Indahnesia.com het mag wel eens naar voren komen.

Subforum Gebruikers hebben wat te zeggen 
60 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Gebruikers hebben wat te zeggen > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
elsbeth
Gebruiker
spacer line

Ja, Anne Mieke, dat realiseerde ik me opeens ook.
Inderdaad is dat van mij natuurlijk langer geleden en ook iets gebruikelijker routes, vrijwel alle Lion Air (Yogyakarta-Denpasar, Manado-Makassar, Padang-Jakarta).
Ik heb ook gezien dat er niet of mondjesmaat werd gereageerd op vragen hierover. Ik wet natuurlijk niet of er rechtsreeks naar forumleden wel werd geantwoord.

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 16-11-2014 14:53 elsbeth wrote:
Het is natuurlijk onzin om te zeggen dat er nooit kritiek op Bali geleverd mag worden.
Dat wordt nl. aan de lopende band gedaan.
Het is mijns inziens juist andersom: er mag nooit wat positiefs over Bali gezegd worden, want dan ben je een balilover. En dat is bepaald niet positief bedoeld, of wel?
Gelijk Elsbeth. Het was dan ook als een sneer bedoelt naar dat onbeschaafde persoon toe waarvan ik weer (buiten dit forum om) privť info heb. Moet dat niet vermengen want dan wordt het onprettig lezen. Thanks.
BTW, m.b.t. info over Bali waardeer ik de inbreng van Amed East Bali ten zeerste; neutraal en zeer informatief, reeŽl.

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Ik snap het YB. Dat blijft ook wel lastig te scheiden.

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Ik ga nu even op de barricade, netjes van YB om te corrigeren, maar het gaat natuurlijk niet alleen over Bali.
Hij zwerft over heel IndonesiŽ, uiteraard ziet hij vele malen meer als ik, dat kan je ook aan zijn commentaar merken, dit volk heeft natuurlijk totaal geen moraal of schaamte. Emoticon: Bye bye

Flesje tweetakt olie Rp 17.500, ik betaal 20.000, vraag of er verschil is tussen een bule en een lokaal, nee meneeer de prijs is verhoogd.
Een uur erna, een Indonesische kennis naar binnen, flesje tweetakt olie, Rp 17.500 meneer.
Malam met de rekening naar binnen, dus toch?
Oei maaf Pak foutje, daar zakt je broek toch spontaan van af, hoeveel voorbeelden wil je hebben. Emoticon: Angry

Als toeristen hier in IndonesiŽ gewoon zouden moeten betalen wat normaal is, dan zou dat honderden Euro's schelen, je wordt gewoon geript en niet anders dan dat. Emoticon: Blush
Als iemand er wat over zegt, of het nu over Bali, Java of een ander eiland gaat, dan zie je allerlei figuren gelijk uit hun bol gaan. Emoticon: Confused

Wat is dat nu verdorrie, dan hebben we het niet over Balilovers maar over IndonesiŽlovers, die het allemaal perfect vinden en lekker goedkoop, maar geen idee van de werkelijk prijzen hebben. Emoticon: Nooo
Als iemand die hier jaren zit zegt dat ze de boel besodemieteren dan staan mensen die enkele malen IndonesiŽ hebben bezocht gelijk stijf in hun tuig en gaan dat nog bestrijden ook.
Raar hoor. Emoticon: Confused

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 17-11-2014 10:12 Malam wrote:
Als toeristen hier in IndonesiŽ gewoon zouden moeten betalen wat normaal is, dan zou dat honderden Euro's schelen, je wordt gewoon geript en niet anders dan dat. Emoticon: Blush
Als iemand er wat over zegt, of het nu over Bali, Java of een ander eiland gaat, dan zie je allerlei figuren gelijk uit hun bol gaan. Emoticon: Confused

Wat is dat nu verdorrie, dan hebben we het niet over Balilovers maar over IndonesiŽlovers, die het allemaal perfect vinden en lekker goedkoop, maar geen idee van de werkelijk prijzen hebben. Emoticon: Nooo
Als iemand die hier jaren zit zegt dat ze de boel besodemieteren dan staan mensen die enkele malen IndonesiŽ hebben bezocht gelijk stijf in hun tuig en gaan dat nog bestrijden ook.
Dank u.
Dit zeg ik ook al jaren en ik woon er niet. Ik heb eind september op Seram een hele toestand gehad met een gids en andere Nederlanders die op dezelfde plek verbleven en die veel te veel betaalden. Het werd me niet in dank afgenomen, niet door de gids en de toeristen in kwestie voornamelijk schouderophalend maar ook niet wetend wat met de situatie te doen. Dit komt voor een deel door het niet beheersen van het Indonesisch en niet de lokale prijzen weten. Ik heb er op zijn minste een hekel aan als dubbele prijzen worden gevraagd, dat is nl geen afdinguitgangspunt meer. als een gewone prijs wordt gevraagd met misschien iets er bovenop dan heb je een beter uitgangspunt. De meeste toeristen zullen dan graag een fooi geven. Zo hou je iedereen tevreden. Mensen die voor een dagtrip op Bali (ik noem maar even wat) 1 miljoen betalen bederven de markt en worden ook niet serieus genomen. Ikzelf hoef zeker niet het onderste uit de kan. Sterker nog ik betaal uit mezelf liever wat meer op een normale prijs zodat er een gelijkwaardiger gevoel ontstaat.
Inderdaad Indonesie is goedkoop voor onze begrippen, maar dat betekent niet dat je dan maar meteen het dubbele moet betalen. Het is de bedoeling om een goede verhouding te vinden. Echt, sommige toeristen hebben geen idee hoe chauffeurs en guides over "ons" denken.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Ja Anne Mieke, je weet het nog veel beter dan ik, je hebt IndonesiŽ tot in alle uithoeken bezocht.
Elke keer weer gaan al mijn haren overeind staan van al die mooie verhalen (ik heb ze nog allemaal Emoticon: Yes! ) terwijl er voorbij wordt gegaan aan jouw verhalen en ervaringen en zo ook aan de bewoners onder de wolken hier.

De verhalen van mensen die na twee of drie bezoekjes op de wolken zitten schijnen er in te gaan als koek, zeg je er wat van dan krijgen diverse mensen spontaan stijve kuiten Emoticon: Confused
Ik ga het nu heel er grof zeggen, ik krijg verschrikkelijk de typhus er in als ik mensen hier om advies ziet vragen, die zich jarenlang te pletter hebben gewerkt om dat te verwezelijken en door ťťn of andere Jan Jurk die hier ťťn of twee keer is geweest met paradijselijke verhalen op het verkeerde been worden gezet. Emoticon: Angry

Het is zo'n mooi land, en met de juiste wetenschap kunnen mensen hier de vakantie van hun leven hebben.
Maar dan moeten wel de juiste dingen worden verteld en aangegeven Emoticon: Yes!

Om enigszins ontopic te blijven, dat is de kracht van dit forum en roze wolk zitters worden afgehakt, of ze het nu leuk vinden of niet Emoticon: Blush Emoticon: Bye bye

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Het zelfde is het hoe brutaal ze zijn je dingt af van b.v. een bajaj die soms duurder is als taxi van het ziekenhuis naar waar ik zit hij wil 30.000 gisteren nog 20.000 uiteindelijk 20.000 bij het uitstappen dacht ik hij rijd zo goed, de weg naar hier had hij een andere weg genomen omdat het macet was dus wilde hem toch 30.000 geven, maar doordat hij begon te zeuren en mij niet bij de poort afzette heb ik het met 25.000 afgedaan.
Dan denk ik zijn ze nu zo dom en geven ze dan die service niet dat de klant ook denkt je kan de pot op.
Begrijpen doe ik ze niet en zal hun ook nooit kunnen begrijpen want hun hersenpan zit geen hersenen in maar rumpies ....... Emoticon: Emoticon: Red face

Ik was aan het fotograferen dat mocht niet, staat nergens, komt er zo snotneus naar mij toe ada tidak foto of zo iets apa nog een keer tidak tahu ciapa bicara .
Ik deed of mijn neus bloede ging gewoon door..
Och het blijft een vreemd volkje. Emoticon: Yeah right!
Toch heb ik hier met de twee chauffeurs goede contacten opgebouwd en twee oudere chineze mannen die elke dag met de bus naar Imporium een groot Mall waar van alles zit
De shuttle bus is gratis om de twee uur gaat het heen en terug.............. Emoticon: Wink Emoticon: Nice

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Ik ga er even op in, omdat ik mij enigszins aangesproken voel door de woorden van Malam.
Volgens mij heeft YB mij trouwens prima begrepen: het gaat mij enkel alleen om het geageer tegen Bali. Ik heb (volgens mij) nog nooit geprotesteerd tegen terechte verhalen van afzetterij, corruptie. Het is ook onzin om dat er opeens bij te gaan halen.Het gaat mij enkel en alleen om het feit dat het blijkbaar not done is om Bali leuk te vinden. Dan ben je een Balilover met een rozebril. Dat blijf ik flauwekul vinden. Al het overige commentaar op IndonesiŽ, daar kan ik mij zeker in vinden. Ik meen te denken dat ik ook best een beetje recht van spreken heb. Ik ben inmiddels 10 keer in IndonesiŽ geweest, variŽrend van 2 weken tot 10 maanden.
Ik ben zeker niet alleen op niveau van welgestelden geweest, integendeel. Dus ik heb wel het gevoel dat ik ook een beetje weet waar ik over heb.
Maar nogmaals, ik weet heel zeker dat YB heel goed weet hoe ik mijn commentaar bedoeld heb. Dat was aan zijn reactie ook te merken.

pierre
Gebruiker
spacer line

Op 17-11-2014 10:12 schreef Malam:
Ik ga nu even op de barricade, netjes van YB om te corrigeren, maar het gaat natuurlijk niet alleen over Bali.
Hij zwerft over heel IndonesiŽ, uiteraard ziet hij vele malen meer als ik, dat kan je ook aan zijn commentaar merken, dit volk heeft natuurlijk totaal geen moraal of schaamte. Emoticon: Bye bye

Flesje tweetakt olie Rp 17.500, ik betaal 20.000, vraag of er verschil is tussen een bule en een lokaal, nee meneeer de prijs is verhoogd.
Een uur erna, een Indonesische kennis naar binnen, flesje tweetakt olie, Rp 17.500 meneer.
Malam met de rekening naar binnen, dus toch?
Oei maaf Pak foutje, daar zakt je broek toch spontaan van af, hoeveel voorbeelden wil je hebben. Emoticon: Angry

Als toeristen hier in IndonesiŽ gewoon zouden moeten betalen wat normaal is, dan zou dat honderden Euros schelen, je wordt gewoon geript en niet anders dan dat. Emoticon: Blush

Malam, ik wil hier even op inhaken betreffende dubbele tarieven.
Zoals je weet verblijven Elly en ik ook regelmatig in RI.
Ik was toen ik er voor eerst was ook overdonderd door het aandringen van sommige figuren. namate ik meer en meer in de RI kwam leerde ik die lui kennen en reageerde op mijn manier, naar het tot onbeschofte aan toe het opdringen, van die figuren.
Je weet dat ik behoorlijk bot en hard uit de hoek kan komen en met mijn kale kop en indringende ogen mensen terug op aarde kan brengen.
Elly voelde zich geroepen om er tussen te springen ( om de goede vrede te bewaren) en de boel te sussen, nu weet ze inmiddels dat ze dat niet meer hoeft te doen.
Doordat ik ( en ik mag zeggen toch wel regelmatig daar kom) nu een klein beetje weet hoe het werkt. en bijt ik van me af als ik merk dat er weer met dubbele prijzen gewerkt wordt. ik ben absoluut niet te beroerd om iets extra's te geven als dat zo uitkomt ( en dat doe ik ook meestal wel) maar als ik merk dat ze de boel willen belazeren dan zijn ze bij Pierre echt aan het verkeerde adres en dat laat ik op mijn manier duidelijk merken.
vaak meegemaakt dat we te maken kregen met dezelfde persoon die dubbel prijzen rekenende, welnu die personen herkennen mij inmiddels en laten het wel uit hun hoofd om aan mij dubbele prijzen te rekenen.
Maar goed. om provocaties te vermijden ( ik ben ook de beroerste niet) laat ik Elly tegenwoordig vooruit gaan om te onderhandelen, dit werkt gewoon het beste.

voorbeeldje, de laatste keer met ons rondreisje gingen we ergens overnachten, Elly ging het hotel binnen en ik blijf bij de auto, zij bekeek de kamer en kwam tot een prijs.
zij kwam naar buiten en zei het is geregeld dus ik pak de tassen uit de auto en liep met haar naar binnen, die linkmiegel zag een bule binnen komen samen met mijn Elly en begon gelijk te protesteren, hij had nog het lef om te zeggen heee een bule..... dat was niet de afspraak de prijs gaat nu wel omhoog!!!!!!!!!!!!!!!!!!! tja het lef ( en dommigheid) om dat nog te zeggen... Elly vertaalde dat voor mij en je begrijpt het dus al... ik ging dus mijn doordringende blik vlak voor hem staan ( en ik was twee koppen groter) ik hoefde niet eens meer wat te zeggen hij kromp ineen als een slak in zijn huisje.
Maar de lol was er voor mij alweer af... ik zei nog tegen Elly.. zie je wel.... tja ze weet nu inmiddels ook wel wat er gebeurd, voorheen was ze hier niet van op de hoogte omdat ze hier geen last van had.
Ze schaamt zich dood voor haar eigen landgenoten, tegenwoordig wordt ze ook boos als ze dit bemerkt dat het gebeurt en trekt haar muiltje open ( hetgeen ik haar geleerd hebt om meer van haar af te bijten, (nou wat dat betrefd is ze nu al aardig ingeburgerd in Nederland ha ha ha)

Ik bedoel maar.... het zit er bij die lui gewoon ingebakken om toeristen te belazeren.
Goed doorgaan zo en je jaagt de toeristen weg.
Het is dat ik getrouwd ben met een indonesische en daar regelmatig zal zijn... maar mocht ik daar alleen met een vakantie daar naar toe gegaan zijn, zou dat echt de laatste keer zijn geweest.

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 17-11-2014 17:59 pierre wrote:

[quote removed]
Ik bedoel maar.... het zit er bij die lui gewoon ingebakken om toeristen te belazeren.
Gelukkig zijn ze niet allemaal zo en er zitten echt ook nog wel goeie en eerlijke bij. Soms zelfs de andere kant op. Ik neem in Indonesie regelmatig een ojek en het is zelfs drie keer voorgekomen dat ik helemaal niets hoefde te betalen (wel alle keren in het oosten van Indonesie). Vorige maand in Ambon wilde ik de uitbaatster van een warung ook wat extra's geven maar het gebeurde niet. Ze wilde het gewoonweg niet. Iets wat ik zelf wel vaker meemaak als het om een fooi of zo gaat.
Wat minstens zo erg is, is dat toeristen betalen wat er gevraagd wordt waardoor het in stand gehouden wordt. Ingebakken vind ik wat ver gaan; ze doen elkaar vaak na en het ligt er heel erg aan waar je bent. Verder kan ik ze niet heel erg kwalijk nemen dat ze een klein beetje meer willen verdienen. Ik geef liever een becakrijder 50% meer dan een chauffeur bijvoorbeeld. Het komt vooral vooral in bepaalde toeristengebieden en -plaatsen en dan met name onder chauffeurs en guides en soms angkotrijders. Ik tel souvenirs niet mee dat is iets heel anders.
Al komt het niet meer zo vaak voor, ik kom ook weleens in een land waar ik nog nooit geweest ben, zoals in Marokko vorig jaar. Het werkt gewoon overal het zelfde; eerst uitzoeken wat de gangbare prijzen zijn en niet Nederland als uitgangspunt nemen.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

merdekaSah
Gebruiker
User icon of merdekaSah
spacer line

Ik zeg maar zo je hebt leergierige toeristen en eigenwijze toeristen.
Ik kom in Solo regelmatig diverse toeristen tegen.
Liever loop ik om maar soms wordt het me teveel en dan grijp ik even in.

Kijk mensen "overvragen" dat is een sport in Indonesia
Maar je moet er mee om kunnen gaan en weten wat het echt kost.
De meesten betalen vlot 5 6 x de werkelijke prijs en zeggen dan zo trots
als een pauw die zijn gek Ik heb het lekker goedkoop.
In vergelijking tot NL jazeker maar je kunt het goedkoper krijgen en
op die manier van het imago Bule melkkoe afkomen.

De meeste toeristenprijzen zijn +++ prijzen.
Wat de gek er voor geeft.
Helaas zijn er veel gekken die niet willen luisteren naar mensen met
meer ervaring
Persoonlijk ben ik daar niet rouwig om maar bij mij moet men zoiets
niet proberen.

merdekaSah
Gebruiker
User icon of merdekaSah
spacer line

Ik ben momenteel bezig met het organiseren van een reunie
Heel veel bekenden die elkaar soms 35 jaar niet hebben gezien
Ook een flink aantal Indo's (verzamelnaam geen specificering)
en die hebben allemaal Indonesia ervaring Emoticon: Yes! Emoticon: Yes!

Grandioze verhalen worden er verteld over "hun belevenissen"
op Bali in Jakarta of elders.
Ik weet natuurlijk niet alles want ik ben niet overal in Indonesia geweest.
Maar sommige plekken wel en echt dan ben ik daar niet geweest als ik
die verhalen moet geloven.
Ik ga niemand publiek afbranden (ik wil een gezellige reunie)
maar een paar mensen heb ik wel even apart genomen om
te vragen of wij hetzelfde Jakarta of Bali bedoelen
Dan gaan de oogjes naar de tenen toe, anderen kunnen ze van alles
wijsmaken maar bij mij lukt dat niet.
Ik ben er zelf geweest en niet alleen 2 - 3 weekjes,

Maar ja overdrijven is ook een vak zeg ik dan maar.
Sommige mensen werken zelfs parttime bij op de afdeling
sterke verhalen.

Kembang
Gebruiker
User icon of Kembang
spacer line

Ik vind deze site best leuk....natuurlijk hebt je voor en tegenstanders....

Ook leuk om te leren wat anderen denken en zien.....

Ook de humor is leuk....maar trapt niet iemand de grond in.

Af en toe probeer ik ook mijn steentje bij te dragen, maar als het ťcht over Indonesische zaken gaat wat betreft leven en wonen dan hou ik mij gedeisd omdat ik al vanaf 1958 ben vertrokken richting Holland... Emoticon: Wink

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

83,647,535 pageviews Een website van indahnesia.com