dat er van haar verwacht wordt op ... terug te zijn om weer te werken)

Zijn er toevallig nog andere zaken die wij kunnen voorbereiden om haar bewijs van terugkeer nog sterker te maken? (geen kinderen, geen eigen woning, geen studie op dit moment wilt graag hier studeren)

jorritmm
Gebruiker
spacer line

Mogelijk kunnen wij ook communicaties, zoals emails toevoegen waarin blijkt het contact tussen haar en de school hier in Nederland. De mailtjes gaan vooral over vragen over de studie en laat haar interesse naar de school zien.

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Het gaat erom dat je vriendin kan aantonen dat ze weer terug gaat naar Indonesie. En dat zal niet meevallen zoals je het zelf opschrijft. Door werk, familiebanden (kinderen, een zieke moeder ik zeg maar wat), studie (in Indonesie dus). Dus Tom Poes verzin een list. Maar, soms gaat het weer gemakkelijker dan gedacht.
Ik ben altijd van mening dat eerlijk het langst duurt dus precies zoals jij het hierboven opschrijft. Als je eerlijk bent komt dat over en hoef je nooit na te denken over wat je ooit gezegd hebt.
Succes!

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Als je alles netjes geregeld hebt is dat geen enkel probleem. Ikzelf ben woonachtig in Nederland, ben nu 2x met vrouwlief naar Nederland geweest. Beide keren was mijn pa garantsteller (al was dat de laatste keer niet eens meer nodig, kennelijk vertrouwen ze me op mijn blauwe ogen). Hij stond weliswaar te wachten, maar heeft zich nooit hoeven melden.

En inderdaad, eerlijkheid duurt het langst. Al kan dat in dit geval niet de gemakkelijkste weg zijn.

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Info. Zie link links: djavaconsults.nl

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Op 18-01-2015 02:09 schreef Yerun:
Als je alles netjes geregeld hebt is dat geen enkel probleem. Ikzelf ben woonachtig in Nederland, ben nu 2x met vrouwlief naar Nederland geweest. Beide keren was mijn pa garantsteller (al was dat de laatste keer niet eens meer nodig, kennelijk vertrouwen ze me op mijn blauwe ogen). Hij stond weliswaar te wachten, maar heeft zich nooit hoeven melden.

En inderdaad, eerlijkheid duurt het langst. Al kan dat in dit geval niet de gemakkelijkste weg zijn.

Yerun, je bedoelt IndonesiŽ??

pierre
Gebruiker
spacer line

Op 17-01-2015 18:17 schreef jorritmm:
Mogelijk kunnen wij ook communicaties, zoals emails toevoegen waarin blijkt het contact tussen haar en de school hier in Nederland. De mailtjes gaan vooral over vragen over de studie en laat haar interesse naar de school zien.

Neem eens een kijkje op de site van.. stichting buitenlandse partner.. daar is heel veel informatie te vinden, alle antwoorden op jou vragen staan daar wel ergens geschreven.
Op die site kun je mij ook een PB sturen. ( mijn nicknaam is piris)
daar kan ik je ook mijn email adres geven en kan ik je met alles helpen met wat je nodig hebt

Spit ook even de site van de IND door.

even kort,
melden bij de VP ( vreemdelingen politie) is niet meer nodig, dit is sinds medio 2013 afgeschaft.
Dat jou ouder garant gaat staan is geheel geen probleem.
( dit garant en logies formulier kun je op je gemeentehuis halen)
of download het van de site van de IND :
https://ind.nl/particulier/kor(...)ormulieren-brochures

Met het ingevulde formulier toog je naar je gemeente en onder het bijziend oog van de ambtenaar dient diegene die garant staat deze te ondertekenen.
(kosten afhankelijk van je gemeent ongeveer Ä 15,- per handtekening)
tesamen met kopie paspoort, recente loonstrookjes van diegene die garant staat stuur je dit naar je vriendin.
( en mail het eventueel rechtstreeks naar de ambassade (kort voor de VKV aanvraag))

Jou ouder hoeft ook niet aanwezig te zijn op schiphol, maar zorg wel dat je alle documenten bij je hebt en dat jou telefoon opgeladen en standby staat en dat jou vriendin jou nummer in haar telefoon heeft staan.
( soms wil de immigratie nog weleens een belletje plegen)

De bewijsvoering van terug keer is en blijft moeilijk maar is niet onoverkoombaar.

Maar besef ook dat de afwijzing VKV op vestiging gevaar niet altijd zo behoeft te zijn.
Mocht het afgewezen worden op het fenomeen vestiging gevaar, ga dan ten alle tijden in bezwaar bij de IND, je wint dit altijd aangezien het fenomeen vestiging gevaar een vermoeden is en geen vaststaand feit, dus gerechtelijk verliest de IND dit ten alle tijden, maar helaas gaat hier veel tijd en geregel in zitten.

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 18-01-2015 11:59 pierre wrote: Maar besef ook dat de afwijzing VKV op vestiging gevaar niet altijd zo behoeft te zijn.
Mocht het afgewezen worden op het fenomeen vestiging gevaar, ga dan ten alle tijden in bezwaar bij de IND, je wint dit altijd aangezien het fenomeen vestiging gevaar een vermoeden is en geen vaststaand feit, dus gerechtelijk verliest de IND dit ten alle tijden, maar helaas gaat hier veel tijd en geregel in zitten.
Maar het kost zeker 3 maanden tijd. Beter goed voorbereid ter plekke komen en gereed zijn voor de vragen die worden gesteld en vereiste documenten.
Het is beter te weten hoe er wordt gedacht door de aanwezige ambtenaren dan de regels te kennen. Gaat sneller.
Pierre, ik weet dat je een behoorlijk karwei achter de rug hebt en de procedures inmiddels kent, maar het hoeft in geval van een visum niet zo moeilijk te gaan als men de denkwijze maar weet van de ambtenaren die de aanvragen behandelen en welke gedachtengang achter bepaalde eisen en vragen zit. Bij afwijzing kan men in beroep gaan maar het is beter het niet zo ver te laten komen.

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 18-01-2015 13:24 Yogya-Bali wrote:

[quote removed]
Maar het kost zeker 3 maanden tijd. Beter goed voorbereid ter plekke komen en gereed zijn voor de vragen die worden gesteld en vereiste documenten.
Op vermoeden van vestigingsgevaar kun je niet altijd voorbereid zijn. Ik schrijf hier boven wel "Tom Poes verzin een list" maar dat gaat niet altijd. Ik denk dan ook dat je met eerlijkheid het meeste bereikt. Bij afwijzing bezwaar aantekenen liefst mbv een vreemdelingenadvokaat (tegen een minimaal tarief) en niet de aanvraag opnieuw indienen omdat je dan weer kans op afwijzing hebt. En inderdaad dan loop je de kans dat het maanden duurt. Het zou mooi zijn als mensen dat vaker deden (bezwaar aantekenen) want idd meer dan een vermoeden is het niet.

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Het belangrijkste is de denkwijze van de overheid te begrijpen. Men heeft sowieso liever een toerist die geld komt besteden in NL dan iemand die volledig op de zak van een sponsor teert en dus niets oplevert voor Ďs lands economie. Ga niet uit van wat rechtmatig en rechtvaardig is want dat is uit de tijd. Misschien had dat nog enige invloed in de hippietijd maar nu niet meer. Wat levert het op en wat kost het? Zo ook met bezoekers.

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Een bezwaar aantekenen of in beroep gaan doen er maar weinig. Men denkt dat het toch niet helpt of begrijpt het niet. Daarmee heeft de overheid zeker al het gros gewonnen. Het restant diehards dat toch doorzet, nou ja, dat geeft dan niet, is al ingecalculeerd.

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 18-01-2015 15:08 Yogya-Bali wrote:
Een bezwaar aantekenen of in beroep gaan doen er maar weinig. Men denkt dat het toch niet helpt of begrijpt het niet. Daarmee heeft de overheid zeker al het gros gewonnen. Het restant diehards dat toch doorzet, nou ja, dat geeft dan niet, is al ingecalculeerd.
Dat is precies wat ik bedoel. Jammer dat er gedacht wordt dat het niet helpt want het helpt wel degelijk.
Als iedereen bezwaar zou aantekenen dan is het nog maar de vraag of er nog zoveel afwijzingen zouden zijn.

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

AM, het aantal afwijzingen is nog steeds miniem in vergelijking met andere landen. India en Pakistan komen er veel slechter vanaf (boven de 50% enige jaren geleden). Het aantal afwijzingen haalt nog geen 5% in Indonesia. Ik heb al eerder gezegd: het lijkt wel of al de afwijzingen hier op het forum terecht komen. Net zoals al die expat sites waar men ook altijd zeikt over afwijzingen. Laat men eens iemand uitnodigen die wel een kans maakt i.p.v. allerlei dubieuze loosers .

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 18-01-2015 15:41 Yogya-Bali wrote:
AM, het aantal afwijzingen is nog steeds miniem in vergelijking met andere landen. India en Pakistan komen er veel slechter vanaf (boven de 50% enige jaren geleden). Het aantal afwijzingen haalt nog geen 5% in Indonesia. Ik heb al eerder gezegd: het lijkt wel of al de afwijzingen hier op het forum terecht komen. Net zoals al die expat sites waar men ook altijd zeikt over afwijzingen. Laat men eens iemand uitnodigen die wel een kans maakt i.p.v. allerlei dubieuze loosers .
Hm.... ik kan nou niet zeggen dat het allemaal om dubieuze loosers gaat van de afwijzigingen die ik ken. Het feit dat iemand voldoet aan het afwijzingsprofiel (leefijd, niet getrouwd, geen kinderen, geen studie, geen baan of lievergezegd geen contract) betekent nog niet dat iemand niets waard is. Vind het ook niet aan ons om iemand als looser te betitelen.

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Wel voor de staatskas niets waard.
Men heeft sowieso liever een toerist die geld komt besteden in NL dan iemand die volledig op de zak van een sponsor teert en dus niets oplevert voor Ďs lands economie.
Als de persoon ook nog eens dubieus is aangaande illegaal verblijf, tja dan heb je de poppen aan het dansen.

Erwinn
Gebruiker
User icon of Erwinn
spacer line

Op 17-01-2015 15:14 schreef jorritmm:
Zij zal hoogstwaarschijnlijk met Lufthansa vanuit IndonesiŽ via Kuala Lumpur en Frankfurt naar Amsterdam komen. (...) Is het van belang dat de garantsteller, mijn ouder, aanwezig is bij de aankomst op Schiphol?
Sorry, ik heb niet alle reacties hieronder gelezen, maar ik kan je verzekeren dat de garantsteller niet op Schiphol hoeft te zijn. Je vriendin hoeft op Schiphol niet langs de immigratie/grenspolitie, want dat doet ze immers in Frankfurt al. Zolang ze alle documenten bij zich heeft (dus naast het paspoort met visum ook een kopie van de garantstelling en het retourticket) zal de Duitse grenspolitie niet moeilijk doen. Op Schiphol hoeft ze vervolgens alleen langs de douane en niet langs de paspoort-/visumcontrole, omdat ze met een vlucht binnen het Schengengebied komt.

'In de Archipel' | Weblog over Indonesi√ę: nieuws, reizen, politiek, taal en geschiedenis

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2017
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

61,476,615 pageviews Een website van indahnesia.com