Jaaa geboekt. En nu een schema...

Subforum Sumatra 
51 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Sumatra > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent Indonesië gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geëxecuteerd in Indonesië  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · Indonesië gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Kaat2013
Gebruiker
spacer line

Hoi allemaal,
Zojuist de tickets geboekt!!!!! Ik ben er zo blij mee, echt een droomwens. Maar nu kan ik jullie kennis nog even heel goed gebruiken:
We vliegen op 18 juli naar Medan, komen daar 's ochtends 19 juli aan (ik weet dat het het Suikerfeest is, maar het kan voor ons niet anders qua datum) en op 13 augustus terug vanaf Jakarta.
Ons wensen lijstje voor Sumatra is: Bukit Lawang, Tangkahan, Toba meer. En misschien hebben jullie nog tips.
Mijn vraag nu: wat is een logische indeling? We reizen met een kind van 8, dus moeten daar wel rekening mee houden.
Hoop op jullie (reis)ervaring, alvast bedankt!

Kaat2013
Gebruiker
spacer line

Wat ik er niet goed bijzet is dat het mij wel goed lijkt om eerst even bij te komen, een dag of twee, voor we heftige dingen gaan doen zoals de jungle. Maar wat is dan een aanrader?

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Vermoedelijk zal je wel moeten rusten Kaat, voor zover het er nu uit ziet is het 20 en 21 suikerfeest.
De wegen zitten barstensvol enkele dagen voor en na het suikerfeest.

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Zoals je zag op de TV hier dat de puncak vol zat allemaal naar de safaripark.
Dan kan het uren duren voor je er bent.
Dan Tahman Mini vol ja het was er druk gezien op TV, want ik zelf ga dan niet op pad.
Je voorkomt uren in de file te staan en dat is wel zo prettiger, als je dat van uit je luie bed dat ziet gebeuren.
Je moet zo zien, vooral geld dat voor Jakarta en Medan is ook aardig gegroeid de laatste jaren, dat als er 2% op pad gaat, dan heb je al gauw over miljoenen mensen zitten onderweg.
Mensen hebben er geen idee van, hoe dat zich hier word verwerkt.... Emoticon: Wink Emoticon: Smile

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

merdekaSah
Gebruiker
User icon of merdekaSah
spacer line

Een aanrader is sowieso even pas op de plaats.
Zorg dat je een gereserveerde plek hebt waar je uit kunt rusten

Na het suikerfeest pas op pad gaan.

De vraag die bij me opkomt is wil je dat allemaal op eigen houtje gaan doen
of een gids/driver inhuren ?? Ik weet niet hoe ervaren jullie zijn en/of hoe
"georganiseerd"jullie het willen doen.

Kaat2013
Gebruiker
spacer line

Ik was inderdaad van plan het zelf te regelen, maar niet zelf te rijden. We kunnen een rit krijgen van de plaats in Bukit Lawang (Mega-Inn) vanaf Medan, en vanaf daar weer met een driver verder. Ik begreep dat dat overal makkelijk te regelen is? Verder wil ik wel alle hotelletjes etc. van tevoren boeken. Ik zit dus wel met het Suikerfeest in mijn maag; vond het alleen geen optie om een week later pas te gaan en dus een week korter op reis te kunnen.. Hoeveel dagen zou ik moeten wachten voor de rit naar Bukit Lawang?
En:
Heeft iemand een aanrader om uit te rusten na de vliegreis en toch iets mee te krijgen van de cultuur? In een hotel rondhangen bij een vliegveld vind ik zo zonde en niet leuk.'
Is Medan zelf een optie, of zit er een kleiner plaatsje in de buurt?

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Kaat, volgens mij is er alleen in Tangkahan een Mega Inn en niet in Bukit Lawang.
Ik zie op internet wel een paar plaatjes van Mega Inn Bukit Lawang, maar ik weet voor 99% zeker dat dit de Mega Inn in Tangkahan is. Zoek dat even goed uit, want het ligt nog op flink wat uren rijden van elkaar!!
Omdat je inderdaad zo dicht op het Suikerfeest zit, is het misschien handig om ook het vervoer vooraf te regelen. Hier op het forum is Eelco actief, hij is contactpersoon voor de www.gidsinsumatra.nl.
Kijk eens op zij site om wat ideeën voor routes op te doen. Ik heb geen ervaringen met hem, maar hij is hier al een tijd lid en komt betrouwbaar over. Heb hem trouwens al een tijd niet gezien hier?? Heb je al een idee hoe lang je op Java wil zijn?
Ik heb geen idee over je laatste vraag, maar Anne Mieke komt vast nog wel langs.

_Jarno_
Gebruiker
User icon of _Jarno_
spacer line

Van Medan naar Bukit Lawang zal niet zo'n probleem zijn, is een kort stukje en niet al teveel verkeer. Naar het Toba meer kun je beter wachten tot na het Suikerfeest.

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Ja, dat dacht ik ook al. Indonesiërs zullen toch niet en masse naar Bukit Lawang gaan, maar wel naar Lake Toba. Is ook een logischer volgorde: eerst naar het verst gelegen punt (Tangkahan volgens mij), dan Bukit Lawang, dan Lake Toba en dan, afhankelijk van je tijd) naar West Sumatera.

Kaat2013
Gebruiker
spacer line

Je hebt helemaal gelijk Elsbeth, dom van me.
Ik denk dat het dan logisch wordt om na aankomst (we komen 's ochtends vroeg aan in Medan) een dag in Medan in een hotel te verblijven , uitrusten en acclimatiseren , en de dag erna ons te laten ophalen door de eignaar van Mega-Inn in Tangkahan. Vanaf daar dan Bukit Lawang en dan Toba meer.
Bedankt voor de tips tot nu toe.
Ik zou nog wel graag een tip willen over de dag in Medan; het is wel erg zonde om daar alleen in een hotel te hangen en niks anders te zien. Ik heb nu hotel 'Deli River' gezien, iemand daar ervaring mee?

Ik denk dat het dus zoiets wordt, willen jullie misschien meekijken? En ideeen voor de 'vraagtekens'?
Dag 1 (aankomst vliegveld ochtend) Medan
Dag 2 reis naar Tangkahan
Dag 3 Tangkahan
Dag 4 van Tangkahan naar Bukit Lawang
Dag 5 Bukit Lawang
Dag 6 van BL naar ? als tussenstop naar t Toba meer
Dag 7 Toba meer, Samosir
Dag 8 Samosir
Dag 9 Reis van Samosir naar ? op weg naar Medan
Dag 10 Vlucht Medan naar Java

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Ik heb in 2011 met mijn gezin in 2 driepersoonskamers gezeten in Deli River. Wij kwamen 's avonds aan en vertrokken de volgende dag vroeg naar Tangkahan. Hotel zonder meer mooi, 2 mooie kamers met een terrasje, schitterende tuin, gigantisch terras voor ontbijt. Het enige jammere was dat er nog 3 andere mensen waren dat was het. Het kan zijn dat dat dit toeval was, ik meen dat het ook wel voor groepen gebruikt werd. Het is wel leuk als er een beetje leven is. Dag 2/3/4/5 waren voor ons hetzelfde als in jouw schema. Vonden wij ook genoeg. Op dag 6 zijn we in één ruk doorgereden van Bukit Lawang naar Samosir. We misten nét de ferry van 17.00, meen ik, terwijl we om een uur of 8 wegreden uit BL. Echt een lange dag dus! Ik wilde echter per se 3 nachten en dus 2 hele dagen op Samosir hebben. 2 dagen Samosir vind ik echt het absolute minimum. Prachtig!. Op dag 9 zijn wij doorgereden naar West Sumatera. Jij zou dan dus terug moeten naar Medan. altijd jammer dat je dan dat hele klote eind weer terug moet rijden. Hoe laat is je vlucht van Medan naar Java en waar vlieg je precies heen? Mocht je die binnenlandse vlucht nog niet geboekt hebben, dan is het misschien handig om naar Oost- of Midden Java te vliegen, zodat je dan terug kunt reizen naar Jakarta, waarvandaan je weer terug vliegt naar Nederland. Wat zijn je plannen op Java?

Eelco78
Gebruiker
User icon of Eelco78
spacer line

Beste Kaat,
voor dag 6 is het mogelijk om Berastagi (bergstadje) of Tongging (mijn persoonlijke voorkeur voor 1 dag/overnachting). Met name de vele panorama's bij Tongging (gebruik even de search functie hier, er is namelijk hier ook al eerder wat over geschreven) zijn de moeite waard en je bent ook al aan het Tobameer waarna je de volgende dag door kunt naar Samosir op een relaxte manier. Zoals Elsbeth aangaf is het een lange reis van Bukit Lawang naar Samosir en je hebt dan minder de tijd voor sight seeing zoals het authentieke dorpje Dokan en bijvoorbeeld theeplantages bij Sidamanik om maar wat te noemen.

Vanaf Samosir naar Medan kun je de route kiezen via P. Siantar of deels dezelfde weg terug en dan via Berastagi (bezoek aan Budha tempel Taman Alam Lumbini?) en weer terug naar Medan.
En/of de ferry via Simanindo (Samsosir) naar Tigaras en dan via Berastagi terug naar Medan zodat je toch enigzins verschillende routes rijdt.

Beste Elsbeth, ik ben helaas de laatste tijd afwezig geweest doordat het vrij druk is geweest met gidsinsumatra. maar volgens mij weet jij, AM en andere op dit forum ook voldoende om mensen op weg te helpen maar ik ga proberen om weer vaker deel te nemen Emoticon: Smile

www.gidsinsumatra.nl | Achtergrond Avatar = De Gungung Kerinci |

Kaat2013
Gebruiker
spacer line

`Geweldig, dit forum, jullie helpen zo goed! Heel erg bedankt.

Elsbeth; ik heb nog geen binnenlandse vluchten geboekt. We willen eigenlijk Jakarta wel overlaan (behalve voor de terugreis, we vliegen vanaf daar naar Nederland), en vanaf Medan naar Jogyakarta. Ik zie dat alleen nergens staan bij tickets indonesia..

Eelco: goede tip,, dank. Ik ga Tongging uitzoeken, heb je nog een goede tip voor een driver?

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Mocht je over Jakarta moeten, is dat geen ramp. Er zij niet zoveel rechtstreekse vluchten vanuit Sumatra naar Java. Alleen een aanlsuitende vlucht direct door naar Yogyakarta, Semarang of Surabaya is dan een optie wil je niet in Jakarta terecht komen. Mocht dat net niet lukken, dan een overnachting in een airporthotel (er zijn er 10-tallen) en de volgende ochtend vroeg verder.

merdekaSah
Gebruiker
User icon of merdekaSah
spacer line

Ik vermoed niet dat je beginplanning succes gaat hebben Kaatje
Tijdens het suikerfeest zelf zal je denk ik niet aan een chauffeur kunnen komen
die wil rijden. Iedereen wil dan bij de familie zijn.

Binnenlandse vluchten zou ik zeker in die periode ook vooraf regelen.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Ik wilde dat al zeggen merdekaSah... chauffeurs zijn er wel, maar dikke kans dat de meesten lekker naar hun eigen familie chauffeuren voor een week of wat. Natuurlijk zijn er dan ook die het Suikerfeest niet vieren, maar dit tevoren vastleggen (al dan niet via het hotel) is absoluut geen overbodige luxe, misschien wel een must.

Erwinn
Gebruiker
User icon of Erwinn
spacer line

Op 27-12-2014 22:44 schreef Kaat2013:
ik heb nog geen binnenlandse vluchten geboekt. We willen eigenlijk Jakarta wel overlaan (behalve voor de terugreis, we vliegen vanaf daar naar Nederland), en vanaf Medan naar Jogyakarta. Ik zie dat alleen nergens staan bij tickets indonesia..

Er zijn wel vluchten van Medan naar Jogja hoor. AirAsia vliegt dagelijks op die route. Verder kun je van Medan naar Java (buiten Jakarta) ook vliegen naar West-Java (Bandung met Citilink of Lion Air) of Oost-Java (Surabaya met Garuda of Lion Air). En zoals Yogya-Bali al aangaf zijn er natuurlijk veel opties met tussenstop in Jakarta (of Batam).

'In de Archipel' | Weblog over Indonesië: nieuws, reizen, politiek, taal en geschiedenis

Kaat2013
Gebruiker
spacer line

Dank je wel Erwinn, waar kan ik dat vinden? Op ticketindonesia kan ik het namelijk niet vinden..

Kaat2013
Gebruiker
spacer line

Nog twee vragen:
-Hoe lang is het rijden van Bukit Lawang naar Tongging?
-Hoe lang is het terug rijden van Samsosir naar Medan? We reizen met een kind, dus twijfel een beetje over de lange dagen in de auto..

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

We willen eigenlijk Jakarta wel overlaan (behalve voor de terugreis, we vliegen vanaf daar naar Nederland), en vanaf Medan naar Jogyakarta. Ik zie dat alleen nergens staan bij tickets indonesia..

Kijk even bij Medan - Yogy akarta die vluchten staan wel bij ticket Indonesia net als Erwinn al schreef.

Dus met Y i.p.v J

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

Kaat2013
Gebruiker
spacer line

Ja, sorry, schrijf het hier verkeerd maar op tickets indonesia niet (daar staat het automatisch in de zoekfunctie).
Ik vind daar alleen heel 1 ongunstige vlucht (7,5 uur reistijd). Maar ik ga nog verder zoeken.
Iemand nog een idee over de reistijden ?

-Hoe lang is het rijden van Bukit Lawang naar Tongging?
-Hoe lang is het terug rijden van Samsosir naar Medan? We reizen met een kind, dus twijfel een beetje over de lange dagen in de auto..

jupje
Gebruiker
User icon of jupje
spacer line

Op 31-12-2014 09:31 schreef Kaat2013:
Ja, sorry, schrijf het hier verkeerd maar op tickets indonesia niet (daar staat het automatisch in de zoekfunctie).
Ik vind daar alleen heel 1 ongunstige vlucht (7,5 uur reistijd). Maar ik ga nog verder zoeken.
Iemand nog een idee over de reistijden ?

Kijk eens op de site van Air Asia. (www.airasia.com)
Daar vind je tickets Medan-Yogja in die periode voor € 80.
Daar komt wel nog een toeslag bij voor je bagage, creditcardbetaling, en misschien nog een maaltijd, maar dan is het nóg ruim onder de € 100, dus bijna de helft van die lange Sriwidjaya vlucht (mét tussenstop in Jakarta), die je vindt bij tickets Indonesia. En bij hun vind je die Air Asia tickets niet.
De AA vluchtduur is amper 3 uur, dus direct, zonder tussenstop in Jakarta.
Het wordt wel vroeg opstaan, want ze vertrekken kort na 6 uur.
Heeft weer als voordeel, dat je ook vroeg in Yogja bent.

SOLO MAN FOREVER

Kaat2013
Gebruiker
spacer line

Supertip Jupje! Ik heb al geboekt. Inderdaad erg vroeg qua vertrektijd, maar ja..
Hebben jullie een tip qua hotel in de buurt van het vliegveld? Ik heb op de heenweg Hotel Deli geboekt, maar dat is nog een uur rijden van het vliegveld, niet zo handig als we vroeg moeten inchecken.
En hoe lang van tevoren zou je bij het vliegveld moeten zijn om in te checken?

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Ik ga "toevallig" a.s. zondag voor 6 dagen naar Noord Sumatera (Berastagi, Samosir en Medan) en kom als ik weer terug in Nederland wel het eea vertellen.
Samosir - Medan zal tussen de 3 en 5 uur zijn (vooral afhankelijk van files)
Ik zou op de terugreis niet nog eens naar Medan gaan. Zonde van de tijd, Je zou ook in de ochtend vanuit Samosir kunnen vertrekken en bijvoorbeeld kunnen overnachten in Berastagi of via de andere route in Pematang Siantar.

Info about Flores? FLORES SURGA KITA - http://www.travel2flores.info

Kaat2013
Gebruiker
spacer line

We hebben dus al geboekt, we slapen dan een nachtje in Medan, maar dan vind ik niet zo erg. Als we daar een beetje prettig hotel hebben met zwembad kunnen we relaxen, ik vind het met een kind erbij wel belangrijk dat daar ruimte voor is.

Anne-Mieke; ik ben erg benieuwd naar de reistijd van Samosir naar Medan, hoor graag van je!

En iemand nog een tip voor een hotel dat echt dicht bij het vliegveld ligt?

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2017
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

61,627,215 pageviews Een website van indahnesia.com