van Jakarta naar Yoygakarta rijden met de auto

Subforum Java 
41 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Java > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
bulekurus
Gebruiker
spacer line

Ik wil deze week mijn auto overbrengen van Jakarta naar Yoyga.
Welke dagen en uren zijn het beste om te rijden. Is de route via Bandung het veiligste en snelste of toch beter langs Cirebon. Thanks

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

Als ik moet kiezen tussen Jkt-Cirebon (Pantura) en Jkt-Bandung(Tol Cipularang), dan zal ik Jkt -Bdg nemen.

bisa dicek of makemyday .

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Via Bandung. Ik rijd het dikwijls en heb een sterke voorkeur voor de zuidroute daar het gedeelte Cikampek-Cirebon een regelrechte ramp is. Via Bandung kan men ook langer op een tolweg terecht waardoor het sneller opschiet. Wel een overnachting tussenstops inlassen.

bulekurus
Gebruiker
spacer line

Op 16-09-2014 11:51 schreef Yogya-Bali:
Via Bandung. Ik rijd het dikwijls en heb een sterke voorkeur voor de zuidroute daar het gedeelte Cikampek-Cirebon een regelrechte ramp is. Via Bandung kan men ook langer op een tolweg terecht waardoor het sneller opschiet. Wel een overnachting tussenstops inlassen.

Is het onmogelijk om dat in ťťn ruk te doen ? Hoeveel uur rijd je erover ? wanneer is het de beste tijd om uit Jakarta te vertrekken ?

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Plus minus 550 km Bulekurus, haal je een gemiddelde van 40 per uur incl. rusttijden dan ben je een spekkoper, dus reken maar uit.

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

On 16-09-2014 11:58 bulekurus wrote:

[quote removed]

Is het onmogelijk om dat in ťťn ruk te doen ? Hoeveel uur rijd je erover ? wanneer is het de beste tijd om uit Jakarta te vertrekken ?

Kan altijd, of het verstandig is ??????
Van Jkt naar Bandung via Cipularang ongeveer 3 uren.
Vertrek, vroeg in de ochtend .
Van Bandung naar Jogya via Tasikmalaya* volgens opgave van een beroepschauffeur iets meer dan 8 uren ( gemakshalve 2 uren meer erbij doen , plas pauze eten etc )
Die iets meer dan 8 uren rijden is de opgave van beroepschauffeur van een rental auto, de reis voor ons ging niet door omdat iemand plotseling ziek was geworden.

De route vanaf Bandung---> - Malangbong - ciawi -Tasikmalaya - Ciamis - banjar - majenang - Kebumen - purworejo - Jogja.

Logeren in Tasikmalaya ?

bisa dicek of makemyday .

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Ik rij normaal vrij snel maar zoals hier boven reeds gemeld: 3 uur tot aan Cileunyi (maar dat is snel), vervolgens 3 uur tot aan Tasikmalaya (via Garut iets sneller buiten het weekend), dan van Tasik naar Banjar 2 uur, Banjar - Wangon 2 tot 3 uur, Wangon - Yogya 4 uur. Ik overnacht doorgaans in Ciamis of als het nog vroeg is en door kan rijden in Kemranjen of Kebumen.

Erwinn
Gebruiker
User icon of Erwinn
spacer line

Op 17-09-2014 02:43 schreef Yogya-Bali:
3 uur tot aan Cileunyi (maar dat is snel)
Als je dit op een doordeweekse nacht rijdt gaat het normaal veel sneller dan in 3 uur. Afhankelijk natuurlijk vanaf waar in Jakarta, maar vanaf Cawang naar Cileunyi is 150 kilometer en dat lukt 's nachts vaak makkelijk binnen 2 uur. Cileunyi naar Banjar in 5 uur is ook wel overdreven (buiten het weekend). Ik ben nog nooit doorgereden naar Jogja, maar Bandung-Pangandaran kan vaak in 4,5 uur (en Pangandaran is nog een uur achter Banjar).

'In de Archipel' | Weblog over Indonesi√ę: nieuws, reizen, politiek, taal en geschiedenis

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Enkele maanden geleden deed ik het in 13 uur, vertrek Fatmawati en aankomst in Prawirotaman. Vertrek om 6 uur in de morgen dus 1 uur file meegepakt helaas. Heb alleen in Banjar een half uurtje gelunched. Verder non-stop doorgereden (tja, Ford Everest met een volle tank.. Emoticon: Party! )

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

On 17-09-2014 12:34 Erwinn wrote:

[quote removed]
Als je dit op een doordeweekse nacht rijdt gaat het normaal veel sneller dan in 3 uur. Afhankelijk natuurlijk vanaf waar in Jakarta, maar vanaf Cawang naar Cileunyi is 150 kilometer en dat lukt 's nachts vaak makkelijk binnen 2 uur. Cileunyi naar Banjar in 5 uur is ook wel overdreven (buiten het weekend). Ik ben nog nooit doorgereden naar Jogja, maar Bandung-Pangandaran kan vaak in 4,5 uur (en Pangandaran is nog een uur achter Banjar).
ik zou toch liever niet in de nachtelijke uren op de wegen rijden in dit land, zelfs niet (of misschien wel juist niet) tolwegen, met hun scherpe bochten, slechte verlichting en natuurlijk die geweldige bestuurders op de weg. Heel vroeg vertrekken uit Jakarta, uurtje of 5 kan ook prima, dan is het licht als je bij de Purbaleunyi tol op rijd.

salina
Gebruiker
User icon of salina
spacer line

Mijn man heeft 2 weken geleden onze auto van Jakarta naar Jogja gebracht. Overnachting in Cirebon. Het was een regelrechte ramp. Alleen maar file en dan ook nog een kapotte brug waardoor extra file. Gelukkig was ik niet mee...

Ik zou ook lekker iemand inhuren die een paar centen wil verdienen en dan zelf met vliegtuig of trein gaan.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Die kapotte brug is al weken kapot. Dat is ook al weken op het nieuws en weet ik zelfs, terwijl ik daar niets te zoeken heb. Jakarta - Yogya doet men gewoon niet meer via de Pantura omdat het te druk is, zeker de industrie ten zuiden van Semarang is een drama, al is er weer een stuk tol open geloof ik. Zuidroute nemen dus.

overigens, overnachting in Cirebon? Da's 4 uur van Jakarta.. 'om de hoek' zeg maar.

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 19-09-2014 04:27 Yerun wrote: .....zeker de industrie ten zuiden van Semarang is een drama, al is er weer een stuk tol open geloof ik.
Alhamdulillah. Ja, heerlijk. Ik rij nu in een half uur van Bawen naar het einde van de tolweg in Noord-Semarang.

overigens, overnachting in Cirebon? Da's 4 uur van Jakarta.. 'om de hoek' zeg maar.
Nou Yerun, vanaf jouw huis. Maar vanuit Jakarta? Ik heb dat nog niet gered.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

YB; je is de tol op ja? Dat is vast lekker doorrijden inderdaad! Dat was eerder nog een grote ellende, vanaf Ambarawa bijna 2 uur tot aan semarang kota. Leek Jakarta wel.

Ja, klopt, van mij is het dik 3 uur, vanuit Jakarta wellicht 5, Tangerang/Depok natuurlijk weer meer.. Maar dan nog is dat vrij kort na vertrek.

salina
Gebruiker
User icon of salina
spacer line

Op 19-09-2014 04:27 schreef Yerun:
Die kapotte brug is al weken kapot. Dat is ook al weken op het nieuws en weet ik zelfs, terwijl ik daar niets te zoeken heb. Jakarta - Yogya doet men gewoon niet meer via de Pantura omdat het te druk is, zeker de industrie ten zuiden van Semarang is een drama, al is er weer een stuk tol open geloof ik. Zuidroute nemen dus.

overigens, overnachting in Cirebon? Das 4 uur van Jakarta.. om de hoek zeg maar.

Ja 4 a 5 uur, maar omdat ze pas laat konden vertrekken uit Jakarta en er dus al een lange dag op hadden zitten wilde ik dat ze daar gingen overnachten. Ook maar 1 chauffeur in de auto. Zelfs over dat rot stukkie hebben ze tot middernacht over gedaan.

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Dit was ik even vergeten: nowadays moet men zeker 1,5 x zoveel rekenen voor de rit. Al het zware transportverkeer neemt momenteel de zuidroute vanwege de reparatie aan de brug in Comal ( pantura ) waar ze niet langs kunnen. Dit maakt het extra druk op de zuidroute en vaak files. Die 14 - 15 uur haal je dus ook momenteel niet.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2017
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

61,476,598 pageviews Een website van indahnesia.com