Het tijdperk van Jokowidodo vanaf 20 oktober 2014

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
59 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent Indonesië gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geëxecuteerd in Indonesië  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · Indonesië gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Geachte Landgenoten of Lotgenoten van Nederland in Indonesië

Hier een site geopend om hem te volgen te bekritiseren en of aan te moedigen, dat wij dat mee krijgen van iedereen in Indonesië Emoticon: Shiny

https://www.google.nl/search?s(...)namen+van+Jokowidodo

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

raymondvd53
Gebruiker
spacer line

Ik bid, hoop en geloof dat Joko Widodo (JOKOWI) ons geliefde land - Indonesia - naar een toekomstig/bestendige land zal brengen en zijn beloften (zoveel als maar mogelijk is in Indonesia) zal waarmaken zodat Indonesia een vooruitstrevende land zal zijn op zowel politieke-, economische- en internationaal niveau en met name de zware corruptie zal bestrijden, nog meer dan zijn voorganger SBY, zodat het Indonesisch volk ook voelt dat er daadwerkelijk vooruitgang is of zal geboekt worden zoals Jokowi in zijn partijprogramma heeft beloofd....Indonesia yang hebat dan maju terus !!! Tuhan Yesus memberkatie Jokowi dan Indonesia...

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Volgende week ben ik in Indonesië, ik ben benieuwd naar de reacties in de omgeving waar ik zit.
De man zal het moeilijk krijgen, de oppositie in de DPR die ruim in de meerderheid is, zal het hem niet gemakkelijk maken.
Hij gaat in ieder geval wel voortvarend te werk, hij stuurt het duidelijk aan op een verzoening met Prabowo, hij heeft twee dagen terug de eerste stap gezet om naar de verjaardag van Prabowo te gaan, dus het ijs is gebroken.

Ook gaf hij Prabowo vandaag bij zijn inhuldiging alle eer door hem apart zijn goede vriend te noemen, waarop die opstond en voor hem salueerde, uiteindelijk is hoe je ook over hem mag denken, wel een tegenstrever die 47 % van de stemmen binnen haalde.
Natuurlijk is dit een stukje theater, maar wel heel belangrijk, links of rechts om, Widodo zal bruggen naar de oppositie moeten slaan, wil hij steun voor zijn beleid krijgen.
Ongetwijfeld kan de oude slimme vos Kalla hem daar bij helpen, die heeft als voormalig voorzitter dan Golkar nog veel aanhang.

Ik denk wel dat de verwachtingen te hoog zijn gespannen en dat er na een jaar veel teleurgestelde mensen zullen zijn.
De problemen zijn namelijk groot, de subsidie op brandstof die niet meer is op te hoesten, de diep zittende corruptie en een tegenvallende economie.
Dat los je niet zomaar één twee drie op, daar is tijd voor nodig en een goed team.
Als één ding zeker is, Widodo kan Indonesië een behoorlijke duw in de goede richting geven.
Alleen al het feit dat deze meubelfabrikant de president van Indonesië is geworden, zegt al veel, zou iemand dit 5 jaar geleden hebben gezegd, dan hadden ze hem in een gekkenhuis opgesloten.

erwin
Gebruiker
User icon of erwin
spacer line

Stel, Jokowi bouwt de subsidie op brandstof af, en investeert het vrijgekomen geld in het onderwijs. Dit is wat hij in ieder geval zou moeten doen. Investeren in de jeugd, in de toekomst.
Dan neemt men hopelijk niet meer de brommer om 10 meter verder te gaan, maar gaat men lopen of fietsen, dat is dan weer goed voor de volksgezondheid.

De opdracht van Jokowi is niet groot, maar gigantisch. Niet te doen in enkele legislaturen, daar is men minstens een mensenleven mee bezig.

Het is beter spijt te hebben van iets dat je gedaan hebt, dan spijt te hebben om iets dat je niet gedaan hebt

merdekaSah
Gebruiker
User icon of merdekaSah
spacer line

Ik heb Jokowi al gefeliciteerd en simpel gezegd.

Buat Indonesia Rayaku

Of het lukt en hoe lang dat duren gaat ....
niemand die het zeggen kan.

Tegenwoordig hebben we aanstekers vroeger had men vuurstenen.
Zo zal Jokowi moeten beginnen, maar dat er iets in gang gezet gaat worden
da's wel duidelijk voor heel Indonesia niet iedereen is daar happy mee.

De ministersploeg nog een paar dagen wachten

http://thejakartaglobe.beritas(...)nnounced-week-kalla/

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Ik weet niet of mijn verhaal hier thuis hoor ik dacht het van wel dus dit is mijn verhaal.. Emoticon: Laugh out loud
Het was niet zo vroeg in de morgen, voorbereidingen om naar het inauguratie van Jokodiwodo te gaan.
Ik schreef we zouden met 5 vrouwen gaan, maar dat was niet zo .
Je weet hoe communicatie werkt, het werkt dus niet, ze hadden via facebook afspraken gemaakt .
Daar kom je pas achter als je de puzzelstukjes in elkaar schuif.
Wij met het openbaar vervoer naar de stad Jakarta, eerst met een shuttlebus gratis naar een mall, vraag geen namen want dat onthoud ik niet meer.
Daar was ook een halte dichtbij die aankomst plaats voor die TransJakarta bus je weet die hogere gelegen betonnen blokken, met van die aanloop van verschillende hoogtes en treden of hellingen, om dan met die bus die precies voor twee openslaande deuren stil komt te staan en daar naar binnen te mogen gaan.
Het was gelukkig niet zo druk dus we hadden plaats dat wil wel eens anders zijn later in dit verhaal kom ik er op terug.
We moesten voor de rotonde bij Hotel Indonesia, (even spieken) voor die Bundaran HI met die spuitende fontein met die hoge beeld met die twee kinderen er boven op zijn.
Druk dat het daar was rond gekeken tussen de massa en of we een glimp zagen van die mensen waar we mee hadden afgesproken.
Niets te zien van hen dus we gingen op ons eigen houtje maar ergens tussen door lopend massa mensen , kwamen we bij een koets terecht waar we nog gen 50 centimeter van twee paardjes getrokken versierde verhikkel uit de vroegere jaren te staan .
Daar zou de beëdigde president zijn rond tour maken wij dus wachten en wachten we stonde er al een uur tussen die hete massa, maar geen president u weet wel om 1 uur zou het vandaar vertrekken en het was al half 2. JAM KARRET
Ik had die opklapbare stoeltje om mijn buik met een band achter mijn rug hangen dus ik was voor hen die naast mij stonden een lelijke obstakel.
Ze drongen steeds voor mij heen en na een uur stonden wij meer als een meter van die koets vandaan, mooie uitzicht als hij zou in stappen .
Er was een cameraman met zo groot toestel op zijn schouders die het zicht ook nog eens weg nam.
Ik vroeg hem zullen we niet ruilen ik had zo kleine camera op een statief bij mij om te filmen.
Hij lachte maar wat en ik kwam aan de praat met een Indische welgestelde dame, die vroeg waar ik vandaan kwam en zo bleek zij met een Duitser was .
Wat hakkelend op zijn Duits bahasa en Engels een conversatie ja leuk maar toch hoe moet je toch met zulke mensen over praten.
Ja Jokowi volgens haar het nog moeilijk kreeg, door die oppositie puti, dus afwachten maar hoe hij het er van af brengt.
Maar ik kon het niet meer volhouden ben er uit gestapt uit die menigte en heb mijn klapstoel bij zo grote hoge vrachtwagen neer gezet en ben gaan zitten.
Met de camera op statief helemaal uitgeschoven kon ik de camera hoog over de mensen massa heen laten opnemen.
Toen ik die cameraman van net, zag praten met een blonde dame, die leek op iemand die ik ergens van kende van de TV, nog geen 2 meter van mij vandaan.
http://vid212.photobucket.com/(...)0012_zpsqzacxfsr.mp4
Ik riep naar de cameraman is dat niet Stepp Vaassen die oude NOS journaliste en nu voor Aljazeera werkt.
Hij knikte en maakte mijn aanwezigheid bij haar bekend en ze was het.
Ze kwam naar mij toe gaf mij een hand en ik zei maar dat ik haar wel een zag op het Journaals en vooral op Aljazeera TV een van mijn favoriete TV stations.
Ja zij ze het was een korte ontmoeting want zei ze, ik moet mij voorbereiden op mijn werk.
Afijn ze verdween tussen de massa en ik geef je te doen om dan bij de president te kunnen komen om een interview is hard werken..
Op die grote vracht wagen waren veel mensen opgeklommen en deden net als of de president er aan kwam.
Een hilarische gebeurtenis want er werd gejoeld voor niets en lachen dat ze met zijn allen deden.
Leuke fragment was dat tot dat hij echt kwam, heb geprobeerd met de camera hoog opnames te maken, maar een mensen massa die op mij afkwam, ik moest opstaan en mij tegen die vrachtwagen aan vast houden en mij beschermen om niet dood gedrukt te worden .
Naast mij stond een man met een jong kind die ook bescherming bij mij en de vrachtwagen zat.
Ik kon mij flink van mij afdouwen dus al met al viel het mee.
http://i212.photobucket.com/al(...)0008_zpsfc1a9ac5.jpg
Vele foto’s kan je zien bij indonesiënu op facebook of op hun site.
Daar las ik gisteren ook op hun facebook pagina dat er gratis eten en drinken werd uitgedeeld en men schreef met een waarschuwing er geen misbruik er van te maken.
Als ik mij dat herinner dan moet ik toch wel in mijn eigen lachen.
Want die lover girls boys weten niet , dat je het gratis er maar van af moet halen, je betaalde en soms nog meer voor je drinken, in dit geval van mij.
Had wel drinken bij mij maar die was opgeraakt en daardoor kreeg ik steeds dorst en heb dan ook een flesje water gekocht voor 10.000rp.
Het kan zijn dat er op andere plekken wel gratis werd uitgedeeld, maar ik heb heel veel (kakilima’s) kraampjes gezien en de mensen betaalde met hun geld.
Maar goed niet mijn bisnis dus niet zeuren
De koets was verdwenen en hun gevolg aan koetsen en we zijn naar een dicht bij zijnde winkelcentrum gegaan om verkoeling te halen en kijken of we die mensen nog zagen waar we mee hadden afgesproken.
En verdomd zeg, die zaten daar met zijn allen op een marmeren stenen bank , bij elkaar.
Twee vrouwen en 2 mannen die nooit de moeite hebben genomen om ons te zoeken toeval is hier dan ook sprake van.
Ik ben dan even binnen gegaan naar zo supermarkt en heb wat drinken gekocht voor ons allen en kwam terug hadden ze zelf al een juce gekocht dus mijn poging van een mix water en andere zoete water voor mij een bintang radler dat ging er in als koek.
Wij met zijn allen ergen in het gebouw naar boven en een restaurant opgezocht waar ik lekker gado gado heb gegeten.
Daarna zijn we met twee taxi naar monas een hoge monument met een klomp goud boven op, die je ook van binnen kan bezichtigen en waar je met een lift hoog in een uitkijk over de stad kan bezichtigen.
Een groot park er rond om heen waar ze van die feesttenten en podiums hadden gebouwd
Daar was een hele spektakel aan de gang en waar veel muziek ten gehore werd gebracht met daar tussen door veel geschreeuw.
Een troep dat daar was ongelofelijk, ook veel politie die allemaal hangend en liggend hun tijd doorbrachten.
Wij hebben daar langs de stoeprand gezeten want Jokowidodo zou ook nog komen.
Naar een uur vroegen ze aan de omstanders, waar de president bleef en daar hoorde ze dat hij niet kwam omdat hij andere verplichtingen had;
Bleek ook later op de TV de minsister van buitenlandse zaken van Amerika was langs gekomen en die moest hij in audiëntie ontvangen.
Ieder een van ons waren het beu en wilde naar huis , (Pulang), het was inmiddels 6 uur en donker geworden.
Zo langzaam dat we elkaar hadden gevonden, zo snel waren ze weg met de taxi, die in de file stonden gingen ze een voor een, ieder hun eigen taxi naar huis.
En als je zag hoe dat ging de motoren die naast die taxi stonden jaag te ze weg zodat ze in konden stappen.
Daar stonden we dan, wij zouden met het openbaar vervoer gaan was de afspraak en dat wilde ik dan ook wel meemaken.
Dus wij naar die TransJakarta bus halte die hoge betonnen blok waar je heen en weer in een helling bij de halt moest komen.
Wij ticket gekocht en als je eenmaal in die TransJakarta systeem staat dan kan je net zo ver gaan als je maar wil als je er maar er niet uit hoefde dus bleef in die haltes .
We hadden al een bus voorbij laten gaan zo vol zat die, na tien bussen zei ik we komen nooit thuis we gaan een taxi zoeken.
Achteraf zaten we bij een bushalte die naar de monas ging, waar heel veel mensen naar toe gingen dus niet goed over nagedacht.
Wij er uit voor niets betaalde bus en zo kwam rond 20.00 uur s ‘avonds thuis.
Waar het spektakel op de TV konden volgen………………………… Emoticon: Shiny Emoticon: Yummie! Emoticon: Yeah right!

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Op 20-10-2014 09:03 schreef raymondvd53:
Ik bid, hoop en geloof dat Joko Widodo (JOKOWI) ons geliefde land - Indonesia - naar een toekomstig/bestendige land zal brengen en zijn beloften (zoveel als maar mogelijk is in Indonesia) zal waarmaken zodat Indonesia een vooruitstrevende land zal zijn op zowel politieke-, economische- en internationaal niveau en met name de zware corruptie zal bestrijden, nog meer dan zijn voorganger SBY, zodat het Indonesisch volk ook voelt dat er daadwerkelijk vooruitgang is of zal geboekt worden zoals Jokowi in zijn partijprogramma heeft beloofd....Indonesia yang hebat dan maju terus !!! Tuhan Yesus memberkatie Jokowi dan Indonesia...

Geheel ga ik met jou stelling mee.
Hoop; daar schrijf je me wat, gezien zijn motivatie, zal zeker heel veel kunnen veranderen, zoals Malam ook schreef, die beweging Puti hem daarin zullen steunen en er niet op uit zijn, om hem ten val te brengen in zijn enthousiasme.
Zijn eerste optreden was in audiëntie met minsister buitenlandse zaken van Amerika
John Kerry die geheel open op TV werd uitgezonden, niets geheim, gewoon duidelijk wat ze spraken iedereen konden horen.
Je zag dat hij daar die John Kerry niet gewend was hij kwam nog al opgewonden over.
Dat was het eerste diplomatieke weg van Jokowi.
Want hij wil die buitenlandse investeerders veranderen hij wil dat de mensen in Indonesië zelf hun grondproducten gaan verwerken, een soort nationalisme opwerpen tegen de buitenlandse investeerders.
Dat zegt hij voor meer werkgelegenheid te krijgen in zijn land.
Maar een ding is zeker hij heeft charisma en hij betrekt het volk met zich mee door eenvoud en hen openbaar mee te doen zoals hij via satelliet verbinding met een schoolklas sprak. Emoticon: Shiny

zo zie ik hem liever

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Ik kan me voorstellen hoe het er aan toe is gegaan Ziel, lekker chaotisch Emoticon: Laugh out loud
Maar mooi om mee te maken Emoticon: Yes!

Wat het aanstellen van de ministersploeg aan gaat, dat kan inderdaad nog even duren, het lijkt erop dat Widodo niet tegen dezelfde ellende aan wil lopen als SBY dat er elke keer weer één of andere corrupte vogel wordt ontmaskerd.
Onmogelijk om het te vermijden, ook hem gaat dat overkomen, maar hij tracht in de voorselectie al zoveel mogelijk het kaf van het koren te scheiden.

Widodo had een lijst met 43 kandidaat ministers aan de KPK en PPATK gegeven, na onderzoek van deze twee instanties bleek dat er aan 30 % van de 43 kandidaten een luchtje zit.
Het schijnt dat Widodo inmiddels een tweede lijst heeft gegeven, er is veel commentaar geweest vanuit de politiek dat Widodo de achtergronden van de kandidaten laat onderzoeken.
Het schijnt wel nodig te zijn, stel je voor dat er al in de eerste maand mocht blijken dat er een corrupte vogel in zijn kabinet zit, zal dat zeker worden aangegrepen om hem neer te sabelen, nu kan hij in ieder geval zeggen dat hij er alles aan heeft gedaan om dat te voorkomen.

De druk op die man moet enorm zijn, half Indonesië bemoeit zich met de samenstelling van zijn ministersploeg.
Het is ronduit mensonterend om te zien hoe de politieke partijen als geile honden om een loopse teef cirkelen om maar posities binnen te halen.
Ze schuwen zelfs chantage niet, zo als de PKB de enige moslimpartij in de coalitie van Widodo die de huidige minister van arbeid Muhaimin Iskandar in het volgende kabinet terug willen zien.
Helaas hangt er een rioolluchtje rond die vent, als dan een woordvoerder van de PKB zegt dat Widodo moet oppassen de steun van de PKB niet te verliezen, dan is dat puur chantage. Emoticon: Angry

Voor het personeel en beveiligers is de man een regelrechte ramp, hij houdt zich niet aan de planning en duikt nog steeds op plaatsen op waar ze hem niet verwachten. Emoticon: Confused
Even in de luwte kruipen is er niet bij met zo'n baas, hij staat zo maar onverwachts voor je neus Emoticon: Laugh out loud

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Het zijn trouwens 8 van de 43 kandidaten waar een luchtje aan zit, dus geen 30 %.
Wie die 8 zijn komt ook wel boven water, niets maar dan ook niets blijft verborgen in Indonesië Emoticon: Nooo
Bovendien lijkt het er op dat vandaag de ministers bekend worden gemaakt.
Ik ben hondsnieuwsgierig, dat gaat weer een berg gemauw geven van partijen die buiten de boot zijn gevallen Emoticon: Laugh out loud

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Kreeg enkele uren geleden een telefoontje uit Indonesië, bleek Yok te zijn, hij wilde een locatie weten waar hij zijn ministersploeg bekend kan maken.
Tja, niet zo moeilijk Yok, voor het oog van de wereld in de hypermoderne haven van Tanjung Priok natuurlijk.
Pr Yok, gewoon pr.
Doet mijn oude havenhart goed Emoticon: Blush

Bovendien is een klein duwtje voldoende om persmuskieten met gemene vragen te verzuipen Emoticon: Laugh out loud

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Pas wordt bekend dat het bekend maken van de ministers dus niet door gaat.
Het wordt steeds leuker en spannender, misschien morgen??????
Of toch maar niet, speculaties en nogmaals speculaties,geweldig. Emoticon: Laugh out loud

merdekaSah
Gebruiker
User icon of merdekaSah
spacer line

Ben ook benieuwd Malam

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Het niet doorgaan van de bekendmaking van de ministers, zegt veel.
Ik denk dat er achter de schermen heel wat aan de hand is, hoe rot de bende is blijkt wel uit het feit dat 8 kandidaten niet door de KPK zeef heen kwamen.
Daar moet Widodo geen idee van gehad hebben anders hadden ze niet eens op de lijst gekomen.
Iedereen loopt nu aan hem te trekken, voor de rest speculaties heel veel speculaties, de pers fantaseert er lustig op los Emoticon: Shiny

sukadi46
Gebruiker
spacer line

Ik ben alleen bang dat het met Jokowi net zo vergaat als Obama. Die bereikte ook weinig dank zij de tegenwerking van zijn tegenstanders (Republikeinen) in de Senaat.
Als Prabowo zijn verlies kan accepteren en de corrupte mensen in de DPR er uit kunnen worden gewerkt, dan heeft hij een kans om het een en ander te realiseren. Dan zal hij toch de KPK gaan versterken.. Laten we het hopen.
Hopen dat de kandidaten die niet verdacht zijn, schoon zijn en wat belangrijker is, dat ze ook capabel zijn of worden. Het blijft tenslotte ons eigen land, al wonen we al heel lang hier.

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Sukadi, ik denk dat veel mensen met je mee hopen. Emoticon: Blush
Ik in ieder geval wel Emoticon: Yes!

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

De ministersploeg van President Widodo ziet er zo als ik kan beoordelen goed uit.
Hij heeft 8 dames in zijn ploeg opgenomen, goed gedaan jochie, het hadden er wat meer moeten zijn, maarrrrrrrr het is een goed begin.

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Geweldig, de interne strijd in de PPP is nog niet afgelopen, de twee groepen staan lijnrecht tegen over elkaar, groep 1 onder leiding van corrupte exminister van religieuze zaken Ali Suryadharma die in de coalitie zit bij Prabowo.
En groep 2 onder leiding van Romi die van het begin al zitten te etteren omdat ze het niet met de keuze van Ali eens waren om met Pranowo te gaan knuffelen. (Romi veruit de grootste groep)

Dus de PPP heeft nu twee voorzitters, Romi en Ali, uiteraard zeggen ze beiden de echte voorzitter te zijn. Emoticon: Confused
Als minister van religieuze zaken heeft Widodo Lukman Hakim aangesteld, die komt voort uit de groep van Romi, maar die groep krijgt in de DPR geen poot aan de grond.
De meerderheid van de DPR (Parlement) bestaat uit Prabowo aanhangers, incl. de voorzitters en die steunen nog steeds de groep van corrupte Ali. Emoticon: Yes!

Dat escaleerde gisteren in de DPR bij de keuze van commissievoorzitters, er werd met tafels gesmeten door groep Romi.
Circus DPR, komt dat zien komt dat zien, hier moet u wezen hier moet u zijn, hier verdwijnt uw geld als een scheet in de maneschijn Emoticon: Laugh out loud

merdekaSah
Gebruiker
User icon of merdekaSah
spacer line

Ik mis dat circus op de tv in Indonesia ha ha ha

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Het is een lust om Widodo aan de gang te zien.
Nagenoeg alle televisie stations zijn in handen van Prabowo knuffelaars, maar ze kunnen er niet omheen om melding te maken van wat er gebeurd ze moeten wel, want er is bij het volk toch een behoorlijke belangstelling.
Ze kunnen knippen en snijden wat ze willen, maar bijvoorbeeld de bekendmaking en inauguratie van de ministersploeg is niet in te snijden, maar het is zo anders als voor heen dat de meest eenvoudige ziel dat al opmerkt, veel minder formeel allemaal.

Al de zogenaamde deskundigen en politiek waarnemers met hun voorspellingen dat Widodo zich zou laten leiden door de elite en aan het handje opoe Mega zou lopen staan voorlopig met lege handen.
Alleen de ministersploeg al die hij uit de grond heeft gestampt is zo anders dan anders, dat heeft hij alleen kunnen verzinnen.

En natuurlijk is het pas een aantal dagen, maar dat hij er een persoonlijk stempel op drukt is duidelijk zat, hij heeft zijn ploeg gezegd hun ego's opzij te zetten en met elkaar samen te werken, alleen komen we nergens.
Hij verwacht niet alleen dat iedereen hard gaat werken, maar ook dat het hun plicht is de lijnen te volgen die hij de aankomende 5 jaar als president uitzet.

De prioriteiten die hij heeft gesteld hebben allemaal een tijdslimiet, de verdeling van de sociale hulp gaat allemaal door één deur van één ministerie, aan dat ministerie zullen alle ministeries verantwoordelijkheid af moeten leggen waar de poen voor wordt gebruikt.
Dat zal de schandalige corruptie met deze nationale graaipot van 7.24 miljard Dollar al aanzienlijk minder maken.

Gezondheidszorg voor heel Indonesië wil hij in 100 dagen implementeren, zodat ook arme sloebers behandeld worden, een soortement ziekenfonds als we vroeger in Nederland hadden.
Dat heeft Puan in haar string geschoven gekregen, die mag nu bewijzen of ze haar plek waard is.

Ik heb al een keur aan speerpunten en plannen gelezen, nu kijken of hij zijn ploeg gemotiveerd kan houden, persoonlijk denk ik dat er binnen een half jaar een kop gaat rollen, gewoon doel bewust, om het stel te laten merken dat het menes is.
Een goed begin is het halve werk, over een jaar kunnen we pas zeggen of hij zijn beleid er door heen krijgt en werkelijk de grote baas is die hij nu uitstraalt.

Ik ben benieuwd wanneer de beslissing komt de KPK uit te breiden.
Het begin is in ieder geval veelbelovend en de man is mateloos populair merk ik hier om mij heen, ondanks dat dit een PKS bolwerk is.

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Joko Widodo is een rond reis aan het maken nu Sumatra in Sinabung.
Wat mij opvalt, op TV, dat hij naast zich een persoon heeft staan, die een gekleurde uiterlijk heeft maar Europees uit ziet.
Wie die pief is mij onbekend, maar het is wel opvallend. Emoticon: Yeah right! Emoticon: Shiny

Resumé
Hij komt niet met lege handen en beloftes hij gaat aan het werk indrukwekkend wat een charisma heeft die man... Emoticon: Shiny

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Het is beschamend hoe de persmuskieten de nieuwe minister van maritieme zaken en visserij Susi Pudjiastuti achtervolgen.
Dat rottige zootje ongeregeld is zo wereldvreemd als de pest.

Susi is een self made dame, in het tweede jaar van de SMA (Middelbaar) dus ze was toen 17/18 jaar is ze gestopt met school, eerste versie, tweede versie, ze is van school getrapt omdat ze openlijk tegen de orde baru van Suharto was.
Paps was niet onbemiddeld, dat blijkt uit het feit dat ze toen gouden sieraden ter waarde van 750.000 had die ze heeft verkocht om een bisnis op te starten (1983)

Ze begon vis van vissers te kopen en door te verkopen, in 1996 zette ze een visverwerkings fabriek op, ze liet ook het oog op export naar het buitenland vallen, o.a. met kreeft onder de naam Susi Brand, de dame timmerde behoorlijk aan de weg.
Om haar producten zo snel mogelijk op plaats van bestemming te krijgen richtte ze in 2004 de vliegmaatschappij Susi Air op (vorig jaar een vloot van 49 vliegtuigen).
Voor zo'n dame die dat op eigen ellenbogenstoom van elkaar krijgt nemen wij in Nederland ons petje af.

Dat ze dan niet heeft gestudeerd maakt geen ruk uit, ze heeft duidelijk kwaliteiten.
Schijnbaar niet voor dat stelletje benepen persmuskieten met hersenen zo groot als een walnoot.
Ze blijven maar op de educatie van Susi hameren en in haar privéleven spitten, ja ze heeft een tatoeage op haar poot, ja ze is met een bule getrouwd geweest, ja ze lust graag een wit wijntje en ze rookt af en toe, so what Emoticon: Confused
Het gaat bij die krantenjongens niet om de kwaliteiten die Susi schijnbaar heeft, maar om laag bij de grondse gossip waar men hier zo van kwijlt.

Gisteren was het voor Susi genoeg, het is klaar, kom maar met professionele vragen, die zal ik graag beantwoorden.
Nok af met vragen over mijn privéleven, die zijn niet interessant hebben niets maken met wat ik nu doe en die ga ik ook niet meer beantwoorden, ik wil aan het werk, daar ben ik voor aangesteld aldus Susi.
Een wijf met ballen. Emoticon: Yes!

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Ja ik heb er ooit eens een documentatie gezien op TV in Holland.
Zeer indrukwekkend, kan mij herinneren dat ze bij die vissers de boel opkocht en zo een imperium had op gezet.
Zulke mensen moeten ze hebben, het lijkt een zaken kabinet,.
Je kan er alleen maar jaloers op zijn dat dit land zo verandering zal gaan plaats vinden.
Dat hadden ze net nodig hier .......... Emoticon: Wink Emoticon: Yeah right!
Een moord wijf lijkt mij, kijk maar naar velen gezichten ze heeft....
https://www.google.com/search?(...)tan%252F%3B650%3B367

totto
Gebruiker
spacer line

Zelf meegemaakt dat er een backpacker met surfplank in Pangandaran uit een privetoestelletje stapte. De jongen wist niet hoe hij daar moest komen,omdat de vlucht er naar toe allang weg was. Susi komt langs lopen, hoort het, en zegt kom maar mee, plek zat.
En betalen, echt niet. Hij werd ook nog naar Batu Karas gebracht. Joko style.

Toto Travel.com

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Leuk te horen Totto, zo'n gedrag straalt ze ook helemaal uit.

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

De nieuwe minister van religieuze zaken Lukman Hakim Saifuddin de enige minister die is blijven zitten nadat hij corrupte Suryamad Ali de laatste twee maanden van zijn schandalige optreden van 5 jaar verving hield vandaag een persconferentie.

De aankomende 6 maanden gaat hij aan de slag om een wetsvoorstel te maken om alle religieuze groeperingen te beschermen, ook de groeperingen die buiten de 6 officiële religies vallen.
Het moet volgens Lukman maar eens uit zijn met de stijgende intolerantie.
Het wetsvoorstel zal ieders religieuze rechten beschermen, in het bijzonder de door de grondwet gewaarborgde rechten.

Er moet een garantie komen dat iedereen vrij is om hun eigen godsdienst of overtuiging te kiezen.
Ten tweede, de onafhankelijkheid voor iedereen om hun geloof te kunnen beoefenen.
De wet gaat ook de vestiging van gebedshuizen versoepelen, allerlei gekke regelgevingen en uitzonderingen waardoor het nagenoeg onmogelijk is gebedshuizen/kerken te bouwen en er elke keer weer gesodemieter ontstaat moeten verdwijnen.

Ik denk dat het nog heel wat voeten in de aarde zal hebben, maar zijn plannen zijn goed.
Hij heeft zich tijdens de ramadan al onderscheiden van zijn intolerante voorganger Ali door samen met sjiitische en Ahmadi moslims om 6 uur de maaltijd te nuttigen aan het einde van een dag vasten.
Het lijkt niet veel, maar het is echt baanbrekend, als je weet dat Ali de Ahmadi's openlijk ketters noemde.

Hij is inmiddels bezig om de problemen rond de Yasmin kerk in Bogor, een al jaren voortslepende kwestie op te lossen.
De geloofsgemeenschap van de Yasmin kerk is al meer dan een jaar geleden door de rechter in het gelijk gesteld, maar er zit een halve zool van een burgemeester die bank is voor de witjurken van de FPI die weigert gevolg te geven aan de uitspraak van de rechter.

Al met al, ook hier geldt, als Lukman als een bok op een haver kist zit, gaat het nog jaren duren, maar het begin is er.
Lukman heeft in 2 maanden al meer gedaan als luie corrupte intolerante fundi Ali in 5 jaar. Emoticon: Angry
Ik zit met smart te wachten tot de KPK hem vastzet.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2017
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

61,614,396 pageviews Een website van indahnesia.com