Toestel AirAsia (QZ-8501 - Surabaya - Singapore) vermist

Subforum In het nieuws 
55 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > In het nieuws > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Mij viel/valt ook op dat Indonesie zich van zijn beste kant heeft laten dien toen het eenmaal bekend was dat er een toestel was verdwenen. Dit werd bekend gemaakt, en gelijk werd begonnen met het inrichten van opvang. Coordinatie is voor Basarnas, ook communicatie. Geen twijfel over mogelijk waar de info vandaan komt en moet komen. Dit moet, ondankt het enorme verlies, toch enig lichtpuntje zijn voor de nabestaanden.

Ik ben inderdaad niet aanwezig op het crisis-centrum op het vliegveld van Surabaya, maar ik heb het vermoeden dat het ook daar prima geregeld is, zeker voor Indonesische maatstaven. Natuulijk altijd wel klachten dat er geen nieuws is, al dan niet verzonnen door de aasgieren van de media die de aasgieren van de bevolking moeten voeren.

In dit licht ook een pluim voor Tony Fernandes, die donder 2x na de denken naar Surabaya vloog om te zijn waar hij moest zijn (naar mijn mening). Ik mag dan afgeven op het feit dat ik moedwillig in een halfleeg toestel uit elkaar gezet ben omdat ik niet voor de stoelen had betaald, maar dit is gewoon top. Morele steun in zo'n situatie is meer dan belangrijk.

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Oke Malam aan de organisatie daar schort het wel een beetje aan.
Ik heb beelden voorbij zien komen met ambulances, wie stuurt er nu ambulancis, na een vliegtuig ongeluk, dat je al bijna zeker weet dat ze dood zijn.
Om ze waardig te vervoeren hoort er een lijkwagen voor te komen, maar die zullen ze hier niet kennen.
Omdat ze respectloos met dode mensen omgaan.
Wat de mensen allemaal op Facebook schrijven laten we dat maar niet over hebben want dat is gewoon schandalig.
Gisteren nog een verhaal gehoort en dat zal jij ook wel gehoort hebben.
Ze hadden beter spullen kunnen hebben, omdat ze het geld er niet voor gebruikt hebben, die verhalen gaan op facebook ook de ronde, daar blijf ik voor staan, dat kan je bij mij niet weg krijgen dat is een gegeven,
Ondanks alles wat ze er aan gedaan hebben..... Emoticon: Angry Emoticon: Bye bye

Ik kijk dan ook naar Aljazeera, die staat bij mij aan als ik thuis ben... Emoticon: Yeah right!
Ik zie dat ze de eerst twee slachtoffers waardig naar Surabaya hebben gebracht, dat wel weer. Emoticon: Laugh out loud

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Ambulance of lijkenwagen Ziel, maakt geen ruk uit, althans niet voor mij, als ze maar waardig met slachtoffers om gaan.
Er is een Russisch schip onderweg, dat zal in de loop van de nacht arriveren, dat schip heeft apparatuur bij zich om exact te bepalen waar het vliegtuig precies ligt.

Dan zal het ook wat duidelijker worden hoe het vliegtuig naar beneden is gekomen, deskundigen van Basarnas vinden het namelijk vreemd dat er zo weinig wrakstukken zijn.
Dat zou kunnen betekenen dat het vliegtuig nog redelijk in takt is.
Door de geringe diepte is het mogelijk met duikers naar beneden te gaan, er staat een ploeg duikers klaar.
Nu maar hopen dat het weer snel wat beter wordt.

En inderdaad als ik kijk naar de chaotische bende in MaleisiŽ na het verdwijnen van de MH 370 en ik kijk hoe snel IndonesiŽ alles op de rail had, dan kan ik ze alleen maar een vette pluim geven.

Kembang
Gebruiker
User icon of Kembang
spacer line

Geweldig dat die vrouwelijk Burgemeester van Soerabaya meteen in actie is gekomen...

Mijn petje af hoe snel alles is en wordt georganiseerd Emoticon: Yes! Emoticon: Yes!

Kijk dŠt is weer goed nieuws uit IndonesiŽ.... Emoticon: Party! Emoticon: Party!

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Gelukkig is het weer ondanks de slechte voorspellingen behoorlijk opgeknapt, gisteren nog golven van 4 tot 5 meter en windkracht 7, waardoor helicopters aan de grond moesten blijven.
Het wordt vandaag een race tegen de klok/weer volgens Basarnas, 18 schepen, helicopters en vliegtuigen zijn naarstig op zoek naar slachtoffers.
Als het weer zo blijft hopen ze ook de exacte locatie van het AirAsia toestel te lokaliseren, zodat de ploeg duikers die ook ter plekke is naar het toestel kunnen, zodat er meer duidelijkheid komt.

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Zag een Jappaner tussen de miltairen lopen dus die zijn ook bezig dat is goed het begint iets op ye lijken ze doen hun best het zal nog wel even duren er zijn 6 lichamen gevonden en aan wal gebracht en dat doen ze met alle eer ja ik ben om...... Emoticon: Very funny Emoticon: Blush

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Het weer is aan het verslechteren, het zit verdorrie niet mee ook Emoticon: Angry
Er zijn inmiddels volgens Basarnas twee detectie apparaten aangevoerd, die kunnen objecten tot op honderd meter diep opsporen en hebben geen last van de weersomstandigheden.
Ze worden gedropt bij de RSS Persistence een schip uit Singapore die bij de locatie waar ze het vliegtuigwrak verwachten voor anker ligt.

46 duikers staan ook standby, maar als het weer slechter wordt dan kunnen die weinig uitrichten.

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Volgens de laatste officiŽle verklaring van Basarnas, gisteren om 6 uur in de middag waren er 30 slachtoffers geborgen, enkelen werden met stoel en al gevonden waar ze met veilgheidsriem in vast zaten.
Het zoek gebied is in 8 sectoren verdeeld, gisteren haalde het Amerikaanse oorlogschip USS Sampson 10 slachtoffer uit het water, die werden gelijk met een Seahawk helicopter naar het vasteland gebracht.
De internationale hulp is hartverwamend, het is toch wel mooi om te zien dat Singapore, MaleisiŽ, Korea, Rusland, Amerika en IndonesiŽ perfect samen werken om ondanks het slechte weer er uit te halen wat er in zit.

Er zijn nu weer kranten die melding maken dat delen van het vliegtuig zijn gelokaliseerd, dat moet je allemaal met een korreltje zout nemen, voor de persmuskieten is alleen nieuws brengen belangrijk, de inhoud maakt ze geen ruk uit.
Basarnas maakte bekend dat er door vliegtuigen met geavanceerde apparatuur grote objecten waren waargenomen, schepen zijn onderweg met sonar apparatuur omdat te verifiŽren.
Een reden voor de heren journalisten om te melden dat het vliegtuig is gevonden, wat een geteisem, God schiep hemel en aarde, toen had hij nog een handje rotzooi over en daar maakte hij persmuskieten van. Emoticon: Angry

TVOne was al op de vingers getikt voor het herkenbaar in beeld brengen van slachtoffers die in zee dreven, nu is de hele media op de vingers getikt en gevraagd of ze de familieleden die hun geliefde thuis krijgen met rust te laten, die viezerikken lopen de kist haast omver om een foto te schieten, ze gunnen de mensen geen greintje privacy bah.

Het weer blijft slecht, mocht het zo zijn dat er delen van het vliegtuig zijn gevonden dan is het nog de vraag of de duikers er bij kunnen komen.

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

De teamleider van Basanas heeft verklaard dat ze nu met sonarapparatuur bezig zijn de twee grote objecten duidelijker in beeld te krijgen, helaas het weer zit tegen.
Maar hij is er wel zeker van dat deze twee objecten van het AirAsia vliegtuig zijn.

Basarnas heeft inmiddels ook een tanker van SKK Migas aan laten rukken om de schepen van brandstof te voorzien.

Rusland heeft 40 duikers en twee van deze joekels gestuurd, die kunnen niet alleen vliegen maar ook zwemmen.

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Trouwens goed nieuws, de viespeuken van de pers die bij het indentificatiecentrum als geile honden met tientallen tegelijk op wacht lagen voor een loopse teef mogen niet meer bij de overdracht van geindentificeerde slachtoffers aan de families zijn, opzouten dus.
Die goorlappen vielen als een horde strontvliegen de families lastig.
Het is ook verboden de families nog lastig te vallen volgens de politiewoordvoerder, ze hadden namelijk gisteren 3 klachten van families van de slachtoffers gehad.
Nu moet de politie er aan te pas komen om families tegen deze sensatiebeluste viespeuken te beschermen, het is om kotsmisselijk van te worden.

eveline
Gebruiker
spacer line

Als ze het vliegtuig zouden vinden, Het lijkt me een hele klus voor duikers om misschien lichamen vd slachtoffers uit het vliegtuig te moeten zoeken en los zien te krijgen.

Ik heb een app gevonden waar ik 39 of 40 RI tv zenders van hieruit kan bekijken.
Wat mooi is toch de techniek he dat dit mogelijk is.

Choose to be optimistic, it feels better. If you think you are too small to make a difference, try sleeping with a mosquito!

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Dit is zo hard gegaan dat kan niet anders, de lichamen liggen verspreid in een groot gebied.
De mensen zijn gelijk dood gegaan, dus hoe lang lijden ze dan is een vraag, waar ik geen antwoord weet en ik zou het ook niet willen weten.
Nu de blaxboxen zien te vinden om er achter te komen wat er gebeurd is.
Er komen door Malam genoemde sensatiebeluste viespeuken berichten dat de hoofd piloot een of ander druks had gebruikt.
We zullen afwachten of we het oord als de waarheid zullen krijgen.

Pilot AirAsia QZ7510 Diduga Positif Gunakan Morfin
Seorang pilot AirAsia dengan nomor penerbangan QZ7510 berinisial FI dari Bandara Soekarno Hatta... AirAsia piloot QZ7510 verwachte positieve Gebruik Morphine
Een pilot AirAsia vluchtnummer QZ7510 FI initialen van Soekarno Hatta ...

Anorak
Gebruiker
User icon of Anorak
spacer line

Ik begrijp van CNN dat 2 grote delen zijn waargenomen onder water vanuit een vliegtuig.
Dat zou goed nieuws zijn als ze meer slachtoffers en ook de blackboxes kunnen vinden.

Want die kunnen wat meer weergeven van het ongeluk.

Het blijft vreselijk dat in de media mensen beschuldigd worden. Zulke types moeten ze hard aanpakken lijkt me.

Where there is a will there will be relatives.

Kembang
Gebruiker
User icon of Kembang
spacer line

Wat ik nou niet snapt....als je zo'n verschrikkelijk slecht weer op komst is of het er al is.....waarom stijgen die vliegtuigen dan op???? Wacht dan liever dat die buien voorbij zijn....of ben ik soms zů tolol ?? Emoticon: Confused Emoticon: Confused Emoticon: Confused

Ik heb het begrepen uit het nieuws dat het vliegtuig te kampen heeft met slecht weer en dat ze een omweg wilde maken en/ of stijl willen optrekken waardoor alles mis is gegaan.... Emoticon: Cry Emoticon: Cry vreselijk voor de passagiers en nabestaanden....

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Je kunt niet zomaar een hele reeks vluchten annuleren omdat het mogelijk onderweg slecht weer is. Vaak werkt omvliegen bovendien prima. Dat heb ik wel meer dan eens meegemaakt. Gewoon een flinke bocht naar links of rechts en daarna weer terug op de route.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

AirAsia heeft het aan de stok met Indonesie overigens; ze hadden volgens de papieren het recht de route Surabaya-Singapore en terug 4x per week uit te voeren. Dit deden ze 7x per week. Ministerie van Transport zegt: klopt niet, AirAsia zegt we hebben wel toestemming. Dus wellicht dit hier een aantal rotte appels tussen die voor geld dingen regelen.

Directe actie? AirAsia is per direct gedwongen te stoppen met vluchten tussen Surabaya en Singapore. Verdere dreigementen? Als AirAsia schuldig is aan het illegaal vliegen, dan kan/zal de vliegvergunning worden ingetrokken.

Anorak
Gebruiker
User icon of Anorak
spacer line

Haha, ja inderdaad, voor vele jutaas krijg je een ons kent ons glimlach en begin maar vast met vliegen. Dat regelen we wel. Geen haan die er naar kraait als er een Air Asia toestel in vliegt.

Tja met zo'n gevalletje als dit wordt er opeens met andere ogen meegekeken.
Da's erg vervelend voor zo'n figuur met zo'n ons kent ons glimlach.

Toch wel fijn dat er nauwelijks corruptie is in Indonesie Emoticon: Laugh out loud

Kembang
Gebruiker
User icon of Kembang
spacer line

Ooohhh,.... als dat waar is Yerun.. dan heeft Air Asia een probleem vanwege het "smartegeld" aan de nabestaanden.....of wordt het daar in IR niet zo moeilijk overgedaan??
Ik begreep dat er ťťn Brit in dat vliegtuig zat?? Ik zou gegarandeerd er bovenop zitten om het uit te laten betalen voor de ellende in persoonlijke sfeer van het slachtoffer.

Kijkt maar naar de MH17..... de familie moeten huizen verkopen met verlies, huur, gas, licht, water enz.enz. allemaal betalen mits er voldoende geld op de banken staan.....zo niet, heb ik begrepen dat zij het moeten betalen??? Emoticon: Confused Emoticon: Confused Emoticon: Confused Of dat waar is weet ik niet....want ik neem aan dat "rechthebbers" het niet verplicht kunnen stellen, toch?

eveline
Gebruiker
spacer line

Dat had ik vanochtend idd gelezen, Yerun. 4x per week, de dagen van de vluchten werden er ook genoemd.
Oh jee... Betrapt dus. Tja....tis toch wat als ze de vliegvergunning kwijt zou raken.
Tis ook een manier van corruptie op te ruimen, wel triest.

Overmorgen is weer volle maan, deze keer is extra sterk geloof ik.
Het zal voor de reddingswerkers op zee goed te merken zijn met het weer. De zee en golf zullen ongetwijfeld heel heftig zijn.

Choose to be optimistic, it feels better. If you think you are too small to make a difference, try sleeping with a mosquito!

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Ook dat verhaal wordt weer lekker breed in de media uitgemeten, wat een vergunningenstelsel te maken heeft met het neerstorten van dit toestel begrijp ik geen reet van.
Hier steekt veel meer achter, het zou wel eens zo kunnen wezen dat de minister van transport in zijn eigen voet schiet.

Dat onverwachts op het kantoor van Air Asia verschijnen en heel boos worden, slaat als een tang op een varken, lijkt wel aandacht trekkerij van deze minister, misschien te weinig tiet gehad van zijn moeder.
Piloten komen vaak niet naar de briefing over het weer, ze plukken het actuele rapport van het internet af, het weerkundig instituut die ook de briefing doet zet dat namelijk op zijn site.

Dan wordt deze minister heel boos, dat is tegen de regels, deze minister heeft net zoveel verstand van luchtvaart als de cicak die me verliefd van af de muur zit aan te kijken terwijl ik dit type.
Hetzelfde als de vergunning om van Surabaya naar Singapore te vliegen, zo'n vliegtuig vliegt out of the blue naar Singapore zonder enige vergunning of wetenschap.
Komt boven Changi airport, zegt de piloot, "Joehoe mag ik landen" tja wie is u dan, ik ben AirAsia kom een paar passagiers afleveren en ophalen.
Ja ja paard in de wieg kind in de wei, an me hoela.

De minister moet maar eens in zijn eigen ministerie gaan zoeken wie er toestemming voor heeft gegeven legaal of illegaal voor een smak geld.
Dat bedoelde ik met het in de eigen voet schieten van de minister. Emoticon: Bye bye

Voor zover ik begrijp zijn er nu duikers bezig om te kijken dat ze de wrakstukken kunnen bereiken, daar zal later op de dag misschien iets meer over bekend worden.

Anorak
Gebruiker
User icon of Anorak
spacer line

Inderdaad, te zot voor woorden te denken dat je even aankomt vliegen hallo hier zijn we.

En daarna nemen we weer mensen mee naar Singapore. Die minister is echt een volslagen eikel. Er komt logistiek nogal wat aan kontrakt werk kijken voor je uberhaupt kunt vliegen.
Laat staan landen en passagiers uit laden. Wat te denken van manifesten die vooraf verzonden worden aan de authoriteiten. Even los van het feit dat authoriteiten toestemming geven om te kunnen landen op een vliegveld.

Ik ben erg benieuwd wie er met een excuus komt. Met enige waarschijnlijkheid een manklopende transport minister. Wat een debiel die vent. Emoticon: Stupid

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Ja deze expert is 5 jaar directeur geweest van de spoorwegen, dus die weet alles over die vliegdingen Emoticon: Confused
Het is heel belangrijk dat de zwarte doos en de voicerecorder worden gevonden, pas dan komt het ware verhaal boven tafel.

Nu heb ik ook net zo veel verstand van vliegen als die cicak die mij nog steeds zit aan te kijken, maar met een beetje logisch nadenken kom je een eind.
Maar laat ik nu het idee hebben dat dit ministerie bezig is een rookgordijn op te trekken en vooraf tracht AirAsia de schuld in de schoenen te schuiven.

De Air Traffic Controllers in IndonesiŽ hebben geen weerradar (oeps minister Jonan waarom niet?)
De piloot wel, dus die ziet rotzooi voor hem, maar kan zijn koers alleen wijzigen met toestemming van de ATC, want die hebben immers een overzicht waar de overige vliegtuigen in de buurt zich bevinden.

De piloot vraagt om een koers verandering, de ATC heeft geen totaal overzicht (geen weerradar) dus die zet de piloot even in de wacht om op de actuele kaart van het meteorologisch instituut te kijken.
Stel dat dit 4 minuten duurt, dan is een vliegtuig die 900 km per uur vliegt inmiddels 60 km verder Emoticon: Blush

Dat is in dit geval volgens de berichtgeving ook gebeurd, er zaten namelijk nog 7 vliegtuigen in de buurt van het AirAsia toestel.
Toen de ATC na het vliegtuig in de wacht hebben gezet trachtte op te roepen om hun beslissing bekend te maken. kregen ze geen antwoord en verdween het toestel van de radar.

De zwarte doos en de voicerecorder gaan straks precies aangeven wat er is gebeurd.
Ik heb heel vaak naar discovery Air investigation zitten kijken, het komt nagenoeg nooit voor dat er ťťn kapitale fout wordt gemaakt.
Het is nagenoeg altijd een op ťťn stapeling van gebeurtenissen (fouten, tekortkomingen), ťťn daarvan zal zeker het ontbreken van weerradar zijn meneer de minister, op Soekarno-Hatta werken ze nog steeds met een radar die 30 jaar oud is en ťťn uit 2009.

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Wie betaald dit alles, de staat zal er voor opdraaien, of is er een speciale verzekering, zoals die in Engeland, ben de naam even kwijt, voor de scheepsvaart verzekering, ook voor de luchtvaart hebben, die dat gaat betalen???? Emoticon: Confused Emoticon: Stupid

Luo Ni
Gebruiker
User icon of Luo Ni
spacer line

Zlel wrote;O f is er een speciale verzekering, zoals die in Engeland, ben de naam even

kwijt, voor de scheepsvaart verzekering,
=======================================

Llody,s London Insurance Emoticon: Smile

Zaijian

Luo Ni

Zhuńęsu√≠ n«ź de m√®ngxi«éng ...... Follow Your Dreams

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Klopt Luo, een instituut in Europa, ik mag wel zeggen het grootste instituut
Wil je je daar verzekeren dan moet je ook voldoen aan het Lloyd's register.
Hele strenge regels, voldoe je er aan dan worden er ook honderden miljoenen uitgekeerd.
Ik vraag mij af hoeveel Aziatische maatschappen die premie en regelementen op willen/kunnen brengen Emoticon: Blush

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2017
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

61,568,268 pageviews Een website van indahnesia.com