Plek op Zuidkust gezocht om te acclimatiseren

Subforum Bali, het godeneiland 
68 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Bali, het godeneiland > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Lou2204
Gebruiker
spacer line

Hi allemaal,

Wij (gezin met 2 dochters van 11 en 14) gaan in zomer 2015 naar Bali, en zoeken een mooie plek om te acclimatiseren voor een dag of 3, in de buurt van Denpasar. Liever niet Kuta (lijkt ons te druk & toeristisch) of Sanur (daar sluiten we namelijk af).

Wat is een mooie plek om even bij te komen? Liefst wel aan het strand, geen budget hotels.
Veel dank voor jullie input.
Hartelijke groet
Lou

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Ik ken geen plek aan de zuidkust waar het niet druk is maar misschien hebben anderen nog een idee.
Is er mis met budgethotels?

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Amed East Bali
Gebruiker
User icon of Amed East Bali
spacer line

Zuidkust van Bali, niet druk, aan het strand, geen budget hotels = een van de grote 4 of 5 * hotels in Nusa Dua of Tanjung Benoa.

If you have nothing to loose, you can risk everything

Lou2204
Gebruiker
spacer line

Hi Amed,

Dank voor je antwoord. Toch Nusa Dua dan ... ik begreep dat dit een soort kunstmatig stukje Bali was... daarom hadden wij het in eerste instantie gemeden. Maar wellicht voor acclimatiseren toch fijn.

Iemand anders nog tips?

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Er zijn in Legian en Seminyak toch genoeg hotels die hieraan voldoen?
Ik heb een aantal jaren geleden in Legian Beach Hotel gelogeerd.
Hoewel dat hier op het forum de hemel in werd geprezen, zei het mij niet zoveel, maar dat komt omdat ik juist niet van die sterrenhotels houd. Echter: de ligging vond ik perfect.
Direct aan het strand (strand was helemaal niks mis mee, breed, makkelijk een stoeltje te huren, surflessen voor een appel en een ei) mooie hoge golven. Je hoeft je niet richting Kuta te begeven, maar kan ook richting Seminyak gaan.
Ik hoopte even dat je de zuidkust van Java bedoelde, daar weet ik wel een heerlijk plekje om te acclimatiseren: de Ocean Queen in Cisolok bij Pelabuhanratu.

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Is het in Legian of Seminyak niet druk dan? Of heb ik iets gemist?

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Lou2204
Gebruiker
spacer line

Hi Elsbeth en anderen,

Nu ik een beetje aan het zoeken ben zie ik inderdaad dat er aan prachtige hotels geen gebrek is op Bali! Het zou gek moeten lopen willen we daar niet uitkomen ;-).

Dus misschien moet ik mijn vraag iets specifieker formuleren, want het gaat denk ik voornamelijk om de omgeving: welke plaats/dorp aan de zuidkust is redelijk rustig, maar dat er toch nog wel iets te zien en te lopen is.

Wat het verschil aan sfeer is tussen bijvoorbeeld Seminyak en Nusa Dua. Dat is namelijk lastig uit de verschillende hotelbeschrijvingen te halen. Vandaar dat ik hoop op 'echte' ervaringen van Bali gangers - wij zijn namelijk 'eerste keer gangers' .

Veel dank!

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Zeker, maar niet zo erg als Kuta. hangt er ook vanaf wat je doet.
Acclimatiseren lees ik als: beetje aan het strand of aan het zwembad hangen.
Maar ik neem aan dat de dames van 11 en 14 jaar het ook nog wel leuk vinden om een rondje te lopen, al dan niet onder begeleiding van paps en mams.
Maar inderdaad, misschien is Nusa Dua beter voor Lou. Ben ik nooit geweest, de hotels zijn ongetwijfeld fantastisch, maar ik zou er dan ook nog even uit willen.
Het is soms lastig om je adviezen niet te laten leiden door je eigen voorkeur.

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 16-10-2014 14:08 elsbeth wrote:
Het is soms lastig om je adviezen niet te laten leiden door je eigen voorkeur.
Ja dat klopt.

Tja Nusa Dua, ieder zijn ding maar dat heeft toch niks meer met Indonesie te maken, zelfs niet met Bali..... Emoticon: Confused De hotels trekken zoveel energie weg dat het nog maar de vraag is of je daar uberhaupt wil logeren. Ik vind dat persoonlijk bijna onverantwoord.
er zijn overigens ook zeer luxe hotels rond Ubud te vinden, maarja geen strand daar.

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Ik zou ook eerder richting Ubud gaan en daar een mooi hotel met zwembad nemen. Dan zit je in plaats van strand in ieder geval midden in een mooi landschap.
Voor ieder wat wils: 3 dagen luieren, of toch wat fietsen, wandelen.
Maar ook daar zal het in de zomer heel druk zijn. Even de begaande paden af en je zit er ook zo weer buiten.

Pamelabak
Gebruiker
spacer line

Ik ben 1 keer door onwetendheid in Nusa Dua beland. Net wat Anne Mieke en Elsbeth adviseren, laat Nusa Dua voor wat het is en ga naar Ubud. Ubud heeft tal van mooie hotels met zwembad. En je kunt daar in de omgeving heerlijk fietsen en wandelen. En als je avontuurlijker bent dan kun je ook nog raften. Kan je dat aanraden, leuk om te doen.
Ik ga in ieder geval geen 2e keer meer naar Nusa Dua.

Lou2204
Gebruiker
spacer line

Weer een aantal fijne reacties, dank allen voor het meedenken!

Ubud staat zeker ook op onze planning, maar dat leek mij verder weg van het vliegveld. Ons reisschema is momenteel iets van:

??
Amed
Lovina
Ubud
Sanur

En dan nog ergens Munduk voor een plantagebezoek (weet niet waar dat het handigst in te plannen is.)

Zodoende is alleen de eerste plek nog een vraagteken. Er werd mij door reisbureau Yeh Gangga aangeraden - kent iemand dat?

Dank weer!! Emoticon: Cooool

Lou2204
Gebruiker
spacer line

Elsbeth, het is precies hoe je zegt, ik wil in een lekker hotel zitten, maar er toch ook uit kunnen voor een leuk wandelingetje en omgeving beetje verkennen. Dat kan dus in Nusa Dua niet echt begrijp ik?

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.Lou2204
In je eerste posting had je het stellig over geen budgethotels. Nu is het voor iedereen anders wat daarmee bedoeld wordt maar je zult zien dat in Indonesie verreweg de meeste hotels de 50 euro zijn en hierme dus in de categorie budget vallen. Ik wil je even meegeven dat aan de bovenkant van deze categorie je omgerekend om Rp 750.000 uitkomt en ik kan je verzekeren dat je daarvoor in prachtige hotels logeert.

Over Nusa Dua: dat is het meestge nep Indonesie dat je je maar kan bedenken. Leuke wandeling of omgeving? Ik blijf erbij dat je dan niet in Zuid Bali moet zijn tenzij je verder richting westwaarts van Seminyak gaat.
Je geft zelf vier plaatsen op op Bali,misschien zou je het daar ook bij kunnen houden? en dan in de volgorde die je zelf al aangegeven hebt? Een keer minder verkassen en toch al drie strandbestemmingen.

Verder geen idee hoelang jullie op Bali willen blijven maar voor "echt" strand zou je ook nog een trip naar Lombok, een van de gili's (kom er net vandaan) of zelfs Flores kunnen overwegen. Daar hebben ze nl. veeeeeeeeeeeeeeeel mooiere stranden dan op Bali.

Amed East Bali
Gebruiker
User icon of Amed East Bali
spacer line

Wandelen kan heel goed in Nusa Dua, er is weinig tot geen verkeer maar er is ook geen ene flikker te zien of te doen buiten uw hotel. U verblijft in een hotel, neemt deel aan de activiteiten aldaar, ligt daar op het strand, eet en drinkt daar, etc., etc. Kans bestaat ook dat u tijdens uw verblijf midden in een of andere conferentie zit, met alle vervelende beperkingen vandien (continu legitimeren, bepaalde delen van ND niet toegankelijk, etc., etc.)

Om iets van het "echte" Bali te zien zult u een taxi moeten charteren of een auto huren om buiten Nusa Dua te komen. Dankzij de tolweg is het nu beduidend makkelijker geworden om vanuit Nusa Dua richting het noorden te rijden. Ubud is bijv. nu nog maar 50 minuten rijden i.p.v. 1u50min.

If you have nothing to loose, you can risk everything

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

84,544,005 pageviews Een website van indahnesia.com