reisschema bali / gili

Subforum Bali, het godeneiland 
59 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Bali, het godeneiland > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
dannyol
Gebruiker
spacer line

Na veel zoekwerk via internet op onderstaand reisschema gekomen voor onze 2 weken op bali. Advies / commentaar is welkom, weet namelijk niet zeker op alles haalbaar is op deze dagen.

Alvast bedankt.

dag 1 Vertrek vanaf amsterdam
dag 2 Aankomst op Bali omstreeks 15:00 lokale tijd
dag 3 niets
dag 4 Excursie (buleleng, lovina, air panas, gitgit)
dag 5 Excursie (Batur vulkaan, pura besakih)
dag 6 raften + olifanten
dag 7 Excursie (Pura uluwatu, paragliden)
dag 8 Snorkelen/manta roggen (nusa penida)
dag 9 Sanur -> Gilli trawagan
dag 10 Gilli trawagan
dag 11 Gilli trawagan -> sanur
dag 12 Excursie (Ubud, monkey forrest, rijstvelden, tanah lot)
dag 13 Vertrek op Bali omstreeks 16:10
dag 14 Aankomst op Amsterdam

p.s. alle excuriedagen zijn met prive chauffeur en vanuit Sanur.

Pascal.F
Gebruiker
spacer line

Dannyol,

Ik vermoed dat je maar in 1 hotel op Bali slaapt en dit is toch wel een probleem.
Elke dag vele uren in de wagen Sanur - Lovina 3 tal uur !!
Ik zou mijn reisschema aanpassen of nog veel beter een 2 de hotel boeken maar dan centraal gelegen.
Dit zal puzzelen worden.

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Klopt het inderdaad dat je dag 1 t/m 9 en dag 11/12 vanuit Sanur doet? En alleen dag 10/11 ergens anders slaapt, nl Gili Trawangan?
O, ik zie net dat je het aangepast hebt en dit inderdaad bevestigt.

Je hebt per saldo 10 dagen te verdelen, nl. dag 3 t/m 12. Dag 1/2 en 13/14 staan in het teken van reizen. Ik vind het persoonlijk erg vol, hoewel ik best van wat actie houd.
Wanneer ga je en wat heb je al vastgelegd? Heb je bijv. die excursies ergens vastgelegd of is dit gewoon een globale planning?
Ik vind persoonlijk altijd het leukst om te doen wat op dat moment in je opkomt, waar je op dat moment voor open staat.
Zoals Pascal al zegt: van Sanur naar Lovina is volgens mij een behoorlijk eind rijden.
Waarom zou je daarna teruggaan naar Sanur? Je kunt ook gaan snorkelen bij Menjangan, nog een stuk ten westen van Lovina. Dan via Pupuan terug richting Ubud, daar minimaal 1 nacht slapen. Een excursie van 1 dag (of nog minder) naar Ubud lijkt mij niet leuk. En dan EN Trawangan EN Nusa Penida, het lijkt me wat veel allemaal.
Ik zou zelf de tijd alleen op Bali besteden en Gili en Nusa Penida niet doen.
Een alternatief is om een klein deel van Bali te doen (alleen zuid en oost, incl. Ubud) gecombineerd met een paar dagen Gili/Penida. Als je teveel wil doen, ben je echt aan het racen en kun je niks buiten je vooraf bedachte schema doen.

dannyol
Gebruiker
spacer line

Allereerst erg bedankt voor jullie berichten.

Het enige wat tot nu toe vast staat is het aantal dagen, het verblijf in Sanur en het verblijf op Gili Trawangan.
Voor de overige dagen is het allemaal nog wat we in ons hoofd hebben.
Ik heb ook geen idee of het allemaal haalbaar is aangezien dit onze eerste keer naar Bali is.
Het mag van ons echter wel aardig vol gepland zijn aangezien we er niet komen om uit te rusten, maar echt om wat te zien. dus een dag iets doen gevolgd door een stranddag is voor ons niets.
Verder is Gili T bedoeld om zo min mogelijk te doen. (maar toch wel wat anders te zien)
Nusa penida was nog een twijfelgeval, deze strepen we er misschien nog van af.

een ander punt waar we over twijfelen is om tussen dag 4 en 5 (lovina / batur) een overnachting daar in de buurt te plannen.
maar dan ook maximaal 1 en daarna weer terug richting Sanur. (hotel sanur staat voor de volle 2 weken geboekt).

Ik hoor ook iedereen over dagen lang doorbrengen in Ubud en omgeving, echter denk ik niet dat dit echt iets voor ons is. heb het gevoel dat wij dat nog wel een keer hebben gezien.

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Natuurlijk vult iedereen zijn vakantie anders in. Ik houd ook niet zo van niks doen, bakken op het strand is niks voor mij. Bovendien probeer je in de tropen toch wel uit de zon te blijven. Maar er is een verschil tussen allerlei dingen vastleggen of het leven op je af laten komen. Ik verzeker je dat je in het laatste geval je in IndonesiŽ van het ťťn in het ander rolt. Wat bedoel je met je opmerking over Ubud? Je laatste zin met name?

wimkadek
Gebruiker
spacer line

beste danny

het ziet er allemaal mooi uit maar misreken u niet met de reistijden hier in bali
van sanur naar lovina heen en terug reken maar min 7 u in de wagen
de meest drijvers willen om 18 u terug zijn dus veel tijd zal er niet overblijven

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

On 10-09-2014 04:18 wimkadek wrote:
beste danny

het ziet er allemaal mooi uit maar misreken u niet met de reistijden hier in bali
van sanur naar lovina heen en terug reken maar min 7 u in de wagen
de meest drijvers willen om 18 u terug zijn dus veel tijd zal er niet overblijven
tja, dan weet ik wel waar het fout gaat; vooraf duidelijk afspraken maken dat je niet wil dat er beknibbeld word op je plannen is essentieel, anders rijd de chauffeur zomaar ineens terug 'wil naar huis'.

dannyol
Gebruiker
spacer line

Ok, bedankt voor het advies, via google maps was sanur-lovina minder dan 2 uur, maar ik begrijp dus van iedereen dat dat een stuk langer rijden is.
Mits het inderdaad meer dan 2 uur rijden is dan hebben weinig aan die dagen mits we daar overnachten.
Ik ben dus ook aan het zoeken gegaan naar overnachtingen in Lovina en al iets leuks gevonden.
Schema hierop aangepast (nusa penida ook verijwderd)

dag 1 Vertrek vanaf amsterdam
dag 2 Aankomst op Bali omstreeks 15:00 lokale tijd
dag 3 niets
dag 4 Excursie (buleleng, lovina, air panas, gitgit)
dag 5 Excursie (Batur vulkaan, pura besakih)
dag 6 niets
dag 7 raften + olifanten
dag 8 Excursie (Ubud, monkey forrest, rijstvelden, tanah lot)
dag 9 Sanur -> Gilli trawagan
dag 10 Gilli trawagan
dag 11 Gilli trawagan -> sanur
dag 12 Excursie (Pura uluwatu, paragliden)
dag 13 Vertrek op Bali omstreeks 16:10
dag 14 Aankomst op Amsterdam

waarbij dus tussen dag 4 en 5 een overnachting in het noorden van Bali geregeld wordt en nachten 9/10 en 10/11 overnachtingen op Gili T

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2018
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

71,675,038 pageviews Een website van indahnesia.com