hotels met 3 kinderen

Subforum Bali, het godeneiland 
75 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Bali, het godeneiland > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
mennos
Gebruiker
spacer line

dag allen
we gaan volgend jaar zomer (2015) 4 weken naar bali met onze drie dochters (10, 8 en 4). ik heb al aardig wat zitten zoeken naar hotel accomodaties maar het lijkt er op dat er weinig kamers zijn voor gezinnen met 3 kinderen. je komt dan toch al snel bij villa's uit.

onze jongste slaapt ook nog prima in een klein camping bedje. weten jullie ook of daar moeilijk over wordt gedaan bij de hotels? iemand misschien nog een andere tip?

dankjewel!

Menno

ardianto
Gebruiker
User icon of ardianto
spacer line

je bedoelt echt dat je met z'n vijven in 1 hotelkamer wil? sorry hoor, maar dat gaat dus nooit lukken. ons bin zunig....maar dat worden echt 2 hotelkamers.

Quiz: Noem 3 westerse landen waar Islam succesvol is geÔntegreerd. Oke, noem er eentje dan

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Met z'n drieŽn in een hotelkamer is geen enkel probleem. Wij zijn met 4 kinderen en hebben altijd 2 triplerooms. Je hebt ook gewoon kamers met 4 bedden. Het aantal hotels met 5 bedden zal inderdaad beperkt zijn (want daar gaat het hierom volgens mij).
Het zal vast niet zoveel met zuinigheid te maken hebben, maar meer met "gezellig met z'n allen", of "prettig voor de kinderen die zo'n eerste(?) tropentrip best spannend vinden".
Ik kan mij in beide motieven goed vinden.
Menno, het hangt er een beetje vanaf waar je precies heen wilt.
Er zijn best hotels te vinden waar je 2 kamers naast elkaar hebt met een tussendeur. Dat zou perfect voor jullie zijn. Hangt ook een beetje van je budget af. Ik heb regelmatig met mijn 2 dochters (toen een jaar of 10-12) in zo'n kingsize bed geslapen.
Welke plaatsen wil je bezoeken?

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Zou toch voor een villa kiezen. Dat is juist vaak stukken goedkoper. Ik gebruik in Bali doorgaans ook villa's dan kan je er zelfs met 6 mensen in.

salina
Gebruiker
User icon of salina
spacer line

Wat is er mis met een villa? Ik zou ook een villa nemen. Er zitten ook goedkopere bij wat YB zegt inderdaad.

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

En gezelliger.......in 1 pand met z'n allen. Geen deuren naar buiten maar gewoon even binnendoor bij de kids kijken.
Ik heb er een voor Rp 650.000 per dag en met extra bed nog eens een 75 erbij. Waar krijg je 2 hotelkamers voor ca. 650.000 per dag?

Amed East Bali
Gebruiker
User icon of Amed East Bali
spacer line

Ook bij ons in het hotel: een gezin van 5 personen verblijft bij ons in twee (direct aangrenzende) kamers, een voor 2-personen en een voor 3 personen. Zo kunnen Papa en Mama op vakantie ook nog wat "privacy" hebben Emoticon: Wink

Villas zijn over het algemeen niet voor korte periodes (minder dan 3 dagen) te huur, zeker niet in het hoog-seizoen.

If you have nothing to loose, you can risk everything

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Dan heb ik andere ervaringen AEB. Vorig jaar op weg naar Bali gebookt in de maand juni-juli. Beetje zoeken en contacten, dan lukt het wel.
Maar het is moeilijk in het oogseizoen, daarin heb je gelijk. Beter vooraf booken en ev. Bayu cottages. Emoticon: Smile

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

Met zijn 4-en is meestal ook geen probleem.
We gaan altijd met zijn 3-en .
2 volwassenen en 2 kinderen(onder de 18 jr ?) is normaal .
In de praktijk kan een klein kind ook met gemak in een grote familiekamer mee.
Pssst: niet verder vertellen , ik zie soms domestics gasten die "gezellig" ( ramai ramai) bij elkaar kruipen , ook in 4* hotel min West Java.

Als grap heb ik gekeken of ze 2 volwassenen met 3 kinderen accepteren .
Volgens de site is het mogelijk.
Trouwens in Indonesia is veel mogelijk, kwestie van onderhandelen.
Een extra matras is zo geplaats.

Idee van Y-B is ook interessant en waar .
Ik zou ook een villa of guesthouse nemen.

Je kan verschillende bookingssite raadplegen
Voorbeeld http://id.hotels.com vermelden Bali , aantal personen etc.
Bali, Indonesia
Min, 26 Oktober 2014 - Sel, 28 Oktober 2014, 2 malam, 1 kamar, 2 dewasa, 3 anak =3 kinderen.
Heb de leeftijden ingevoerd.

bisa dicek of makemyday .

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

On 24-10-2014 10:14 Surya Atmadja wrote:
Met zijn 4-en is meestal ook geen probleem.
We gaan altijd met zijn 3-en .
2 volwassenen en 2 kinderen(onder de 18 jr ?) is normaal .

Even tellen, we gaan met zijn 3-en? Die 3 bestaan volgens U uit:
2 volwassenen?
2 kinderen?

Ik kom uit op 4 als U het niet erg vindt.

It's only kinky the first time.

salina
Gebruiker
User icon of salina
spacer line

Op 24-10-2014 10:10 schreef Amed East Bali:

Villas zijn over het algemeen niet voor korte periodes (minder dan 3 dagen) te huur, zeker niet in het hoog-seizoen.

Geldt dat alleen voor Bali of is dat ook in Yogyakarta?

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

Sorry, een beetje onduidelijk geweest.
Excuus .
Ik haakte in op wat Elsbeth schreef , dat met zijn 3-en normaal is, een klein kind onder de 12 kan zo gratis meelogeren , wel voor de ontbijt betalen,soms hoef een klein kind niet te betalen voor de kamer, wel ontbijt .

1 grote bed (kingsize ?) en 1 kleinere bed
Hangt van de hotel af en de onderhandeling met de receptie kan men met zijn 4-en slapen in de vaak standaard 3 bedden , moet wel een extra matras bestellen.

bisa dicek of makemyday .

leomanado
Gebruiker
spacer line

Hard Rock cafe in Kuta heeft een 5 persoons kamer. Mijn dochter gaat daar met Kerst en oud/nieuw heen. Geboekt via een van de bekende reisorganisaties, weet even niet welke

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Zal mij wel weer kwalijk worden genomen, maar waar gaat dit over?
Een hotel kamer voor ouders en drie kinderen van 10 - 8 en 4 Emoticon: Confused
Ja sorry hoor, waar ter wereld kan je dat vinden.
Het moet een gigakamer zijn, immers er moeten buiten het twee persoonsbed twee bedden en een wieg worden bij gezet. Emoticon: Confused

Durft niemand te zeggen dat dit gek is, ook in IndonesiŽ? En bovendien munten gaat kosten?
Twee kamers met tussendeur boeken, (heb ik vaak zat gedaan) of een eenvoudige villa.
Prijs maakt weinig uit. Emoticon: Blush

Ik begrijp best dat het geweldig is met drie billenbijters van die leeftijd naar het paradijs Bali te gaan, geeft ook een berg aanzien.
Maar 15 uur in een vliegtuig met een club van 10, 8 en 4 jaar Emoticon: Confused
Ik hoop dat jullie niet bij mij in de buurt zitten, dat is namelijk een marteling voor die kinderen.

Vroegaaaaah ging ik met mijn dochter plus nicht naar het Gardameer in twee etappes en na elke twee uur minimaal een half uur stoppen.
Of naar de Costa Brava, twee en een half uur vliegen, had ik de kinderen verteld dat het Bali was, dan hadden ze het nu nog geloofd Emoticon: Yes!
Het naar Bali gaan met zo'n lange belastende vliegreis met zulke jonge kinderen komt niet van de kinderen Emoticon: Nooo
Dat komt vanuit de ouders die aan kennissen en familie willen laten zien hoe goed ze het hebben (maar wel met 5 op een kamer).

Met de auto naar een mooie bestemming rijden, rust nemen, plezier hebben met zulke jonge kinderen die alleen maar belangstelling hebben voor zwembaden en speeltuinen of ze in een vliegtuig proppen voor 15 uur omdat Pa en Ma zo nodig dik moeten doen over de vakantiebestemming, voorbijgaand aan wat voor kinderen minder belastend is en wat ze leuk vinden Emoticon: Confused
Oeps.

salina
Gebruiker
User icon of salina
spacer line

Ik zou inderdaad ook niet verder gaan dan Spanje of Italie met kleine kinderen.
Super voor die kinderen met een schep en een bal aan zee.
Van cultuur snappen ze toch nog geen reet....
Dan is 2 uur vliegen al meer dan zat.

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Dat komt omdat Bali een toverwoord is en blijkbaar iets magisch heeft. Waarom weet ik ook niet want het paradijs in Indonesie ligt echt verder naar het oosten...

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

Mennos,
als je nu eerst eens aangeeft waar je accomodatie zoekt op Bali.
Wil je in de drukte van Kuta en omgeving zitten of in Sanur of juist rustig.
Wat voor prijsklasse je in gedachten hebt. Moet het iets met ontbijt o.i.d. zijn enz.
Het is dan wat gemakkelijker advies geven.

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Ach, toch niet helemaal met Malam eens, hoewel ik met lange vliegreizen ook wel gewacht heb tot de kinderen wat groter waren. De jongste was toen 9 jaar.
Maar wat deden we daarvoor? Kamperen in de PyreneeŽn, SloveniŽ, Alpen, Dolomieten, afgewisseld met Vlieland. Die verre autoreizen vergen een enorme concentratie van paps of mams: 1 verkeerde beweging en je bent er met het hele gezin geweest. Natuurlijk kon je om de 2 uur ergens stoppen en een pispauze ingelasten. Onze kinderen hebben er nooit problemen mee gehad om 2 dagen van 10 uur in de auto te zitten (met z'n vieren).
Maar het was natuurlijk wel een flinke belasting, dat zal voor jouw trip naar het Gardameer niet anders zijn geweest, Malam, ook dat is een klote eind rijden.
Verschil met vliegtuig is dat je er natuurlijk niet uit kan. Het blijft altijd een aardige discussie: wel of niet een verre reis maken met kinderen. Tuurlijk doe je dat voor jezelf, niet voor de kinderen. Of dat nou zo'n drama is? Mwah, reken maar dat je met 3 kinderen (ik heb er 4 in 4 jaar gekregen) heel veel van jezelf wegcijfert en helemaal op de kinderen gericht bent. Je mag ook best eens voor jezelf kiezen. Wel heel goed voorbereiden.
Wat betreft die hotelkamers: neem gewoon 2 kamers naast elkaar. Jij met 2 kinderen, je vrouw met het derde kind in de aangrenzende kamer. Vinden de kinderen helemaal geweldig: de hele vakantie met papa of mama op de kamer!
Geef even aan of je wilt rondtrekken of op 1 plaats wil blijven. Gaan jullie voor het eerst naar Bali?

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Of in een Spanje forum Yoke?
Om een advies te krijgen wat voor de kinderen leuk is.
Zonder een dure vlucht van 15 uur Emoticon: Bye bye

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

Reizen met kinderen kan vermoeiend zijn maar soms gaat het ook goed.
De eerste keer waren er 2 kleinkinderen mee (+ ouders) die waren toen 11 en 9 dat ging goed.
Volgende reis met 4 kleinkinderen( + 2 x ouders) ze waren toen 13-12-11 en 8 jaar, geen problemen mee gehad ze waren fitter dan opa en oma.

De eerste keer hadden ze in hotel Febri's in Tuban een grote familie kamer. Kamer was mooi maar 1 kamer betekende wel dat de kindertjes op een gegeven moment moesten slapen en de ouders dus buiten zitten, anders sliep het kroost niet.

Later hebben we connected rooms geboekt, kinderen hun eigen kamer en pa en ma privacy in hun eigen kamer, eas spannend voor de kinderen, een eigen kamer.

De keren daarna hebben ze steeds connected rooms geboekt kamers aan elkaar verbonden d.m.v. een tussendeur. Heb je wel 2 x een badkamer en toilet is ook wel prettig met meerdere personen.

Nou moet ik wel zeggen dat de kinderen reizen gewend zijn en er nooit probemen zijn geweest. Het is wel waar dat de kinderen het liefst in het zwembad verbleven of aan het strand, met emmertje en schepje. Je moet wel activiteiten zoeken die ook leuk voor de kinderen zijn.

IK boek meestal via Booking.com, kan je ook nog annuleren tot kort voor aankomst en betalen bij aankomst.

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

Elsbeth, ik zie dat jouw ervaring aan sluit bij de mijne.
Onze kleinkinderen zijn al mee geweest naar Spanje vanaf dat ze baby waren en daar is genoeg rekening mee gehouden. Als je als ouders fit bent en "luistert" naar de kinderen wat stops e.d. betreft dan komt het wel goed. Wij hebben tot een paar jaar geleden altijd met meerdere caravans gereisd en de caravan van opa en oma was een welkomme pleisterplaats, daar was drinken en wat lekkers en als ze moe waren even een dutje doen in het bed van oma en opa. (kon opa ook een dutje doen) Nu de kinderen groter zijn is het reizen vermoeiender want de jeugd wil zo snel mogelijk op de plaats van bestemming zijn.
Het is allemaal maar net hoe je er mee omgaat. Het allerbelangrijkste is dat de ouders niet oververmoeid weggaan en onderweg hun frustraties af reageren op een "jengelend" kind.

Malam, zo'n reis maak je om een bepaalde reden en niet tot meerdere glorie van Pa en Ma of om de familie de ogen uit te steken. Heeft er niks mee te maken. Emoticon: Wink

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Dus gewoon doen Mennos.
Vergeet mijn commentaar en lees het commentaar van Elsbeth en Yoke.
Veel plezier Emoticon: Bye bye

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

On 24-10-2014 17:11 Malam wrote:
Dus gewoon doen Mennos.
Vergeet mijn commentaar en lees het commentaar van Elsbeth en Yoke.
Veel plezier Emoticon: Bye bye

Van mij hoeven ze niet te doen wat wij hebben gedaan , ik geef slechts aan hoe het ons vergaan is. Uiteindelijk moeten ze hun eigen keuze maken. Emoticon: Wink

mennos
Gebruiker
spacer line

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan. iedereen, dank voor jullie tips. er zitten zeer waardevolle tussen.

we hebben de vliegtickets inmiddels in huis. we zijn nu aan het kijken waar we heen willen. IdeeŽn die we hebben zijn Ubud, Lovina, Gili Eilanden, toch ook Kuta / Seminyak en misschien de oostkust. overal een weekje verblijven. rustig aan doen op de plek zelf combineren met uitstapjes. Op basis van jullie input denk ik dat het een combi zal worden van een villa huren op de plekken waar we een week willen blijven (Ubud, Gili) en een hotel met een of twee kamers op de andere plekken.

Amed East Bali
Gebruiker
User icon of Amed East Bali
spacer line

Ik weet niet wat voor idee u heeft over "Gili" , maar om daar een week met kinderen in het zomer-seizoen te verblijven is m.i. ca. 4 tot 5 dagen te lang.

If you have nothing to loose, you can risk everything

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

82,972,840 pageviews Een website van indahnesia.com