ING kaart wordt geweigerd !

Subforum Bali, het godeneiland 
76 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Bali, het godeneiland > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
robbert
Gebruiker
spacer line

Ben momenteel 3 dagen in Lovina, in deze 3 dagen en op het vliegveld was de INGkaart in de diverse ATM,s niet te gebruiken.Wij hebben altijd een reservekaart bij ons van ABN-AMRO en deze geeft geen enkel probleem ! (Jawel, beide kaarten staan op Wereld).Dus
INGgebruikers houdt hier rekening mee.
Rob

koming
Gebruiker
User icon of koming
spacer line

Heb je geoblocking opgeheven? Als het goed is heb je daarvan een brief gehad van de ING. Default wordt je pas buiten Europa geblokkeerd, tenzij je via de website van ING de blokkering hebt opgeheven.

m.vr.gr.

Koming

koming
Gebruiker
User icon of koming
spacer line

Ben iets te vroeg geweest met mijn reactie zie ik

toetje
Gebruiker
spacer line

Dat van de ING geldt niet alleen voor IndonesiŽ, maar bij alle ATM geldautomaten, hebben wij dit jaar in Amerika ervaren, maar we waren al voorbereid.
Natuurlijk waren de passen op werelddekking gezet, maar dat maakte niks uit.

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Gaat die ellende snotverdorrie wee beginnen?

Pascal.F
Gebruiker
spacer line

3 Weken terug ook een probleem met Visa kaart ( KBC BelgiŽ ) in Kalibaru.
Op de automaat staat het VISA teken vermeld en na 3 pogingen kaart geblokkeerd.
Gelukkig nog een 2 de kaart bij en nog ÄÄÄ

merdekaSah
Gebruiker
User icon of merdekaSah
spacer line

On 22-10-2014 18:01 Malam wrote:
Gaat die ellende snotverdorrie wee beginnen?

Ik hoop voor jou (en vele anderen) niet Malam
Bereid je voor !!!

Zodra je daar bent (over een paar dagen)
hou ons op de hoogte.

Noodnummers van ING RABO etc. vast bij de hand houden.

sukadi46
Gebruiker
spacer line

Het probleem speelt bv ook bij de ATMs van BCA, want die hebben Cirus en Maestro eruit gehaald. Ik weet niet of dat nog zo is. Tot voor kort kon je daar geen RP met een Ned. pas pinnen.

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Maandag ga ik het zien.
Of het nu de media in IndonesiŽ is of Indahnesia allemaal hetzelfde.
Gossip, zonder ťťn vent die het bevestigt of ontkent Emoticon: Bye bye Emoticon: Angry

nyomanresiani
Gebruiker
spacer line

Ben nu op Bali en heb in Legian bij Mandiri gewoon kunnen pinnen met ING pas.

salina
Gebruiker
User icon of salina
spacer line

Een vriend van mij is nu in Indonesie (lombok) heeft 1 juta gepind met ABN. Dat kreeg hij eruit en de volgende 2 pogingen stond er dat 'het niet verwerkt' kon worden.
Er zijn wel 3 bedragen van zijn rekening afgeschreven maar 2 x niks gekregen.

Weet iemand hoe dat kan en of de bank dat weer gaat terugstorten?

Serua
Gebruiker
spacer line

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan. Salina

Mij ook een paar keer overkomen. Via internetbankieren een mail sturen naar klantenservice van abnamro. Na een week krijg je een bevestiging thuis gestuurd dat zij contact opnemen met de betreffende buitenlandse bank. De mislukte transactie wordt onder voorbehoud op zijn rekening teruggestort. Dit bedrag kan weer van zijn rekening worden afgeschreven als blijkt dat de betreffende buitenlandse bank met de juiste bewijslast kan aantonen dat zijn transactie correct is verlopen. De betreffende buitenlandse bank heeft hiervoor 70 dagen de tijd.

BCA BRI werd bij mij automatisch teruggestort zonder mijn eigen bank in te lichten.
Panin en BNI kreeg ik niet vanzelf terug. Panin is nog in behandeling bij abnamro. Ondertussen heb ik van abnamro het geld al wel terug.

Na 1 mislukte pinpoging niet nog een keer pinnen. Probeer dan de volgende dag weer. Is meestal gangguan als het mislukt. Maar komt vaak voor de laatste tijd.

salina
Gebruiker
User icon of salina
spacer line

Oke dank je voor je info en tips.

Hij had bij BRI gepind dus dan zal het automatisch goed komen.

Daar ben ik blij om, bedankt voor je moeite om dit te melden ook... Emoticon: Yes!

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Gisterenavond met RABO-pas niet kunnen pinnen bij BNI (zonder reden aan te geven) ondanks al de Maestro, Visa en ander soort logo's.

merdekaSah
Gebruiker
User icon of merdekaSah
spacer line

Advies aan reizigers richting Indonesia

Ga goed voorbereid op reis

Zorg ook dat U voor vertrek duidelijk met uw
bank de nood/helpprocedures hebt doorgenomen.

Vraag om het lokale nummer van uw bank (evt email/fax)
Zodat U bij calamiteiten zich rechtstreeks tot hun kunt wenden.

Zorg ook dat uw thuisbasis (familie/kennissen) is voorbereid
om evt,. met spoed geld over te maken met WESTERN UNION

Dan kunt u met minder zorgen op vakantie gaan.

salina
Gebruiker
User icon of salina
spacer line

Goeie tip Merdekasah.
Iemand voorbereiden om via westrn union geld te sturen is
nog goedkoper dan vanuit Indonesie je bank in Nederland op te bellen.
Kostte hem meer dan 25 euro.

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Zoeven lukte BCA ook niet; BII wel.

merdekaSah
Gebruiker
User icon of merdekaSah
spacer line

BCA had al problemen begin oktober (toen ik er nog was) maar weinig
aandacht aan gegeven omdat Mandiri nog genoeg uitspuwde.

Ook in de vorige periode ATM-problemen was Mandiri de enige
die gewoon doorwerkte.

jupje
Gebruiker
User icon of jupje
spacer line

In tegenstelling met wat in de topic-titel vermeld staat, heb ik in week, dat ik nu weer hier verblijf, geen problemen ondervonden bij het pinnen met mijn ING-betaalkaart.
Al diverse keren gepind, en het bedrag rolde er steeds netjes uit, bij diverse ATM's.
Vaak wel met een maximum, van soms slechts 1 miljoen Rp, wat voor dagelijkse boodschappen echter al ruim voldoende is.
Maar aangezien ik een betaalpakket heb, maakt dat weinig uit.
Dan pin ik, indien echt nodig, gewoon een aantal keer achter elkaar, er zijn immers geen vaste transactiekosten.

SOLO MAN FOREVER

cathy
Gebruiker
spacer line

Zit nu in larantuka op flores. heb problemen met beide ing kaarten, zowel bij bni als bij bri willen pinnen. De ing heb ik gebeld en geven mij een tip: er zijn nl. 3 mogelijkheden, current saving en nog 1, deze wist ze niet zo gauw. Het is nu 20.30 uur, te laat en te donker om het uit te proberen.
Morgen een nieuwe poging. Lukt het dan laat ik weten wat ik gedaan heb, anders moet ik weer met ing bellen.
Helaas heb ik op dit forum geen antwoord kunnen lezen wat uiteindelijk de oplossing is.

nyomanresiani
Gebruiker
spacer line

[quote] Op 11-11-2014 13:27 schreef cathy:
Zit nu in larantuka op flores. heb problemen met beide ing kaarten, zowel bij bni als bij bri willen pinnen. De ing heb ik gebeld en geven mij een tip: er zijn nl. 3 mogelijkheden, current saving en nog 1, deze wist ze niet zo gauw. Het is nu 20.30 uur, te laat en te donker om het uit te proberen.
Morgen een nieuwe poging. Lukt het dan laat ik weten wat ik gedaan heb, anders moet ik weer met ing bellen.
Helaas heb ik op dit forum geen antwoord kunnen lezen wat uiteindelijk de oplossing is. [/quote

Probeer te pinnen bij Mandiri als die daar aanwezig is.

jupje
Gebruiker
User icon of jupje
spacer line

BNI werkt hier in Solo ook niet, evenmin kon ik bij BCA terecht.
Maar er zijn, althans hier, voldoende alternatieven.
Mandiri, Danamon, Rabo, Paninin, en nog een aantal, waarvan de naam me even niet te binnen schiet.

SOLO MAN FOREVER

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Jupje, Mandiri zal niet lukken met Ing kaart die hebben geen Maestro.

cathy
Gebruiker
spacer line

het is ons gelukt bij ......Mandiri. Vlakbij de politiepost richting de haven. Gelukkig, geen stress meer ook al hebben wij voldoende cash bij ons.
Heel heel hartelijk dank voor de antwoorden. Lieve groetjes vanuit een zeer heet Larantuka.

jupje
Gebruiker
User icon of jupje
spacer line

Rabobank heeft ook geen maestro (alleen cirrus), toch heb ik daar (gisteren nog) wel degelijk kunnen pinnen met mijn ING-kaart.

SOLO MAN FOREVER

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2018
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

66,935,888 pageviews Een website van indahnesia.com