Alleen naar bali of in combinatie met de gili eilanden

Subforum Bali, het godeneiland 
63 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Bali, het godeneiland > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Boompie
Gebruiker
spacer line

Wij, man en vrouw van 58 en 60 jaar gaan in mei 2015 naar indonesie. We verblijven tot 4 mei op java. Op 4 mei arriveren we in denpasar. Op 14 mei vliegen we terug van Denpasar of van Mataram. Wij zijn ervaren reizigers en houden van natuur en cultuur. Aan het eind van onze reis willen we dus ergens 3 dagen op ( niet te druk) strand relaxen en snorkelen.
Ons dilemma: wat is aan te raden; 9 dagen op Bali blijven of 6 dagen naar Bali en 3 dagen naar de Gili eilanden en dan vanaf mataram vliegen naar Jakarta.
Ons voorlopige reisschema is
4 mei naar ubud
5 mei Ubud
6 mei Ubud
7 mei Ubud
8 mei Lovina
9 mei Lovina
10 mei Padang
11 mei over naat Gili eiland ( welke?)
12 mei Gili
13 mei Gili
14 mei naar Mataran en terug vliegen naar Jakarta

Graag jullie adviezen. Met dank
Vera

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

6 dagen Bali is genoeg (vind ik).
Als je dit wilt combineren met een van de Gili's dan is Meno het rustigst (ik ben er anderhalve maand geleden nog geweest). Gili Nanggu is ook de moeite waard maar ligt in het zuidwesten en (voor zover ik weet) geen rechtstreeks snelboten er naar toe.
Het is overigens Padangbai (Padang ligt op Sumatera)
En ik zou naar Praya gaan ipv Mataram want daarvandaan vertrekken geen vluchten meer. Het is dan even de vraag wat wijsheid is.Of met de gewone boot eerst naar Bangsal en met Blue Bird naar Praya of iets met Perama regelen.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Boompie
Gebruiker
spacer line

Hoi Anne Mieke,

Bedankt voor je reactie. Ik hoop nog meer meningen te kunnen lezen.
Wat-waar is Perama?
Is het makkelijk om van Lovina te reizen naar Padanbay?
Hoeveel uur moeten we rekenen van Bansal naar Praya?

Groet,
Vera

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Perama is en organisatie die toeristen bedient op Bali. Ze hebben ook shuttlebussen. Nu denk ik dat je vanduit Lovina voor misschien Rp 100.000 (met zijn tweeen) net zo goed een auto met chauffeur kan regelen. Dan kun je onderweg ook nog stoppen en/of een andere route nemen.
Van Bangsal naar Praya is naar schatting 1,5 tot 2 uur, vooral afhankelijk van drukte rondom Mataram.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Boompie
Gebruiker
spacer line

Ok, dank je . Heb je nog tips voor Bali?

Amed East Bali
Gebruiker
User icon of Amed East Bali
spacer line

Blijf lekker snorkelen op / rond Bali en vergeet de Gili's.

De reis ernaar toe / terug is relatief duur, zeker voor een kort verblijf van 3 dagen.
Snorkelen is er niet supermooi. Er zijn legio betere locaties op / rond Bali.
De Gili's verworden tot "feesteilanden" waar 60'ers weinig tot niets meer te zoeken hebben en er alleen maar last van hebben.

If you have nothing to loose, you can risk everything

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Ik ben het roerend met Amed East Bali eens. Voor 3 dagen Gili's is all the troubles teveel. Je hebt sowieso al 2 dagen nodig om er op en af te komen. Gili's zijn niet meer dan eilanden ala Gran Canaria of Mallorca. Cultuur is afwezig; een compleet westerse enclave in een strenge moslim omgeving.
Indien toch, neem de jetfoil vanuit Bali (Sanur, Padangbai, Amed??) naar de Gili's. Beetje duur maar wel effectief.

Pascal.F
Gebruiker
spacer line

Boompie,

De Gili's heb ik nooit bezocht maar wel veel over gelezen en wat men hierboven schrijft klopt.
Een ander mooie plaats en waar men kan snorkelen vanaf strand of naar Manjangan eiland gaan met de boot is Pemuteran.
West - Bali 30 min rijden na de ferry uit Java.
Het strand werd onlangs volledig opgekuist.

Prachtig voor te snorkelen en nog rustig voorlopig.
Wel drukker dan in 2010 maar nog steeds heel goed.
Ik heb 2 maand terug Lovina bezocht van uit Pemuteran met de brommer en Lovina is ook zeer druk.
Pemuteran is veel beter

Veel plezier

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 23-11-2014 10:20 Pascal.F wrote:
...De Gili's heb ik nooit bezocht maar wel veel over gelezen en wat men hierboven schrijft klopt.
Deze vind ik bijzonder. Nooit geweest maar wel een mening. Emoticon: Shut up!

Ik ben voor de eerste en de laatste keer in 2008 op Trawangan geweest, en dat was een keer en nooit meer. Een collega is er in september geweest en die vond het geweldig.....
Beginn oktober was ik op Air en Meno. Daarvoor eind 2007 op Air. Nu dus 7 jaar later en ook hier schrok omdat het op Trawangan gaat lijken (tenminste wat ik van destijds in mijn hoofd heb en dat vind ik persoonlijk al erg genoeg).
Meno was altijd het rustigste eiland en lijkt nu op Air van jaren geleden. Om daarvoor speciaal naar toe te gaan voor een paar dagen moet iedereen maar voor zichzelf uitmaken. Ikzelf vlieg met gemak voor vier dagen naar Lombok, inclusief een gili. Persoonlijk vind ik als er dan toch een vergelijking gemaakt moet worden een van de eiland uit de kust van Flores, desnoods op een dagtrip vele malen mooier. Ik zou op Bali niks kunnen bedenken, maar ook dat is weer persoonlijk.

Ik zou eigenlijk nog liever aanraden om Senggigi als basis te nemen en een dagtrip naar de gili's te doen. Dat betekent dan een retourvlucht Denpasar-Praya en een dag een boot huren (of twee). Maarja, ieder zijn ding natuurlijk. Bangsal is een verschrikking met de plaatselijke maffia.

wereldreis
Gebruiker
spacer line

Ik ben in april 2014 op Gili Air geweest, voor de 4e keer en inderdaad het wordt er wel steeds drukker, er is nu ook een ATM.
Ik heb op het minst drukke deel van het eiland overnacht bij Mata Hari en vond het er (nog steeds) heerlijk!

De fast boat is wel duur vind ik en het kost je toch een dag om op de Gili's te komen.

Boompie
Gebruiker
spacer line

O jee, zoveel verschillende meningen! Weet je, op zich hoeven we niet naar de Gili eilanden hoor! Maar ik wil wel ergens lekker 3 dagen relaxen, bij bruinen en uitrusten, omdat we op Java ook al 10 dagen hebben getrokken. Wij vliegen van Malang naar Denpasar......de terug vlucht naar Jakarta is nog steeds niet geboekt, dus we kunnen nog "alle" kanten op.
Dus.......kom maar op met jullie tips, en bayucottages heb ik al gemaild!

Amed East Bali
Gebruiker
User icon of Amed East Bali
spacer line

Ja, en die hebben uw email al beantwoord Emoticon: Wink

If you have nothing to loose, you can risk everything

salina
Gebruiker
User icon of salina
spacer line

Ik vind Gili Trawangan echt wel leuk... Emoticon: Yes!

Net een cowboydorpje. Ook een keer overnacht en dat vond ik ook leuk met al die verlichte terrasjes langs het strand.

Boompie
Gebruiker
spacer line

Allemaal bedankt voor meningen. Het heeft ons wel geholpen om inzicht te krijgen. Al pratend hebben we besloten om een rustige strandplek op Bali te zoeken en wrs hebben we die ook gevonden.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2018
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

71,383,033 pageviews Een website van indahnesia.com