MANADO Informatie

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
86 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Sjaako
Gebruiker
spacer line

Manado

Wie kan mij helpen aan informatie betreft in Manado.
In dec wil ik trouwen aldaar met mijn Manadonese partner , alleen zijn we nog opzoek naar een kapelletje of plek waar dit gedaan word .
Als tip kreeg ik vanuit Manado voorbij Malalayang was er een nieuw kapel in aanbouw . Kan in de buurt van Sedona zijn .
Heeft iemand informatie hierover , het leek mij wel leuk daar te trouwen aan de zee.

Verder zijn we op zoek naar een woonruimte voor 6 maanden met mogelijk verlenging.
Wie o wie weet raad .
Een huisje of wat dan ook hoeft niet persee in Manado te zijn.

koming
Gebruiker
User icon of koming
spacer line

Hoi Sjaako,

Ik kom geregeld in Manado. Heb daar ook een tweede huis. Een familielid van me is laatst getrouwd in een locatie bij ons in de buurt, maar dat is op zijn Indonesisch, d.w.z. weinig sfeer en ruimte om veel mensen te ontvangen, ik zal nog eens kijken hoe het ook al weer heette. Wel redelijk ver van de stad en van Malalayang, eerder dicht in de buurt van het vliegveld.
Als jouw partner uit Manado komt dan is het misschien beter om het haar/zijn familie te laten regelen, die kunnen dat vast veel beter

groet,

koming

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Dat dacht ik ook. Ben er de laatste 2 jaren geweest en voldoende huizen gezien maar velen moeten toch worden aangepast aan de westerse woonstijl indien je er plezier van wilt hebben. Gelukkig schijnt renovatie niet duur te zijn in de Minahasa (buiten de stad gaan wonen; een must).
Maar Koming weet daar meer van. Er was nog een andere Manado-expert op dit forum (naam kwijt).

sabar2
Gebruiker
User icon of sabar2
spacer line

On 29-09-2014 12:54 Yogya-Bali wrote:

Er was nog een andere Manado-expert op dit forum (naam kwijt).

Ikneem aan dat je Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.Leomanado bedoeld Emoticon: Yes!

Welcome to Indonesia Take it as it is or leave it if you don't like it

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Dat weet ik wel zeker. Volgens mij kwam ook Lieve er vaak, aangezien zij er familie heeft wonen, toch?
Maar....waar is toch die lieve Lieve gebleven???? Joehoe..

Sjaako
Gebruiker
spacer line

Als het een leuke lokatie is zeker welkom Koming , In de buurt van het vliegveld geen probleem.
Het gaat om het huwelijk alleen , kleine familie , alleen dit .
Eten of wat ook doen we ergens anders .
Dank je .

Yogya , klopt er staat veel leeg , maar ongeschikt om er te wonen helaas.

We kunnen alle kanten op , we dachten al aan Bali ook .

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 29-09-2014 19:24 Sjaako wrote: We kunnen alle kanten op , we dachten al aan Bali ook .
Oeps, help. Ga lekker in Manado wonen als je niet wilt dat je huwelijk binnen no-time op de klippen loopt. Voor Indonesiers is Bali de gateway to the west and heaven . Maar het zijn sterke benen die de weelde kunnen dragen. Doorgaans wordt het een one-way ticket to hell . Ik ken er wel 10-tallen die (soms letterlijk) daar ten grave zijn gedragen. Indien een relatie met een Balinees (die er is opgegroeid en de voetangels kent), dan weinig gevaar. Maar owee als men van buiten komt met een Indonesische die niet van Bali afkomstig is.
Manado (ik bedoel de Minahasa) is 100x relaxter, goedkoper en mooier.

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 29-09-2014 19:24 Sjaako wrote: Yogya , klopt er staat veel leeg , maar ongeschikt om er te wonen helaas.
Zelf bouwen. Ik ben de afgelopen jaren bij verscheidene Nederlanders geweest in de Minahasa die zelf hun huis hebben gebouwd, bijv. in de buurt van Tomohon. Juweeltjes en voor geen geld. Daarvoor krijg je in Bali nog geen lapje grond, laat staan bebouwing.

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 30-09-2014 03:51 Yogya-Bali wrote:

[quote removed]
Manado (ik bedoel de Minahasa) is 100x relaxter, goedkoper en mooier.
Amen.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Sjaako
Gebruiker
spacer line

Thanks Yogya

Betaalbaar ook in de Minahasa , dat is waar.

We gaan er voor , alles is geregeld nu alleen nog een pendeta regelen in Manado .

Jorma
Gebruiker
spacer line

Manado Grand Palace (MGP)
Nyiur Melambai, dichtbij het vliegveld.

Pdt. regelen via de kerk waar zij regelmatig komt.
In mijn geval was de oom van eega Pdt.
Wij hebben een pernikahan sederhana gehad,
Een etentje in een restaurant en om niet te vergeten ook ff kepala imigrasi en een aantal medewerkers uitnodigen, want die heb je nodig als je hier wilt gaan wonen cq verblijven.

En als je dan toch in Sulut/Minut wil gaan verblijven, vergeet dan niet een genset aan te schaffen i.v.m mati lampu. PLN Suluttenggo (Perusahaan Luji Negara) sungguh payah.

koming
Gebruiker
User icon of koming
spacer line

On 29-09-2014 08:53 koming wrote:
Een familielid van me is laatst getrouwd in een locatie bij ons in de buurt, maar dat is op zijn Indonesisch, d.w.z. weinig sfeer en ruimte om veel mensen te ontvangen, ik zal nog eens kijken hoe het ook al weer heette. Wel redelijk ver van de stad en van Malalayang, eerder dicht in de buurt van het vliegveld.

Ja, die was het inderdaad

koming

Sjaako
Gebruiker
spacer line

Hallo Jorma
Ha ha ja een genset , is nu bijna iedere avond wel een keer , vroeg slapen steeds.

Jorma , ik begrijp er kan daar ook getrouwd worden , hoeft niet in een kerk of kapel dan ?

Het zou voor ons ook eenvoudig blijven.

Catan sipil komt ook naar daar ?

Lijkt mij wel wat , Ik bewaar deze info . Waarvoor dank

Jorma
Gebruiker
spacer line

Natuurlijk in de kerk trouwen. Ook niet te vergeten naar Capil gaan om het een en ander te bespreken. In ons geval zou men bij de kerkdienst aanwezig zijn, maar op z'n Indonesisch kwam men niet opdagen, maar ze hebben wel netjes gebeld om te melden dat ze dan naar het etentje kwamen. En daar zijn onze papieren afgehandeld, de benodigde kosten betaalt en kregen we onze Akte Nikah.

Lieve
Gebruiker
User icon of Lieve
spacer line

Men dient zeker geen etentje voor Imigrasi te organiseren als men in IndonesiŽ (incl. Noord Sulawesi) wil gaan wonen als buitenlander. Gewoon alles officieel regelen, en ervoor zorgen dat u door de echtgeno(o)t(e) wordt gesponsord voor een KITAS. Dit kan men niet weigeren. En als u de wetteksten en tarieven kent (zie dit forum), zal het u niet meer kosten.

In heel IndonesiŽ is de PLN en stroomvoorziening niet echt betrouwbaar en komt een genset wel van pas als men zekerheid wil. Manado en omgeving is nŗ bepaalde gebieden op Java en Bali trouwens het meest ontwikkeld van het land; de huizen zijn er niet slechter (maar ook niet beter) dan op andere plaatsen.

Kijk voor een mogelijke huwelijkskapel en locatie eens naar Chapel of Mother Mary bij Mahawu.

Mulutmu harimaumu - A man is good for nothing until he is educated

Jorma
Gebruiker
spacer line

Je hoeft idd helemaal niks, dat is immers je eigen keuze. De taal spreken hoeft zelfs ook niet, zoals in NL met het hele ontmoedingsbeleid. Het maakt het proces wel gemakkelijker als je bepaalde mensen kent en de taal kan spreken, zo kan je b.v. voorrang krijgen en dat is wel uber fijn tegenover andere bule's met hun jaloerse jonge popjes.

De kosten zijn bekend er hangt ook een papan bij de Imigratie waar de kosten op vermeld staan. Volgende maand krijg ik m'n KITAP en dan neem ik uiteraard wat stroopwafels en chocolade mee voor Bapak Kepala. Maar ook dat hoeft zelfs niet..

Lieve
Gebruiker
User icon of Lieve
spacer line

Over de woonruimte; behalve in de lokale pers (Manado Post) vindt u ook redelijk veel te koop en te huur aangeboden op twee landelijke websites: rumah.com en rumah123.com

Dit zijn voorbeelden van de resultaten na een zoekopdracht op deze sites om iets in de streek te huren:
http://www.rumah.com/property-(...)xprice=&searchbtn=go
http://www.rumah123.com/search(...)umatera+utara&sold=1

In het algemeen is het verstandig een lokale makelaar in te schakelen; die kent de streek het beste en rijdt u rond naar de verschilende panden. Niet alleen woningen in eigen beheer worden bezocht want iedereen doet eigenlijk alles; per pand kunnen er wel vijf makelaars op zitten. (De eigenaar weet vaak niet eens wie.) Even opletten want ze hanteren soms ook eigen prijzen.

We hebben trouwens nog bouwgrond in Walian. We zijn nu aan het palaveren over wat we ermee gaan doen. Als het te koop komt, zal ik iets laten weten.

Mulutmu harimaumu - A man is good for nothing until he is educated

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

81,949,221 pageviews Een website van indahnesia.com