Park Sukamantri en Mulders

Subforum Java 
60 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Java > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Park Sukamantri in Cisaat.
Het fijne weet ik niet, kom ik wel weer achter want het is in mijn achtertuin. Emoticon: Yes!
Maarrr ik heb begrepen van een aantal Nederlanders dat de familie Mulders van het park Sukamantri in Cisaat weer op de markt schijnt te zitten. Emoticon: Blush

Pas op, aan dit park Sukamantri en Mulders hangt een onvoorstelbaar vies rioolluchtje, gezien de geschiedenis van dit park.
Daar zijn een aantal mensen verschrikkelijk de boot in gegaan, nu heb ik signalen van enkele Nederlandse mensen die denken dat Mulders hun een goudpot voor een habbekrats verkoopt. Emoticon: I love it

Nogmaals, laat het goed na checken, de familie Mulders heeft een hele disputabele rol in het hele gebeuren van dit park, ze trappen mensen schijnbaar zomaar iets in hun maag.
Mensen denken iets moois voor hun rustige oude dag te kopen voor veel geld en aan het einde van het liedje hebben ze niets en blijven met lege handen achter doordat de vergunningen niet klopten/kloppen en eigendomsbewijzen geen reet waard zijn Emoticon: Angry

Er was al een hele topic aan die ellende gewijd, bezint voor gij begint Emoticon: Bye bye

http://forum.indonesiepagina.n(...)_cisaat_sukabumi.php

Toninho
Gebruiker
spacer line

Beste Malam,

Als het in jouw achtertuin is dan deel ik je hierbij mede dat ik vanaf 1 December op Park Sukamantri ben.
Je bent welkom dan zal ik je de echte geschiedenis wel eens vertellen.

Oordelen over iemand die je niet kent en nooit ontmoet heb is niet netjes.
Mij hebben ze altijd geleerd dat je de verhalen eerst van 2 kanten moet horen voordat je oordeelt.

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

http://forum.indahnesia.com/to(...)_cisaat_sukabumi.php

Beste Toninho,

Het lijkt mij dat er voldoende is geschreven, waar u ondanks dat u al sinds 2007 op dit forum zit nooit op gereageerd hebt.
Ik ben al enkele keren op dit uitgetorven park geweest, zelfs de emailadressen die we kregen van de enige bewoner klopten niet.
Ik zie dus niet wat ik daar nog moet doen, maar uw commentaar ben ik wel benieuwd naar.

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Malam vroeg op??!:had je in bed gepist?? Sorry geplast is netter en dat zijn wij..... Emoticon: Shiny
Och mensen die met die zaken te maken hebben ontkennen het en hebben zoiets als het zal welgoed komen mentaliteit.
Ik ben geen psygoloog, maar natuurlijk heeft alles twee kanten een mundstuk ook en die zijn dan ook verschillend.
Ik kan er niets over schrijven, omdat ik er helemaal er niets van weet en het ook niet wil weten en begrijpen doe ik het helemaal al niet, maar er zijn zo veel mensen geweest die hun zegje er over geschreven hebbe, dat het nooit meer goed kan komen en vertrouwen kan je het nu helemaal niet meer. Emoticon: Frustrated Emoticon: Eerie

Ik werd vanmorgen wakker en ik voelde iets in mijn nek.
Automatisch grijp je er naar en toen ik het tussen mijn vingers had, stak die mij ook nog eens in mijn vinger een grote wesp, kennen doe ik het niet, maar hier in dit huis, zie je nog wel eens van die grote torren lopen.
Cicaks (schrijf ik het goed?) zie je hier niet zo veel, klimaat te koud, denk ik al hoewel ik een kleintje gezien had, in de appartement in Jakarta.
Ik vind het ook koud hier, anders dan in Jakarta, daar is het warm en wat daar geregend heeft in zes weken is hier op een dag gevallen,elke dag flinke regenbuien goed voor de planten maar niet voor mij. Emoticon: Wink Emoticon: Devil

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

Zeg Malam, is dit het park waar wij zijn wezen kijken?

It's only kinky the first time.

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Ik denk het. Ben er ook eens geweest (met 1 van de slachtoffers).

Anorak
Gebruiker
User icon of Anorak
spacer line

Ha YB, heb net even in het topic gekeken waar Malam naar verwees. Dat is dezelfde waar ik met Yerun ben wezen kijken. Rondleiding van Malam. Met recht een bezienswaardigheid. Precies de reden dat er hier adequaat gereageerd wordt op figuren die grond en huizen verkopen. Die regelen wel effe een visumpje en weten ook de aannemers wel die je kunnen "helpen". Je bankrekening leeg halen bedoelen ze eigenlijk.

Dit is daar ook weer zo'n prachtig staaltje van, waanzinnig dat mensen er nog steeds intrappen. Ik moet er wel om lachen, ja Malam, ga er eens langs ! Volgens mij behoeft elk weldenkend mens geen uitleg bij de aanblik. Er is niets tot weinig bewoonbaar.

Een krottendorp is het. Geworden. Een kapitaal vernietiging van aardige orde. Op zijn minst. Vreselijk voor de slachtoffers. Emoticon: Angry

Where there is a will there will be relatives.

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

Toninho, als je dan op dat park bent zo rond genoemde datum, woon je daar dan? De vraag zit hem oprecht in de twijfelachtigheid dat er een huis bewoonbaar is. Gezien in het licht van de staat van de woningen die er staan. Ben wel erg benieuwd naar het antwoord. Nog los van de vraag of je er al dan niet rechtmatig in zou kunnen verblijven/wonen.

It's only kinky the first time.

Toninho
Gebruiker
spacer line

Beste Malam,

Het klopt dat er van onze kant niet meer is gereageerd op de slechte berichten.
Dit heeft 2 redenen;
Ten eerste wil ik niet de vuile was buiten hangen want daar ben ik te fatsoenlijk voor en ten tweede ben ik er niet van gediend door Huib Boreel voor hond te worden uitgemaakt. Bovendien schrijft deze man ook nog klinkklare leugens op deze site.

Verder hoop ik dat je ondanks alles toch bereid bent naar het park te komen zodat je ook zoals Zieleffe schrijft de andere kant van de medaille hoort. Ik zal zorgen dat de koffie klaar staat.
Daarna kun je zelf je mening opmaken en oordelen.

Toninho
Gebruiker
spacer line

Beste Oyibo,

Wij verblijven op het park in ons eigen huis. Ik zal niet ontkennen dat het park er een tijd niet goed heeft uitgezien maar sinds midden vorig jaar is het in zeer goede conditie.
Dat er enkele huizen niet bewoonbaar zijn klopt ook maar dat komt omdat de personen die jullie de informatie verschaft hebben ondanks beloftes sinds 2008 geen cent meer betaald hebben.
Iedere huiseigenaar die zijn bijdrage aan de exploitatiekosten van het park betaald is welkom.
Van de lokale autoriteiten hebben wij schriftelijk toestemming gekregen om het park vrij te gebruiken.
Aan Malam zal ik (als hij komt) alle documenten laten zien die in ons bezit zijn doch ook jij mag rustig naar het park komen. Ik zal dan alle informatie tonen.

Toninho
Gebruiker
spacer line

Beste Zieleffe,

Bedankt voor je wijze raad aan de lezers van deze site. Niets weten en toch oordelen is m.i. niet juist.
Zoals al beschreven moet je eerst de zaak van 2 kanten horen voordat je oordeelt en veroordeeld.
Wat Anorak schrijft is ook niet de waarheid maar zij beroept zich schijnbaar op een periode die al lang achter ons ligt.
Nogmaals bedankt.

Anorak
Gebruiker
User icon of Anorak
spacer line

Toninho,

Ik ben er geweest. Niet het laatste jaar nee. Vond toen de woningen indrukwekkend triest. Voor vele woningen zal de tands des tijds in tropische omstandigheden de zaak geen goed hebben gedaan. Dat zal het kontrast vrees ik van een opgeknapt park nog veel groter maken.

Voor wat betreft het kopen dan wel in eigendom hebben voor een niet Indonesier? Onroerend goed? De wetgever is helder. Welke constructie je ook verzint? Eigendom zal het nooit worden. In die discussie kunnen we kort zijn. Dit project en vele anderen sneuvelen. Zonder winnaars.

De naam die het nu heeft draagt een smet. Dat zal de waarde nooit meer opdrijven. Niemand ziet de meerwaarde van het aanschaffen van onroerendgoed. Zeker niet naast een half vergane woning. Alle goede bedoelingen en papieren ten spijt.

Toninho
Gebruiker
spacer line

Beste Anorak,

Je opmerking t.a.v. het eigendomsrecht is mij volledig bekend.
In overleg met 2 advocaten waarvan er een zowel het Indonesische alsook het Nederlands recht goed kent hebben we gekozen voor de best mogelijke optie om ons bezit in Indonesie te beschermen.
Geen enkele huiseigenaar heeft op het park een huis gekocht om er winst uit te halen. De meeste hebben een Indonesische achtergrond of gehuwd met. Het doel was enkel om gedurende hun laatste levensjaren een plezierige periode in hun geboorteland te kunnen verblijven.
Door alle omstandigheden heeft het park inderdaad geen goede naam meer en dat is ontzettend tragisch. Deze toestand heeft echter niet aan ons gelegen!!!!!

Anorak
Gebruiker
User icon of Anorak
spacer line

Met Nederlandsrecht in RI schiet je weinig op. Ik zie niet direkt het verband tussen een huis kopen en speculatie. Dat is voor de gewone sterveling waar ik er 1 van ben niet weggelegd.
Dat telt voor de meesten,onder ons. En was ook niet ter sprake. De tragiek was helaas te voorzien. Dat wat te mooi is om waar te zijn is het doorgaans ook.

En zoals ik al zei. Winnaars zijn er niet. Een trieste boel.En een triest resultaat.

Toninho
Gebruiker
spacer line

Hallo Malam,

Ondanks dat je achtertuin bijna aan onze tuin grenst en de koffie allang klaar staat zie ik je nog niet veschijnen.
Ik wacht al 2 weken op je.

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Beste Toninho, ik meen dat ik u al had geschreven dat ik alle belangstelling heb verloren om uw park met u als enig bewoner te bezoeken.
Totaal geen behoefte om mij in een wespennest te steken, u weet net zo goed als ik dat u daar op een onbewoond eiland zit, de bewoners van de perumahan Sukamantri zien het park liever vertrekken, dat weet u beter als ik en u weet ook de reden, dit is namelijk een Islamitisch land waar diverse vakantiegangers die voor enkele weken een huis daar huurden (illegaal) geen rekening mee hielden, daar is het gedonder mee begonnen.

U kunt/mag ontkennen, maar mensen die iets bij u op het park kopen, zullen nooit eigenaar zijn en lopen tegen enorme beperkingen aan, dus spreek niet tegen beter weten in.
Er is te veel gebeurd, hoe graag u het ook zou willen, dit gaat echt niet goed komen, ik blijf lekker in mijn gehuurde hut in Sukabumi zitten i.p.v. een huis te kopen op een park wat al 7 jaar onder vuur van de Indonesische autoriteiten en naast gelegen wijk ligt Emoticon: Bye bye
Voor een ieder die dus iets willen kopen op uw eiland is dit dus een welgemeende waarschuwing, er zijn er al te veel mensen met een lege portemonnee achtergebleven, die dachten dat uw stichting het waterdicht had afgeregeld. Emoticon: Blush

Lees dit nu nog eens goed door, daar zakt de moed van een potentiŽle koper toch van in zijn sokken Emoticon: Confused
http://forum.indonesiepagina.n(...)_cisaat_sukabumi.php

Toninho
Gebruiker
spacer line

Malam

Je bericht gelezen hebbende kan ik niet anders cocluderen dan dat de onwaarheden die je schrijft weer niet op 1 hand te tellen zijn.
Je zult je wel moeten realiseren dat je mijn naam over de hele wereld bezoedeld en dat ik dat niet pik.
De maatregelen die ik ga nemen komt je wel achter.
Hoelang denkt je je PGB nog te behouden?

Toninho
Gebruiker
spacer line

Malam,
Ik kom nog even kort terug op je bericht.
De onwaarheden zijn:

A. wij zijn helemaal geen stichting doch hebben een PT. PMA goedgekeurd door de BKPM en het Ministerie van Justitie in Jakarta. Bovendien hebben wij een erfpachtcontract met Boreel wat is bekractigd door de rechtbank van Sukabumi en gezien de houding tegenover ons van Dicky alsook van Poppy zijn zij daar niet ontevreden mee.

B Als je verblijft in een Islamitisch land heb je je te houden aan de gebruiken van dat land.Daar heb je gelijk in maar misschien ben je vergeten je zelf als NIET Moslim een verhouding hebt gehad met een GETROUWDE Moslim vrouw. Dus dat gedonder zoals jij het noemt daar ben jij een van de hoofdoorzaken van en dat werd ons geregeld onder de neus gewreven.

C.Van alle kanten wordt ons gezegd dat 75% van de bewoners niets tegen het bestaan van het park hebben. Wij merken dat ook iedere dag want iedereen die we tegen komen is uiterst vriendelijk. Om hun te steunen geven wij elk jaar een behoorlijke sumbangan. Hoeveel draag jij bij?

D. Er hoeft niemand met een lege portemonnee achter te blijven. Iedereen die normaal zijn bijdrage in de exploitatiekosten van het park betaald (zoals is adfgesproken bij de koop van het huis) is nog steeds welkom op het park.

E.Dat jij in je gehuurde hut wil blijven is je eigen keus Ondanks dat wij op dit moment de enige bewoners zijn vervelen wij ons niet.

F. Even ter verduidelijking. IK heb nog nooit 1 huis op dit park verkocht. Daarvoor moet je bij de eerste secretaris zijn die de zaak inderdaad belazerd heeft. Dat was toch jullie vriend?

Zo zijn er nog wel een paar opmerkingn maar laat ik er maar mee ophouden.
Mensen die zich gedragen als jij daar heb ik geen goed woord voor over.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

A; alle PT's (dus ook die met een buitenlandse investeerder) moeten papieren hebben van het ministerie van Justitie. PMA's moeten hierbij ook toestemming hebben van het BKPM. je verkoopt het alsof het iets speciaals is, is het niet. Sterker nog, voldoe je hier niet aan dan ben je strafbaar.

C; Ik denk niet dat hij iets bijdraagt aan het gebeuren dat Sukamantri heet. Net zoals ik dat niet doe, ware het niet dat ik hier netjes mijn belastingen betaal. Waar die dan weer terecht komen bepaal ik niet.

D; F; Wie is die eerste secretaris? Als vast staat dat deze mensen heeft besodemieterd dan is hier toch aangifte van gedaan? Dan heb je toch gewoon het recht om deze aangifte 'te bespreken'? (al snap ik dat je dit liever in een prive-omgeving doet dan op een openbaar forum)

B; E; niet van belang in dit verhaal.

Anorak
Gebruiker
User icon of Anorak
spacer line

De reply van Toninho is in vele opzichten een beschamende vertoning.
Overigens geheel in stijl van de staat van het park en de woningen.

Nu nog.

Dat je opgescheept zit Toninho met een bak ellende is wel helder. Maar waak er voor Om Malam in je veronderstellingen te maken tot iets wat hij niet is. Want die komt dan voor een bak koffie en knipt je bij je enkels af.

Ik heb niet zoveel met digitale oprispingen. En al helemaal niet met wat je uit een toetsenbord weet te persen. Emoticon: Bye bye

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Ik verstaat PGB onder de naam Persoon Gebonden Budget, maar het kan zijn dat die afkortingen hier in dit land, dat het daarbij hoort, daar weet ik te weinig van.

">

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Beste Toninho, Park Sukamantri is een al jarenlang voortslepende Soap of zoals ze het hier noemen Sinetron, alle ingrediŽnten om het spannend te maken zijn in ruime mate aanwezig.
Rechtszaken, bedrog, achterklap, concurrentie om macht, machteloosheid, financieel gewin/verlies en verdriet. Emoticon: Yummie!

De acteurs/actrices in zo'n soap zijn meestal gejeesd voor het grote werk, om in de belangstelling te blijven presenteren ze zich graag in blaadjes als de Story met heel veel gossip Emoticon: Yes!
Beste Toninho, u bent een waardig acteur in deze soap, ook u tracht als een mislukte Hamlet met story verhalen uw rol in deze Soap op te poetsen.
Uw dreiging t.a.v. het PGB (Persoons Gebonden Budget) wat genoten wordt geeft uw mentaliteit feilloos weer. Emoticon: Yes!

Ik moet u helaas teleurstellen, Malam heeft 45 jaar zich te pletter gewerkt, daar kreeg hij elke maand een vergoeding voor van zijn werkgever, je zou het een PGB kunnen noemen. Emoticon: Smile
Dat is inmiddels verleden tijd, ik ontvang inmiddels twee PGB's, dat noemen ze in de volksmond AOW en Pensioen Emoticon: Blush

Wat mijn huwelijksperikelen/relatie betreft moet ik u ook teleurstellen Emoticon: Cry
Dat mijn partner getrouwd was, daar heeft u wel gelijk in, helaas was haar eerste echtgenoot overleden, dat ging zo snel dat er geen kans meer was om te scheiden Emoticon: Nooo
Dus je zou inderdaad kunnen stellen dat toen ik haar ontmoette dat ze nog getrouwd was.
Misschien heeft u het te druk met uw Soap en weet u dat niet, daar geven de almachtigen die boven ons hangen dispensatie voor Emoticon: Yes!

Ik ben overigens ooit netjes voor de burgelijke stand in Nederland getrouwd met mijn echtgenote en als klap op de vuurpijl ook nog eens Islamitisch in IndonesiŽ Emoticon: Blush
Dus ik heb mij hier volledig aan mijn omgeving aangepast, ik ben een niet biddende, rokende brave moslim die af en toe nog een biertje lust ook Emoticon: Blush

Uiteraard ben ik wel een fan van uw soap, de mensen die mee willen doen in uw Soap wijs ik wel op de al jaren durende bak ellende op dat stukje paradijs in Cisaat Emoticon: Bye bye

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 24-11-2014 16:16 Toninho wrote: In overleg met 2 advocaten waarvan er een zowel het Indonesische alsook het Nederlands recht goed kent hebben we gekozen voor de best mogelijke optie om ons bezit in Indonesie te beschermen.
Ik wil niet lelijk spreken over advocaten en notarissen in dit land, maar doorgaans is het een boevenbende die met een S1 t/m een S5 titel zo snel mogelijk rijk proberen te worden. Ik zie ze altijd snel rijker worden als er "dure" clienten zijn langs geweest. Dan weet ik het wel. Een algemeen geheim is dat recht hier te koop is. Niks geen rechtvaardigheid of rechtmatigheid, maar hoe dik is je portemonnee.
Dus met advocaten schermen die het recht goed kennen, is een inhoudloze opmerking die hier niet geldt.

Geen enkele huiseigenaar heeft op het park een huis gekocht om er winst uit te halen. De meeste hebben een Indonesische achtergrond of gehuwd met.
Als u op de hoogte bent van het Indonesische "recht" dan weet u dat een Indonesische na een huwelijk met een buitenlander haar recht op property verliest.

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Nog niet lang geleden was ik in Cisaat bij een medelander die het over een dame had die goed Nederlands sprak, een dealer in villa's/huizen voor buitenlanders die bij hem was langs geweest. Niet zozeer om iets te promoten maar uit pure nieuwsgierigheid. Het was hem echter bekend dat deze autochtone dame uit Cisaat dikwijls naar Nederland ging en veel connecties had met Indische Nederlanders. Echter ze stond als crimineel bekend onder de streekgenoten. Deze medelander deelde het volgende mee: ".....een zeer discutabele Indonesische dame die volgens verhalen door Nederland wordt gezocht voor belastingschuld en aanzetting tot illegaliteit cq. mensensmokkel van Indonesiers naar NL." Hij was niet blij met haar visite want volgens hem was de bewuste dame uit op afpersing.
Geen insinuaties. Dit kan ook puur toeval zijn dat het zowel in Cisaat afspeelde, Nederland(er) was betrokken en om villa's/huizen ging.

Bokito
Gebruiker
User icon of Bokito
spacer line

Als u op de hoogte bent van het Indonesische "recht" dan weet u dat een Indonesische na een huwelijk met een buitenlander haar recht op property verliest.

Niet helemaal met je eens YB.
Je weet wel wat ik bedoel heb al vaker over geschreven.

Shalom

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2018
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

66,903,265 pageviews Een website van indahnesia.com