mooi, rustig en schoon hotel in Ubud, nabij centrum

Subforum Bali, het godeneiland 
49 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Bali, het godeneiland > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Boompie
Gebruiker
spacer line

Nu ik toch bezig ben en ik het prettig vind jullie mening te horen....wij ( man 60 en vrouw 59) gaan in mei 4 nachten naar Ubud. En zoeken een leuk, knus, rustig en schoon hotel of guesthouse. Graag in de buurt van het centrum. Weten jullie iets leuks voor ons?

Pascal.F
Gebruiker
spacer line

Vorige maand hier 5 dagen gelogeerd .
Prima locatie 5 min wandelen van het centrum.
Boeken kan ook via de site zelf i.p.v. Via booking.com.en is goedkoper.
2 persoons privť villa is 5 weken terug gerenoveerd.
Alles prima in orde en goede service .

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Kun je de naam even vermelden, Pascal? Zoekt wat makkelijker

Pascal.F
Gebruiker
spacer line

Inderdaad vergeten. Emoticon: Frustrated
Baruna Sari Villa

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Het centrum van Ubud is nogal uitgestrekt.
Ik heb door de jaren heen al vanalles gehad maar voel me nog het meest thuis in Jati Homestay aan de jalan Hanoman. Kijk hier maar eens op.
http://www.jatihs.com/

De benedenkamers vind ik het fijnst. Sawah voor de deur. Op het terras bamboebanken. De familie woont op de compound erachter. Volgens mij is het goedkoper om rechtstreeks te boeken. Zal rond Rp 300.000 of zo zijn voor een tweepersoonskamer. Ik heb waarschijnlijk nog wel een mobiel nummer ergens.
Ook leuk is Donald Homestay, aan de jalan Goutama (nog dichter bij bijvoorbeeld de markt) heeft vier bungalows in een tuin maar net iets minder "luxe" dan Jati. Uit mijn hoofd rond Rp 200.000.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Amed East Bali
Gebruiker
User icon of Amed East Bali
spacer line

Wij adviseren onze gasten - tot volle tevredenheid - het hotel "Tegal Sari" in Ubud. Vlakbij het centrum van Ubud (Jl. Hanoman e.o.) gelegen, naast een klein rijstveldje.

http://www.tegalsari-ubud.com/enhanced/index.php

If you have nothing to loose, you can risk everything

_Jarno_
Gebruiker
User icon of _Jarno_
spacer line

Nog een stem voor Jati Homestay, afgelopen jaar 3 dagen verbleven. Heerlijk rustig en op loopafstand van "het centrum".

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

Boompie
Gebruiker
spacer line

Beste mensen,
Dank je wel! We hebben inmiddels een keuze gemaakt.
Groetjes
Vera

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

En mogen wij ook weten wat dat is?

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Boompie
Gebruiker
spacer line

Ja hoor, natuurlijk. De villa is vol geboekt. We willen naar Tegasari-ubud, alleen ze reageren niet op onze mail en reservering. Ik wacht nog af tot morgen en dan ga ik actie ondernemen, of een ander hotel- guesthouse zoeken.

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Dat is een algehele Indonesische kwaal. Men reageert alleen op emails als er betaald moet worden.
Hoewel hierboven mensen beweren dat je beter rechtstreeks kan boeken dan via een booking buro is mijn ervaring omgekeerd. Vaak is het juist goedkoper (want ze kopen die kamers goedkoper in en kunnen nog wat "spelen" met de prijs). Daarnaast heb je zekerheid en hoef je niet te wachten op een email die waarschijnlijk nooit zal komen of met de verkeerde informatie. Met name dit soort kleine hotels worden gerund door boerenfamilies die niets van horeca afweten en klungelig zijn met booken enzo. Via een booking buro kunnen ze er niet omheen want de kamers zijn al geblockt door het booking buro. Er zijn vele bookings buro's. Tel uit je winst. Ga je voor goedkoop of ga je voor zekerheid?
Ik reis heel veel in het land en als ik zekerheid wil, book ik doorgaans bij een booking buro. Ozo makkelijk en niet afhankelijk van de vergeetachtigheid van laag gekwalificeerd hotel personeel.

koming
Gebruiker
User icon of koming
spacer line

Niet helemaal mee eens. Ook al heb je een boeking via een boekingsbureau, dan nog kan men erom heen want 1. je bent in Indonesie, en 2. ze zijn klungelig met boeken zoals je al zegt, of ze ontkennen gewoon je boeking, makkelijk zat. Heb dat al vaker meegemaakt. Ik ga voor rechtsstreeks contact, dat werkt in Indonesie vaak het beste.
Hoe meer oostelijk je gaat des te minder zekerheid heb je als je van tevoren boekt. Zit je in het westelijk gedeelte (links van de 3M-lijn, d.w.z. Manado, Makassar, Mataram), dan heb je wellicht wat meer zekerheid met een boeking.
Maar dat weet jij vast ook wel Y-B.

groet, koming

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Je kan gelijk hebben. Doorgaans gaat het in grote steden ten westen van je 3M-lijn (leuke vinding die naam) uitstekend met bookings buro's. In Bali doe ik dit ook vaak en weinig last maar dan gaat het om hotels in handen van non-Balinezen. Men moet er echter rekening mee houden dat in een plaatsje als Ubud men te maken heeft met agrariers en niet met geschoolde horeca-mensen (zoals ik hierboven ook lees) en dan kan je niet teveel skill verwachten. Dus Ubud kan je ook oostelijk van je 3M-lijn plaatsen.

Jaren geleden kwam een vriend van mij (Indonesier met westerse horeca-achtergrond) vanuit Duitsland terug vol idealen om de horeca in zijn geboorteland een duw te geven, m.n. hotels. Verscheidene malen is hij als consultant opgetreden in hotels in Sulawesi en Ambon en heb hem ter plaatse bezocht (Tentena, Palu, Pare-Pare, Ambon). Volgens hem was het een ramp......allemaal familiehotels met persoonlijke en functionele relaties door elkaar lopend. Hij is gillend weggevlucht naar Balikpapan waar hij nu in een gerenommeerd hotel manager is.

Ik zie voor Boompie toch nog steeds wel een alternatief in een bookingsburo. Men kan er dan niet meer omheen want het bewijs van de booking heeft men in handen.

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Ik boek zoals het uitkomt. Soms via Booking.com of Agoda.nl, soms rechtstreeks, bellen of mailen. Bij mij gaat het relatief vaker verkeerd via het rechtstreekse contact dan via een boekingssite. In het oosten is sowieso minder aanbod (op Makassar, Kupang en Manado na) en veel hotels staan niet eens op zo'n site.
Al met al vind ik die boekingssite echt een uitkomst. En fijn dat je er tot een paar dagen van te voren nog op terug kan komen.

Een boeking ontkennen via zo'n site lijkt me moeilijk omdat een creditcard meestal de garantie is en ik me niet kan voorstellen dat zo'n site dan een dergelijk hotel in hun pakket willen hebben.
Als ik de prijzen zie dan zit er soms verschil in maar nooit heel erg veel.

De laatste keer dat het met bellen fout ging was in Waingapu waardoor ik uiteindelijk een dure (de duurste) kamer moest nemen (en geen alternatief met een filmploeg en regeringsvergaderingen in de stad). Het bijna duurste hotel sowieso ter plaatse (Elvin) met verschrikkelijk onnozel personeel.

salina
Gebruiker
User icon of salina
spacer line

Booking.com is bij mij altijd altijd het goedkoopste geweest en een uitstekende service. Ik vergelijk altijd daarna bij het hotel zelf en dat is tot nu toe nooit goedkoper. Ze zeiden het vaak zelf al aan de telefoon 'boek maar online, dat is goedkoper'. En de zekerheid die je dan hebt is nog belangrijker. Ik heb 1 x in mijn hele leven dat ik boek bij booking.com (en ik heb daar echt al gigantisch veel geboekt) een overboeking gehad op Lombok. Ik mocht toen een luxer hotel uitzoeken van booking.com en het verschil hebben ze netjes terugbetaald. Binnen een week. Ik denk niet dat bij een rechtstreeks geboekte overboeking, bij het hotel zelf dus, een beter alternatief wordt geboden. Dan mag je het namelijk zelf uitzoeken. Emoticon: Bye bye

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2018
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

69,280,612 pageviews Een website van indahnesia.com