Mambesak en Arnold Ap....

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
68 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
madrotter
Gebruiker
User icon of madrotter
spacer line

Dacht, misschien zijn er mensen hier geinterresseerd, net een cassette van de West-Papua groep Mambesak op m'n blog gezet (en te downloaden dus)....

Mambesak was de group van de in 1984 door Kopassus vermoorde Arnold Ap, prachtige muziek....

http://madrotter-treasure-hunt(...)mambesak-iv1980.html

Jokowi heeft aangekondigd hard aan de gang te willen gaan in West-Papua, voornamelijk spoorwegen aan leggen naar nogal onbereikbare gebeiden en om eerlijk te zijn, ik hou m'n hart vast....

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 21-12-2014 13:01 madrotter wrote: Jokowi heeft aangekondigd hard aan de gang te willen gaan in West-Papua, voornamelijk spoorwegen aan leggen naar nogal onbereikbare gebeiden en om eerlijk te zijn, ik hou m'n hart vast....
Moeilijk gebied. Niet zozeer politiek alswel geografisch. Een enorm eiland met gigantische afstanden, onbegaanbaar en vele zeer dunbevolkte streken.

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

On 22-12-2014 05:38 Yogya-Bali wrote:

[quote removed]
Moeilijk gebied. Niet zozeer politiek alswel geografisch. Een enorm eiland met gigantische afstanden, onbegaanbaar en vele zeer dunbevolkte streken.

Er is in ieder geval nu wel aandacht voor West Papua YB.
Misschien beseft Widodo hoe belangrijk West Papua dat rijk is aan grondstoffen is voor de toekomst van IndonesiŽ.
Maar het zal inderdaad nog heel wat voeten in de aarde hebben, dat staat wel vast.

Overigens een geweldig blog Madrotter, peci af. Emoticon: Yes!

madrotter
Gebruiker
User icon of madrotter
spacer line

Terry van Jakartass website vertelde me gisteravond dat Jokowi kerstmis viert in Papua....

Indonesische leger is daar zo verschrikkelijk te keer gegaan, echt niet minder erg dan Oost Timor. En nog, het houdt niet op:

http://en.wikipedia.org/wiki/Papua_conflict

En 't gaat allemaal om de pegels, Freeport (waar Henry Kissinger stervesrijk van geworden is), de illegale houtkap waar de generaals hier zich mee verrijken, ik ben bang dat openleggen van meer gebieden alleen maar meer moord en plunderingen gaat betekenen :(

Transmigrasie met rampzalige gevolgen, mesnen zijn daar 3e rangs burgers geworden in hun eigen land, vreselijk....

En m'n blog, ja Emoticon: Smile 't is wel echt bizar veel werk, ben altijd platen en cassettes aan 't jagen, zijn haast niet meer te vinden en de prijzen van vooral lp's niet normaal zo gestegen, maar heb in de ongeveer 14 jaar dat ik Indonesische muziek verzamel toch zo'n 4000 platen en zo'n 3500 cassettes weten te vergaren, kan 't amper kwijt Emoticon: Smile

Gemiddeld zo'n 45 tot 60.000 bezoekers per maand, dat is veel zo is mij verteld, leuke is dat ik van artiesten alleen maar positieve reacties krijg, Indra Lesmana die me mailt en me bedankt voor alle Sundanese muziek, bij Gugum Gumbira (de man die de Jaipong dans en muziek heeft ontwikkeld)thuis langs gaan, contacted over de hele wereld hier door, dikke vrienden geworden met Andrew Weintraub die een aantal boeken heeft geschreven over wayang, dangdut ed en professor is aan de Universiteit van Pittsburg, en ik blijf 't leuk vinden om te doen Emoticon: Smile

madrotter
Gebruiker
User icon of madrotter
spacer line

Overigens, Arie Brand, een in Australie woonachtige man van Hollandse afkomst die daadwerkelijk aanwezig was in Papua toen Indonesie daar de boel overnam eind jaren 60 heeft er veel over geschreven op het tegenwoordig erg stille website Indonesiamatters.com:

http://arie.indonesiamatters.c(...)nesias-claims-papua/

Interressante kost!

eveline
Gebruiker
spacer line

On 22-12-2014 06:09 Malam wrote:

[quote removed]

Er is in ieder geval nu wel aandacht voor West Papua YB.
Misschien beseft Widodo hoe belangrijk West Papua dat rijk is aan grondstoffen is voor de toekomst van IndonesiŽ.
Maar het zal inderdaad nog heel wat voeten in de aarde hebben, dat staat wel vast.

Overigens een geweldig blog Madrotter, peci af. Emoticon: Yes!

Misschien Wordt ook eens tijd om meer aandacht t besteden.
Om te beginnen laten ze het eens maar eerst goed uitzoeken over het verdrag tussen IndonesiŽ en Nederland over Papua. Is het verdrag wel Łberhaupt ooit getekend?
Het is hier in Nederand in ieder geval geen enkel jurisprudentie over te vinden. Echt bizar dit.
Je kunt hier alleen jurisprudentie vinden over Suriname -Nederland vinden, dt verdrag is wel getekend en de beelden materiaal tijdens het tekenen is ook te vinden.
Wat heeft het voor een gevolg vvoor beide landen als het blijkt dat het verdrag nooit getekend is?

Choose to be optimistic, it feels better. If you think you are too small to make a difference, try sleeping with a mosquito!

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Geen gevolg want RI zal het niet erkennen.

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Watte....spoorwegen aanleggen in Papua? Ik val van mijn stoel. Misschien dat ie dan even contact met ons opneemt voor een haalbaarheidsonderzoek (ja, alles is haalbaar als je maar betaalt)
Ik denk dat er eerst nog wel wat belangrijker dingen te doen zijn en die een stuk minder geld kosten.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

On 22-12-2014 13:49 Anne Mieke wrote:

Ik denk dat er eerst nog wel wat belangrijker dingen te doen zijn en die een stuk minder geld kosten.

Ik denk Anne Mieke?
Het werkt hier iets anders Anne Mieke, dat moet jij zeker weten Emoticon: Blush

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Ja dat weet ik wel maar dan went het nog niet....

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

On 22-12-2014 14:34 Anne Mieke wrote:
Ja dat weet ik wel maar dan went het nog niet....

Daar heb jij weer een punt Emoticon: Blush Emoticon: Yes!

madrotter
Gebruiker
User icon of madrotter
spacer line

Dat bedoel ik, lijkt mij dat zoiets aan gelegd gaat worden omdat er wat te halen valt

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Hehehe, tenders onderling verdelen. Same old story.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2020
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

94,115,512 pageviews Een website van indahnesia.com