Toestel AirAsia (QZ-8501 - Surabaya - Singapore) vermist


 Subforum In het nieuws 
64 bezoekers





Startpagina
Je bent nu in > Forum > In het nieuws > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Anorak
Gebruiker
User icon of Anorak
spacer line
 

Volgens mij zijn luchtvaartverzekeringen opgedeeld in verschillende verzekeringen.
Dus niet zoiets als all risk. Loyds verzekerd geen vliegtuigen bij mijn weten. Wel hebben ze in marktverzekeringen een klein deel.

Een auto of brommer is wel te verzekeren.
In de luchtvaart zijn verzekeringen bij mijn weten,opgedeeld in aansprakelijkheids verzekering. Een aparte voor passagiers. Een aparte stilstaand vliegtuig en zelfs voor taxieen.

oftewel verzekeringen op wat ze noemen, op de markt.
Scheepvaart ken deze onder andere. Denk maar aan een object slepen van de ene naar de andere plek.


Where there is a will there will be relatives.

Santai
Gebruiker
User icon of Santai
spacer line
 

In elk geval, ik weet niet of het passagiers-aantal echt zal toenemen bij Air Asia, nu al maar vooral misschien nadat de onderzoekingen straks zijn afgerond.

Want wie wil zijn vertrouwen nog geven aan deze, letterlijk, zondagsvliegers ? Emoticon: Clown
Ze mochten nooit op zondag vliegen, alleen op de Maandagen, Dinsdagen, Donderdagen en Zaterdagen...

'Waarom ben jij... nooit op zondag vrij', zong Anneke Kreunlo (of zo) toch eens?
Ja, ze waren zo druk op zondag, daarom.



Anorak
Gebruiker
User icon of Anorak
spacer line
 

Ik denk dat het wel meevalt. Air Asia is een budget airline. Ik xou als voorbeeld Lion Air nemen. Die hadden incident na incident. Zeker in de tijd dat zevmet ouwe meuk vlogen.

Indonesie is geen Europa. De kritische klant in Indonesie? Ver te zoeken.
Of ze inderdaad alleen op die dagen mochten vliegen moet nog blijken. Want een corrupte ambtenaar nu? Daar komen we de komende weken wel achter. Want het is nog maar de vraag of ze illegaal vlogen. Dat lijkt zo goed als uitgesloten. Om meerdere redenen.

In dit geval is het een internationale regeling. En niet domestic. Subtiel verschil.




Where there is a will there will be relatives.

Santai
Gebruiker
User icon of Santai
spacer line
 

Air Asia, broembroem, vroepvroep....prrrtprt Emoticon: Eerie
Honderdtwintig passagiers zijn met de schrik vrijgekomen op de luchthaven van Surabaya in IndonesiŽ. Een toestel van AirAsia kwam er op de startbaan in de problemen. Een motor van het vliegtuig begaf net voor het opstijgen. Precies op dezelfde luchthaven vertrok de rampvlucht van AirAsia naar Singapore die het leven kostte aan 156 passagiers.

Het toestel was al drie minuten aan het taxiŽn toen plots een van de motoren het begaf. De passagiers hoorden een luide knal en raakten in paniek, meldt Metro TV (4 jan). Volgens de Indonesische zender werd het toestel opnieuw naar de gate gereden waar de 120 passagiers aangedaan uitstapten.



Anorak
Gebruiker
User icon of Anorak
spacer line
 

Heftig ja! Is dat vandaag gebeurd? Op zondag? Emoticon: Blush


Where there is a will there will be relatives.

Santai
Gebruiker
User icon of Santai
spacer line
 

Yessss ik geloof ik las de AD... Emoticon: Frustrated
Wel extra triest... ook in Surabaya gestart (althans, geprobeerd te starten)



Santai
Gebruiker
User icon of Santai
spacer line
 

Even terug gezocht, hier is de link:

http://www.ad.nl/ad/nl/1013/Bu(...)voor-opstijgen.dhtml



totto
Gebruiker
spacer line
 

'Opnieuw toestel AirAsia in problemen'
Foto: AFP
Gepubliceerd: 04 januari 2015 12:00
Laatste update: 04 januari 2015 12:00

Passagiers van een toestel van AirAsia zijn zondag met de schrik vrijgekomen, toen de motor van hun vliegtuig vlak voor het opstijgen vanuit de Indonesische stad Soerabaja uitviel.
Het toestel was aan het taxiŽn naar de startbaan, toen plots een luide knal klonk.

Het vliegtuig dat naar Bandung had zullen vliegen werd teruggesleept naar de gate, waar de 120 passagiers konden uitstappen, meldt The Straits Times.


Toto Travel.com

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line
 

Vreemd hoor al die negatieve berichten t.a.v. Air Asia, nog geen zwarte doos gevonden en het zwarte pieten spel is al in volle gang.
De luchtvaart autoriteiten van Singapore hebben verklaard dat Air Asia gewoon een vergunning had om op zondag te vliegen en dat dit internationale afspraken zijn, ra ra hoe kan dat.

Waar Widodo IndonesiŽ het digitale tijdperk in wil leiden, zegt zijn minister van transport dat alle piloten de briefing over het weer bij moeten wonen en niet meer van de site af mogen plukken, wat vrij normaal is in de vliegwereld.
Er zijn al vele open brieven door piloten geschreven, waarin ze onder andere stellen dat de minister geen bal verstand heeft van luchtvaart.
Het antwoord van de minister "zo zijn de regels en ik geef nu order om die strkt op te volgen anders volgen er sancties" dus een befehl ist befehl mentaliteit. Emoticon: Bye bye

Ik ben een vrij argwanend mens, zie ik dat gehak op Air Asia en ik lees dat de regering Merpati nieuw leven in wil blazen door de meerderheid te verkopen aan twee particuliere investeerders, dan krabbel ik even op mijn oude bol.
Merpati heeft tegen de ťťn miljard Dollar schuld. Emoticon: Blush

De zoektocht naar slachtoffers en de zwarte doos schieten niet echt op, het is weer zeer slecht weer. Emoticon: Angry



Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line
 

Ook in Indonesie word nu gezegd dat dit een gewone extra vlucht was waarvoor toestemming was. Dus ze kunnen het niet echt meer afschuiven op AirAsia. Tijd voor verdere interne controles bij het Ministerie van Transport dus. Hopelijk houd Jonan zijn mondje even dicht tot er bewijs is, anders zou het wel eens kunnen zijn dat zijn loopbaan als minister heel kort zou kunnen zijn.



Santai
Gebruiker
User icon of Santai
spacer line
 

Mag 'niet op Zondag' voor Air Asia, verklaarde het Min. van Transport over vlucht QZ8501. Een grondig onderzoek van de Indon. autoriteiten vogt... Aldus pers berichten.
We zien vanzelf wel weer, wat waar of althans gedeeltelijk waar blijkt.

Om ook de nogal vaak gelezen, m.i. domme opmerkingen te beantwoorden, zoals: "Unauthorised route and cause(s) of the crash are separate issue". Dat hoeft helemaal niet lijkt mij. Goed om alles uit te zoeken!

In alle berichtgeving in de dagen na de crash werd gemeld dat de piloot toestemming had gevraagd om van de route af te wijken. Voordat hij opsteeg. Maar vanwege andere vliegtuigen hogerop, in die populaire route, mocht dat niet. Nergens las ik dat die toestemming ook gegeven was. Nu gaat IndonesiŽ ook andere maatschappijen 'onderzoeken'. Op de corrupte manier dan wel? Termasuk korrupsi?
Misschien kijken ze wel beter uit sinds Jokowi. Emoticon: Confused

LionAir heeft nu totaal nieuwe kisten. Een oplossing misschien, maar wel gedeeltelijk.
De piloten veel Europeanen, net uit hun pubertijd. Geen ervaring met bijzondere omstandigheden.




Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line
 


On 05-01-2015 09:44 Santai wrote:

LionAir heeft nu totaal nieuwe kisten. Een oplossing misschien, maar wel gedeeltelijk.
De piloten veel Europeanen, net uit hun pubertijd. Geen ervaring met bijzondere omstandigheden.


An me kloten, weer zo'n stelling waar ik absoluut niet kan achterstaan.

Die geweldige minister van transport begint al bakzeil te halen, alle ambtenaren die betrokken zijn bij het zogenaamd illegaal vliegen van Air Asia zullen hard worden gestraft.
Voel je em Emoticon: Confused
De schobbejak begint al door te krijgen dat het in zijn eigen organisatie zit. Emoticon: Bye bye




Santai
Gebruiker
User icon of Santai
spacer line
 

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan. Malam, wat voor stelling an muh klote? Over LionAir die je aanhaalt? Of je eigen stelling, over AirAsia?



Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line
 

De stelling dat piloten die net uit de pubertijd komen en geen ervaring zouden hebben met bijzondere omstandigheden Santai.
Zo werkt het niet in Europa, maar ook niet in IndonesiŽ.
Dan moet je maar eens kijken hoelang/veel vlieguren zo'n puber moet maken als copiloot voordat hij zelf aan de gang mag.
Je bent een best ventje, maar indianenverhalen hebben we geen behoefte aan, althans ik niet Emoticon: Blush

Dat soort verhalen kunnen we dagelijks lezen in de Indonesische kranten, berichten zonder enig inhoud of basis.
Laten we op dit forum ons in Gods/Allah's naam niet gaan bezighouden met dit soort sinetron praktijken, want dan ben ik als een raket weg. Emoticon: Bye bye




Anorak
Gebruiker
User icon of Anorak
spacer line
 

Er komt,nogal wat aan vliegen uren per toestel kijken voor je in een stoeltje voorin plaats mag nemen. Dat zijn,meestal niet de eerste de beste pubers. Het valt niet mee piloten uit Europa te krijgen. Er staan airlines genoeg te dringen en de praktijk is weggekocht worden.

Elke type toestel heeft zijn eigen certificering. Dus ook zijn eigen opleiding. Vergeet het rustig dat iemand met 10.000 vlieguren op een Boeing 747 even op een Airbus stapt. Ongeacht het formaat.

Dan komt eerst de training.




Where there is a will there will be relatives.

Santai
Gebruiker
User icon of Santai
spacer line
 

Ach Malam, volgende keer zal ik weer de bronvermelding doen.
Ik ken trouwens persoonlijk, in de UK de jongste puber-piloot van dat land destijds (vier jaar geleden was hij 16 toen hij zijn vliegbrevet haalde). Die had toen geen ervaring, maar kan zo ingezet worden, zeker wat jaren later.

Maar prima hoor, we kunnen het niet bij het juiste eind hebben... Emoticon: Bye bye

Maar lees even terug, ik had het over LionAir, en jij begint over Minister van Transport en AirAsia...

En als je wat minder heftig, wat rustiger en volwassener antwoord, dan toon je ook meer respekt voor anderen hier, die mss een andere mening hebben.

' Want dan ben ik als een raket weg', schrijf je als conclusie, maar dat is lijkt me niet erger, dan als er anderen hier door jouw 'geweld' als een raket afhaken Emoticon: Blush




Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line
 

Lees eens even terug Santai, een knul van 16 met een vliegbrevet, weer zo'n losse flodder, suggestief.
Eer dat zo'n jongen met passagiers mag vliegen is hij even iets verder, laatstaan dat hij met een Airbus of Boeing mag vliegen waar tientallen of honderdtallen passagiers in zitten.
Kom dus niet aan met rare verhalen, je werk je zelf alleen maar dieper in je eigen veronderstellingen die kant nog wal slaan en op mijn lachspieren werken.
Dan ben je bij mij aan het verkeerde adres brave borst, gewoon bij de werkelijkheid blijven.

Mijn "geweld", zoals jij dat noemt is het niet accepteren van uit de lucht gegrepen lul verhalen, gossip en sinetron.
Moet ik hem inpakken of neem je hem zo mee?
We hebben het hier over de burgerluchtvaart, of het nu KLM, Garuda of Air Asia, dan kom je ineens met Lion Air op de proppen en pubers, nog erger dan suggereer je dat jongens van 16 die een vliegbrevet hebben en misschien zo maar even bij Lion Air met passagiers op stap gaan.
Lees suggereer

We hebben het hier over Air Asia, die een redelijk goede reputatie heeft en al jaren zonder noemenswaardige incidenten dagelijks vliegt.
Dan komt een Santai ineens op de proppen met een "Goede tijden, slechte tijden", "Boer zoekt vrouw" verhaal over Lion Air, pubers als piloot in een Boeing en jochies van 16 met een vliegbrevet Emoticon: Confused

Mijn "geweld" is dit soort rare verhalen te bestrijden en van dit forum geen Story of Weekend te maken of Santai dat nu leuk vind of niet, zal mij een worst zijn.
Want als dit forum in een soortement Story zou veranderen, dan ben ik inderdaad als een raket weg, want voor je het dan weet hebben we een topic "Vertel het Mona" Emoticon: Blush Emoticon: Bye bye



Kembang
Gebruiker
User icon of Kembang
spacer line
 

Santai...

Mijn nichtje hŠŠr man ( dus een aangetrouwd neef mijnerzijds) is nu 35 jaar oud,
hij is nķ pas geslaagd voor zijn diploma als GEZAGVOERDER .....al die tijd
vloog hij als co-piloot nŠŠst een gezagvoerder....gisteren wťťr een training/ examen in een vliegsimulator.....deze trainingen blijven door gaan totdat hij te oud wordt geacht om te vliegen en met pensioen moet gaan..... Emoticon: Yes! Emoticon: Yes!
Hij mag nu als gezagvoeder vliegen binnen Europa tot dat hij bepaalde examens of zoiets hebt behaald dan mag hij buiten Europa vliegen richting het Oosten, AustraliŽ , Nwe-Zeeland enz.enz. Deze knul is al vanaf zijn 18e jaar bezig met vliegen......
Dus een knul van 16 een vliegbrevet ?? Emoticon: Confused Emoticon: Confused Emoticon: Confused Zeker bij model-vliegtuigjes die op afstand bestuurd kunnen worden.... Emoticon: Yes!



zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line
 

Ik viel bijna van mijn stoel Ik zag een hilecopter met Imams die versen uit de koran boven de zee zaten op te zeggen.
ik dacht dat die machine belangrijkere dingen had moeten doen.
Er waren meer chinezen en die zijn meeste er van katholiek.
Daar zaten geen priesters er bij.... Emoticon: Emoticon: Wink




Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line
 

ziel; ze zitten hier heftig in de ontkenningsfase. Andersgelovigen? Nee hoor! Bestaan niet, dus lekker Allah schreeuwen hier en daar.. zelfs boven een vliegtuig wat op de zeebodem ligt met het merendeel non-Moslim slachtoffers.

Untukmu agamamu, dan untukkulah, agamaku. Staat zelfs in de Koran.



Santai
Gebruiker
User icon of Santai
spacer line
 

Kembang misschien moet die opa van jou wat les nemen bij dit ventje
- nu gaat het wat teveel off topic, als mensen nog door willen gaan hierin Emoticon: Bye bye

http://www.dailymail.co.uk/new(...)ine-pilots-ever.html

En deze meid, nog niet eens teenager, was 7 jaar oud... en ook 7 jaar oud geworden (door crash). Crazy America. Yes we can:
http://en.m.wikipedia.org/wiki/Jessica_Dubroff

De jongste piloot die het rond-de-wereld record wilde vestigen, was 17 jaar.
Maar die crashte ook in die poging, hoe triest maar hoe waar... slechts 17 geworden.

Zo kom ik nogmaals terug op mijn stelling in het begin; ervaring is wel degelijk zeer belangrijk... ook bij vliegers. Maar die ervaring, dat bedoelde jij ook Kembang ; )

Mochten er mťťr opa's en ervaren piloten vliegtuigen besturen, in elke maatschappij!

Nee, niet in modellen hoor. Maar echte piloten, in een echte wereld. Emoticon: Laugh out loud

De betreffende piloot van deze AirAsia vlucht was in elk geval een ervaren ex-luchtmachtpiloot. Zijn laatste vraag, in zijn laatste communicatie was vast niet voor niets, om hoger te mogen vliegen om dreigende stormactiviteiten te vermijden.
En 40 minuten nadat hij het komende rampvliegtuig op trok was alle contact verdwenen. Zijn laatste oproep werd niet gehonoreerd... Emoticon: Cry




erwin
Gebruiker
User icon of erwin
spacer line
 

Broekies van 17 jaar zijn echt geen lijnpiloot hoor. De jongste Belgische lijnpiloot was 19 jaar toen hij voor het eerst passagiers meenam. Dat lees je hier: www.nieuwsblad.be/cnt/ga231jsj2

En die is dan natuurlijk 'maar' co-piloot. De gezagvoerder heeft uiteraard vele jaren ervaring en neemt alle beslissingen.


Het is beter spijt te hebben van iets dat je gedaan hebt, dan spijt te hebben om iets dat je niet gedaan hebt

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line
 

Mooi verhaal Erwin, ik hoop dat dit een einde maakt aan alle speculaties dat ťťn of andere maatschappij in IndonesiŽ met pubers zou vliegen Emoticon: Blush



Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line
 

Malam; wat hier soms vliegt is relatief wellicht jong ( het is maar vanuit welk perspectief je het bekijkt), maar toch zeker van rond mijn leeftijd. Heb hier in Indonesie al Fransen, Nederlanders en Duitsers als piloot gehad bij Lion Air de afgelopen jaren.



Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line
 

16- 17 -18 jaar Yerun Emoticon: Confused
Welicht jong is iets anders als een puber, laten we dus de dingen niet door elkaar halen.
Van mijn leeftijd hebben we ook geen kloten aan, dan kan je 20 of 30 zijn.
Dan geef ik dus maar klip en klaar aan, (omdat ik je leeftijd weet) dat we het dan over gabbers hebben die een jaar of 30 zijn en geen pubers dus. Emoticon: Bye bye

Zoals ik al eerder aangaf, pubers die een Boeing of Airbus besturen met honderden passagiers is een Story verhaal.
En zoals Santai al aangaf (alhoewel er zelf mee begonnen) we dwalen af, einde oefening voor mij dit onderwerp, pubers achter de knuppel met 200 passagiers achter zich, waar gaat het over. Emoticon: Confused



Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.


nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2017
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

61,567,812 pageviews Een website van indahnesia.com