Ambassade in Jakarta waarschuwt voor aanslagen

Subforum In het nieuws 
52 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > In het nieuws > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent Indonesië gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geëxecuteerd in Indonesië  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · Indonesië gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Info about Flores? FLORES SURGA KITA - http://www.travel2flores.info

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

In de Indonesische media is er nog met geen woord over gerept Anne Mieke.

Anorak
Gebruiker
User icon of Anorak
spacer line

Dat zullen ze niet snel doen Malam, je weet het, malu. IS heeft werving gedaan op universiteiten. Nu moet de gemiddelde student niets hebben van IS. Blijft natuurlijk een groep die er wel gevoelig voor is. Was 2 weken terug gewoon op TV, welke zender ben ik kwijt.

Het is niet ongewoon dat bij stoplichten mensen met een doos langs de auto komen met collecte voor Hamas. De dreiging is dus een reeele.

Dat begrijp,ik wel. Mafketels genoeg. Ook in RI.

Where there is a will there will be relatives.

Anorak
Gebruiker
User icon of Anorak
spacer line

Overigens maakte een rector helder dat deze lieden van het campus en de kos verwijdrrd waren. Maar er zijn,meer universiteiten in RI behalve deze ene. En de voedingsbodem ligt bij de FPI. Vruchtbare grond genoeg. Ik weet het, schlemielen zijn het. Maar kennelijk debiel genoeg een aanslag te plegen.

En denk dat deze waarschuwing alert te zijn terecht is.

Er zullen signalen ergens opgepakt zijn. En ja, Nederland is een coalitie land.

Anorak
Gebruiker
User icon of Anorak
spacer line

Heb het voor je terug gehaald, BBC 11 dagen geleden.

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Vooralsnog val het hier enorm mee Anorak, Isis is gewoon verboden klaar over uit.
Die klanten zijn ook behoorlijk voorzichtig hier, het werkt hier namelijk na Bali iets anders als in Europa.
Densus88 gaat er hier op af, hebben ze zo'n hut éénmaal omsingeld en er laat er één in de hut een scheet, dan doorzeven ze die hut.
Verklaring later, er was gifgas in spel, iedereen accepteert dat, zo simpel is het.

In tegenstelling tot Nederland, waar agenten een vent oppakken die een kinderfeestje compleet verziekt omdat hij tegen zwarte pieten is.
Dan kunnen de betrokken agenten anderhalf jaar lang elke keer weer op komen draven voor allerlei commissies.
Mijn dochter onder andere, die zelf het kleurtje heeft van een halve zwarte piet Emoticon: Angry

Anorak
Gebruiker
User icon of Anorak
spacer line

1 idioot is genoeg Malam. Sluit niks uit. Ook in IS zitten Indonesiers. Met een groepje uit Maleysie. Dat is al vastgesteld. Die nemen deel aan de gevechten.

De ingang in de samenleving in RI is er al.

Mee eens ik heb die beelden waar jij op doelt ook live gezien op trans 7 meen ik.

IS? Die sturen geen rambo uit hun gelederen om een aanslag te plegen. Dat zijn de onopvallende figuren. Dat maakt het juist zo gevaarlijk. De media heeft beelden van gevangen genomen IS strijders. Het is weing meer dan de eerste de beste pisvlek die je tegen komt. Diep adem halen en ze hangen onder je neus. Maar achter het stuur van een auto met een paar honderd kilo springstof? Onderweg naar zijn 70 plus maagden?

Kembang
Gebruiker
User icon of Kembang
spacer line

Ik surf af en toe op het internet rond....ik stuitte bij toeval over video-filmpjes van IS

moordenaars c.q. gekken.....en daar zag ik een meisje van 9 of 10 jaar oud waar het hoofdje net was afgehakt.....en met het lijkje werd het van de ene kant naar de andere kant als een lappe pop geslingerd...in één woord verschrikkelijk...zijn dat nou mensen of 100% dolgedraaide psychiatrische patiënten..... Emoticon: Angry Emoticon: Stupid Emoticon: Angry

Zoiets moet je zónder vorm van recht afschieten.....gelukkig zijn ze er al mee bezig en hopende dat Indonesië het ook doet gezien zij de grootste Islamitische staat van de wereld zijn !!

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

On 03-11-2014 15:30 Kembang wrote:

Ik surf af en toe op het internet rond....ik stuitte bij toeval over video-filmpjes van IS

moordenaars c.q. gekken.....en daar zag ik een meisje van 9 of 10 jaar oud waar het hoofdje net was afgehakt.....en met het lijkje werd het van de ene kant naar de andere kant als een lappe pop geslingerd...in één woord verschrikkelijk...zijn dat nou mensen of 100% dolgedraaide psychiatrische patiënten..... Emoticon: Angry Emoticon: Stupid Emoticon: Angry

...zijn dat nou mensen of 100% dolgedraaide psychiatrische patiënten.....

Het zijn moordenaars, willens en wetens doden vind ik niet vallen onder psychiatrische patienten Emoticon: Yes!

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

Kembang
Gebruiker
User icon of Kembang
spacer line

Het is geen goede uitdrukking van mij over psychiatrische patiënten Yoke....daar hebt je gelijk in... Emoticon: Blush Emoticon: Blush

Maar.....hebt jij het weleens meegemaakt als zo'n patiënt dol is gedraaid.?? Nou...berg je dan maar...hij ontziet niets en niemand meer....

Als een patiënt in een psychose terecht komt is dat weer anders , die kan je nog aanpakken door andere middelen....

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

Maar om even On topic te blijven, als er werkelijk dreiging is dan neem ik aan dat er ook gekeken wordt of het er veilig is voor toeristen, al weet je nooit wat voor gek van plan is om met een rugzak vol met explosieven een van de grote Malls binnen te lopen.

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

Anorak
Gebruiker
User icon of Anorak
spacer line

We hebben vele malen erger gevaarlijke figuren,in Nederland zitten!! Ik ken 1 en die heet van Bommel. Die zegt in een interview dat we ons moeten voorbereiden,op rehabilitatie van deze lieden. Hij is van de SP.

Kijk dat vindt ik nou gevaarlijk. Als je als politicus dit soort dingen boert?
Hoort zo iemand uit het sociale verkeer te worden getrokken. Erger nog,deze man,is volksvertegenwoordiger!!!!!!

Dwangbuis!! Direkt!!

salina
Gebruiker
User icon of salina
spacer line

Zag net een brief op een ander forum:

Voor de Nederlandse expats in deze groep deel ik deze email die ik hedenmiddag van de NL Ambassade in Jakarta ontving:

Onlangs zijn op het internet oproepen geplaatst tot het plegen van aanslagen op internationale scholen en westerse leerkrachten aan deze scholen. De ambassade is niet op de hoogte van een specifieke dreiging aan het adres van Nederland of van een mogelijk doelwit in Indonesië. Maar het feit dat Nederland deelneemt aan de coalitie tegen IS brengt met zich mee dat Nederlanders in het buitenland een verhoogd risico lopen. De ambassade adviseert daarom alert te zijn. Naar aanleiding van de meest recente berichten heeft de ambassade afgelopen weekend met de NIS contact opgenomen. Zodra daar aanleiding toe is, ontvangt u nader bericht.

Ambassade Jakarta

Anorak
Gebruiker
User icon of Anorak
spacer line

Yoke, dit soort lieden gaan niet voor een individu. Om,Malam op zijn solex is geen risico.
Wel plekken waar op enig moment veel Nederlanders bij een zijn.

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

Kembang, ik bedoel ermee dat dit soort mensen niet onder psychiatrische patienten mogen vallen. Mensen die echt psychisch in de war zijn die moeten geholpen worden maar mensen die willens en wetens doden en geen respect hebben voor de medemens die zijn gehersenspoeld en moeten gestraft worden en dan niet in een psychiatrische instelling.

Kembang
Gebruiker
User icon of Kembang
spacer line

Een gewaarschuwd mens telt voor twee....... Emoticon: Yes! Emoticon: Yes!

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 03-11-2014 15:52 Kembang wrote:

Een gewaarschuwd mens telt voor twee....... Emoticon: Yes! Emoticon: Yes!
ja, maarja wat zou je dan moeten doen?

Info about Flores? FLORES SURGA KITA - http://www.travel2flores.info

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

On 03-11-2014 15:51 Anorak wrote:
Yoke, dit soort lieden gaan niet voor een individu. Om,Malam op zijn solex is geen risico.
Wel plekken waar op enig moment veel Nederlanders bij een zijn.

Waar zijn veel nederlanders dan het meest bijeen ?

Toch niet alleen op de internationale scholen.

Anorak
Gebruiker
User icon of Anorak
spacer line

Er zullen meer plekken zijn. Opletten voor degene die het betreft.

Anne Mieke, deze beesten verdienen maar 1 straf. De doodstraf. Ik ben geen voorstander van de ultieme straf. Maar hier zie ook ik geen andere oplossing.

We kunnen van Bommel sturen en nog wat SP leden.
Doodlullen van IS leden. Emoticon: Angry

Anorak
Gebruiker
User icon of Anorak
spacer line

De Sinterklaas intocht in Jakarta?
Als die Pieten van boord rennen met hun zak pepernoten denkt zo'n terrorist, verrek, er is me er al 1 voor geweest! Ik ga naar huis.

Hopelijk dus geen kaas pieten in Jakarta! Dat is levensgevaarlijk.
Maar ik heb geen idee waar Nederlanders in enige getalen zijn. Ambassade zelf. Maar ik kan me voorstellen dat er wel het e.e.a. is afgesloten. Extra.

Voor de rest? Geen flauw idee Yoke.

merdekaSah
Gebruiker
User icon of merdekaSah
spacer line

Terecht dat er een "kans" bestaat dat er ergens op de wereld iets gaat gebeuren
Waarschuwingen om alert te zijn logisch

Wat mij stoort is dat het door de politiek en papagaaien metten zo opgeblazen wordt

Angstpolitiek propaganda

Iedereen wordt bang gemaakt en zo krijgt iedereen zand in de ogen gestrooid
Dan kunnen de bobo s weer verder met hun eigen plannetjes, wapenindustrie
etc het volluk is weer afgeleid.

Begrijp me goed ik had ook 50 meter van de bom in Kuta in 2005 mijn hotelkamer
Was gelukkig op dat moment elders in Denpasar.
Dus onder het tapijt vegen doe ik deze waarschuwingen niet
maar .... niet overdrijven en sensatie creeeren

Ben trouwens benieuwd hoe die flapdrol van Bommel gaat lullen wanneer er
in Nederland Bommel-dingen komen. Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud

Kembang
Gebruiker
User icon of Kembang
spacer line

Mensen die echt psychisch in de war zijn die moeten geholpen worden

Klopt Yoke....maar in de volkstaal spreekt je toch óók uit door te zeggen..."ben je helemaal betoeterd, ben je gek geworden" .... öf....er lopen al genoeg gekken rond in de wereld...óf één of andere gek loopt met een rugzak met explosieven rond....

Kijkt dát bedoelde ik Yoke....je zegt het zelf al in je eigen Ned. taal...toch??

Een "gek" hoort in een psychiatrische instelling....niet waar dan?? Emoticon: Confused

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

On 03-11-2014 16:48 Kembang wrote:

[quote removed]

Klopt Yoke....maar in de volkstaal spreekt je toch óók uit door te zeggen..."ben je helemaal betoeterd, ben je gek geworden" .... öf....er lopen al genoeg gekken rond in de wereld...óf één of andere gek loopt met een rugzak met explosieven rond....

Kijkt dát bedoelde ik Yoke....je zegt het zelf al in je eigen Ned. taal...toch??

Een "gek" hoort in een psychiatrische instelling....niet waar dan?? Emoticon: Confused

In de spreektaal zijn er genoeg uitdrukkingen "gek genoeg"weet bijna iedereen wat men bedoelt met uitdrukkingen zoals bovenstaand.

Je hebt prettig gestoorde personen die geen mens kwaad doen en mensen die psychisch
ziek zijn en daarmee bedoel ik geen terroristen.
Iedere "gek" hoeft wat mij betreft niet in een inrichting te zitten.

Kembang
Gebruiker
User icon of Kembang
spacer line

Iedere "gek" hoeft wat mij betreft niet in een inrichting te zitten.

Nou...Yoke...een héle echte gek wel hoor.....daarom hebben we ook psychiatrische instellingen toch....vroeger heette het een gekkenhuis...later krankzinnige instituut en nou is het in héél beschaafde woorden geschreven... progressieve psychiatrische instellingen...ahum Emoticon: Yes!
Maar het is en blijft een psychiatrische stoornis en in de volksmond heet het een "gek " hoe je het keert of wendt .... Emoticon: Smile

merdekaSah
Gebruiker
User icon of merdekaSah
spacer line

Er lopen in Nederland (daar zijn officieele gegevens van) ca 800.000
geregistreerde mensen die gewoon rondlopen met een psychische stoornis.

Dat je een psychische stoornis hebt wil nog niet zeggen dat je gek bent.
Je denken is alleen verstoord door dingen die gebeurd zijn.

Deze mensen kunnen geeneens in een instelling opgenomen worden
want de indicatie ontbreekt. Ze zijn niet "gek"genoeg Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud

Een psychische stoornis die onbehandeld blijft kan wel leiden tot
een verwrongen denken en medicatie ter "verlichting" bij een psychische
stoornis kan ook een verkeerde uitwerking hebben.
Waardoor men psychotisch kan worden in denken of doen
Dit uit zich o a in waandenken.

Die mensen die in een instelling zitten (mits ze niet ontsnappen)
die vormen vaak geen bedreiging het zijn meer die "loslopers"
en helaas zijn er dan ook nog eens bewegingen (politiek, religieus of anders)
die dit soort "labiele" figuren voor hun karretje weten te spannen.

Ongetwijfeld lopen er in Indonesia ook dergelijke figuren rond
maar sommigen worden ook al "gek" wanneer iemand ze 50.000 rph
betaald om "iets"te doen.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2017
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

61,568,535 pageviews Een website van indahnesia.com