Als groentje op reis

Subforum Java 
69 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Java > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent Indonesië gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geëxecuteerd in Indonesië  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · Indonesië gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Kaat2013
Gebruiker
spacer line

Hallo, ik heb de afgelopen dagen dit forum goed bekeken en gezien dat er veel mensen zijn die de ins en outs weten. Ik maak dus heel graag gebruik van jullie kennis; zou iemand willen meekijken naar mijn reisplannen?
Wij, vrouw/man/kind van 7, gaan deze zomer naar Indonesie. Zoals de tital al zegt; we zijn groentjes wat betreft reizen in Azie, nog nooit gedaan.
De plannen die we nu hebben: 29 dagen (ivm visum), reizen van Yogyakarta naar Denpasar (Bali). Waarschijnlijk een deel met auto met chauffeur.
Het reisschema lijkt zo'n beetje te worden:
Dag 1 tm. 6 Yogyakarta als uitvalsbasis, de stad verkennen, Ramayana Ballet bezoeken, excursies naar Borobudur en Prambanan.
Daarna in elk geval Kalibaru, de plantage bekijken en naar de Ijen vulkaan. Verder weet ik eigenlijk niet zo goed wat dan een mooie route is en wat aanraders zijn in het binnenland..
Dan in elk geval nog de Pananjakan vulkaan en misschien de Bromo, maar dat laatste in elk geval overdag (de tour 's nachts om de zonopgang te zien lijkt me te gewaagd met een kind). En dan naar Bali, maar hoe? De veerboot?
Op Bali willen we graag naar Lovina , en Ubud een paar dagen bezoeken , en natuurlijk naar een strand, misschien snorkelen en naar Monkey Forrest.
We eindigen dan in Denpasar.

Mijn vragen aan jullie:
-is dit een haalbaar reisschema ? We willen vooral niet te hard gaan, ik lees hier overal dat het beperken van de afstanden slim is
- welke route is een aanrader van Kalibaru naar de Bromo vulkaan? En is een treinreis een optie?
-hoe de overtocht naar Bali te maken?
-Zijn er verder nog aanraders?
Zou heeel blij zijn met jullie input, alvast bedankt!

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

Hallo Kaat,
Wij hebben ook vanuit yogyakarta de stad bezocht, kraton en andere bezienswaardigheden en de borobudur en prambanan, parangtritis enz. Is dus heel goed mogelijk in die tijd. Wij hebben gelogeerd in Rumah Mertua, te vinden op internet, een kleinschalig boutique hotel net buiten de drukte van Yogya maar een goede uitvalsbasis voor tochtjes. We waren er met de kinderen en kleinkinderen waarvan de jongste toen 7 j. was. Het eten is goed, je hoeft er 's avonds de deur niet voor uit, alles in "huiskamersfeer" en een lekker zwembad erbij. We hebben wel voor de kleinkinderen een pretpark + dierentuin toegevoegd als afwisseling van alle culturele evenementen. We hebben gebruik gemaakt van http://tototravel.com
die hebben ook auto met chauffeurs in Yogyakarta. Je zou ook naar Bali kunnen gaan met het vliegtuig van Yogyakarta af of eventueel Surabaya, wij vonden dat prettiger. De ferry moet je niet al te veel van verwachten, al vaart die wel regelmatig. ook op Bali zou je opgewacht kunnen worden bij de boot of de airport door een chauffeur van tototravel. Op Bali zelf is ook genoeg vervoer per taxi maar laat ze wel met de meter rijden ( ook in Yogya) je zou daar dan je eigen plannen kunnen volgen. Eindigen in Denpasar? Voor een kind is er niet veel te beleven en het vliegveld ligt niet in denpasar maar in Tuban/Kuta .

http://rumahmertua.com/en-beranda.html website van het hotel.
Ze hebben ons ook van het vliegveld gehaald en je kunt naar de stad gebracht worden.

Wat ook leuk is, wij hebben met zijn allen een becaktour door de stad gemaakt en een batikfabriek bezocht. We hebben wel aangegeven dat we niet naar allerlei winkeltjes gebracht wilden worden.
De dag dat we naar de borobudur waren zijn we op de terugweg ook naar een zilversmid geweest, buiten yogya dus en daar konden we rustig kijken hoe alles in zijn werk ging zonder aankoopverplichting Tip v.d. chauffeur van tototravel.

Tussen Yogya en Surabaya hebben we nog wel 2 x een overnachting gehad in Malang, verder week ons reisschema af van die van jou. We zijn naar midden java /semarang enz geweest om de roots van opa aan de kleinkinderen te laten zien.

Voordeel was wel dat mijn man nog steeds bahassa indonesa spreekt en ik een groot deel begrijp.

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

Kaat2013
Gebruiker
spacer line

Dank voor je reactie!
Ik zou voor dochterlief ook wel graag iets meer met dieren willen zoeken (Sumatra hebben we overwogen, maar lijkt me teveel worden). Iemand tips? Olifanten, dolfijnen, apen, etc?

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

http://www.maharanizoo.com/?welcome

Dierentuin + grotten met stalagtieten en stalagmieten niet zo ver van Surabaya.

Bij Malang heb je nog een park, moet het even opzoeken, ik dacht richting Batu. Heb het gevonden Jawa Timur Park 2
Jalan Oro-Oro Ombo No.9 Batu, Malang, Indonesië Het is een park waar ze kunnen spelen maar ook nog iets leren over de mens. dieren enz.

Wij waren er met 4 kleinkinderen tussen 7 en 13 jaar en die hadden het echt wel nodig dat ze af en toe even uitgelaten werden.

Op Bali is ook een dierentuin, vogelpark, reptielenpark, apenbos, olifanten enz. ook leuk is de vlindertuin, daar kan je zo tussen de vlinders door lopen.

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Ik heb de site van Rumah Mertua bezocht Yoke, dat ziet er snotverdorrie perfect uit en de prijzen die ze rekenen is helemaal niks mis mee.
Kaat je neemt lekker de tijd, heel verstandig, ik weet niet of Yoke dezelfde ervaring heeft als ik, die is langer met haar kleinkinderen op stap geweest als ik.
Mijn ervaring was, dat dit zo'n andere wereld is dat je nooit komt uitgekeken, dat gold ook voor mijn kleinkinderen, ze kwamen ogen te kort en verveelden zich geen minuut.
Als je een plek hebt met een zwembad dan is dat zo wie zo geweldig en neem maar van mij aan dat je dochter hier op handen wordt gedragen.
Succes.

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Rumah Mertua is oke maar zeer ver van alles; geschikt voor bezoekers die uit willen rusten. Met een kind twijfels. Veel beter is dan een hotel te zoeken in de buurt van Jl. Prawirotaman waar het stikt van de leuke guesthouses met vlakbij de kraton, Ramayana ballet, supermarkten, batikshops, reisburo's, restaurants (van Indonesisch t/m Nederlands, Italiaans en Spaans) om de hoek. Becaks en taxi's volop verkrijgbaar. Je hoeft je hand maar op te steken. En dat kan niet als je ten noorden van het Hyatt gaat zitten, ruim een uur van dit zuidelijke deel. Een goed (maar wel duur) hotel is Jogja Village Inn. Andere mogelijkheden ook volop aanwezig. Ga googlen op Airbnb, Prawirotaman, Jalan Parangtritis (niet Parangtritis), Agoda, etc.

Kies Malang (Batu) eerst. Hotel "de Daunan" (ff googlen). 4yoke4 heeft al enkele ideeen gegeven. Leuk voor kinderen. Ben er al een paar maal geweest met de kids. Op een uur rijden is het Safaripark: Taman Safari Park 2. Nog veel beter dan het Taman Safari Park 1 bij Puncak, Bogor. Van daaruit naar de Bromo en naar Kalibaru met de trein.

By the way, men kan vanaf Banyuwangi rond het middaguur vliegen met Garuda naar Denpasar. Dus als jullie naar Kalibaru gaan, kan je iets doorrijden (neem een auto) en ten zuiden van Blimbingsari, Bayuwangi het vliegtuig te nemen naar Denpasar (Zuid-Bali). Kost maar Rp 300.000 per ticket.

Pascal.F
Gebruiker
spacer line

Kaat,

Wij hebben in oktober dezelfde trip gemaakt en alles zelf geregeld ( 24 dagen ) aan een heel rustig tempo.
Ook hebben we in hotel Rumah Mertua gelogeerd
De trip was .... Yogja – Surabaya (Met het vliegtuig ) – Bromo – Kalibaru – Ijen – Pemuteran - Ubud – Sanur.
Ook altijd met privé transport maar meestal van locatie naar locatie en niet voor de hele trip
In ieder hotel kan tenslotte transport regelen
U mag me altijd mailen voor meer info Emoticon: Yes! Emoticon: Yes!

Pascal.F
Gebruiker
spacer line

Kaat,

Dit bedoelde ik met :
Ook altijd met privé transport maar meestal van locatie naar locatie en niet voor de hele trip
In ieder hotel kan tenslotte transport regelen.

Dit staat te lezen bij Tototravel
Wel dient u bij grotere afstanden rekening te houden met zogeheten empty run dagen (het leeg heen of terug rijden).
Dit is dus een meerprijs

joost
Gebruiker
spacer line

Kaat,
Welke periode is jullie vakantie.
Hou er wel rekening mee dat 18 juni de Ramadan begint en rond 18/19 juli het Suikerfeest is.
Zeker een week voor en na het Suikerfeest is het zeer druk op de wegen. Openbaar vervoer vol (treinen, bussen en vliegtuigen)
Vaak hotels vol en alles duurder.
Taman Safari nabij Malang is zeker een aanrader met kinderen.
Je kunt me altijd mailen voor info mbt vervoer of info

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

Inderdaad rekening houden met de ramadan, dan is reizen nog wel mogelijk maar rond het suikerfeest niet te doen. Wij hebben wel in de ramadan gereisd en dat was geen probleem, voordat de grote volksverhuizing plaats von, rond het suikerfeest, waren we vertrokken naar Bali.

Wij hebben jarenlang in en rond prawirotaman gelogeerd, ook met kinderen en kleinkinderen maar de laatse keer in 2012 in Rumah Mertua. Achteraf vonden de kinderen dit leuker en ik vond de afstand naar Jl Malioboro enz. goed te doen. In en rond Yogya kan je gewoon p.dag kijken waar je heen wilt. Wij waren met 10 pers. dat zou betekenen iedere keer 3 taxi's of 2 grote auto's, kwam voor ons duurder dan dat we de bus van tototravel huurden en nee wij hebben geen empty run day's betaald dat zou alleen nodig zijn als de chauffeur zover van huis is om je op te halen dat hij eerst een dag reizen moet om bij de locatie te komen waar je vanaf gehaald moet worden of leeg terug moet rijden de volgende dag naar zijn woonplaats. Trouwens Rumah mertua bied ook tochten naar de borobudur enz. aan.
Maar ja niet iedereen is gelijk, het is gewoon uit proberen.

Pascal.F
Gebruiker
spacer line

Kaat ,
Wij hebben reeds 2 X van JOOST zijn diensten gebruik gemaakt.
Alles prima geregeld.

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 16-11-2014 11:33 4yoke4 wrote: Wij hebben jarenlang in en rond prawirotaman gelogeerd, ook met kinderen en kleinkinderen maar de laatse keer in 2012 in Rumah Mertua. Achteraf vonden de kinderen dit leuker en ik vond de afstand naar Jl Malioboro enz. goed te doen.
Daar zeg je het zelf al Yoke. De eerste jaren in en rond Prawirotaman. En dat zou ik ook doen als je voor de eerste keer gaat. Je bent zelf al meerdere malen geweest en weet de weg. Nieuwkomers niet en die zitten dan echt verloren in het noorden. Alles ver weg. Niet even snel naar een supermarkt, niet even snel een tourtje booken op de hoek, niet even snel een leuk restaurantje uitproberen met voor elk volop keuze, allerlei mensen kunnen ontmoeten op straat en restaurants. Ik zelf adviseer altijd voor nieuwkomers de Prawirotaman area, de oplossing.

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Kent iemand hier Asih hotel in Yogya? En?

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

salina
Gebruiker
User icon of salina
spacer line

Heel erg slecht hoorde ik toevallig vandaag...

salina
Gebruiker
User icon of salina
spacer line

he wat ben ik gemeen. Geintje hoor, ik ken het niet

" REL="nofollow">

Kaat2013
Gebruiker
spacer line

Geweldig, al deze reacties. Ik lees het nog eens rustig door en kom vast nog wel terug met meer vragen ;-)Alvast dank!

Kaat2013
Gebruiker
spacer line

En we gaan na het Suikerfeest, we zullen waarschijnlijk wel in de die week aankomen (vliegen de 19e of 20e). Zou het een probleem zijn?

Kaat2013
Gebruiker
spacer line

Ik kom opeens op een ander idee; je kunt natuurlijk ook beginnen op Bali. Dan heb je geen 'last'van het Suikerfeest, omdat dat Hindoeistisch is..

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 17-11-2014 12:47 Kaat2013 wrote:
Ik kom opeens op een ander idee; je kunt natuurlijk ook beginnen op Bali. Dan heb je geen 'last'van het Suikerfeest, omdat dat Hindoeistisch is..
Denk je dat? Toch wel. Het is a) midden in het hoogseizoen en b) veel Indonesiers gaan ook met vakantie en Bali staat dan op nummer 1.
Bovendien zijn misschien veel inwoners van Bali hindoe - ik zou niet eens durven beweren het grootste deel, dat weet ik niet - maar op Bali wonen heel veel moslims.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

salina
Gebruiker
User icon of salina
spacer line

Zeker naast Lovina, in Singaraja, barst het van de moslims, dus daar zal het ook druk zijn waarschijnlijk.

Pascal.F
Gebruiker
spacer line

3 Jaar terug in Sulawesi met de ramadan en zelfs niets van gemerkt

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 17-11-2014 16:50 Pascal.F wrote:
3 Jaar terug in Sulawesi met de ramadan en zelfs niets van gemerkt
Ze gaan naar Java en Bali Pascal.

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.Kaat, ik zou als jullie de mogelijkheid hebben na 27 juli gaan, dan is het suikerfeest en de vakantie erna voorbij en heb je zeker geen probeem.

Pascal.F
Gebruiker
spacer line

Sorry AM verkeerd onderwerp . Emoticon: Stupid
Drank maakt veel kapot Emoticon: Yummie!

Kaat2013
Gebruiker
spacer line

Tja, wij hebben qua data geen andere optie.
Is het echt onaangenaam om te reizen in die tijd dan? Of zijn er bepaalde gebieden die je moet mijden?

erwin
Gebruiker
User icon of erwin
spacer line

Reizen over de weg moet je in die periode absoluut vermijden. Als je volgens het plan wil reizen dat je vermeld in je eerste post, zie ik weinig problemen. Je begint daar met de eerste 6 dagen Yogya. Maar je moet wel ruim op voorhand eventueel de binnenlandse vlucht naar Yogya boeken én het hotel alvast reserveren. Tijdens de daguitstappen zelf ga je er dan weinig van merken. Het zal wel drukker zijn op plaatsen als Borobudur. Vele Indonesische toeristen maken van deze vakantie gebruik om dergelijke bezienswaardigheden te bezoeken. Na die zes dagen Yogya is dan wel het ergste achter de rug.
Voornamelijk de dagen net voor het suikerfeest zijn een ramp. Iedereen gaat dan naar de plaats waar hij/zij is opgegroeid, vaak wonen de ouders daar nog. De mensen vertrekken ook zo laat mogelijk naar hun kampung, zodat de laatste 2 dagen voor het suikerfeest alles letterlijk opstropt. Ik was ooit eens op de dag van het suikerfeest in Jakarta, en het was er echt onwezenlijk stil. Moet je je voorstellen dat die miljoenen mensen de dagen voordien Jakarta hebben verlaten.
De terugkeer naar hun woonplaats gebeurd veel geleidelijker.

Het is beter spijt te hebben van iets dat je gedaan hebt, dan spijt te hebben om iets dat je niet gedaan hebt

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2018
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

73,610,559 pageviews Een website van indahnesia.com