Advies gevraagd verlenging SOSBUD

Subforum Het visumgebeuren 
63 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Het visumgebeuren > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
jupje
Gebruiker
User icon of jupje
spacer line

Op 25-11-2019 15:11 schreef Anne Mieke:
De dame in kwestie is vandaag naar het immigratiekantoor in Maumere geweest. Idd niet nodig om dat online te regelen.
Echter ze konden niets voor haar doen omdat er een nieuwe garantiebrief moet komen. De originele sponsor uit Jakarta heeft familie in Makassar en die zorgen nu voor de garantiebrief. De sponsor zelf hoeft niet mee maar het lijkt erop dat deze wel uit de regio moet komen.
Het blijft eigenaardig. A.s woensdag gaat ze naar Makassar (Sulawesi zat ook in het plan) alleen is het daar "iets" drukker dan in Maumere.

Ik heb inderdaad ook ergens gelezen, dat als je van sponsor wisselt, de eerste sponsor een soort overdrachtsbrief dient te schrijven voor die tweede sponsor.
Blijft dat wij in Solo sinds december 2017, al 8 keer steeds online die verlenging, probleemloos, hebben aangevraagd, en dat het op eigen houtje naar de immigratie gaan, en ter plekke een formulier invullen er ook niet meer bij is, dus dat zal komende december ook wel weer zo gebeuren.
Wel hebben ze daar in de wachtruimte een computer, met printer, staan, waar klanten waarschijnlijk eventueel zelf alsnog de aanvraag online kunnen aanvragen.
In principe regelt mijn echtgenote telkens die verlengingen, en hoef ik zelf alleen de eerste keer mee, als ze weer een digitale pasfoto en idem vingerafdrukken moeten maken.
Die van het afgelopen jaar schijnen ze niet meer te kunnen gebruiken.
Maar ik vermoed eerder, dat ze het op die afdeling hier in Solo niet zo druk hebben, in tegenstelling tot b.v. Jakarta, Yogja en Denpasar, en dat ze hun dure apparatuur maar al te graag willen gebruiken.

FAR FROM THE MADDING CROWD

jstar
Gebruiker
spacer line

Nu ja, als het ergens heel druk is, zou je juist eerder verwachten dat ze naar automatisering en online aanvragen gaan.

Als je ziet in Jimbaran of zo, elke dag honderden bule bezoekers (die online werken op hun laptop in een Starbucks).

Maar nee hoor; ze hebben wel de verplichting ingesteld om de VITAS route te gaan (ipv SosBud) en de website daarvoor te gebruiken.

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Vervolg.
Het verlengen van het visum voor de dame in kwestie is uiteindelijk gelukt in Makassar maar niet zoals in eerste instantie bedoeld. Ze heeft iemand ontmoet die iemand bij immigratie kenden en is met haar meegegaan, cq sp;onsor geworden. Van de straat ge plukt zeg maar.
Ze heeft iets meer betaald (kan noog veel meer geweest zijn = backpacker) en het was binnen 1 daq geregeld.

Dat heb ik zelf een jaar of 15 geleden een keer mee te maken gehad op Lombok, ook via een bekende maar toen hoefde de originele sponsor niet meer (vraag me zelfs af of het sponsorschap in de huidige hoedanigheid wel bestond)

Dus weer een gevalletje van de "creatieve" weg maar het is gelukit Emoticon: Smile (zonder online afspraken etc....)

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

85,351,336 pageviews Een website van indahnesia.com