huurder aangeboden voor woning Bali maand februari

Subforum Gezocht & Aangeboden 
69 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Gezocht & Aangeboden > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
spacer line  

Ik zoek een woning op bali voor de maand februari 2015 (komende februari) voor rond de 300 euro. Ik ben alleen, de woning hoeft max. voor 2 personen geschikt te zijn.

Ik ben van plan om in deze maand te inventariseren of ik vanaf mei op Bali wil gaan wonen. Als huurder zou het dus goed kunnen dat ik weer terug kom om opnieuw en dat maal voor langere periode te huren.

Verder zou ik het leuk vinden om muzikanten te ontmoeten, ik ben zelf muzikante dus ik ga op onderzoek uit wat betreft werk en happenings als muzikant zijnde op en rondom Bali.
Dus mochten er nog creatieve lui mij voor een keer op sleeptouw mee willen nemen ergens in februari: graag!

Bedankt alvast voor de berichtjes/ het bericht! Alle info is op dit moment welkom!

merdekaSah
Gebruiker
User icon of merdekaSah
spacer line

Op deze manier zul je weinig reacties krijgen Sanne
Je zult zelf moeten gaan zoeken ongetwijfeld komen er nog wel mensen die je daar
beter over op weg kunnen helpen.

Vanaf mei op Bali gaan wonen ?? Een leuke droom

Op basis van welke verblijfsvergunning
Heb je je daar al in verdiept

Ik zou aanraden probeer het leven daar eerst eens via een verblijf van
180 dagen via een visa sociaal budaya
(maar daar heb je een lokale sponsor voor nodig)
Een sponsor kun je in februari zoeken daar

Vakantie op Bali is leuk
Wonen is er anders en daar zitten ook verplichtingen en regels aan vast

Niet om je droom te verstoren maar puur om je op weg te helpen

Succes

salina
Gebruiker
User icon of salina
spacer line

Er is een speciale 'baligroep/site' op facebook.

Daar kun je je zo opgeven en alle info vandaan halen.
Ook over huurwoningen.
Dat heet 100& vrienden van bali.

Laat je niet gek maken door de vakantiegangers die ertussen zitten en alleen maar de leuke kanten van het leven daar vertellen.

Zoals net gezegd: wonen is toch wel wat anders dan een paar weken op vakantie.

Pascal.F
Gebruiker
spacer line

Hallo Sanne,

Vorige maand heb ik in Ubud gaan eten in het restaurant Whoís Who.
Deze uitbater een Belg uit Leuven en tevens zeer goede kok speelde muziek bij enkele groepjes in Bali.
Misschien kan hij u verder helpen heeft.

Veel plezier

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 15-11-2014 05:00 merdekaSah wrote: Vanaf mei op Bali gaan wonen ?? Een leuke droom
...........
Ik zou aanraden probeer het leven daar eerst eens via een verblijf van 180 dagen via een visa sociaal budaya
...........
Vakantie op Bali is leuk
Wonen is er anders en daar zitten ook verplichtingen en regels aan vast
De droom heeft bij mij nog geen 180 dagen geduurd. Ik was na 90 dagen reeds genezen van het "paradijs-syndroom". En heden ten dage is het nog erger. Een paar weken geleden was ik nog op Bali; exact 43 uren en 25 minuten.
Negatief? Ja. Ervaar het maar. Ik heb de laatste paar jaren weer 10-tallen expats ontgoocheld zien terug keren naar patria. Het aantal dat het op eigen kracht moet zien te redden, is gedecimaliseerd. Van mijn oude kennissen zijn er nog een tiental over, de rest is wedergekeerd naar het land van herkomst of een andere bestemming.

En voor muziek? Ben je dan niet beter op je plaats in Jakarta? Of Bandung, Yogya en Surabaya?

Pascal.F
Gebruiker
spacer line

Waarom altijd zo negatief zijn.
Sommige mensen lukt het wel .
Bv. de uitbaters van restaurant Komilfou in Sanur heeft reeds een tweede geopend,genaamd The Fire Station eveneens in Sanur.
Deze zitten alle dagen overvol en het lukt hen zeer goed
Idem hotel Tamukami in Sanur.
Het leven is vallen en opstaan en men mag gerust dromen hebben en proberen.

merdekaSah
Gebruiker
User icon of merdekaSah
spacer line

Dromen mag iedereen hebben Pascal F
Maar helaas leven we in de realiteit

Dus een waarschuwing is op zijn plaats
Wanneer iemand weloverwegen en beslagen aan zo'n avontuur begint
dan kan het goed gaan.
De ervaringscijfers laten echter zien dat er meer mensen stranden als slagen.

Dus iemand op weg helpen. Dat is prima doe ik ook maar wel kritisch
Ik wil niemand naar de KL..TEN sturen.

Ik hoop dat het Sanne lukt om haar droom waar te maken.

Vwb de muziek betreft is het op Bali inderdaad niet zo geweldig
maar ligt wel aan stijl muziek.

Wij hebben een muziekman hier op het forum Madrotter
Die kent de muziekscene uitstekend zit zelf in Bandung dacht ik

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 15-11-2014 06:16 Pascal.F wrote:
Waarom altijd zo negatief zijn.
Sommige mensen lukt het wel .
Beste Pascal.F, de cijfers spreken voor zich. Zowel immigratie als ambassades hebben deze. Ik herinner het mij niet meer exact maar het kwam verdraaid aardig overheen met mijn eigen ervaring van de laatste decennia. Zelfs de longstay expats in Bali hebben het over een verloop van 90%. Let wel, dat betekent dat 90% voortijdig kan vertrekken. Natuurlijk zijn er die er slagen. Je noemt er een paar op en ik ken er ook. Maar dat kleine aantal weegt niet op tegen de enorme hoeveelheid aan avonturiers die binnen een aantal jaren berooid weg gaan. Ik heb het hier niet over pensionada's en uitkeringsgerechtigden, die kunnen het lang uithouden. Maar op een eiland, bekend om zijn corruptie, gesjoemel en bedrog, moet men wel sterk in de schoenen staan om het lang vol te houden. En die vind je welhaast niet onder de huidige generatie westerse jongeren.

De expatwereld (de blijvers, niet de kort uitgezonden krachten) ken ik reeds vanaf 1989 op Bali. Maar ook die in Jakarta. En later Yogyakarta. Als ik dan het percentage blijvers vergelijk tussen deze plaatsen valt Bali zeer negatief uit. Daar waar ik in Jakarta en Yogyakarta nog volop expats terug zie van 20 jaar geleden, is dat op Bali vrijwel nihil. Zelfde soort info via de Balische immigratie en ambassade.

Amed East Bali
Gebruiker
User icon of Amed East Bali
spacer line

Aan de poster van dit topic: Geef eerst eens preciezer aan WAAR op Bali u zou willen verblijven. Het eiland is niet groot, maar ook niet echt klein en er is een groot verschil tussen een huis in het zuiden ( = vaak een grote kamer of "studio" Emoticon: Wink of in het noorden ( = echt huis met tuin, e.d.) huren.

If you have nothing to loose, you can risk everything

Amed East Bali
Gebruiker
spacer line

Ik kan niet onderschrijven dat tijdens mijn - op dit moment 10 jaar op Bali - verblijf op Bali ca. 90% van de groep mensen die ik kende in mijn 1e jaar alhier, ondertussen vertrokken zijn. Sterker nog, ik ervaar juist dat van die "oude" groep er juist nog zoveel wonen / werken / een bedrijf hebben.

Het zijn mijns inziens m.n. de "Bali-gangers" van ergens tussen de 3 en 5 jaar geleden die het moeilijk hebben en waarvan er redelijk wat "de handdoek in de ring gooiden" na 2 of 3 jaar proberen.

Van degene die vertrokken zijn, is de reden niet altijd negatief.
Ik ken er enkele die een klapper gemaakt hebben met verkoop van land en huizen aan "dromers" en nu ergens anders op deze aardkloot van de opbrengst genieten.
Een paar zijn naar andere eilanden in Indonesie vertrokken om daar aan andere projecten te beginnen.

Er zijn er een paar bij wie het huwelijk op de klippen is gelopen maar dat zou waarschijnlijk overal gebeurd zijn en kan moeilijk aan "Bali" verweten worden.

Wel ken ik een paar die:
- Alcoholist waren en vertrokken van Bali toen de wijn en sterke drank hier veel duurder werd.
- Chronisch ziek waren / werden en voor een betere medische behandeling verkasten van Bali naar ergens anders.

Imambonjol
Gebruiker
spacer line

Het ligt eraan welke eisen je stelt aan een woning. Ik woon zelf lokaal (jl. imam bonjol) voor een Ä600,- per jaar tussen de locals, wel moet je dan je eigen spullen kopen zoals een kast,bed etc etc. ik heb lokaal geen warm water en het douchen gaat ook niet via een kraan maar met een emmertje uit een bak. Je kan in sanur,seminyak of kuta met alle westerse luxe gaan wonen maar dan betaal je wel de hoofdprijs. Tegen een kleine vergoeding kan mijn vrouw je sponsoren voor een social visa. Als je interesse heb kun je mij een pm geven en kan ik je mischien op weg helpen.
OPMERKING BEHEERDER

Daar trappen we niet in. We kennen hier het type wat grond verkoopt en dan mensen wel "even' helpt aan de rest. Dan moet je er gewoon bij zeggen dat je onroerend goed probeert te verkopen aan Nederlanders bijvoorbeeld?

Geplaatst door oyibo @ 17-11-2014 04:51

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 15-11-2014 08:47 Amed East Bali wrote:
Ik kan niet onderschrijven dat tijdens mijn - op dit moment 10 jaar op Bali - verblijf op Bali ca. 90% van de groep mensen die ik kende in mijn 1e jaar alhier, ondertussen vertrokken zijn. Sterker nog, ik ervaar juist dat van die "oude" groep er juist nog zoveel wonen / werken / een bedrijf hebben.

Het zijn mijns inziens m.n. de "Bali-gangers" van ergens tussen de 3 en 5 jaar geleden die het moeilijk hebben en waarvan er redelijk wat "de handdoek in de ring gooiden" na 2 of 3 jaar proberen.
Aannemelijk is dat jouw omgeving behoort tot de zgn. "winners". Het zij je van harte gegund. Degenen die zich bewegen in de property en het toerisme blijven redelijk staande; sterker nog, ze groeien.
Mijn cijfers van ambassade en immigratie dateren dan ook uit 2007 toen ik voor onderzoek was in Bali. Degenen die het eerst weg zijn, betreffen doorgaans de handelaren. Van goede expat vrienden in Bali verneem ik dat er zeker na het uitbreken van de economische crisis in USA en Europa er snel een leegloop ontstond onder deze handelaren. Dit is niet te wijten aan Bali maar meer aan de kant van hun afnemers. Echter deze zgn. "handelaren" leven dikwijls ver boven hun stand, willen het paradijsgevoel, het beautiful people gevoel behouden en dat wreekt zich op den duur. En dat is toch de grootste groep.

Mijn huidige expat-kennissenkring op Bali bestaat naast pensionada's vnl. uit die bovengenoemde mensen in property, toerisme en kunst en die houden het goed vol. Maar hier hebben we het dan wel over ondernemers en niet over werknemers.
Met het expat-personeel is het anders gesteld. Daaronder blijkt een gigantisch verloop; toch dikwijls veroorzaakt door een te positieve maar onrealistische kijk op het leven in het "paradijs". Paar weken geleden nog een paar ontmoet in die 43 uur en bij hen reikte het water tot aan de kin; inmiddels genezen van hun paradijsgevoel.

Amed East Bali
Gebruiker
spacer line

On 17-11-2014 01:48 Imambonjol wrote:
Ik woon zelf lokaal (jl. imam bonjol) voor een Ä600,- per jaar tussen de locals, wel moet je dan je eigen spullen kopen zoals een kast,bed etc etc. ik heb lokaal geen warm water en het douchen gaat ook niet via een kraan maar met een emmertje uit een bak.

Respect hoor Emoticon: Worship

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

Weinig respect.

Wel lopen adverteren voor onroerend goed te koop in het Nederlands?
De doelgroep is dus? Juist !

Het standaard verhaal, we helpen wel met een visum?

Dit soort ongelukken is beter te voorkomen dan te genezen.

Niet op in gaan dus. Alle respect AEB voor jou. Mocht jij dit aangeboden hebben? Geen probleem. Niet op deze manier.

It's only kinky the first time.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2018
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

69,280,395 pageviews Een website van indahnesia.com