Kwaliteit van Produkten in Indon... of importeren?

Subforum Gezocht & Aangeboden 
44 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Gezocht & Aangeboden > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Santai
Gebruiker
User icon of Santai
spacer line

Als iemand me kan helpen hiermee:
Soms vragen Indonesiers produkten uit NL mee te nemen.
Bijvoorbeeld; Philips eco lampen. Al ik zeg dat je die hier in Ind. ook kunt kopen, krijg ik wel eens als antwoord: 'Ja maar uit NL zijn ze beter'!

Zou er wat waarheid in zitten, dat 'ze' in NL kritischer zijn: 'dus' te gauw rommel verkopen, dan graaf je toch je eigen graf? Immers, bij Philips kunnen ze best lampen maken die je hele leven meegaan, maar zo verdienen de boeven natuurlijk niets. Hetzelfde is voor heel veel produkten. Zo kunnen ze ook mindere kwaliteit bewust maken tbv AziŽ? Of misschien 'mindersoortig' (afgekeurd?) exporteren naar de minder kritische ('derde wereld') landen?

Nou kan je dat bij lampen nooit bewijzen (licht uren), en 'alles' wordt toch (na)gemaakt in China. Hoewel, uitgezonderd, waar echte controle op is, dan kijken ze wel uit (Apple). Want die grote maatschappijen willen nooit hun goede naam verliezen. Hoewel ik las en zag (op foto) dat die Chinezen zelfs niet schromen om 'echt geÔmiteerde' Mercedessen te maken voor produktie. In de 'beschaafde' landen de grootst mogelijke misdaad, in AziŽ gewoon sport en overleven. Adidas-Adidasan, Oplos-Oplosan. Stickertje via je Epson printer erop en in de handel gooien. Emoticon: Blush Emoticon: Bye bye

En gezien de totaal andere m i n d s e t (wat verander dat maar eens) in Azie w.b. kopieergedrag Emoticon: Confused (huh?), auteursrechten Emoticon: Confused (ook van 'geestelijke' produkten enz), multiplicatierechten... Emoticon: Confused
Kan het zijn dat er een goede kans bestaat, dat als je vanuit NL iets meeneemt, het betrouwbaarder is? Hogere kwaliteit, duurzamer?

M.i. wel... want de variatie en hoeveelheid rommel -vaak niet te onderscheiden van (merk)echt - die ik heb aangeschaft in Indon. al die jaren - en in een mum van tijd weer net genoeg waarde had om in de prullenbak te belanden... Ik kan me beter afvragen, welk produkt was wel goed ooit?

Ik kan me niet zo gauw iets herinneren. Ja een rotan buitenbankje. Blijft opmerkelijk goed na vele jaren, in de regen... Maar verderrrrr... kan me geen produkt herinneren eigenlijk...

Misschien een domme vraag, maar ik kom er steeds op, als ik weer eens naar NL ga voor een maandje.

En wat hebben jullie voor ervaring met produkten? Wat is aan te bevelen bijv. om mee te nemen uit NL, voor jezelf, voor Indon. vrienden? TX!

pelaut
Gebruiker
spacer line

Hallo Santai, mijn ervaring is dat ik vroeger koffers vol meenam met 'Europese kwaliteit' spullen, of Hollandse bezoekers vroeg iets mee te nemen: Oude kaas, Fritel turbo frituur, Nespresso espresso apparaat, Philips tosti ijzer, Gilette after shave balm, goede kwaliteit werkschoenen, intrinsically safe zaklampen etc. etc. Tegenwoordig kan ik (bijna) alles in Indonesie zelf krijgen, bij Ace dan wel Ikea (Tangerang) voor LED lampen, gereedschap en noem maar op. Neem eigenlijk bijna niets meer mee, en de rest sla ik in op het vliegveld van Singapore.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Moah, mijn huis hangt goeddeels vol met Philips lampen, voornamelijk nog spaarlampen, maar als die er mee stoppen komen er LED-lampen voor terug. Niets over te klagen, allemaal gewoon in Indonesie gekocht.

Nog wat, geen namaak Apple? Eeh... Nou iPhone 5 niet namaak eigenlijk, maar niet met garantie (die komen dus uit de fabriek waar de 'echte' ook vandaan komen alleen is dat een beperkte oplage) te koop in Indonesie voor dik 4 miljoen vanaf Batam, het rovershol waar al deze semi-legale toestellen het land binnen komen via de vrijhandelszone.

Santai
Gebruiker
User icon of Santai
spacer line

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.Pelaut, ik denk dan zeker de moeite waard als ik in Jakarta kom, eens langs te gaan in Tangerang! Wow ook hier in Indonesia een Ikea?! Emoticon: Shiny Met batik kussenslopen misschien, en veel rotan... of gewoon niet moeilijk doen Zweeds? Ja inderdaad gereedschap, bracht ik kilo's mee van NL vandaan, zwaar spul!

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.Yerun haha epel-epelan dus. Ja ik wilde de goedkoopste iPhone4 kopen een jaar terug (alleen om mee te bellen en synchronisen met iPad), maar na die 4 juta moest ik m wel laten un-locken voor 100 ribu ergens Emoticon: Angry Er verschijnen trouwens rare gele vlekjes aan de zijkant van mijn scherm de laatste maand. Hm Emoticon: Confused
Niets ontkomt hier aan het schaamteloze verkrachten van wetten. En daar zijn wetten ook voor; om die te breken, ya toh. Vandaar dat Batam zo druk is. Ik ontmoet zoveel mensen die daar vandaan komen, of er zijn geweest.

(Goegelde even, weet ik dan ook weer: "Een LED-lamp kent geen opwarmtijd zoals een spaarlamp of TL-lamp. Een spaarlamp bespaart pas echt als zij langere tijd brandt. Dit vanwege een zeer inefficiŽnte opwarmperiode van +-2 minuten, deze heeft ze nodig om op volle lichtsterkte te komen. Een LED-lamp brand gelijk op volle sterkte en kan zo vaak als nodig in en uitgeschakeld worden zonder dat het de levensduur beÔnvloedt. Dit maakt hem zeer geschikt voor sanitaire toepassingen." Emoticon: Wink

Verder lees ik dat de LED lamp wat duurder is, maar zijn geld zeker gauw terugverdiend! Het nadeel is alleen dat het allemaal zo wit licht is. Ik vind juist het mooie ook weer in Indonesia (uitz. in moderne wijken in Jakarta misschien), dat geelige licht overal, binnen en buiten. Veel mooier, romantischer en tja, wat heimwee gevoel en zo. Maar dat zal wel komen uit de gewone ouderwetse lampepeertjes lijkt me, dus duurder enz.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Santai;

ik heb in mijn huis EEN witte rij ledjes, die hangt boven de monitoren waarop ik hier nu zit te tikken. Alle andere zijn mooi geel. LED's zijn er in alle kleuren van de regenboog tegenwoordig, de ene kleur goedkoper als de andere. Vroeger was blauw duur, nu niet meer, gelig is een beetje duurder als helwit, net als dit voor spaarlampen volgens mij nog zo is.

Als ik er vanavond aan denk kan ik wel foto's maken van de LED's die ik heb, ze zitten echter verstopt in van die plafond-inbouw spotjes (Philips inderdaad), dus je moet me op mijn mooie blauwe ogen geloven dat het LED is.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Overigens zijn alle producten in Indonesie gekocht. Heb deze in gebruik genomen in een nieuwbouwhuis, anderhalf jaar geleden. Nog geen enkele LED met problemen, wel al wat spaarlampjes kapot.

Santai
Gebruiker
User icon of Santai
spacer line

Okay goed nieuws, ja ik dacht (en hoopte) al, LED in wat minder hard wit, als dat zou kunnen (... behalve inderdaad voor als je 'daglicht' wil hebben op je screen).

Maar er moet nog heel wat banjir water door de Ciliwung stromen, wil ik bijv. nog een keer Indonesische schoenen, of riemen kopen... Ik noem maar een dwarsstraat.

Heb nu Clark schoenen gekocht, wel 2,2 juta maar dan heb je ook wat. Hoop ik. Als het niet de zoveelste imitatie is. Want goeie Clarks moeten minstens 5 tot tien jaar mee bij dagelijks gebruik en gaan zich helemaal naar je voeten vormen Emoticon: Party! die ervaring had ik in NL.
Maar ook Clarks, net als alle andere vertrouwde merken, is al niet meer wat het geweest is.

Santai
Gebruiker
User icon of Santai
spacer line

Die payung rommel, daar heb ik wat op gevonden. Nadat ik een storm-paraplu bij de ANWB had aangeschaft, liet ik die ook achter in de Indonesische stad voor de (eerlijke) vinder.

Toen dacht ik, ok voor die prijs (Ä25,-?) kan ik - tig Indonesische payungs kopen. Wel tot drie maand hoogstens per stuk te gebruiken (een maand in de regentijd), maar dat haal ik er dik uit.

Nu besteed ik een tubetje ALTECO ('bonds in seconds') Š 5.000 roebels voor elke payung, om de - 10 tot 20 - metalen baleinen (zo heet dat?) tegen het goed aan te plakken, en wel voorgoed.
Ter voorkoming. Want wat ze bijv. voor materiaal en voor garen gebruiken voor die dingen, niet te geloven wat bagger (sterk naaigaren heb ik trouwens wel geÔmporteerd uit NL).

Moet alleen nog uitvinden hoe je echt helemaal droog blijft ONDER de payung. Ik kocht er nu weer een die gewoon lek is... Een heel fijn soort miezer onder het doek! Heb ik al eens eerder gehad. Of vanaf de stang van boven/buiten, lekt het gewoon. Emoticon: Blush Misschien de binnenkant van het doek met boter te dichten, zoals ik als student met de binnenkant van mijn tentje wel deed, bij nood snachts.

_Jarno_
Gebruiker
User icon of _Jarno_
spacer line

Zou eens goed in je Ecco's of Clarks kijken, veel van die dingen worden in Indonesie gemaakt Emoticon: Smile

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

Santai
Gebruiker
User icon of Santai
spacer line

Jarno... tja maar HOE kijken? Ik heb natuurlijk alles aan mijn wantrouwende, kritische ogen onderworpen. En wel zo, dat het personeel al ging twijfelen aan mijn geestelijke gesteldheid. Nou giegelen ze al gauw Emoticon: Very funny in deze giegelcultuur, en de gympentieners hebben ook niets anders te doen met zijn vijfen (vier te veel), maar alles ziet er echt uit, stempels, Made in England, sticksels, enz.

Trouwens ook gekocht in een speciale Clark toko eh; Clark winkel want toko klinkt al weer zo, eh, hm. Maar of het een 'toko' was: moet blijken. Indien ja: zijn ze ook deze goede klant voor altijd kwijt!
Zou dat niet uitmaken; een speciale (alleen-maar) Clark winkel?

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

Als beginnende "pendelaar" die al onbewust bijna 2 jaren ( tot 2x per jaar in) Jakarta "woonde" heb ik mijn slaapplaats een appartement moeten inrichten.
Dus ik neem oude niet al te grote lampen (classic ) vaak 2de hands gekocht op rommelmarkten.

Het kost kapitalen in Jakarta als je het kan vinden , ook bij Sogo, maar dan zijn ze echt nieuw , zonder de patina .
Zelfs gordijnen , stoffen gekocht in stoffenmarkt Amsterdam, laten maken in Jakarta .
Uiteraard kleine spulletjes (nieuw) van gamma/praxis/hornbach ( huismerk) en soms kleine sanitair producten, in Jakarta vaak niet zo goed , zelfs als het een Toto=American standard is , die vaak werd geimmiteerd.
Mijn deurslot naar de balcon . pas 3 maanden in gebruik (made in "Germany" ) is al stuk.
Dus binnenkort moet ik echte "Europese spul" (Nemef-Grohe meenemen ) en andere sluit/hangwerk omdat ik binnenkort wil verhuizen naar een echte huis ipv in een "duivenhok"te bivakkeren.

IKEA in Tanggerang is echt duur vergeleken met IKEA Amsterdam .
Heb niks gekocht , alleen maar geluncht .
Over schoenen/kleding (Europese branded artikelen) dat kan je ook in Jakarta/grote steden kopen , de meesten komen vaak uit 3de wereldlanden /Azie .
In NLD kan je ook bij Dirk en sommige winkels spaar-led lampen kopen voor nog geen 1 eurie (speciale aanbieding) , eergisteren nog 6 stuks ledlampen gekocht voor 99 euriecents(voor Jakarta) .
Voor WestEuropese producten zou ik uit Nld meenemen, voor Aziatische spullen daar in R.I kopen .

bisa dicek of makemyday .

Amed East Bali
Gebruiker
User icon of Amed East Bali
spacer line

Heb een tijdje met een in Indonesie geproduceerde ( = geassembleerde ) BMW 320i rondgereden. Vergeleken met een in Duitsland geassembleerde identieke wagen was dit werkelijk een pakhuis. De aandrijftrein (motor, versnellingsbak, differentieel, assen, etc.) was OK, maar die komt kant en klaar aan (uit Duitsland ??) en hoeft alleen maar vastgebout te worden.

M.n. aan de carrosserie en het interieur deugde het van geen kant.
Slecht gemonteerde raamrubbers = lekkage tijdens regen en windgeruis tijdens het rijden.
Slecht gemonteerd dashboard = veel gerammel en getril, zelfs op de tolweg
Opbergbakjes en vakjes die niet goed sluiten
Slecht afgehangen deuren = variatie in de deurnaden van 8 tot 4 mm.
Verkeerd afgestelde koplampen.
Etc., etc.

Maar, heb precies hetzelfde ervaren indertijd in Zuid-Afrika waar men ook een BMW fabriek had staan. Zelfde problemen als hierboven beschreven.

If you have nothing to loose, you can risk everything

koming
Gebruiker
User icon of koming
spacer line

On 05-01-2015 10:22 Amed East Bali wrote:
M.n. aan de carrosserie en het interieur deugde het van geen kant.

Zelfde geldt ook voor fietsen. Het verschilt heel erg per product en per bedrijf. Sommige bedrijven laten in Zuidoost AziŽ zogenaamde c-kwaliteit produceren, mankeert van alles aan. Sommige producten zijn juist opvallend goed, het hangt er maar vanaf hoe (serieus) zo'n bedrijf de markt benadert, doen ze concessies, sluiten ze een joint-venture af met een locale partners of lenen ze alleen hun naam even uit.

koming

Santai
Gebruiker
User icon of Santai
spacer line

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.Surya, "Mijn deurslot naar de balcon . pas 3 maanden in gebruik (made in "Germany" ) is al stuk. Dus binnenkort moet ik echte "Europese spul" (Nemef-Grohe meenemen ) en andere sluit/hangwerk..."
Ik heb zelf ervaringen in Indonesia met sluit- en hangwerk, dat wil je niet weten. Dat gelooft niemand.
Een goede hint van u: ik denk dat voor dit soort dingen vaak wel beter is om uit NL mee te nemen, as kan.

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.AEB, "mooi" verhaal. Heel herkenbaar helaas. Wel de Duitse motor erin lepelen maar uiteindelijk een Indo campur rammelkast.

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.Koming, helaas, al die ondoorzichtigheid dan! Maakt het er voor de (duurzame) economie er niet echt beter op. Emoticon: Angry
Kies maar, de mogelijkheden die je aangaf. Of, none of these above... en kaike maar nie kopuh.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

78,912,613 pageviews Een website van indahnesia.com