Geen auto- of motor registratie o.b.v. KITAS / KITAP ??

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
70 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Amed East Bali
Gebruiker
User icon of Amed East Bali
spacer line

Het is hier op Bali sinds 1 Januari 2014 niet meer voor KITAS / KITAP houders mogelijk om een auto of motorfiets op eigen naam (middels de BPKB) te zetten / te registreren. Oude / bestaande registraties worden nog "gerespecteerd" maar er komen dus geen nieuwe meer bij.

Is dit de zoveelste "regel alleen van kracht op Bali" of geldt dit ook in andere provincies in Indonesie ?

If you have nothing to loose, you can risk everything

salina
Gebruiker
User icon of salina
spacer line

Zal wel overal zo zijn. Zelfs mijn Indonesische man kan zijn brommer niet op zijn naam krijgen. Kentekenplaat Yogya en ID kaart Jakarta, dus dan kan het al niet.

Echt bezopen.... Emoticon: Confused

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Heb daar geen weet van AEB, als sosbud klant staat mijn naam zo wie zo al op andermans naam.

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan. Salina, wat jij zegt is niet waar.
Allemaal heel erg omslachtig, veel reizen, hoge kosten, maanden wachten, maar het is wel degelijk mogelijk om de boel algeheel op iemands naam te krijgen.

Heb ik zelf twee keer meegemaakt, omdat ik het veiliger vond dat mijn solex op naam van mijn sponsor stond.
Vooral van Ciamis naar Sukabumi was een probleem (andere regio), maar het is wel gelukt.

salina
Gebruiker
User icon of salina
spacer line

Oh ja?...Nou, uiteindelijk zal het ook allemaal wel kunnen na heel veel gedoe, geld, geduld, tijd en ellende. Alles kan blijkbaar. Maar ik bedoel in eerste instantie, toen dat ding gekocht werd, kon het niet. En dat vind ik best vreemd. Hetzelfde land, hetzelfde eiland....
Maar ja..... Emoticon: Shut up!

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Het kan Salina, kost tijd, je moet naar de plaats waar de motor vandaan komt en het kost geld, maar het kan.
Tja het is allemaal omslachtig, mijn huidige solex heb ik van mijn sponsor, een automaat, lekker voor in de stad en was maar een jaar oud, mijn solex heeft hij nu, een schakel solex en al wat ouder, voor hem beter, hij rijdt voor zijn werk veel lange einden.

Aangezien zijn twee zoons ook een motor op zijn naam hebben, wilde hij mijn solex op naam van zijn vrouw hebben i.v.m progressieve belasting.
Je wil niet weten wat een administratieve rompslomp en het heeft 3 maanden geduurd, zo werkt het hier nu eenmaal.

asepers
Gebruiker
spacer line

In onderstaand topic is dit al een keer behandeld:

De antwoorden van Lieve geven aan wat te doen om auto op naam van Kitaphouder te krijgen,zoals het verkrijgen van een KTP +K.K.,welke.

http://forum.indonesiepagina.n(...)er_mogelijk_voor.php

zieleffe
Gebruiker
spacer line

Ik zag op TV; alleen ik kan ze niet verstaan, vooral die mooie meiden, die praten zo snel blblblblblbrabel zo scherp.
maar dit terzijde .
De politie of de politiek, zijn er achter gekomen, dat er heel veel valse KTP pasjes in de omloop zijn.
Zou dat komen door die motoren kenteken op naam te hebben?

En er komt een nieuwe elektronische registratie ID.... Emoticon: Confused Emoticon: Devil
Dus er komt een nieuw wind waaien, ze werken er aan.... Emoticon: Talk to the hand

WAT ZO GOED IS, DAT DE MINISTER DE RELIGIE ER NIET MEER OP VERMELD HOEFT TE WORDEN Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Anorak
Gebruiker
User icon of Anorak
spacer line

Een vriend van me die in Jakarta werkt vertelde op skype dat er een expat was vertelt dat er aparte kenteken platen zouden komen voor buitenlanders. En dit kenteken ook een andere kleur zou krijgen als de expat zijn auto weer uitvoert als hij het land verlaat. Dan zou er geen tax over geheven worden.

Ik had al veel gehoord maar deze nog niet.

Ik weet wel dat deze regeling bestaat in andere landen in ZO Azie. Dus vreemd ziu het niet zijn.

Where there is a will there will be relatives.

salina
Gebruiker
User icon of salina
spacer line

Lijkt me niet best als buitenlanders een aparte kentekenplaat krijgen Emoticon: Nooo

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Dat heb jij heel goed gezien Salina, aangezien een bule hier altijd de sjaak is.
Met een apart kenteken ben je dan helemaal in de aap gelogeerd. Emoticon: Yes!
Daarom doe ik ook altijd het scherm van mijn helm voor mijn snuffert, dan kunnen de onverlaten met boze plannen minder snel zien dat er een bleekgezicht indiaan op de solex zit. Emoticon: Bye bye
Aan mijn rijstijl kunnen ze het niet zien, ik heb me na al de jaren hier goed aangepast aan die piloten Emoticon: Laugh out loud

salina
Gebruiker
User icon of salina
spacer line

Precies Malam, ik hou mijn 'geblindeerde' raam altijd hermetisch gesloten op de achterbank.

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Eerlijkheidshalve moet ik wel zeggen dat ik altijd veel bekijks heb.
Maar dat komt omdat ik een buitenmodel scherm op mijn helm heb. Emoticon: Laugh out loud
Maar niemand vermoed dat er een bule achterzit Emoticon: Nooo

salina
Gebruiker
User icon of salina
spacer line

Op de brommert kan ik dat helaas niet verbergen met die melkflessen die onder m'n jurk uitkomen. Emoticon: Nooo

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Dat, beste Salina heb je zelf in de hand.
Er zijn twee manieren om op de solex te stappen.

Dit is mogelijkheid ťťn.

Maar zo kan het natuurlijk ook Emoticon: Yes!

Anorak
Gebruiker
User icon of Anorak
spacer line

Foto 1? Had je Elsbet,of Yoke achterop Malam? Emoticon: Worship

Where there is a will there will be relatives.

salina
Gebruiker
User icon of salina
spacer line

Hahaha

Dan ga ik liever als foto 2.

Probleem opgelost.

Ik kan wel een lange broek aantrekken maar ik krijg mijn lange haren nooit verborgen onder die helm dus dat is ook geen optie. Of ik moet het zwart verven, kan ook. Emoticon: Yes!

zieleffe
Gebruiker
spacer line

DAt had je beter over foto 2 kunnen vragen die lijken er wel op.............
Wie van de drie of twee in dit geval...... Emoticon: Party! Emoticon: Party!

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Op 08-11-2014 11:28 schreef Anorak:
Foto 1? Had je Elsbet,of Yoke achterop Malam? Emoticon: Worship

Definitely Elsbeth!

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

Ah, dan had je de string van Yoke? Emoticon: Party!

It's only kinky the first time.

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Ja, die moest ik inderdaad even lenen, want strings zul je in mijn la niet vinden. Gut, wat worden we persoonlijk. Maar..ik moet er niet aan denken, zo'n reetveter..

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

Hahaha die Elsbeth. Je hebt nog een eervolle vermelding in waar culturen botsen.
Iets met een forum kelder. Emoticon: Smile je komt de week wel door.

It's only kinky the first time.

zieleffe
Gebruiker
spacer line

sukadi46
Gebruiker
spacer line

Ziel heb je die foto van Theo van Gogh gekregen soms en bedoelde hij dit met zijn uitspraak over de Islam

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Ik heb de auto die op naam van mijn vrouw stond zonder problemen kunnen overzetten op mijn naam. Dat deed ik de 24e november jongstleden, maar niet op Bali, in kabupaten Bekasi.

Ho Lee Fuk

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2020
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

88,672,452 pageviews Een website van indahnesia.com