Betaling naar Indonesie

Subforum Bali, het godeneiland 
74 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Bali, het godeneiland > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
dutch pearl
Gebruiker
spacer line

Een accommodatie ,die hier op het forum vaak voorbij komt, vraagt of ik de betaling in Rupiah ( IDR) wil doen. Natuurlijk wil ik dat, maar via Internetbankieren bij de ING kan ik alleen EURO over maken en geen IDR. Terwijl men geen Euro's wil. Iemand een idee hoe op te lossen?

(Natuurlijk kan het ook per creditcard maar daar verlangt men een kopie van het paspoort echter ik verstrek niet zomaar een kopie van mijn paspoort zonder dat ik weet aan wie)

Anorak
Gebruiker
User icon of Anorak
spacer line

Inderdaad, niemand een kopie van paspoort geven.
Een credit card betaling behoeft geen paspoort kopie.

Als het zo moeilijk gemaakt moet worden?
Is de klantvriendelijkheid weinig tot niet. Dan kun je rustig ergens anders boeken toch?

Where there is a will there will be relatives.

Amed East Bali
Gebruiker
User icon of Amed East Bali
spacer line

Ik wil u wel helpen tegen een kleine vergoeding.

U maakt het te betalen bedrag in Euro + vergoeding naar mijn ING rekening in NL over.

U voorziet mij van alle benodigde bank- en rekeninggegevens van de accommodatie hier in Indonesie.

Na ontvangst van e.e.a. op mijn ING rekening betaal ik de accommodatie alhier in IDR's via een van mijn Indonesische bankrekeningen en voorzie u via de email van een betalings / transferbewijs.

If you have nothing to loose, you can risk everything

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Kan het echt niet in IDR betaald worden vanaf een ING rekening? Maak dan maar gebruik van een Rabo-rekening. Daar kun je als prive-persoon wel gewoon IDR betalen.

Een andere optie is de mogelijkheid van Amed East Bali aannemen, nog een andere is om zelf om te rekenen, wat meer te sturen in euro en dat bewijsje toe te sturen. Dan maken ze nog winst ook.

Ho Lee Fuk

eveline
Gebruiker
spacer line

Volgens mij kan dat wel, niet alleen met Rabo maar ING ook, Yerun.

Log in op je mijn ING, (zie op rijtjes links ; geld overmaken naar buitenland), vandaaruit kun je in idr geld overmaken. Je hebt wel meer gegevens nodig om het in te voeren, zoals adres, naam etc.etc.

Daarnaast; ook al maak je het bedrag over in Euro, dat persoon in IndonesiŽ heeft geen euro rekening dan wordt het bedrag die je overmaakt sowieso in rupiah omgezet, je bank bepaald dan wel zelf de koers.

Ik heb dit al meerdere keren gedaan met mijn ING. Zelfs met Letland, een half jaar voordat Letland in Euro werd.

Choose to be optimistic, it feels better. If you think you are too small to make a difference, try sleeping with a mosquito!

Amed East Bali
Gebruiker
User icon of Amed East Bali
spacer line

Zodra je bij ING internetbankieren als het land om naar ter versturen "INDONESIE" aanklikt, krijg je een drop-down menu met ca. 30 valuta (van Algerijnse Dinar to Zuid Koreaanse Won) om uit te kiezen, maar daar zit geen Indonesische Roepia tussen.

If you have nothing to loose, you can risk everything

merdekaSah
Gebruiker
User icon of merdekaSah
spacer line

de klantvriendelijkheid van banken in NL is ook niet geweldig
overmaken in lokale valuta dat is vaak niet mogelijk of tegen
belachelijke omwisselkoersen of opslagpercentages en ...
soms duurt het te lang voordat geld echt "aankomt"

Bovendien is al meer als een week het internetbankieren in NL
een ramp je moet echt geluk hebben wanneer opdrachten op tijd
worden uitgevoerd zeker tussen banken want het is storing na storing

Zelfs de site problemen internetbankieren loopt er al door vast Emoticon: Yes!

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

is natuurlijk een week vol vakantie-dagen, dus even kijken wanneer betalingen tussen banken verwerkt worden. Dat is hier in Indonesie ook zo. Internet-bankieren van diverse banken (BCA, Mandiri, BNI en BRI) gaven allemaal aan wat wanneer wel en niet werkt tijdens de feestdagen.

Ho Lee Fuk

dutch pearl
Gebruiker
spacer line

Ik wens iedereen een mooi 2015!

Beste Eveline, het is niet mogelijk om via de ING in IDR te betalen. Wel in Euro en Dollar, maar niet in IDR. Zoals Yerun aangaf dat kan wel via internetbankieren van de Rabobank. Dat is ook gelukt!

Ik wil Amed East Bali bedanken voor zijn geboden optie. ( het ging om jouw geliefde hotel in Ubud)

eveline
Gebruiker
spacer line

iig fijn dat het gelukt is dutch pearl
Beste wensen voor 2015

Choose to be optimistic, it feels better. If you think you are too small to make a difference, try sleeping with a mosquito!

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2020
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

94,114,701 pageviews Een website van indahnesia.com