Polsbandjes voor toeristen Thailand wat doen ze in Indonesia

Subforum Andere praat 
52 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Andere praat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
sabar2
Gebruiker
User icon of sabar2
spacer line

Naar aanleiding van de verkrachting en moord op twee britse toeristen in Thailand
Komt men nu met het idee om polsbandjes voor toeristen in te voeren.
Bij inboeken in een hotel krijg je dan een polsbandje, mocht je dan (dronken)
verdwalen of er iets met je gebeuren dan weet men je beter te plaatsen.
Men denkt er zelfs over om een soort van buddysysteem voor toeristen in te
voeren.
Wat dat oplost aan het voorkomen van verkrachtingen,berovingen en moorden
dat snap ik even niet, maar men doet iets in Thailand.

Dat buddysysteem is an sich nog niet zo'n slecht idee, maar ik begrijp van kennissen
die vaker naar Thailand gaan dat dit er op sommige plekken al 'informeel' is.
Studenten bieden zich vaak aan om toeristen op weg te helpen naar bezienswaardig-
heden,eettentjes etc. Ik bedoel niet de andere services tegen betaling maar echt
als 'buddy'

Zoiets zou in Indonesia ook goed zijn voor het toerisme en voor de ontwikkeling
(talenkennis/bijschaving) van studenten.
Maar zoiets is er dacht ik nog niet. Wellicht dat het ministerie van toerisme hier
eens met de minister van onderwijs kan babbelen bij de ontwikkeling van zijn
eco-toerisme-plannen in Indonesia.
Dat "informele circuit" van dienstenaanbieders toerisme en andere diensten
dat is er al ruimschoots in Indonesia, maar iets formeels, met de inzet van studenten
dat zou een aanwinst kunnen zijn.
Die polsbandjes dat lijkt me niet nodig,bovendien die dingen kun je ook weggooien
of kwijtraken en wat krijgen we dan .... getatoeeerde barcodes verplicht ? Emoticon: Laugh out loud

Maar ja ieder land heeft zijn eigen visie op toerisme en als er iets gebeurd
dan moet men "het beste beentje voorop zetten anders kost het klandizie"
Los daarvan zijn er genoeg toeristen die zoiets verplichts helemaal niet willen
moeten die dan een eigen risico-verklaring tekenen ?
Het is een wild idee. Er zitten wel wat zinnige aspecten aan, maar ook vraagtekens
en maars. Ben wel benieuwd of dit idee ook geexporteerd wordt en wat Indonesia
dan gaat verzinnen.
Ik vermoed (verplichte) 'buddies tegen betaling' Emoticon: Wink

Welcome to Indonesia Take it as it is or leave it if you don't like it

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Een zeer overbodige topic.
Een uitlokkertje waar ik persoonlijk niet op zit te wachten.
Gossipwaarde hoogte 10.
Je kan beter Sabar, als dit topics zijn om een discussie op te starten voor jou Emoticon: Shut up!
Ik doe niet mee, ik geef aan dat je met het openen van deze topic een sensatiezoeker bent Emoticon: Bye bye

sabar2
Gebruiker
User icon of sabar2
spacer line

On 30-09-2014 17:22 Malam wrote:
Een zeer overbodige topic.
Een uitlokkertje waar ik persoonlijk niet op zit te wachten.
Gossipwaarde hoogte 10.
Je kan beter Sabar, als dit topics zijn om een discussie op te starten voor jou Emoticon: Shut up!
Ik doe niet mee, ik geef aan dat je met het openen van deze topic een sensatiezoeker bent Emoticon: Bye bye

Sensatiezoeker ? Ik weet niet waar de sensatie ligt bij polsbandjes of een buddysysteem
maar ieder heeft een eigen interpretatie.
Bedankt voor je bijdrage Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.malam alhoewel ik de clou er niet van zie.

madrotter
Gebruiker
User icon of madrotter
spacer line

Mijn eerste backpack reis was naar Thailand. In '92, ik werd wakker en besloot, ik ga naar Thailand! Ticket gekocht en er heen gegaan, zonder boeken, informatie of wat dan ook.... Op vliegveld kwam ik een Duitser tegen, aardige gozer, met hem naar Koh San Road gegaan, kamer delen, bleek 't later een homo te zijn. Maakt mij verder niet uit, maar ik ben njiet van die kant zelf. Hele toffe avond gehad op 't dak van dat hotel, blowen met de eigenaar van dat hotel, een travestiet en die Duitser, maar wilde wel pleitte de volgende dag...

Trein naar Chiang Mai, daar in 't hotel vroegen ze of ik mee wilde, een jungle trip van een paar dagen. Met een Canadees echtpaar, een Ierse en 3 Italianen die geen woord Engels spraken, 't enige wat ze konden zeggen in het Engels was "opium pleaaaase, marihuana pleaaaaaaseeee!!!".... 1 Nacht in een dorpje, als je 't een dorpje kon noemen, paar hutten... Opium... Vond 't zelf wel tegen vallen...

Aan 't eind van de 2e dag vertelde de gids ons "ik ben eigenlijk geen gids, mijn broer is de gids maar die was ziek en we zijn verdwaald"... Poosje later liepen we weer een soort van dorp in en werden gelijk gevangen genomen. Bleken Karen Hill Tribe rebellen te zijn en er was toendertijd een flinke strijd bezig tussen hun en het Thaise leger en Birmese leger. Gasten waren heftig, alleen lende doekjes, geweren en kapmessen....

We zaten flink in de rats behalve die Italianen, die hadden 't voormekaar gekregen dat die rebellen met een echt enorme berg wiet tevoorschijn kwamen en die lagen hikkend en gierend op de grond. Kwam een oudere man, dat was dan de leider, of we een liedje wilden horen, ja natuurlijk!!!! Man begon een liedje te zingen, wij vol aandacht luisteren behalve die Italianen die helemaal uit hun plaat waren. Iemand fluisterde iets in die man z'n oor en hij zei 'sorry, ik moet weg, iemand op een mijn gelopen en z'n benen zijn er af geblazen, komt zo een helicopter"....

Iemand kwam en zei, oh jullie moeten eten! Plukte een biggetje van de grond en sneed dat arme beest levend aan stukken, beest ging te keer, bizar, werd in een grote pot met rijst en ananas gegooit en dat krgen we te eten, uitgehongerd dus maar gegeten, die andere westerlingen visten de stukken biggetje eruit dat moesten ze niet, ik vond t wel te eten....

Onze "gids" had gelijk al gezegd, als deze lui iets willen, geld, je camera, wat dan ook, gelijk geven, hij was doodsbang, maar toen wij allemaal om een tafel zaten, blowen, whisky, kwam hij helemaal relaxed bij ons zitten, niks aan de hand, een van die jongens hier is een oud maatje van me, heb ik samen mee bij de Rode Khmer gezeten... Daar werden wij nou niet echt vrolijker van, maar goed.... We werden allemaal in een schuur opgesloten met een gast met een geweer voor de deur die op slot zat en een gast ook met geweer binnen bij ons die stom dronken was, vreselijk smerige schten lag te laten heel de tijd en steeds dichter tegen die Ierse meid aan ging liggen die dus op haar beurt steeds dichter tegen mij aan kwam liggen....

Ik zei, we worden hier straks afgemaakt, laten we gewoon een uurtje er uit trappen maar dat zag de rest niet zitten midden in de jungle god weet waar, uiteindelijk helemaal waus in slaap gevallen....

's Ochtends heel vroeg, 't was nog donker kwam onze "gids" binnen geslopen, maakte ons allemaal wakker en gebaarde dat we hem moetsen volgen. Al die Karen lui lagen voor pampes van 't zuipen de vorige nacht, wij stilletjes over hun heen gelopen de jungle in. Na een uurtje of twee kwamen we een paar gasten met olifanten tegen en zo zijn we eruit gekomen, op olifanten, langs diepe ravijnen....

Terug in Chiang Mai in m'n hotel, volkomen paranoia, en ik moet hier nog 6 weken zitten???

Met dat Canadese stelletje eerst naar Bangkok gegaan en van daar naar Koh Phi Phi in 't zuiden. In Bangkok een enorme boksbeugek gekocht met een flink mes er aan, ik dacht de volgende die gek gaat doen.... Nou, Koh Phi Phi was zo bizar relaxed, die boksbeugel/mes aan een of andere Thai gegeven, weken op Long Beach gezeten, daar was toendertijd nog bijna niks, houten hutten aan 't strand....

Thailand is gek. Of was gek, ik ben er voor 't laatst eind '95 begin '96 geweest, 4 maanden toen.... Maar gok dat het op zich niet veel veranderd zal zijn, ja meer toeristiser vast, maar de Thais zijn vast nog net zo gek, nog steeds net zo gek op knokken, vooral in 't zuiden daar zie je al die jongens bezig met optrekken, sparren of andere sporten, en begin jaren 90 was ik zelf nog flink in vorm na 5 jaar jiu jitsu en fitness, overal willen ze je uit proberen.... Verkrachting, knokken, moord, volop, 1 x op Koh Samui spoelde een Engels meisje aan, denk dat dat in '94 was, ook te grazen genomen. Die meid en die twee jongens die toen zijn onthoofd in Cambodia in '92 heb ik nog avondje mee zitten drinken, dom, want was gewoon bekend toen, Cambodia was een no-go plek in die tijd....

Wat dat betreft is Indonesie, in ieder geval Java toch echt wel veilig voor toeristen, zolang je geen stomme dingen doet, weg blijven van drugs, niet dronken bijdehand gaan doen in discotheken heb je hier niet veel te vrezen...

sabar2
Gebruiker
User icon of sabar2
spacer line

Leuk verhaal Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.Madrotter en wat denk je van een buddysysteem in Indonesia ?
Die polsbandjes daar wil ik geeneens serieus op ingaan. Emoticon: Laugh out loud

madrotter
Gebruiker
User icon of madrotter
spacer line

Hahahaha, polsbandjes Emoticon: Smile

Buddy systeem?

Tsja, je wordt nu al vaak aangesproken door studenten, of ze je mogen interviewen... Denk zelf dat het hier niet echt nodig is om eerlijk te zijn.... Ik run een klein backpack hotelletje met mijn vrouw, wij hebben gidsen die tours doen, maar ja dat kost geld uiteraard Emoticon: Smile

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Tjonge tjonhge wat een topic Emoticon: Blush
Sabar gaat helemaal uit zijn gebreide onderbroek.

madrotter
Gebruiker
User icon of madrotter
spacer line

Heb ondertussen beetje een standaard praatje met die backpackers, gaan ze naar Pangandaran wat daar beetje te doen is, gaan ze naar Yogya, wat daar beetje te doen is, en druk ze allemaal op het hart NIET BLOWEN!!! Want je wilt niet weten hoeveel er zijn die denken dat het hier net zo makkelijk is als in Thailand....

Snap overigens niet helemaal waar ze mee bezig zijn momenteel wat entree prijzen betreft, park in Pangandaran nu 210.000 rupiah entree??? Kawah Putih, ook duur geworden, Borobudur enz.,

madrotter
Gebruiker
User icon of madrotter
spacer line

Ja komop Malam, gooi dr ook effe wat avonturen bij!

madrotter
Gebruiker
User icon of madrotter
spacer line

Lees hier dat dat armbandjes gedoe in Thailand iets anders in mekaar steekt Sabar:

http://www.prisonplanet.com/th(...)ng-orwells-1984.html

sabar2
Gebruiker
User icon of sabar2
spacer line

Je bedoelt dat 1984 future-plan met GPS-tracking ?
Dat had ik ook gelezen maar die wilde ideeen over polsbandjes (met of zonder GPS)
dat is geeneens de aandacht waard.

Dat buddy-systeem, mits goed opgezet en geformaliseerd (desnoods tegen vergoeding)
dat kan een aanwinst zijn, voor die toeristen die daar gebruik van willen maken.
Verplichting of dwang (geldklopperij) ik denk niet dat men daar als toerist op zit
te wachten

In Indonesia zegt het ministerie nu serieus business te willen gaan maken van
eco-projecten en daar doelde ik met name op.
De toeristen die daar op af komen zouden denk ik happy zijn met een gids/buddy

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

De Pemandu Wisata(wan) is al jaaaren een ingevoerde systeem om (eco)toeristen te begeleiden.

bisa dicek of makemyday .

nsenada
Gebruiker
User icon of nsenada
spacer line

Couchsurfing... das een soort van buddy-systeem. Lekker makkelijk en goedkoop.

There's a big difference between kneeling down and bending over!

sabar2
Gebruiker
User icon of sabar2
spacer line

On 01-10-2014 11:01 Surya Atmadja wrote:
De Pemandu Wisata(wan) is al jaaaren een ingevoerde systeem om (eco)toeristen te begeleiden.

Zegt mij niks ... dus ligt eens toe

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

On 01-10-2014 11:56 sabar2 wrote:

[quote removed]

Zegt mij niks ... dus ligt eens toe

" Zoiets zou in Indonesia ook goed zijn voor het toerisme en voor de ontwikkeling
Maar zoiets is er dacht ik nog niet. Wellicht dat het ministerie van toerisme hier
dat is er al ruimschoots in Indonesia, maar iets formeels , met de inzet van studenten
dat zou een aanwinst kunnen zijn
."

Is een oude kueh verhaal.
Achterhaald .

sabar2
Gebruiker
User icon of sabar2
spacer line

On 01-10-2014 12:08 Surya Atmadja wrote:

[quote removed]

" Zoiets zou in Indonesia ook goed zijn voor het toerisme en voor de ontwikkeling
dat is er al ruimschoots in Indonesia, maar iets formeels , met de inzet van studenten
dat zou een aanwinst kunnen zijn
."

Is een oude kueh verhaal.
Achterhaald .

Heb je er ooit over gepost, dan graag een verwiizing naar die oude kueh
Nu kan je iets bijdragen.

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

On 01-10-2014 12:18 sabar2 wrote:

[quote removed]

Heb je er ooit over gepost, dan graag een verwiizing naar die oude kueh
Nu kan je iets bijdragen.

Ik dacht dat ik nooit heb gepost over gidsen/ toeristen begeleiders in Indonesia.
Niet interessant voor mij , ben vaak een zelf gebombardeerde "gids" van mijn "eigen" reisgezelschap.
Wel weet ik dat er al dan niet officieele "gidsen" zijn .
Bij de eco toerisme zoals hiking / nationale parken etc zal je mss ook een officiele gids moeten hebben.

madrotter
Gebruiker
User icon of madrotter
spacer line

Voor eco toerisme zie ik er op zich wel wat in ja

sabar2
Gebruiker
User icon of sabar2
spacer line

On 01-10-2014 12:34 Surya Atmadja wrote:

[quote removed]

Ik dacht dat ik nooit heb gepost over gidsen/ toeristen begeleiders in Indonesia.
Niet interessant voor mij , ben vaak een zelf gebombardeerde "gids" van mijn "eigen" reisgezelschap.
Wel weet ik dat er al dan niet officieele "gidsen" zijn .
Bij de eco toerisme zoals hiking / nationale parken etc zal je mss ook een officiele gids moeten hebben.

Het informele circuit dat is er volop in Indonesia, dat zeg ik ook.
Daar gaat het buddy-systeem ook helemaal niet om, vwb eco-toerisme
vlgs het ministerie van toerisme zijn er maar twee eco-projecten in heel
Indonesia (een op Lombok ?!) dus oude kueh, achterhaald ??
Het moet nog opgezet worden in Indonesia dus waar is die oude kueh ?
Toeristenbegeleiders via een formeel overheidsproject .... ik heb er nooit
van gehoord in Indonesia, zeker niet voor eco-toerisme.
Maar als je zegt dat is er al jaaaren dan wil ik graag wat weten van die oude
kueh, maar vlgs mij interpreteer je het weer anders.
Zo niet ... graag voorbeelden.

Hiking en nationale parken vallen vlgs het ministerie niet onder het indonesische
eco-toerisme. De definitie wordt ivm de beschikbaar komende fondsen nog
nader gespecificeerd wat er dan wel onder valt is voor mij ook nog een vraag.
Maar in Indonesia iets nieuws volgens het ministerie dus zeker geen oude kueh.

sabar2
Gebruiker
User icon of sabar2
spacer line

On 01-10-2014 17:02 madrotter wrote:
Voor eco toerisme zie ik er op zich wel wat in ja

Ik ook van daar het topic, heeft verder niks met sensatie te doen.
Waar moet ik dat dan plaatsen ... de thrill bij eco-toerisme Emoticon: Confused

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

Ekowisata dan konservasi
Sejak 1970an , organisasi konservasi mulai melihat ekowisata sebagai alternatif ekonomi
yang berbasis konservasi karena tidak merusak alam ataupun tidak ďekstraktifĒ dengan .....
-----------------------------------------------------------------------------------------------
Sinds 1970 probeer men ekowisata(ekotoerisme) te ontwikkelen op basis van conservatie
( behoud van natuur /omgeving , tegen gaan van de onbedoelde invloed van de factor mens etc ) .

In samenwerking met de bewoners , educatie etc .
Uit een artikel van de DirJen van Toerisme Ontwikkeling Depart. Cultuur en Toerisme en WWF. Jan. 2009

sabar2
Gebruiker
User icon of sabar2
spacer line

On 01-10-2014 18:06 Surya Atmadja wrote:
Ekowisata dan konservasi
Sejak 1970an , organisasi konservasi mulai melihat ekowisata sebagai alternatif ekonomi
yang berbasis konservasi karena tidak merusak alam ataupun tidak ďekstraktifĒ dengan .....
-----------------------------------------------------------------------------------------------
Sinds 1970 probeer men ekowisata(ekotoerisme) te ontwikkelen op basis van conservatie
( behoud van natuur /omgeving , tegen gaan van de onbedoelde invloed van de factor mens etc ) .

In samenwerking met de bewoners , educatie etc .
Uit een artikel van de DirJen van Toerisme Ontwikkeling Depart. Cultuur en Toerisme en WWF. Jan. 2009

Zie Nieuws in Indonesia 18 september 2014
Toen zei hij ministerie van toerisme iets totaal anders, ik zal morgen even zoeken
of ik de krantenartikels erover nog terug kan vinden via google

sabar2
Gebruiker
User icon of sabar2
spacer line

Ik kan helaas het artikel niet meer terugvinden.
In mijn aantekeningen was het geplaatst 17 of 18 september j.l.
dat weet ik niet meer zeker.
In iedergeval werden er maar twee eco-projecten genoemd door het
ministerie van toerisme die vlgs hun onder de te formuleren doelstelling
zouden vallen een op Lombok en een op Sumbawa

Er zit op internet wel meer in Indonesia wat onder de noemer eco-toerisme
wordt geplaatst maar dat valt schijnbaar niet in datgene wat het ministerie
voor ogen heeft.

Voor wie het in Nieuws in Indonesia niet zo vlug kan terugvinden...

On 18-09-2014 06:52 sabar2 wrote:
Indonesia gaat Eco-toerisme promoten.

Voor sommige mensen leuk voor anderen zal dit als een onwelkome boodschap komen.
De minister van toerisme geeft aan dat de plannen nog in een pril stadium zijn.
Waarschijnlijk gaat er eerst flink gestoeid worden over de definitie van eco-toerisme
want er wordt ook geld uitgedeeld of in iedergeval belastingtechnisch zal het aantrekkelijker
worden gemaakt om hierin te investeren.

Reden waarom nu die boost voor eco-toerisme, simpel er valt meer mee te verdienen
en men krijgt dan een andere toerist binnen.
Het zal dus wel een extra aandachtsveld worden naast het al bestaande want de groei
in het toerisme zit er goed in vlgs het ministerie.
Ook het binnenlands toerisme neemt toe, de vrije tijdsbesteding veranderd van hangen
in een mall steeds meer richting een national park.

Ik hoop niet dat men die nationale parken als voorbeeld neemt voor het ontwikkelen
van eco-toerisme want wat ik zelf zie is dat die vaak na een bezoek gebruikt worden
als afvaldumpplaatsen, ik hoop dat men meer kijkt naar voorbeelden van eco-toerisme
in bv Malaysia.

Vooralsnog ben ik benieuwd of eco-projecten ook gecertificieerd zullen gaan worden
en welke projecten er dan op de lijst komen.
Dus niet het alleen zien als booming business maar ook de waarden er van overnemen
in de praktijk en vooral ook een beetje mental revolusi / opvoeding naar de binnenlandse
toeristenstroom.

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

On 01-10-2014 22:45 sabar2 wrote:

In iedergeval werden er maar twee eco-projecten genoemd door het
ministerie van toerisme die vlgs hun onder de te formuleren doelstelling
zouden vallen een op Lombok en een op Sumbawa

Er zijn tig bekende objecten in West , Midden, Oost Java die de naam ekowisata dragen.
Het is niet aan mij besteed(ben meer orang turis kota). .
Zie Sumatra, Sulawesi, Oost Indonesia, Kleine Sunda eilanden etc.

Moet ook voldoen aan de kriteria van van The International Ecotourism Society (1991), toerisme naar "maagdelijke" gebieden zonder dat de komst van de toeristen inbreuk doet op de ongerepte natuur. Zie ook de kriteria van World Conservation Union .
Zie Quebec declaration .in 2002.
2002 werd door Indonesia als Tahun Ekowisata en Bergen gekozen waar men de nadruk legt op 5 punten:
1.conservatie
2.educatie (plaatselijke bevolking, scholieren etc)
3.toerisme ( de beheersing er van , geen massa toerisme ?)
4.Economische aspect ( betrekken van de locals)
5.betrekken van de locals (werkgelegenheid).

sabar2
Gebruiker
User icon of sabar2
spacer line

On 02-10-2014 00:51 Surya Atmadja wrote:

[quote removed]

Er zijn tig bekende objecten in West , Midden, Oost Java die de naam ekowisata dragen.
Het is niet aan mij besteed(ben meer orang turis kota). .
Zie Sumatra, Sulawesi, Oost Indonesia, Kleine Sunda eilanden etc.

Moet ook voldoen aan de kriteria van van The International Ecotourism Society (1991), toerisme naar "maagdelijke" gebieden zonder dat de komst van de toeristen inbreuk doet op de ongerepte natuur. Zie ook de kriteria van World Conservation Union .
Zie Quebec declaration .in 2002.
2002 werd door Indonesia als Tahun Ekowisata en Bergen gekozen waar men de nadruk legt op 5 punten:
1.conservatie
2.educatie (plaatselijke bevolking, scholieren etc)
3.toerisme ( de beheersing er van , geen massa toerisme ?)
4.Economische aspect ( betrekken van de locals)
5.betrekken van de locals (werkgelegenheid).

Schijnbaar heeft het ministerie van toerisme een nieuwe definitie nodig wanneer
er geld uitgedeeld gaat worden anders kan iedere gek zeggen dat hij een eco-project
heeft als er een composthoop op het terrein staat.

De naam ecowisata is zo op papier gezet what's in a name
Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2017
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

60,747,580 pageviews Een website van indahnesia.com