Internetten in Indonesia. Telefoonlijn? Wireless? Sateliet?

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
524 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent Indonesië gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geëxecuteerd in Indonesië  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · Indonesië gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
londoh
Gebruiker
User icon of londoh
spacer line

Net vanochtend 1.724.749 Rp in de kas van PT Telkom gestort als sponsoring voor de maand Juli, je zus wat een geld. Veel mensen moeten hiero voor dat bedrag een jaar of zelfs langer werken, tarik beca of zo. Net voor mijn vertrek naar Mokum Barat Lama via Singapura hoorde ik dat vanaf vandaag ADSL beschikbaar is in Midden Java en wel in de steden Semarang, Solo en Yogya.

Dit is het meest uitgebreide pakket:

Personal Line

Max Speed (download)
512 Kbps
Max Speed (upload)
64 Kbps
Free Usage / month
2000 MByte
Exceed Usage /Mbyte
Rp. 1.200 / MByte
Registration Fee Emoticon: Shiny
Rp. 200.000
ADSL Link monthly fee Emoticon: Shiny
Rp. 350.000
Internet usage monthly fee * Emoticon: Shiny
Rp. 450.000

Ik weet niet of ik hier zoveel aan heb, met een eigen website ben je meer aan het up- dan aan het downloaden en 2000 Mbyte per maand kan ik me weinig bij voorstellen. 64 Kbps om up te loaden, lijkt sneller dan de snelheid die ik nu heb, die verschilt nog wel eens van 20 Kbps- 46 Kbps, maar het gebeurd regelmatig dan je blij mag zijn als er 10.000 bytes per minuut uit het telefoonlijntje druppelen. Klagen hept niet dat heet ganguan teknis en is een geldige reden door heel indonesia op land, ter zee en in de lucht. Het is nieuws maar of het goed nieuws is dat weet ik nog niet. Moet ik eerst is een deskundoloog voor raadplegen.

Gruces

Tuti & Jan
Gebruiker
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Beste ....
Ik zit nu in een internetcafe in Malang, even de bandwith getest, meer als 100kb/s en dan te bedenken dat er zo'n 15 workstations in gebruik zijn!!
Kijk bij www.google.co.id en en geef primanet en astinet in, dan blijkt dat de tijd niet stilstaat in Java.
Succes,
Tuti & Jan

Tuti & Jan
Gebruiker
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Ik denk dat er voor de personen die in Jawa wonen nieuwe ontwikkelingen zijn op het gebied van internetten.
Het schijnt te werken met een handphone en de snelheid max. 153,6kbps, dit is een heel stuk sneller als via de normale telefoon lijn.
Kijk eens op: http://www.mystarone.com/
StarOne is weer een onderdeel van Indosat, een grote jongen in Indonesië op het gebied van communicatie.
Ook op http://www.mobile-8.com/english/index.html is info te vinden over mobiel internetten.

Vind je een keer een site die interessant is dowload die dan met een programma als WinHTTrack Website Copier 3.32-2, deze software is gratis en je kan de site na downloaden op je gemak off-line doorlezen.
Met dit programma is het zelfs mogelijk de site te updaten.
Is het een erg grote site met veel grafisch materiaal duurt de download wel erg lang.
Met ons wireless internet kunnen we ongeveer 10Mb per uur downloaden, die is echter maar 24kbps, internet via telefoon toch al gauw dubbel zo snel.
Sommige websites zijn beveiligd tegen dit soort programma’s omdat er ook personen zijn de de info voor hun eigen site gebruiken, ook links naar andere site werken niet.
Succes,
Jan

londoh
Gebruiker
User icon of londoh
spacer line

Hi Jan,

Draadloos internet ister al een tijd, bikin pusing juga voor 5 Rp per KB.
Telkom Flexi biedt dit ook aan. 5 Rp lijkt goedkoop, ga maar eens proberen, als je de rekening krijgt ga je met een liter benzine en een doosje korek api naar het kantoor waar de rekening betaald moet worden, ben je dr van af Emoticon: Shut up!

Gruces

Tuti & Jan
Gebruiker
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Beste Londoh,
Kijk maar eens rustig op die site, die is in Bahasa Indonesia.
Het tarief is dar geen Rp5 maar Rp3 per Kb, tevens schijnt het mogelijk te zijn om een abonemen te nemen voor Rp200.000/bulan voor 1Gb dataverkeer.
Succes,
Jan

londoh
Gebruiker
User icon of londoh
spacer line

Hi Jan,

Ik zit nu in NL, dus ik moet me even gedeisd houden. Bij mij gaat het om gewoon internet en niet op me mobiletje, dat is voor de kleuters.
Laat mij je verzekeren dat 3Rp per KB nog duur is. Ik heb nog niet van ontwikkelingen gehoord dat de telefoontarieven in Indo echt normaal geprijsd gaan worden. Ik heb in het verleden goedkope oplossingen geprobeerd, maar alle waar is naar zijn geld. Goedkoop is langzaam. Ik besteed ongeveer 15 miljoen per jaar aan internet, dat vind ik een gigantisch bedrag. Met ADSL dat sneller is zou ik kunnen besparen, kost 800.000 per maand met een abonnement is nog geen 10 miljoen per jaar, evengoed een gigantisch bedrag in vgl met andere delen van de wereld. Zolang PT Telkom dat een melkkoe van de regering is blijven de tarieven in Indonesia hoog, hun aandelen staan op de beursen van NY en London genoteerd, dat is de truc die er achter zit. Ik krijg pas hoop als ze dit monopolie opgeven. Ik gebruik nu Telkominstan, dat is redelijk snel, maar zitten ook haken, ogen, voetangels en klemmen aan. Zoals je weet ben ik een grote sijkert, en heb ik al vaak Telkom monteurs thuis gehad als ik weer es een klacht had, zitten ze mij apparatuur af te katten, ook hebben ze de aanvoerkabels al 3 keer vervangen (uiteraard zonder kosten voor mij, want ik ben een belangrijke sponsor) Ik weet gewoon van insiders dat er bij Telkom zelf een roztzooitje van gemaakt wordt, door op bepaalde tijden het een en ander uit te schakelen dat hun kosten bespaard. Ik vrees dat ADSL daaro ook niet de beloofde waarden haalt. Bij mijn telefoonverbinding kan ik alleen lekker werken tussen 5 en 11 uur in de ochtend. Moet ik dus om 5 uur opstaan, is geen probleem want ik heb een wekker van Allah bij mijn huis. Emoticon: Worship

De tweede link die je hebt gegeven is trouwens mati.

Gruces

Lon

Jantje
Gebruiker
spacer line

On 23-09-2005 14:12 londoh wrote:
Moet ik dus om 5 uur opstaan, is geen probleem want ik heb een wekker van Allah bij mijn huis. Emoticon: Worship
Gruces

Lon

Hè, hè, hè die Lon. Heb ik ook, zo'n wekker. Slaat nooit eens een keertje over. Emoticon: Angry
Als ik veel moet downloaden gebruik ik i-VASEmail-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.Premium. (Rp. 25.000) Die Telkomnet Prepaid gaat soms sneller. Er zijn nog steeds momenten dat de datastroom niet constant is. Er zijn dan pauzes van enkele minuten. Dan gaat ie weer 10 sec. enz. 50.Kb/s zegt mijn computer. Maar dat is alleen wanneer er transport plaats vindt. Niks is te meten of aan te tonen. Zo word je ook geripped. Ik ga die mystarone misschien proberen. Eigenlijk wil ik gewoon een abonnement zodat ik 24 uur per dag on-line kan blijven.

londoh
Gebruiker
User icon of londoh
spacer line

Hi Yance,
Ik ben Om Al wellis te slim af door vroeger dan hem op te staan en als ie dan begint te roepen roep ik Iya,iya, diam. Die datastroom die Telkom levert is verre van constant staat af en toe gewoon stil. Ik heb daarover al zo vaak gebeld, maar ze zeggen dat de fout bij mij legt, ja dan ben je uitgeluld. Mijn probleem is dat ik meer van uploaden gebruik maak dan van downloaden vanwege mijn site. Ik zou eens naar Semarang moeten naar het hoofdkantoor en even face-to-face met die lulhannessen moeten spreken. Ze hebben iets in mekaar geprutst, hebben klanten die daarvoor pakken geld neertellen, maar krijgen ze input over de slechte werking van het geheel, dan is dat kritiek en geeft de wong jowo "niet thuis" Het is natuurlijk van de gekke dat als je om een paar pagina's up te loaden in een paar uur zo een 30 keer moet inloggen om een goede verbinding te krijgen, je laat dat ding een paar minuten voor niets malen maar dat komt wel op die rekening van hun. Ik ben allang van plan om es naar Semarang te komen, misschien kunnen we samen wel sijken, waarschijnlijk wordt dat niets want jij zal in lachen uitbarsten als je mijn felheid en argumentatie zou horen. Ik ben een heel lastig ventje als mijn lacherige droomleven wordt verstoord door een stelletje "inlanders".

Gruces

Albert
Gebruiker
User icon of Albert
spacer line

Paar fototjes uploaden naar Yahoo foto album. Meer dan een half uur. met een on-line Yahoo e-mail een aantal files versturen. uploaden kan ook al een half uur duren.

Optie wat betreft files versturen per e-mail als je geen outlook of IE gebruikt maar on-line zoals Yahoo en mail-pedis.
Open een www.37.com e-mail address, is vele malen sneller.
Doch je kunt geen bijlagen ontvangen en in je outbox worden ook de bijlagen verwijderd.

Tis maar een idee.

Wil je ook meester van je eigen leven zijn? http://www.goudenera.nl

Tuti & Jan
Gebruiker
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Paar fototjes uploaden naar Yahoo foto album.
Gmail van Google al geprobeerd?
Ik gebruik dat nu ongeveer een week of 6, werkt erg soepel en je kan Outlook Express gewoon gebruiken met extra voordeel dat alle mail die je via Gmail verstuurd automatisch bij de server worden opgeslagen bij verzonden berichten.
Als webmail werkt het fantastisch, het is even wennen om met de labels te werken.
Verder is er een uitstekende Nederlandse gebruikaanwijzing om de settings in te stellen, deze instellingen zijn iets anders al normaal bij Outlook Express.
Heeft er iemand behoefte aan Gmail stuur mij even een email naar parpuloEmail-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.gmail.com dan stuur ik via die mailbox een uitnodiging.
De link: http://www.mobile-8.com/ werkt wel, je hebt dan alsnog de keuze naar Englisch.
Groetjes,
Jan
P.S. Ik ben er ook vroeg bij, in Bali hebben we een andere wekker Perang dari Anjing en wireless is ’s morgens vroeg vele malen beter.

Jantje
Gebruiker
spacer line

On 23-09-2005 15:14 londoh wrote:
Ik ben allang van plan om es naar Semarang te komen, misschien kunnen we samen wel sijken, waarschijnlijk wordt dat niets want jij zal in lachen uitbarsten als je mijn felheid en argumentatie zou horen. Ik ben een heel lastig ventje als mijn lacherige droomleven wordt verstoord door een stelletje "inlanders".

Gruces

Hi Lon,Ik wil dat wel eens meemaken. Ze hebben waarschijnlijk nog nooit 2 londo's voor het loket gehad. Mijn bahasa is niet best dus moet jij maar een demonstratie van "keturunan"geven.

Ik ben eens een paar weken naar warnet gegaan. 2 dagen later belt er een mbak van Telkomnet. Wat er aan de hand is en of/waarom ik een andere provider heb genomen. Ik ben eens zuinig geweest met mijn hp. Hetzelfde verhaal Emoticon: Eerie

londoh
Gebruiker
User icon of londoh
spacer line

Hi Yance,

Je denkt toch niet dat ik voor een loket gaan staan praten. Ik wil in stijl ontvangen worden door minimaal een manager en met een Teh-botol dr bij.
Op afspraak dus.

Ik heb ooit eens een kado gehad van Telkom met het verzoek weer Telkom ipv Indosat te gaan gebruiken, werd door een koerier bezorgd, heb ik ongeopend geretourneerd Emoticon: Shiny

Gruces

Tuti & Jan
Gebruiker
User icon of Tuti & Jan
spacer line

TelkomInstan
Als ik goed lees kan je bij Telkom-Instan ook pakketten afsluiten voor een bepaald aantal uren, met 50 uur kom je dan op Rp350.000, je kan natuurlijk dit ook 2 keer nemen heb je toch al meer dan 3 uur per dag.
http://www.telkomnetinstan.com(...)97eee7ebccfcec42371e
Misschien dat degene die de taal perfect beheerst nog wat addertjes onder het gras ziet.
Groetjes,
Jan

Jantje
Gebruiker
spacer line

Halo Jan,

Als data transport in stukjes wordt gehakt, meestal s'middags tussen 14:00 en 18:00 en aan het eind van de maand een hele dag of een heel weekend, dan heb je daar niet veel aan. Ook met I-Vas Premium niet. Je kan dan niet inloggen. De fout ligt bij Telkom en die gaan Londoh en ik daar op aanspreken. Lees: anschreien ! ha, ha, ha. Emoticon: Cooool

Tuti & Jan
Gebruiker
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Hoy Jantje,
Lijkt me een goede zaak om elkaar op de hoogte te houden, momenteel is internet geen probleem voor ons maar wij zijn serieus aan het kijken voor een huis in Java.
Zonder internet is ook te leven maar met sommige zaken is het heel handig, ik ben er van overtuigd dat ik zonder internet al terug had gemoeten naar Nederland om sommige zaken te regelen.
Groetjes,
Jan

Charley
Gebruiker
User icon of Charley
spacer line

Mijn vriendin woont in Tegal (Jawa Tengah) bij Semarang en heeft een paar jaar geleden wel vaste telefoon thuis gehad. Nu zij een PC heeft gekocht en dus wil gaan internetten via een vaste lijn om in te bellen en doet Telcom moeilijk. Het zou technisch niet meer kunnen terwijl dat toch alleen maar een omschakeling is in de Telcom centrale zou moeten zijn. Haar meeste buren hebben vaste telefoon.Iedereen bij Telcom kijkt boos omdat ze je liever via Flex systeem willen verkopen. Inmiddels heeft zij nu een flexi home (met prepaid) en weet niet hoe via dat pseudo mobile verhaal op het internet terecht kan komen. ( Telcom weet al helemaal niet. De kosten inzage ontbreek bij Telcom evenals de aangeboden snelheid en dan is er ook nog een verbinding/kabel nodig van Flexi-home toestel naar PC. Weet iemand hoe je uit deze internetloop kunt komen? om normaal te kunnen internetten vanaf je PC?
Gaarne advies.

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

http://www.cbn.net.id/cbweb/se(...)+Wireless&q=10&mn=49

DIRECTNET WIRELESS - PACKAGE
Type of Service Installation Charge Monthly Charge Wireless Link Monthly Charge
DirectNet Wireless Rp 500.000 Rp 350.000 Rp 50.000

• 10% Tax excluded
• This service is provided solely for personal users, CBN reserved the right to refuse any applications should it be utilized within business premises, boarding house and Internet Cafe (Warnet).
• User will be charged with additional installation fee should it be required for extra cabling
• Penalty charge of Rp 500.000 will be applied for subscription less than 12 months

WHAT DO YOU GET IN THE PACKAGE
• 24 Hours Customer Care
Supported by call center of which consists of the experienced and friendly human resources, CBN gives the best solutions in fulfilling your needs. CBN Technical Support Teams can be contacted every day during 24 hours.
• CBN Webmail
Web based e-mail service available for access at anytime, anywhere.
• Additional mailbox: Rp. 20,000 / mailbox / month
• Additional mailbox space capacity: Rp. 10,000 / 10 MB / month (max. 1GB)
• E-mail Scan & Antispam
For the sake of your security and privacy, CBN scans and filters out your mailbox for junk mails and viruses.
• Secure Mail Facility
Includes Secure POP, Secure SMTP and Secure IMAP, that enables you to send and receive e-mail through CBN mail-server in public places securely. For further information, please visit http://support.cbn.net.id/faq/securemail .
• CBN Hotspot (optional)
CBN Hotspot is a wireless Internet service through laptop or PDA with Wi-Fi technology at CBN Hotspot locations
http://www.cbn.net.id/cbnweb/location_hotspot.asp ).
• CBN Mobile (optional)
You can enjoy mobile Internet connection through Fren and StarOne networks at reasonable tariff with CBN Mobile service.
• CBN Anywhere (optional)
You can enjoy dial-up Internet connection from over 180 cities across Indonesia, Rp. 50,- /minute
• CBN Member Center
Simply login to CBN Member Center at CBN website, and you will have access to billing info, activation for CBN Hotspot and CBN Mobile service, add-mailbox interface, change password and much more tools.
• C Card Community
Offers various discount advantages and interesting offers from C Card merchants. Further information, visit http://ccard.cbn.net.id .
• Cybi Newsletter
Newest information about CBN and news about the technology development will be sent at no charge along with your monthly internet bill.
• Payment Method
Monthly bill payment will be easier since CBN has collaborated with several national banks such as BCA, BII, Bank Haga, Bank Ekonomi, Bank Lippo, Bank Mandiri and Bank Permata. Various payment methods are available for you such as by ATM, Internet Banking, Cash Deposit, Account Auto Debit and Credit Card (Visa, Master and BCA Card). You can also choose other payment methods such as Citibank 1 Bill, Autopay BCA and Express Pay Amex.

CBN DirectNet Wireless Coverage Area >

Zag dit op Ditik.com is dit wat en als je de prijzen ziet niet duur?
Is dit overal te ontvangen op Java?

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

guntur
Gebruiker
spacer line

hoi londoh, welke kampung in indonesia die van 1.5-2jt, kan een maand feesten geven,?

Bokito
Gebruiker
User icon of Bokito
spacer line

On 19-11-2008 19:59 guntur wrote:
hoi londoh, welke kampung in indonesia die van 1.5-2jt, kan een maand feesten geven,?

Hi Guntur,
Londoh woont allang niet meer in indonesia(solo).
Hij is weer terug in zijn mokums paradijs. Emoticon: Party! Emoticon: Party!

Shalom

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

82,761,933 pageviews Een website van indahnesia.com