Rondreis Java, Bali, Lombok & Gili Gili (Individueel)

Subforum Tickets, luchtvaart en vervoer 
68 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Tickets, luchtvaart en vervoer > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent Indonesië gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geëxecuteerd in Indonesië  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · Indonesië gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Isabelle_Dm
Gebruiker
spacer line

Hallo allemaal! Wij willen graag in september 2015 een 2de rondreis Indonesië gaan ondernemen. We vroegen ons af of het volgende programma haalbaar is en waar we het beste een privéchauffeur vandaan kunnen halen. Mijn vriend en ik hebben nl. nog nooit zelf onze reis gepland en elke keer overgelaten aan een reisbureau. Aangezien de kosten nu zouden oplopen tot 3000 euro p.p. en zelf méér vonden we het misschien toch wel interessant om een poging te nemen zelf onze route uit te stippelen (a.d.h.v. jullie handige tips & tricks uiteraard Emoticon: Wink ).

Het zou geweldig zijn als jullie ons zouden kunnen helpen! Nog wel 1 vraagje: ben je verzekerd (als je zelf een doorlopende reisverzekering hebt) als je het zèlf uitstippeld en wat is jullie aanspreekpunt als het fout mocht lopen? (Wij zijn redelijk onervaren hierin dus dat zou het enige argument zijn van mij en mijn vriend om het NIET zelf te doen).

Zijn er bepaalde zaken ook makkelijk ter plaatse te regelen (behalve vervoer zoals entree nationaal park etc. kortom wat kan best wel vooraf geregeld worden en wat kan eventueel ook nog ter plaatse? Als je dit via een website zou regelen, moet je dan vooraf betalen/voorschot en de rest ter plaatse/alles ter plaatse? (in geval van een faillissement ben je je geld kwijt, dus wat moet je dan aanvangen?) Alvast bedankt voor jullie hulp!

1. vlucht

2. vroege aankomst CGK- VOC city walk

3. Jakarta – Carita overnachting Carita Beach

4. Carita Krakatau boot tour + beklimming vulkaan

5. Carita – dagtour Ujon Kulon Ujung Kulon NP

6. Carita – Bandung via snelweg Bandung

7. Bandung – Pangandaran via Desa Naga

8. Pangandaran ontspannen op strand + tour incl. Green Canyon overnachting Pangandaran

9. Pangandaran – Dieng
10. Wonosobo – visit Dieng – rit naar Karanganyar Graag zouden we in Solo (Ligt dichtbij Surkarta?) een soort van Ramayana dansvoorstelling + diner bijwonen, zoals we eerder al hebben gedaan in Yogjakarta. Heeft iemand hier ervaring mee?

11. Karanganyar – Malang met ochtendwandeling naar Tawanmanggu waterval + bezoek aan Candi Sukuh en Candi Cetho

12. Malang – Kalibaru

13. Kalibaru – Meru Beteri – Sukamade schildpadden bezichtigen

14. Sukamade schildpadjes uitzetten – Ketapang

15. Ketapang – Ijen Blue Fire – Alas Purwo – Ferry – rit naar Bali

16. snorkelen bij Menjangan eiland

17. wandeling in Bali Barat National Park

18. Brahma Vihara Arama klooster – Air Panas Komala Tirta – Lovina Beach

19. Pura Beji – Gitgit waterval – Bratan meer & Pura Ulun Danu – Buyan & Tamblingan

20. Batukaru National Reserve – Jatiluwih rijstterrassen

21. Goa Gajah – Tirta Empul – Ubud Palace – winkelen in Ubud Wanneer we in Ubud overnachten zouden we graag een dansvoorstelling + diner in het Lotus Café bijwonen. We hebben gezien dat diner + drank inbegrepen is, maar dat de voorstelling zèlf maar een uurtje duurt. Zodoende ook het diner en de drank of mag men hier wat langer de tijd voor nemen?

22. Penglipuran Village – Pura Besakih

23. Sanur – zwemmen met dolfijnen in Dolphin Lodge

24. Kuta

25. fast boat oversteek naar Gili Air

26. wandeling rondom Gili Air (2u.) - boot naar Lombok

27. wandeling in Gunung Rinjani National Park – Senggigi

28.Senggigi
29. Mataram city tour – Sasakdorpen Sade en Rambitan

30. Penunjak en Sukarara (kunstnijverheidsdorpen: pottenbakkers en weverijen) – Kuta

31. terugvlucht

32. Aankomst

BintangJan
Gebruiker
User icon of BintangJan
spacer line

Isabelle,
Ik neem aan dat je 30 dagen (dus binnen jullie visum) door Ri reist. Dan is mijn eerste reactie..... Teveel hooi op de vork, te weinig tijd om de dingen die jullie willen bezoeken. Zonde. Maar er zullen meer reacties komen.

Als je goed naar het verleden luistert, kun je de toekomst beter verstaan. Jika Anda mendengarkan dengan cermat ke masa lalu bisa masa depan lebih mudah dimengerti

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Ik zou Gili Air vervangen voor Gili Meno. Ben vorige week op allebei geweest en goed geschrokken van Air

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

wereldreis
Gebruiker
spacer line

Ik denk dat jullie in dit tempo, met dit reisschema, als jullie terugkomen aan vakantie toe zijn...

Geniet bv een paar dagen op het mooie Gili Air.
Om daar na een reis aan te komen (want hoe je het ook wendt of keert, het kost altijd meer tijd dan je denkt) en dan de volgende dag het eiland rond te lopen om vervolgens direct door te willen met de boot naar Lombok lijkt me zonde van de (dure) bootreis naar de Gili's.

Hoe gaan jullie terug van Lombok naar Kuta? vergis je niet, dat kost ook een dag, om dan 's ochtends nog iets te gaan ondernemen in Lombok.....volgens mij gaat dat niet lukken.

Isabelle_Dm
Gebruiker
spacer line

Allereerst erg bedankt voor de reacties!

Eerlijk gezegd hebben we ons dagprogramma eerst ingestuurd naar een reisbureau zodat ze er een "haalbare" versie van konden maken en dit was het resultaat. Mijn vriend kan max. 5 weken vakantie (incl. enkele dagen rust na de reis) opnemen, dus waren we eerlijk gezegd blij dat het op het eerste gezicht toch "haalbaar" bleek te zijn (wel druk en intensief werd ons gezegd). Weten jullie misschien toch een manier om dit alles te doen? (Met eventueel 2-3 dagen erbij?)

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan. Anne Mieke: waarvan ben je zo geschrokken op Gili Air?

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan. Wereldreis: bedoel je op dag 30? We zouden graag na Penunjak en Sukarara nog even ontspannen op het strand van Kuta (Lombok), de dag nadien terugvlucht.

Jullie hebben in ieder geval onze ogen geopend! Bedankt daarvoor! Emoticon: Smile

wereldreis
Gebruiker
spacer line

Isabella,

Ik dacht Kuta op Bali

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 14-10-2014 22:13 Isabelle_Dm wrote:
Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan. Anne Mieke: waarvan ben je zo geschrokken op Gili Air?
Emoticon: Smile
Ik was hiervoor de laatste keer op Gili Air in 2008, 6 jaar geleden dus. Het begint een beetje op Trawangan, Kuta (Bali) etc te lijken. Botenvol met duikers, ligbedden op het strand (!) hoge prijzen, de voertaal was alles behalve Indonesisch, druk, teveel buitenlands eten, souvenirs, cocktails (...) ..... enfin vanalles om een mens te doen vergeten dat ie in Lombok is.

Ik vond het niet leuk. Beter alternatief is Meno of nog beter Nangu in het zuidwesten of, nog beter, een van de gili's (bijvoorbeeld Lampu in het oosten, tussen Lombok en Sumbawa.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Isabelle, het is heel veel wat je in deze dagen wilt proppen.
Wil je dit echt per ze allemaal zien in één keer?
Het is op zich een hele leuke route, ook wel gevarieerd, maar ik vind het veel te veel voor één reis. Het is zo heerlijk in Indonesië als je je een beetje mee kan laten voeren met wat er op je afkomt. Dat is godsonmogelijk met zo'n programma.
Surakarta is overigens een andere naam voor Solo, ligt dus inderdaad erg dicht bij elkaar Emoticon: Smile .Let er inderdaad op dat je op dag 30 Indonesië uit moet, tenzij je van tevoren een 60 dagen visum haalt in Nederland. Overigens ben je als je alles zelf regelt, wat prima kan, wel wat meer organisatietijd kwijt. Deze reis georganiseerd doen is iets anders dan deze reis zelf doen.

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Wat betreft het aantal dagen klopt het precies; dag 31 van de terugvlucht in het schema is dag 30 in Indonesie.

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

Graag zouden we in Solo (Ligt dichtbij Surkarta?)

Bedoel je Surakarta? Solo = Surakarta.

Voor de rest sluit ik me aan bij de vorige raadgevingen, het is veel, erg veel.

edit: zie nu dat Elsbeth al uitleg heeft gegeven over Solo

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Het is vooral veel reizen en daar gaat in Indonesie veel tijd in zitten, al lijkt de afstand op de landkaart dichtbij.

wandeling in NP Gung Rinjani? Het kost al een hele dag om daar door heen te komen.
Sade? Niet doen. Een en al commercie.

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

De "echte" dingen op Java mis ik zoals Borobudur, Prambanan, Bromo en Ijen.

Maar al met al, echt veel te vol.

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Mataram citytour is niet nodig. Ik zou kiezen voor Tanjung A'an en een sasakdorp in de buurt van Tetebatu maar ik zeg er meteen bij dat de zg traditionele dorpen op Lombok het niet halen bij die van Flores, Timor of Sumba.

Isabelle_Dm
Gebruiker
spacer line

Op 14-10-2014 22:59 schreef Anne Mieke:
De "echte" dingen op Java mis ik zoals Borobudur, Prambanan, Bromo en Ijen.

Maar al met al, echt veel te vol.

We willen nu graag voor de 2de keer naar Indonesië (op onze eerste rondreis hebben we al deze zaken al bezocht, IJen staat er overigens wel bij)

Bedankt allemaal voor jullie reactie! We vinden het erg jammer dat het niet in 1 rondreis past (aangezien we hiervoor ook al een rondreis op Sumatra, Java en Bali hebben gehad) dachten we Java, Bali en de Gili Gili eilanden nu eigenlijk toch echt te kunnen "afronden" en volgende keer eens de Sunda eilanden of Sulawesi op t e gaan zoeken.

Is het programma wel haalbaar met 4 dagen erbij of met Lombok weggelaten? Heeft iemand eventuele tips waar je een betrouwbare privéchauffeur kan huren (vooraf geregeld)?

Alvast bedankt!

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

Heeft iemand eventuele tips waar je een betrouwbare privéchauffeur kan huren (vooraf geregeld)?

http://www.tototravel.com

Bekijk hun website eens, wij hebben er veel aan gehad.

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Ik weet niet wat jullie al eerder hebben gezien op Bali anders zou ik Bali weglaten en wat meer tijd besteden op Java en Lombok

Isabelle_Dm
Gebruiker
spacer line

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan. 4yoke4: Bedankt! Is dit een plaatselijk bedrijf en is Toto Travel aangesloten bij SGR en ANVR? Kan ze nl. nergens terugvinden.

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan. Anne Mieke: op Bali hebben we dit gezien (op 2,5 dag):

- koninklijke tempel Taman Ayan
- Alas Kedaton Monkey Forrest
- Tanah Lot
- Sanur Beach
- traditionele Barongdorp met een dansvoorstelling in Batubulan
- Lake Batur
- Gunung Kawi
- Tegallalang (rijstterrassen)
- Kertagosa
- Goa Lawah
- Tenganan dorp
- Karangasem Palace
- Tirta Gangga
- Kehen Tempel in Bangli

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

[quote
: Bedankt! Is dit een plaatselijk bedrijf en is Toto Travel aangesloten bij SGR en ANVR? Kan ze nl. nergens terugvinden.][/quote]

Je kan per mail of telefoon contact opnemen met dhr. Wim Rolvink, op de site kijken bij contact. Hij zal het je wel kunnen vertellen.
Ik weet dat ze bij de kamer van koophandel ingeschreven staan en dat hun auto's een pariwisata vergunning hebben.

Pascal.F
Gebruiker
spacer line

Hallo,
Wij hebben net een klein stukje van deze reis gemaakt.
Borobudur , Bromo,Kalibaru ,ijen (10 tal dagen ) dan pemuteran en zijn nu in Ubud.
Waneer ga je eigenlijk slapen en rusten ?
Je bent dagelijks vele uren onderweg en dan bij aankomst moet men al dingen regelen voor de volgende dagen. We hebben hier gemiddelde van 35 km per uur !!! Bekijk je afstanden eens die je maakt.
Het bezoek aan Ijen Blue Fire Is niet gaan slapen want men vertrekt rond middernacht naar de top. Met wat geluk ben je dan om 14 uur in Pemuteran.

Her is allemaal zo mooi maar ik ga niet mee aan dit tempo van je reischema.
We zijn reeds 22 dagen hier en het is bloedheet wat alles nog zwaarder maakt.

Toch veel plezier met je verdere planning Emoticon: Shiny

AnitaT
Gebruiker
User icon of AnitaT
spacer line

Hoi, het is idd een heel vol programma en ik ben het met Anne Mieke en elsbeth eens: het is allemaal wat veel en ik zou ook Bali schrappen uit het programma om meer tijd inplannen voor de rest. Misschien nog een extra dag in Pangandaran inlassen. Behalve de Green Canyon is daar nog veel ander moois te zien qua natuur in de omgeving. Een bezoek aan de Krakatau heb ik in 2013 gedaan en vond het echt de moeite waard. Tijdens die reis ook een bezoekje gebracht aan het gebied van de Badui (Baduy) stam die nog heel traditioneel leeft. Indonesië heeft zoveel moois te bieden dus je moet altijd keuzes maken. Mijn keuze is (heb het ook al doende geleerd overigens) dat het het leukste is als je het pelan pelan rustig aan doet. Het is overigens heel goed te doen als je de dingen zelf wilt regelen ipv via een touroperator en veel is gewoon ter plekke te regelen.

Isabelle_Dm
Gebruiker
spacer line

[quote] Op 15-10-2014 00:55 schreef 4yoke4:
[quote
: Bedankt! Is dit een plaatselijk bedrijf en is Toto Travel aangesloten bij SGR en ANVR? Kan ze nl. nergens terugvinden.][/quote]

Je kan per mail of telefoon contact opnemen met dhr. Wim Rolvink, op de site kijken bij contact. Hij zal het je wel kunnen vertellen.
Ik weet dat ze bij de kamer van koophandel ingeschreven staan en dat hun autos een pariwisata vergunning hebben.

[/quote]

Hebben jullie bij Toto Travel enkel een auto met chauffeur gehuurd of een volledige reis laten samenstellen?

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

Hebben jullie bij Toto Travel enkel een auto met chauffeur gehuurd of een volledige reis laten samenstellen?

Wij waren met 10 pers. en hebben dus een bus gehuurd + chauffeur.
De prijs die we moesten betalen was inclusief chauffeur en zijn onkosten voor een slaapplaats en zijn maaltijden. Zelf hadden we de hotels al geboekt en onze route bepaald.
Dat ging goed, elke morgen stond de (schone) bus op tijd bij het hotel om ons op te halen.
Er waren altijd flesjes water en de chauffeur wist geschikte betaalbare restaurants voor ons.
We zijn 10 dagen totaal weggeweest, omdat we nog jonge kinderen bij ons hadden is daar ook rekening mee gehouden door bijv. ook een speelpark en een dierentuin te bezoeken.
De borobudur en de Prambanan, Yogyakarta, de merapi enz. zijn we ook geweest.
We hebben een reis gemaakt van yogyakarta naar Semarang en Surabaya en onderweg veel gezien in een aangenaam tempo.

Later heeft familie van mij nog een sentimental journey gemaakt met Tototravel.
Van tevoren was alles door wim Rolvink uitgezocht, bijv. hoe de straten tegenwoordig heten, want daar was wel veel verandering in gekomen. Zo konden ze veel terug vinden
van vroeger.

Toto Travel kan ook hotels voor je uitzoeken, voor zover ik kon nagaan is dat niet duurder dan zelf boeken.

De filosofie vanTototravel is om chauffeurs een redelijk bestaan te geven zonder winstoogmerk. Lees maar op hun site

Isabelle_Dm
Gebruiker
spacer line

Ik had nog een klein vraagje: is het echt nodig om nog een 2de dag Ubud in te plannen om de activiteiten die wij graag willen doen rustiger aan te doen?

(zie bovenstaand programma)

Alvast bedankt!

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Wat jij wil Isabelle. Ik blijf erbij dat je programma erg vol zit ervan uitgaand dat je ook allemaal doet wat je van plan bent. Ik schaats het hele land door maar dit vind ik zelfs te intensief.

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Isabelle, uiteraard is een dag extra nodig om dat wat je gepland hebt in een rustiger tempo te doen. Dat is een beetje een retorische vraag. Of je het wil, is aan jou. Ik heb de indruk dat je eigenlijk toch graag exact alles wil doen wat op jouw programma staat.
Natuurlijk ben je qua beter uit met 4 dagen extra en Lombok schrappen.
Je wilt volgens mij niks missen, dan moet je het ook gewoon zo doen.
Maar nogmaals, het lijkt mij gekkenwerk, terwijl ik best van een beetje doorreizen houdt.
Voor mij geldt dat ik minimaal 2 nachten ergens blijf, een enkele keer 1 nacht en bij voorkeur 3 nachten. Dan maar wat minder zien.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2018
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

63,628,330 pageviews Een website van indahnesia.com