Mijn leven in Yogyakarta

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
70 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
salina
Gebruiker
User icon of salina
spacer line

Op 05-04-2017 08:58 schreef kuncitan:

[quote verwijderd]

‚ÄúJullie hebben schijt aan me‚ÄĚ herschrijf ik maar even als ‚ÄĚIk word niet voor vol aangezien‚ÄĚ. Vertaling in het Indonesisch en iets makkelijker uit te spreken: Aku nggak digubris (daarna evt. gevolgd door een krachtterm) waarbij de G van gubris wordt uitgesproken als de harde duitse G en de zin op een verontwaardigde toon dient te worden uitgesproken.

Ik zal ff goed moeten oefenen op die ng achter elkaar Emoticon: Yes!
Dank je

Bokito
Gebruiker
User icon of Bokito
spacer line

Ik weet niet meer wanneer het geweest is maar Salina had het over het programma outlook.
Ik heb hier een mooi alternatief voor het programma
Windows Office namelijk OpenOffice en het is graties en het werkt precies hetzelfde.
https://www.openoffice.org/nl/downloaden.html
Het heeft wel geen email programma als outlook maar daar is ook weer een alternatief voor namelijk ThunderBurth.
https://www.mozilla.org/nl/thunderbird/
Messchien iets te techniesch voor Salina maar voor mensen die geknijst in computers een uitkomst.

Shalom

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

Posted Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan. 22-02-2017 05:14

Er is iets heel raars gebeurd. Zo raar dat ik het niet meer snap.

Dat pakket is dus 2 dagen geleden bezorgd maar nu komt er net een gozer met een klein plastic tasje. Met nog een zakje stroopwafels, nog een unoxworst en nog een tube Zaanse mayonaise. Hetzelfde als wat ik dus al had. Dus dacht ' oh dat is achtergebleven op het postkantoor en komen ze nu na brengen'. Waarschijnlijk expres om nog een keer 20.000 rupiah te vangen Emoticon: Confused

Ben je er al achter van wie je dat plastic tasje met inhoud gekregen hebt?, Nee ?
Ik weet het wel.
Het was een goedbedoelde actie van een mede forummer die anoniem wilde en wil blijven.
Ik hoop dat je de bezorger wel een fooi toegestopt hebt en zusje de Rexona gegeven hebt.

Fijne paasdagen toegewenst. Emoticon: Bye bye

BTW ik was het niet

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

salina
Gebruiker
User icon of salina
spacer line

Op 13-04-2017 15:28 schreef 4yoke4:

[quote verwijderd]

Ben je er al achter van wie je dat plastic tasje met inhoud gekregen hebt?, Nee ?
Ik weet het wel.
Het was een goedbedoelde actie van een mede forummer die anoniem wilde en wil blijven.
Ik hoop dat je de bezorger wel een fooi toegestopt hebt en zusje de Rexona gegeven hebt.

Fijne paasdagen toegewenst. Emoticon: Bye bye

.

BTW ik was het niet

Nee, was geen forummer van hier.

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

Oh Emoticon: Confused

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

jobvanstaalduinen
Gebruiker
User icon of jobvanstaalduinen
spacer line

Dag Salina,
Nog bedankt voor de tip van iemand die wat zocht om te overwinteren op Bali. Heb inmiddels een goede bekende getipt die een penthouse heeft in Seminyak. Kwam wat beter overeen met zijn wensen dan mijn villa in Ubud. Verder alles oké??

salina
Gebruiker
User icon of salina
spacer line

Daar ben ik weer. Heb echt een paar rare, vreemde weken achter de rug.
Ik ben ook wel een paar keer goed uit mijn slof geschoten. Uiteraard tegen het personeel maar nu ook voor het eerst tegen gasten.
Man, man, man wat een drama heb ik meegemaakt. Eerst maar het verhaal over die gasten.
Geboekt via Micazu door een vrouw die zelf niet mee ging maar boekte, in overleg, voor haar familie.
Opa, oma, vader, moeder, 2 kinderen en een baby van 3 maanden oud kwamen wel.

Halverwege hun vakantie op Bali kreeg ik een email van die vrouw om te vertellen dat Bali niet zo'n succes was voor haar ouders, zus, zwager en kinderen. Met name het eten vonden ze niks, niet gekruid genoeg of juist wel? Ik begreep niet veel van deze mail maar geschreven dat ze zich niet ongerust hoefde te maken en dat onze kokkin alles kon maken wat en hoe ze maar wilden.

Op de valreep scheef ze: 'Je moet ook weten dat wij Hindoestaans-Surinaams zijn'. Tja...ik ken dat volk eigenlijk niet zo goed dus wat moet ik met die informatie? Ze wonen al jaren in Nederland en Surinaams eten wordt hier niet gekookt. Maar goed....uiteindelijk kwamen ze...We moesten een extra taxi inschakelen alleen al voor hun koffers, terwijl we echt een grote auto hebben die bij de grote villa hoort die ze geboekt hadden. Ik vermoed dat onze chauffeur, die een extra taxi had besteld op het vliegveld, daar ook nog een behoorlijke commissie uitgesleept heeft want ik heb me scheel betaald. Maar ik kan niks bewijzen want heb dat zelf niet geregeld.

In eerste instantie leken ze me aardig maar na een paar uur bij ons voelde ik de bui al hangen. Klagers! Over alles....Mijn God, en dat blijft 7 dagen lang. En nog nooit heb ik zulke teringventjes als die van hun meegemaakt. Van een jaar of 5 en 8. Na het eten lag het hele restaurant bezaaid. Ze smeten er gewoon mee. De coca cola werd in mijn plantjes gegooid en ze schreeuwden continu. Janken en gillen. Ik heb ze niet 1 keer lief zien spelen of zien lachen. Alleen maar janken en gillen. De ouders deden niet veel meer dan 'foei' en 'hou op'. Dat was het dan. In de auto deden ze dat ook dus onze chauffeur kon zich amper concentreren, wat toch echt wel moet in een stad als Jogjakarta. Bonken met de cola flesjes tegen de ramen etc. Bovendien hebben ze tot 2 x toe de auto ondergekotst. Nou, dan moet je mij hebben met mijn emetofobie. Ik schrok me de tyfus toen ik dat hoorde. Chauffeur heeft het opgeruimd en de auto compleet moeten schoon boenen. De rest liep vrolijk naar binnen, om weer verder te klagen over het eten en de rest. Ik schat dat ik inmiddels zo'n 1200 mensen heb binnen gehad en niet 1 die klaagde over het eten. Onze kokkin paste van alles aan maar het was 'echt niet lekker'. Te spicy of juist niet, de kinderen lustten totaal niks (die zaten vlak voor het eten met chocoladekoeken aan tafel, waarvan de helft gekruimeld op de vloer lag, dus logisch dat die niet vraten) moest patat voor ze maken en daar gingen ze soep van maken. Patat in hun beker met water en cola erin. Nou, leuk joh.....wat een snertbende hebben ze gemaakt. En maar gillen en vechten met elkaar. Emoticon: Confused

De kokkin wilde eigenlijk al niet meer voor ze koken en chauffeur had het ook helemaal gehad. We moesten ook nog eens 2 x per keer (!) koken voor ze want eerst kwam de ene groep en een uur later de andere en dat was met het ontbijt, lunch en ook vaak met het diner. Toen werd die baby zieker (was op Bali al ziek) en lag uit te drogen dus hup een dokter erbij gehaald en die vond dat die baby naar het ziekenhuis moest. Dat vond moeders eigenlijk niet zo nodig maar we hebben haar zo ongeveer moeten overhalen om die baby ff aan het infuus te laten liggen voor een dag of 2.
Toen konden we ook nog een keer laat in de avond koken, voor de derde keer totdat die moeder terug was na de bezoekjes. Zonder enige schaamte want ze vonden het allemaal maar logisch en gewoon. Nou doen we dat graag in bijzondere situaties maar niet omdat het ene gedeelte van een groep nog geen trek heeft en alles gesplitst moet worden. Kan een keer gebeuren maar elke dag drie keer vonden we toch wel erg veel van het goede.

Oma kwam vragen om cola voor haar kleinkinderen. Ik weet niet hoeveel liter er doorheen ging elke dag maar ik heb dus niet meer bijgevuld. Als dat o.a. mijn planten in gaat dat krijgen ze alleen nog maar flessen water. Maar oma stond erop dat er cola kwam want de kinderen moesten dat hebben. 'Ze zijn daaraan verslaafd', zei ze. Nou, misschien wel goed dan dat het nu op is, dan worden ze misschien wat rustiger, zei ik.

Op een gegeven moment had de family besloten dat er binnen in de villa gegeten moest worden. Dat gaan we dus niet doen. Ik wil dat zo af en toe wel goedkeuren als er geen kleine kinderen tussen zitten, maar liever niet. Het is een pokkeneind lopen met al die borden en de hele zooi en je kunt niet direct zien of iemand allang en breed op het dessert zit te wachten of juist nog aan het eten zijn. Die kinderen slopen al mijn mooie, nieuwe spulletjes (want die gaan natuurlijk op mijn stoffen bank voor de tv zitten) en bovendien ligt de hele vloer onder de nasi en andere zooi en als er dan ongedierte binnenkomt dan krijgen wij de schuld. Dat heb ik dus vriendelijk geweigerd en ook verteld waarom. Twee hele belangrijke redenen dus. Nou.....ze waren niet blij. Het geklaag ging weer vrolijk verder en we zaten inmiddels al 3 dagen met een baksteen in onze maag.

Ik heb de villa die er dichtbij zit dichtgegooid want ik kan het niet hebben dat daar mensen zitten te genieten van hun rust en iedere keer dat ongelooflijke geschreeuw van die kinderen alle momenten dat ze niet op pad waren moeten aanhoren. Zelfs de villa die er het verst vandaan zit kon het horen. Emoticon: Confused

Nou ja.....uiteindelijk is op dag 3 in de avond de bom gebarsten.
Moeder kwam terug uit ziekenhuis en eiste dat haar eten binnen werd geserveerd. De meiden van de keuken hadden tot half 11 op haar gewacht (ze beginnen om 6 uur in de morgen) en hadden er dus al een hele lange dag opzitten. Geen vriendelijk woord, alleen maar eisen. Terwijl de kokkin bezig was kwam ze weer terug naar het restaurant dat haar bed nu verschoont moet worden want er had weer iemand in gekotst.
Toen ben ik maar ff meegelopen naar binnen. Daar stond ze te schelden en te roepen dat ze toch echt niet van plan was om daar in te slapen, terwijl er 2 meiden haar bed aan het afhalen waren, dus dat gescheld was ook totaal onnodig. Ik zei (toen nog) heel rustig dat wij er toch ook niks aan kunnen doen dat haar kinderen telkens overal zaten te kotsen en of het wat vriendelijker kon want het was toch al half 11 in de avond.
Toen blèrde ze keihard: 'DAAR BETALEN WE VOOR!!!!'
Ik geloof dat er toen iets in me is geknapt. Emoticon: Blush Ik ben ook als een viswijf gaan schelden dat ze zeker niet betalen voor het kotst wat we telkens op moeten ruimen maar dat dat een extra service is van de dames en chauffeur. En dat ik het onderhand zat was, dat geklaag de hele dag door en die schreeuwende kinderen 24 uur per dag. Voor dat soort dingen laat ik me niet betalen! Zij ook weer terug schreeuwen natuurlijk, kei en keihard dus ik nog harder: DONDERSTRAAL MAAR OP EN GA ALSJEBLIEFT ERGENS ANDERS HEEN. Ik weet het verder niet meer. Mijn man is door de kokkin snel op de hoogte gesteld en met z'n allen hebben ze me meegenomen naar buiten. Zij ondertussen gewoon doorschelden...Wat een film. Emoticon: Laugh out loud

De volgende ochtend werd ik gebeld door de kokkin dat ze aan tafel zaten in het restaurant en of ik wilde komen. Dus ik erheen en zette me al schrap maar ze waren compleet rustig. De mannen er niet bij want die blijken geen klote te vertellen te hebben in die cultuur. Oma vroeg 'wat nu?' en die dochter, het viswijf zat te Appen de hele tijd dus daar heb ik bijna niet mee gesproken.
'Nou ja, beter dat jullie ergens anders heen gaan want hier is het toch niet goed dus vindt dan maar een betere plaats waar jullie het misschien beter naar jullie zin hebben.'
Wij trokken het niet meer, en bovendien kun je nooit meer ongedwongen met elkaar omgaan na zo'n bizarre uitval dus beter naar wat anders. Ik heb dit echt nog nooit meegemaakt in al die jaren. Ik heb nog even contact gezocht met de eigenaresse van de villa op Bali waar ze eerst een week zaten en daar was het ook al drama de hele tijd. Ik ben er echt dagen van ondersteboven geweest. Ook van het feit dat ik me gewoon niet heb omgedraaid en weg ben gelopen. Maar ik heb gewoon mee staan schelden, ongelooflijk. Emoticon: Confused

Nou ja...ik heb nog wel de chauffeur meegegeven voor de dagen erna. Die was natuurlijk niet blij maar die had uiteindelijk niet zoveel te doen, bleek achteraf. Ze zijn nog naar de Borobudur geweest en voor de rest heeft hij de hele dag voor het hotel waar ze zaten staan wachten op het parkeerterrein. Doodzonde van zijn tijd en na nog eens 2 dagen op dat parkeerterrein te hebben gestaan heb ik gezegd dat hij mocht vertrekken bij het hotel. Als ze toch niet naar buiten komen en ook niks laten weten wat hun plannen zijn dan houdt het op hoor.

Overigens was het wel heel zielig voor die Opa. Een hele lieve man die stiekem in het oor van onze kokkin zei 'Je eten was echt geweldig hoor, echt fantastisch en hartelijk dank voor alles'. Er rolde ook nog een traan uit zijn oog. Zo ontzettend rot voor die man. Die heeft tussen scheldende tokkies gestaan en verder niks gezegd die avond. Wat moet die man ook geschrokken zijn. Ik krijg echt bijna tranen als ik er weer aan terug denk. Arme man. Emoticon: Cry

Daarna weer hele fijne mensen gehad gelukkig zodat we allemaal een beetje van de schrik konden bekomen. Heerlijk rustig zonder die kutventjes ook. Ze hadden behoorlijk schade aangericht. Glazen gebroken e.d. maar gelukkig is de bank verder ok (herinnering aan goeie vriendin die hier is overleden) en dat is dan ff wat belangrijker.

Straks werk ik weer aan het volgende verhaal want ik heb nog veel meer meegemaakt natuurlijk. Emoticon: Confused

salina
Gebruiker
User icon of salina
spacer line

Op 02-05-2017 23:27 schreef jobvanstaalduinen:
Dag Salina,
Nog bedankt voor de tip van iemand die wat zocht om te overwinteren op Bali. Heb inmiddels een goede bekende getipt die een penthouse heeft in Seminyak. Kwam wat beter overeen met zijn wensen dan mijn villa in Ubud. Verder alles oké??

Dat is mooi Job. Zodra ik iets zie tag ik altijd even. Soms heeft het zin en soms niet. En nu blijkbaar wel... Emoticon: Yes!

jobvanstaalduinen
Gebruiker
spacer line

Leuk weer van je te horen Salina.

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Mijn god, wat een verhaal weer, Salina. Lijkt me zenuwslopend dat je nooit weet wat je binnen krijgt. Nog erger dat je binnen een uur merkt wat voor vlees je in de kuip hebt, en dat je daar dan een week mee zit. Wat een verhaal, dat zou ik echt absoluut niet trekken hoor! Ik vind dat je het lang hebt volgehouden.. Fijn dat je nu weer leuke mensen hebt!

erwin
Gebruiker
User icon of erwin
spacer line

Pfff, ik kan me niet voorstellen dat er mensen gaan reizen met de bedoeling om het leven van het hotelpersoneel zo zuur mogelijk te maken, maar hiervoor kan ik echt niets anders bedenken.

Bij zulke mensen is het een noodzaak om al heel snel je grenzen aan te geven. Als je ziet dat de cola tussen de planten verdwijnt meteen melden dat de volgende fles extra zal worden aangerekend. En de prijs van een fles cola in een 5* zaak is natuurlijk prijzig. Emoticon: Bye bye

7 dagen met zulke eikels die alleen maar het bloed onder je nagels willen halen, dat houdt niemand vol!

Het is beter spijt te hebben van iets dat je gedaan hebt, dan spijt te hebben om iets dat je niet gedaan hebt

nsenada
Gebruiker
User icon of nsenada
spacer line

Bump, bump

There's a big difference between kneeling down and bending over!

salina
Gebruiker
User icon of salina
spacer line

test

nsenada
Gebruiker
User icon of nsenada
spacer line

Ha, je bent er nog... dat doet me plezier.

salina
Gebruiker
User icon of salina
spacer line

Ja hoor. Even voorbereiden op het nieuwe verhaal Emoticon: Yes!

salina
Gebruiker
User icon of salina
spacer line

Zo, ben ik eindelijk weer eens.
Heb het ontiegelijk druk gehad de afgelopen maanden. En dan heb ik maar 3 villa's in de verhuur met hooguit 16 gasten die er totaal kunnen verblijven.
Ik maak het mezelf ook veel te moeilijk met dat perfectionistische getrut. Emoticon: Shut up!

Er is weer een hoop gebeurd ondertussen.
Het goede nieuws is dat zussie eindelijk weg is hier. Na maandenlang loze dreigementen 'ik ga naar Singapore, ik ga naar Taiwan, ik ga naar Jakarta, ik ga naar......' noem maar op.
Dit was altijd na een uiting van kritiek van mij of onze kokkin/mijn rechterhand.
Kritiek kon ze absoluut niet hebben en schoof de schuld direct in andermans slippers. Altijd maar weer een andere naam roepen na een grove of kleine fout. Ik werd daar beroerd van. Dom mens.

Het toppunt was een maand of 2/3 geleden. We hadden 1 gast in de kleine villa en 8 in de grote villa. Voor het ontbijt had onze kokkin 1 klein bordje mi goreng gemaakt en 1 flink groot bord voor de grote groep.
Einstein bracht het kleine bordje naar de grote groep en het grote bord naar die ene Belg. Voordat onze kokkin dat in de gaten had, was er al van gepakt dus kun je dat niet meer ff snel omwisselen, waarop de kokkin maar weer nieuwe ging maken voor de grote groep.
'Ik heb het tegen haar gezegd hoor, welk bord bij welke villa hoort', riep kokkin onthutst naar me uit. Ja meid.....maar je zou dat toch niet eens erbij hoeven te vermelden. Elke mongool kan toch weten welk bord voor wie bestemd is. Emoticon: Confused

Einstein riep alweer dat het een ander z'n schuld was (die overigens niks durven zeggen, want zussie van de baas) en ik was in staat om haar een knal voor d'r smoel te geven. Doe ik niet hoor maar echt....mijn broek zakte weer af. Kan ze nou echt helemaal niks goed doen? Emoticon: Confused
Kokkin vond altijd dat we ons geduld moesten bewaren want Einstein werkte wel altijd hard en was nog wel enigszins waardevol voor het bedrijf.
Gelukkig (of jammer genoeg) is anders gebleken.

Kokkin ging maar weer even een babbeltje maken met Einstein. Voorzichtig zoals altijd. Ik was daar niet bij want ik heb het opgegeven om te discussieren met mensen die een IQ hebben onder de 75.
Later waren we zussie kwijt.
Volgens kokkin stampvoetend, als een meisje van 10, afgedropen. We dachten dat ze op haar kamer zat om af te koelen dus lunch en diner zonder haar afgehandeld. Later in de avond zag mijn man dat ze helemaal niet op haar kamer zat maar al haar kleren had gepakt en weg was gegaan. Zonder iets te zeggen tegen haar collega's, broer of tegen mij. Waarschijnlijk op laten halen door die idiote broer van haar.
De dagen erna heeft ze zich verstopt achter de deur van Eucalypta's kamer als er een bekende van haar of collega langs kwam. Dat geloof je toch niet? Verstoppen. Emoticon: Confused

Haar kamer met badkamer en suite is een grote aangekoekte bende. Kranen doen het niet eens meer. Toilet spoelt niet door en alles is goor en vies. Ik kan die hele kamer weer gaan verbouwen. Nooit een doekje overheen geweest dus.
Hetzelfde met andere dingen. Binnenkant van keuken helemaal naar de klote doordat ze de zooi nat in de kasten pleurde. Ze rende dus veel heen en weer en begon vroeg tot laat maar er gebeurde eigenlijk niet zo veel. Heb een ander meisje ervoor terug. Ook niet een van de slimste maar wel lief en luistert goed. Maakt de fouten ook maar 1 keer. Ze doet eigenlijk hetzelfde als zussie deed maar met veel minder uren en zonder commentaar als we haar corrigeren. Een verademing. Het was wel even schrikken toen ze net begon. Hiervoor had ze jarenlang bij een wasserette gewerkt. Ik dacht handig, kan ze daar mee beginnen. Had haar gevraagd de was uit de machine te halen en op te hangen. Toen ik later bij de machine kwam zag ik dat de mand met vuile was weg was. Die had ze dus, zoals ik al vermoedde maar nog niet kon geloven, opgehangen in de zon. Vuil en droog. Ik dacht: 'daar gaan we weer, weer iemand met verschrompelde hersenen door de instant mi'.
Maar dat heeft ze maar 1 keer gedaan en de andere fouten ook maar 1 keer.
Het zussie maakte ze gewoon elke dag, telkens dezelfde dus ik voel me gezegend.

Toen mijn man maar eens ging kijken bij moeders, waar zussie dus ook inmiddels woonde op een kamer van 1 x 1 (ze wilde bij ons weg omdat ze 'door wilde groeien' riep ze vaak Emoticon: Laugh out loud ) vroeg ze aan hem of hij haar laatste salaris kon brengen. Ze was net 1 week voor payday weggelopen dus vond dat ze nog 3 weken tegoed had. Nou....dikke pik voor d'r. Ze komt het maar ophalen en eerst even fatsoenlijk iedereen gedag zeggen en mij netjes bedanken voor het 5 jaar voor haar zorgen. En zo niet...dan ook geen geld. Het is nu maanden later en ze is gewoon niet gekomen. Ze zit nu nog bij haar moeder en werkt nu gratis in die warung van haar broer. Lekkere doorgroei heeft ze geregeld. Emoticon: Confused
Weer helemaal terug bij af want haar broer behandelde haar vroeger al als baboe en dat zal nu niet veel anders zijn. Het leuke salaris weg waar ze kleding en make-upjes van kon kopen en gewoon weer gratis koken en vegen de hele dag. Ze heeft het lekker voor elkaar.

Maar wij hebben rust in de tent. Geen geroddel meer de hele dag door en personeel tegen elkaar uitspelen. Daar was ze een ster in.

Verder lopen de zaken goed mag ik zeggen. We zitten bijna altijd vol en ik mag blij zijn als ik eens een keer een middagje vrij heb zodat ik ook ff 'de stad' in kan gaan.
Onze toekomstdromen gaan inmiddels wel een stapje verder. We willen heel graag in Semarang gaan wonen. Dat betekent dat deze tent verkocht moet gaan worden op een gegeven moment. Met pijn in mijn hart want het is ontzettend leuk werk. Ondanks het gekloot met personeel is het zalig om al die verschillende gasten te ontvangen uit verschillende landen. Ze zijn ook altijd zo dankbaar en blij. Het is echt leuk om voor mensen te zorgen. Maar goed, zover is het nog niet. Ik heb al boekingen voor volgend jaar september dus dat duurt nog ff. Emoticon: Bye bye

nsenada
Gebruiker
User icon of nsenada
spacer line

Fijn om terug iets van jullie te lezen!

jobvanstaalduinen
Gebruiker
spacer line

Salina, goed om te horen dat je zo goed draait. Het is maar weinigen gegeven om in Indonesi√ę echt een goede boterham te verdienen en dan ook nog met iets wat je uiteindelijk zoveel voldoening oplevert.

Kembang
Gebruiker
User icon of Kembang
spacer line

Verdorie....ik wilde net het berichtje plaatsen valt de eletriciteit uit.... Emoticon: Angry Emoticon: Angry

Als de villa's goed lopen Salina, en je doet het van de hand, dat hebt je een goede
kans het z√≥ verkocht wordt.....Je wordt ouder en is inderdaad verstandig om n√ļ rond
te kijken en ook in Semarang om daar iets van jezelf te kopen en vooral GENIETEN van
je leven zolang je het nog kunt.....
Ook dan géén sinterklaas of kerstman spelen naar familie of anderen toe...maar houdt het geld in je zak, want je hebt geen inkomen meer....toch?

Fijn voor jou dat héél je schoonfamilie er niet meer is, best wel triest voor je man ....maar ik denk dat hij het heeft in gezien dat het niet zo langer kan....

Ik wens jou veel gezellige mensen toe in je villa's...maar zorgt dat je een halve dag of beter 1 hele dag per 14 dagen voor jezelf op eist en je heerlijk kan genieten van je rust....dat scheelt een heleboel voor je stress-baan... Emoticon: Party! Emoticon: Party!

salina
Gebruiker
User icon of salina
spacer line

Op 29-08-2017 10:23 schreef jobvanstaalduinen:
Salina, goed om te horen dat je zo goed draait. Het is maar weinigen gegeven om in Indonesi√ę echt een goede boterham te verdienen en dan ook nog met iets wat je uiteindelijk zoveel voldoening oplevert.

Eigenlijk best vreemd Job, want een bule zou toch eigenlijk altijd goed zaken moeten kunnen doen in dit land. Die Indonesiers snappen er namelijk niks van Emoticon: Confused
Ze hebben nog nooit van de 4 P's gehoord (marketingterm voor degene die dat niet weten)
Als de plek goed is waar ze zitten dan mankeert er wel wat aan hun promotie of service.
Als het allemaal wel redelijk is hebben ze gewoon het hele product niet in huis wat ze willen verkopen Emoticon: Laugh out loud

Hier was dat in het begin ook af en toe. Dan was dit weer plotseling op, dan dat weer.
Voorraad werd pas bijgehouden als je mis greep.
Ik heb toen gezegd dat ik het woord HABIS of KOSONG NOOIT!!!! meer wil horen
en nu gaat dat dus wel goed.

Ik zie hier ook allemaal internetcafe'tjes omvallen. Gisteren moest ik ergens een printje laten maken (want mijn printer ging al na 1 week kapot en garantie tot de deur) en alles was verdwenen. Uiteindelijk vond ik er eentje die nog wel open was. Je zou toch denken dat die wel moet profiteren van al die failliete zaken want er zullen nog wel mensen zijn die een internetcafe nodig hebben. Ga ik naar binnen om een printje dus te willen maken...is het papier op Emoticon: Laugh out loud

Het blijft een onprofessioneel volk.

salina
Gebruiker
User icon of salina
spacer line

Op 29-08-2017 19:54 schreef Kembang:
Verdorie....ik wilde net het berichtje plaatsen valt de eletriciteit uit.... Emoticon: Angry Emoticon: Angry

Als de villas goed lopen Salina, en je doet het van de hand, dat hebt je een goede
kans het z√≥ verkocht wordt.....Je wordt ouder en is inderdaad verstandig om n√ļ rond
te kijken en ook in Semarang om daar iets van jezelf te kopen en vooral GENIETEN van
je leven zolang je het nog kunt.....
Ook dan géén sinterklaas of kerstman spelen naar familie of anderen toe...maar houdt het geld in je zak, want je hebt geen inkomen meer....toch?

Fijn voor jou dat héél je schoonfamilie er niet meer is, best wel triest voor je man ....maar ik denk dat hij het heeft in gezien dat het niet zo langer kan....

Ik wens jou veel gezellige mensen toe in je villas...maar zorgt dat je een halve dag of beter 1 hele dag per 14 dagen voor jezelf op eist en je heerlijk kan genieten van je rust....dat scheelt een heleboel voor je stress-baan... Emoticon: Party! Emoticon: Party!

Ach....ik word hier ook af en toe schijtziek van het uitvallende elektriciteit. En dan bel je PLN maar die nemen meestal niet op en denken 'krijg de zenuwen maar' Emoticon: Bye bye
Ik ben dan in staat om erheen te rijden en te slaan!

Nee, ik heb geen inkomen vanuit Nederland. En de AOW zal wel niet meer bestaan als het voor mij zover is. En als ik dat wel krijg is dat misschien maar 500 euro of zo.
Ik denk wel dat ik in Semarang een extra villa laat bouwen en die dan verhuur. Niet meer all inclusive maar gewoon lekker relax en toch allemaal mensen blijven ontmoeten.
Ik ben ook niet meer de allerjongste dus over een aantal jaar zal ik onderhand ook wel op en versleten zijn. Emoticon: Shut up!

KotaRadja
Gebruiker
User icon of KotaRadja
spacer line

Zonnepanelen plaatsen

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Salina ik speur een grote ergernis bij jou over de mentaliteit van de Indonesi√ęr
Niets is menselijk vreemd, maar je kan er wel onderdoor mee gaan, dus let op je zelf.
Ik kende een blanke vrouw uit Zuid Afrika die dicht bij het Nederlandse taal zat .
Zij was lerares op de Internationale school.
Zij ergerde zich enorm op de kinderen die zo verwend waren dat ze er niet goed er mee om kon gaan.
Ook het bestuur waar ze snel mee in konflikt raakte kwam haar duur te staan.
Na de einde van het seizoen kon ze vertrekken terwijl ze nog tot 2018 was aangesteld.
Ze hebben haar weg gezet op een schandalige manier zonder dat ze dat jaar kreeg uitbetaald en wat ze nog te goed had.
Ze kon vertrekken want haar visum werd ook afgepakt en de appartement werd ook opgezegd.
Ze heeft er een advocaat er op gezet, maar Indonesi√ę kennende zal dat geen soelaas brengen, maar goed ze is vertrokken naar Amerika waar ze naar ge√Įmmigreerd was.
Hoe het verder is gegaan weet ik niet, want uit beeld gaan dan kom je daar niet achter.
Toen ik ze enkel jaren geleden ontmoet was het altijd een grote zucht die ze gaf en ze vertelde dan ook die ergernis aan mij.
Ja ik kon het alleen beamen wat ze vertelde, dus toen al zag ik, die red het niet in Indonesi√ę.
Want je moet oost Indisch doof zijn en alles langs je heen laten gaan.
Indonesi√ę is een mooie land en het weer is lekker daar, maar jammer ze hebben de verkeerde mensen daar, uitzonderingen daar gelaten.
Ik zou er zo weer naar toe gaan omdat ik vannacht en deze morgen zo erg koud had dat ik dacht dat ik onderkoeld was ik in de douch ben gegaan om mijn lichaam op te warmen.
Wat een pokken weer in dit land wat weer betreft, de ene dag meer dan 30 graden en de volgende dag 17 overdag en nachts tegen het vriespunt.
Maar ook zie je dat de maatschappij zich afzet tegen de ouderen die ook eigenwijs zijn en doen waar ze zin in hebben.
Er heerst hier ook veel jaloersheid .
Ik zie en merk het dat als je de ouderen op de fiets ziet dat ze de halve weg nodig hebben en verdommen om aan de kant gaan.
Neen Nederland is ook niet mijn land meer, dus mij eigen verwend tot en met, zit tussen het wal en het schip te varen.... Emoticon: Stupid Emoticon: Clown Emoticon: Red face

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

bulekurus
Gebruiker
spacer line

Zieleffe ken het gevoel van 2 werelden...

salina
Gebruiker
User icon of salina
spacer line

Ik heb nu Russen in een van de villa's. Ik werd al moe van ze nadat ze geboekt hadden Emoticon: Yawn
Het begon met 'mijn vader is jarig en is er een taartje mogelijk om te regelen?'
Ja natuurlijk is dat mogelijk. Leuk zelfs.

Ik zal een heel gedeelte overslaan maar uiteindelijk moest er een muziekband komen, gedekte tafels met bloemen en slingers, wijn van een soort dat hier niet bestaat, een gewone taart mocht ook niet (kreeg voorbeelden toegestuurd dat willen jullie niet weten) vuurwerk!!! en nog meer van die onzin. Ze hadden bij booking,com geboekt dus mag je niet weigeren.

Ze zijn best aardig maar zo gecompliceerd. Vandaag heel Jogja afgereden om durian te vinden (is het seizoen niet, dus moeilijk) want dat wilden ze perse.

Al 2 dagen om 3 uur in de nacht ontbijt staan klaar maken want ze hadden een jatleg en wilden perse midden in de nacht vreten. Emoticon: Shut up!
Daarna een trip doen en dan om 9 uur terug, weer vreten. 7 keer per dag vreten en tussendoor slapen 'want ze hebben een jatlag'.

Best aardig maar zo arrogant.

Aan het gas met die Russen

" REL="nofollow">

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2017
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

61,599,048 pageviews Een website van indahnesia.com