Geld overmaken via atm transfer in Indonesie

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
92 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Michaell
Gebruiker
spacer line

Ik ben op het moment zelf in Jakarta. Nu wil ik naar een familielid geld overmaken en heb ik begrepen dat je via een atm ook geld kan overmaken? Ikzelf ben hier niet bekend mee, heeft iemand hier ervaring mee? Hoe werkt het precies en kan het bv bij elke atm?

Ikzelf heb een pas van een NL bank. Is er ook wellicht een andere manier om voor mij dan geld over te maken naar desbetreffende familid? Deze woont overigens wel in Indonesie, maar niet in Jakarta zelf.

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Ik dacht dat alleen maar ging met een bankpas van een Indonesische bank

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Michaell
Gebruiker
spacer line

Ja dat vraag ik me dus ook af, maar goed mij is verteld dat het kan. Ik ben echter nog niet overtuigd en via Google kwam ik er ook niet uit helaas

salina
Gebruiker
User icon of salina
spacer line

Kan toch bij western union of een postkantoor.
Dat kost bijna niks en dan hebben ze het binnen 1 seconde.

Michaell
Gebruiker
spacer line

Welke gegevens heb je allemaal nodig van de persoon waar je het geld naar wilt overboeken via Western Union?

salina
Gebruiker
User icon of salina
spacer line

Alleen zijn (goed gespelde) naam
soms een telefoonnummer erbij.

Michaell
Gebruiker
spacer line

Dank voor het antwoord. Krijgt overigens de ontvanger bv ook mijn adres te zien?

salina
Gebruiker
User icon of salina
spacer line

Volgens mijn man krijg je geen adres maar wel de afzender te zien.
Maar dat weet ik zelf dus niet want ik krijg nooit geld. Ik moet altijd sturen.. Emoticon: Laugh out loud

salina
Gebruiker
User icon of salina
spacer line

Maar hij of zij weet natuurlijk dat het geld van jou afkomt want je krijgt dus
een pincode mee die je moet doorgeven aan familie. Zij moeten dan naar
de w.u. met die pincode en legitimatiebewijs.

leomanado
Gebruiker
spacer line

Michaell

Geld via een ATM overmaken kan alleen als je een Indonesische bank hebt. Dat lukt dus bij jou niet.
Via Western Union gaat dat prima. Kost bijna niks?? Is maar net wat je niks noemt.
Het is erg belangrijk dat je via WU ( kan via internet dus je hoeft zelf niet naar een WU kantoor) de exacte naam van de ontvanger gebruikt die hij/zij ook op zijn/haar legitimatie bewijs heeft. Vraag dus aan de ontvanger om deze naam.
Of de ontvanger jouw adres te weten komt, weet ik niet. Met de transactie krijg je een code, die moet je aan de ontvanger doorgeven.
De ontvanger kan bij ieder WU filiaal met een legitimatie bewijs en de code het geld ophalen.
Als je de transactie via internet doet, krijg je een melding via je email wanneer het geld is opgehaald.

salina
Gebruiker
User icon of salina
spacer line

Vanuit Nederland geld sturen via W.U vind ik behoorlijk duur maar
in Indonesie zelf valt dat reuze mee.

Michaell
Gebruiker
spacer line

Duidelijk verhaal, allen erg bedankt voor de informatie en het meedenken!

Emoticon: Worship Emoticon: Worship Emoticon: Worship

Amed East Bali
Gebruiker
User icon of Amed East Bali
spacer line

Western Union gebruiken binnen RI is niet duur:

Sending in Indonesia:
Senders must provide valid identification.
Receiving in Indonesia
A Government stamp duty is applicable for every cash payout.
For amounts from 250,000 Rupiahs up to 1,000,000 Rupiahs, the charge is 3,000 Rupiahs per transaction.
For amounts over 1,000,000 Rupiahs, the charge is 6000 Rupiahs per transaction.
Receivers must provide valid identification.
General Information:
It is illegal to transmit (to pay or to send) any transaction in relation to gambling.
Test Question is not allowed.

If you have nothing to loose, you can risk everything

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Die 3.000 en 6.000 zijn de stamp duty (materai) kosten. Wat de kosten zijn die WU in rekening brengt?

http://www.westernunion.co.id/(...)d/check_this_out.php

tot 950.000 = 15.000
tot 1.900.000 = 25.000
tot 3.500.000 = 50.000
tot 21.000.000 = 100.000

Daarmee is het inderdaad niet extreem duur. Postkantoor online kan ook, die rekenen boven 1 miljoen geloof ik 27.500 (althans, enige tijd geleden)

renem
Gebruiker
spacer line

Ik vindt WU behoorlijk duur als het internationale betalingen betreft dit komt door de slechte slechte wisselkoers die zij hanteren ( 1 keer vorig jaar meegemaakt ) dus even checken wat WU voor wisselkoers hanteerd.

Ik heb via ATM wel geld overgemaakt naar andere accounts , dit kan je doen door een atm met cash geld inname "tunai" te gebruiken , je moet dan wel een atm card lenen maar dat is voor de acces en niet voor de transactie maar volgens mij kan dat niet internationaal.......

Michaell
Gebruiker
spacer line

Ik heb het nu online overgeboekt met WU, kosten Eur 4,95. De wisselkoers (14.921) die zij hanteren is wel een stuk lager dan wanneer ik geld uit de atm haal.

Maar goed, zij moeten ook ergens aan verdienen denk ik dan maar. Verder had ik ook weinig zin om half jakarta af te zoeken voor een WU kantoor. Familie heeft het geld al opgehaald, so its all good Emoticon: Smile

Thanks again!

salina
Gebruiker
User icon of salina
spacer line

Volgens mij zit er in elke straat wel een wu kantoor dus je hoeft niet half Jakarta door,
maar het is inderdaad wel prettig/makkelijk om online te doen.
Dat mag overigens maar 2 keer en daarna moet je een kopie van je paspoort opsturen naar wu in Nederland en dan mag je onbeperkt online gebruiken. Emoticon: Yes!

Michaell
Gebruiker
spacer line

Ik heb overigens kopie paspoort + WU invulformulier voor het legitimeren gescand en gemaild naar WU (mag ook ipv opsturen). Binnen 2 werkdagen was mijn registratie helemaal afgerond.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

81,769,857 pageviews Een website van indahnesia.com