abortus in Indonesie

Subforum Website & forum informatie 
50 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Website & forum informatie > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
elsbeth
Gebruiker
spacer line

Ik heb al direct in mijn eerste reactie gevraagd naar de sociale situatie m.b.t. mogelijke uitstoting. Heerke geeft al aan dat het meisje niet echt in staat is te baren.
Mocht ze dat wel zijn (idee Surya om 9 maanden te verdwijnen), dan wil ze het misschien gewoon zelf houden? Daarom: hoe is haar sociale omgeving en wat vindt ze er zelf van?

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

On 02-09-2014 13:24 elsbeth wrote:
Als er al wordt gezegd dat ze lichamelijk gehandicapt is, maar dit blijkbaar wel kon, dan lijkt het inderdaad niet aannemelijk dat het een gemakkelijke bevalling wordt.
Seks is nog net even wat makkelijker dan een bevalling. En het duurt ook net even wat korter.

Al met al triest Elsbeth, volgens Heerke straatsteen arm, gehandicapt en dan komt dit er nog bij.
Die gabber die hem er in heeft laten hangen heeft ook het verstand van een chimpansee, je kan al op je klompen aanvoelen hoe dit is gegaan.
Die meid kreeg aandacht en die gabber dacht als ie maar warm zit Emoticon: Angry

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Dat weet je niet, Malam, misschien was die ook gehandicapt. Lichamelijk gehandicapt betekent niet dat je geen seksuele behoeftes hebt.
Ik weet ook niet wat voor handicap ze heeft, kan van alles zijn; spastische verlamming, slappe verlamming, open rug, dwarslaesie...
Vreselijk, ik moet er bij mijn gezonde dochters al niet aan denken.
Ik ben er altijd panisch voor geweest. Als ik vroeger een keer de pil vergat, dan was het
de rest van de maand geheelonthouding.

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

Niet zelf houden, ter adoptie geven.
Kabupaten Toraya heeft niet zo veel bewoners , waarvan bijna de helft Christenen zijn .
Dus je kan zeggen dat iedereen iedereen kent.

Het zal een grote belasting zijn voor het meisje, kindje en ook de familie .

bisa dicek of makemyday .

heerke
Gebruiker
spacer line

Zij is inmiddels in de 10e week begreep ik. Makassar heb ik aangegeven. Zij heeft een neurologische afwijzing en kan derhalve moeilijk lopen. Van mij heeft zij ook een rollator. Nogmaals een kind maken is makkelijker. Gezien haar vergroeiing in het bekken kan zijn moeilijk kinderen krijgen, een neuroloog in nederland gaf aan dit niet te moeten willen.
Ik ga haar proberen te overtuigen naar Makassar te gaan, of anders eens goed drammen bij een arts in Toraja. Elsbeht, ik hoop dat e reactie krijgt van de netwerk in Makassar.

sabar2
Gebruiker
User icon of sabar2
spacer line

Een wellicht niet voor de hand liggende tip in westerse ogen,
maar in Indonesia werkt het nu eenmaal anders, heeft ze al
een pastor om hulp gevraagd ??

Welcome to Indonesia Take it as it is or leave it if you don't like it

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Je bedoelt als coŲrdinator van hulp bijv.?
Iemand zal haar inderdaad bij de arm moeten nemen en dingen moeten gaan uitzoeken.
Daarom aldoor mijn vraag aan Heerke hoe haar sociale netwerk is.

sabar2
Gebruiker
User icon of sabar2
spacer line

On 02-09-2014 19:02 elsbeth wrote:
Je bedoelt als coŲrdinator van hulp bijv.?
Iemand zal haar inderdaad bij de arm moeten nemen en dingen moeten gaan uitzoeken.
Daarom aldoor mijn vraag aan Heerke hoe haar sociale netwerk is.

Een pastor kan het coordineren, maar een pastor kan ook deuren openen,
heeft contacten/invloed. Onderschat de rol van een pastor in Indonesia niet.

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Ik schop deze nog maar even omhoog.
Is er wel een contactpersoon, Heerke?
Ik heb niks gehoord van degene die ik gemaild heb. Komt misschien nog, maar de tijd lijkt me aardig te dringen met 10 weken.
Ongewenste zwangerschappen komen over de hele wereld voor, ik kan mij niet voorstellen dat alle ongewenst zwangeren in IndonesiŽ opnieuw zelf het wiel moeten uitvinden. Ben je nog wat verder gekomen, Heerke?

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Ik kreeg vannacht een mailtje van de Nederlandse man die met zijn Indonesische familie al jaren op Sulawesi woont. Hij schreef mij dat abortus in IndonesiŽ eigenlijk onbespreekbaar is. De wet is wel wat versoepeld, maar alleen voor vrouwen boven de 40. Hij vertelde dat het onderwerp 2 jaar geleden in de familie aan de orde is geweest. Het ongewenst zwangere meisje heeft er toen alles aan gedaan om de vrucht weg te laten halen. Niet gelukt, het kindje is geboren en min of meer afgestaan aan de ouders van de jongen, met wie zij absoluut niet wilde trouwen. Zij bezoekt het kindje daar.
Hij vertelde ook dat jongens absoluut geen condooms willen gebruiken.
Dit is alles wat ik je dus kan zeggen Heerke.
Zijn er nog ontwikkelingen met dat meisje inmiddels?
Als ik al deze (en eerder door forumleden aangegeven) dingen bij elkaar optel, zouden er onvoorstelbaar veel kinderen uit ongewenste zwangerschappen moeten voortkomen.
In het verhaal van Heerke gaat het om een gehandicapt meisje.
Maar we hebben hier vele opmerkingen kunnen lezen van een losse seksuele moraal, promiscuÔteit, vreemdgaan, nu dus aversie tegen condoomgebruik.
Als dat allemaal waar is dan lopen er toch miljoenen ongewenst zwangeren rond?
Of is sterilisatie in IndonesiŽ juist veel meer aan de orde dan in Nederland?.
Ik zou daar graag wat meer van willen weten: hoe regelt men in IndonesiŽ over het algemeen de anticonceptie?

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

On 07-09-2014 08:43 elsbeth wrote:

Als ik al deze (en eerder door forumleden aangegeven) dingen bij elkaar optel,1. zouden er onvoorstelbaar veel kinderen uit ongewenste zwangerschappen moeten voortkomen.

In het verhaal van Heerke gaat het om een gehandicapt meisje.

Maar we hebben hier vele opmerkingen kunnen lezen van een losse seksuele moraal, promiscuÔteit, vreemdgaan, nu dus2. aversie tegen condoomgebruik.

1.Ja ? en NEE .
Omdat bij de meeste "ongelukken" men vaak "gedwongen"zijn om te gaan trouwen.
Vandaar de veel jong getrouwden en snel daarna scheidingen of achtergelaten vrouwtje + kindje.

2.Over de promiscuiteit , tja alsof in Europa en in het bijzonder Nederland het niet gebeurde .
Alleen is in West Europa het al een geaccepteerde situatie.
Ik heb toch meegemaakt (meer als toeschouwer) toen ik febr 1968 in Amsterdam woonde.
Vlak na de flowerpower beweging , de vrije sex , p.r , baas in eigen huis , emancipatie (?) van de vrouw. Paradiso, Vondelpark etc
Voor mij als een jonge eenvoudige student uit buitenland een verwarrende situatie , lijkt wel Sodom en Gomorra.

In de huidige Indonesia, grote steden) weten de jongeren wel waar Ibrahim de Mosterd haalt.
Zelfs in de kampungs ook .
De meeste ongelukjes werd vaak door (poging) tot abortus (illegaal + bonus hororverhalen) , of Miep /Mien is even bij een verre familie aan het logeren gegaan.

Verder zijn de opmerkingen van sommige leden hier over promiscuitet een verhaal met bijbelse aspecten, de splinter en de balk.

Verhaal van Heerke is een aparte situatie, dus dubbel moeilijk , dat gebeurt ook wel eens..

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Of ze noodgedwongen gaan trouwen en daarna snel scheiden doet niks af aan het feit dat het dus om zeer veel kinderen uit ongewenste zwangerschappen gaat.
Maar hoe ligt sterilisatie dan in IndonesiŽ?
Een meisje dat fysiek gezien geen kinderen kan baren moet niet zwanger kunnen worden, zeker niet in een land waar abortus onmogelijk is.
Ik heb mij er nooit zo in verdiept, maar ik neem toch aan dat in zulke gevallen hier in Nederland al snel tot sterilisatie wordt overgegaan?
Iemand thuis in deze materie?

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

On 07-09-2014 10:31 elsbeth wrote:
Of ze noodgedwongen gaan trouwen en daarna snel scheiden doet niks af aan het feit dat het dus om zeer veel kinderen uit ongewenste zwangerschappen gaat.
Maar hoe ligt sterilisatie dan in IndonesiŽ?
Een meisje dat fysiek gezien geen kinderen kan baren moet niet zwanger kunnen worden, zeker niet in een land waar abortus onmogelijk is.
Ik heb mij er nooit zo in verdiept, maar ik neem toch aan dat in zulke gevallen hier in Nederland al snel tot sterilisatie wordt overgegaan?
Iemand thuis in deze materie?

Keluarga Berencana (gezinsplanning) kent Indonesia sinds 1957.
De seksuele voorlichting op scholen (voor zo ver aanwezig) is mijn inziens nog in kinderschoenen.
Maar je kan het altijd van je vrienden leren.

Mijn eerste sexuele verlichting heb ik in Nederland gekregen, als 1jrs student.
Toen kwam de NVSH , COC met Albert Mol himself met zijn Amerikaanse vriend Bill waren aanwezig.

Bij redelijk opgeleiden en mensen met geld zal zeer waarschijnlijk sterilisatie toegepast geworden.
Als je arm , niet goed opgeleid, en "in de rimboe" woont dan heb je 3 dubbele handicaps.

Het kan zelfs gratis uitgevoerd worden.Informatie bij PusKesMas (?)
ďDana KB gratis ini berasal dari APBD. Setiap orang nya mendapatkan jatah Rp 500 ribu "
Er is een speciale budget voor GAKIN(Keluarga Miskin=Arme families) van 500.000 rup .

zieleffe
Gebruiker
spacer line

Keluarga Berencana (gezinsplanning) kent Indonesia sinds 1957.
De seksuele voorlichting op scholen (voor zo ver aanwezig) is mijn inziens nog in kinderschoenen.
Maar je kan het altijd van je vrienden leren.

Wat een uitspraak Oom, van je vrienden leren???? Emoticon: Cry Emoticon: Confused

Bij redelijk opgeleiden en mensen met geld zal zeer waarschijnlijk sterilisatie toegepast geworden.
Als je arm , niet goed opgeleid, en "in de rimboe" woont dan heb je 3 dubbele handicaps.

Het gaat hier om een gehandicapt kind dat word hier gewoon gesteriliseerd het gaat niet om rijk of arm.
Arm van geest zal je bedoelen in IndonesiŽ....... Emoticon:

Ik had gisteravond een foto gemaakt via een telescoop maar het was een mislukking.
Je kan niet met een gewoon toestel in de kijker een foto maken.

Waarom de foto's op het verhaal van Abortus?.
Het leek dat de maan ook een verwachting was, het lijkt op een foetus wat op de foto stond...... Emoticon: Shiny Emoticon: Nice

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Elsbeth, zoals Surya al zegt, hals over kop trouwen, dat zie je dagelijks om je heen in IndonesiŽ.
Wat bij de Indonesische jongelui in het puptentje zit verschilt totaal niet van de Nederlandse jongelui, jongens en meiden beginnen overal ter wereld op hun 15e te beseffen dat ze dat ding voor meer dingen kunnen gebruiken als alleen plassen.
Het grote verschil zit em in hoe ouders en maatschappij daar mee omgaan, wat dat betreft loopt IndonesiŽ nog decennia achter, er zit ook geen vooruitgang in, het tegendeel zelfs, het wordt steeds krampachtiger.

Ik heb zelf mijn dochter van af dat ze naar de disco ging continue voorgehouden dat het hondje bijt.
Ik heb een jaar onze kleinzoon in huis gehad, ging hij op jacht dan vroeg ik steevast of ie regenjasjes bij zich had.
Dat ligt in IndonesiŽ heel anders, men spreekt daar niet over, al hoe wel alles wat met seksualiteit heeft te maken haast een obsessie is.
Vrijwel dagelijks staan er berichten in de krant van stellen die buiten hun huwelijk om snoepen en worden geschaakt, dat is namelijk strafbaar, kijk je in de kranten dan staat er bij zo'n artikel vaak hoeveel keer het is gelezen of de populariteit van zo'n artikel, dan zie je dat deze artikelen steevast nummer ťťn scoren.

In veel gebieden worden jongelui van 15,16, 17 jaar zelfs opgepakt als ze samen in ťťn ruimte zijn zonder toezicht, zolang IndonesiŽ mensen verbied ongetrouwd te hompiekurken en benauwd de voorlichting onder de deken houden alsof seksualiteit onzedelijk en vies is, zullen de gevallen van zeer jonge meiden die met een buik met benen zitten niet verminderen, maar alleen maar toenemen.

Anticonceptie in IndonesiŽ? Zolang er nog massademonstraties zijn tegen het gebruik van condooms omdat dit het onzedelijk gedrag van jongelui zou bevorderen, blijft IndonesiŽ in het midden van de 20e eeuw hangen op seksueel gebied.
Ik begon op mijn 14e te roken, het mocht niet van mijn ouders, dus ik was hondsnieuwsgierig, vond het vies, maar het was wel stoer en alle volwassenen deden het ook, waarom ik dan niet. Emoticon: Blush

Wat betreft de seksuele voorlichting op scholen waar Surya het over heeft, niet dus, de eerste de beste docent die dat in zijn kop zou halen zou ogenblikkelijk als viespeuk van school verwijderd worden.

Sterilisatie van een gehandicapte jongeling in IndonesiŽ? Sprookjes.
Tja in Nederland, maar daar blijft het een zaak van ouders, kind en dokter.
In IndonesiŽ, zeker in de kampung is het ogenblikkelijk een dorps aangelegenheid, aangezien het hier om een soortement sociale hulp gaat voor de armen wordt de RT en RW erbij betrokken.
Dat levert de beste kans op om binnen 2 dagen door iedereen te worden nagewezen. Emoticon: Bye bye

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

On 07-09-2014 12:19 Malam wrote:

Anticonceptie in IndonesiŽ? Zolang er nog massademonstraties zijn tegen het gebruik van condooms omdat dit het onzedelijk gedrag van jongelui zou bevorderen, blijft IndonesiŽ in het midden van de 20e eeuw hangen op seksueel gebied.

Zelfs de heilige vader in Rome schijnt dat tegen het gebruikt van de pil en condoom is .
Tenminste heb dat ooit gelezen.

In de warme tropenlanden schijnt dat jongeren eerder geslachtsrijp zijn door de warmte(zon), en betere voeding .
Over het gebruikt van condoom, je wordt bijna doodgegooid met reclames op tv .
Zie ook de reclame van Sutra ( silk) merk op you tube .
Als het goed is kunnen de jongeren naar speciale voorlichting bijeenkomsten gaan die door de PusKesMas, Kerk, Moskee organisaties gesteund zijn .

Alleen is het een beetje lullig als je ouders/bekenden je "toevallig"zien of horen.
En vergeet niet de internet penetratie bij de Indonesische jeugd (samenleving) .

Aanvulling:
Er is een speciale programma ingevoerd om te praten / les geven over gezinsplanning .
Onder andere de vrije omgang (pergaulan bebas).
Bij 9000 middelbare scholen (algemeen en beroepsonderwijs) zelfs bij een Madrasah en 500 campus .
(is nog te weinig)

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Lust je nog peultjes Emoticon: Confused
Nog meer foto's van demo's met het motto BDK (Ban De Kapotjes) het barst er van. Emoticon: Blush

Stuur die poes eens weg Surya Emoticon: Shiny

elsbeth
Gebruiker
spacer line

"Zelfs de heilige vader in Rome schijnt dat tegen het gebruikt van de pil en condoom is .
Tenminste heb dat ooit gelezen"

Jazeker, met dank aan de paus kunnen de Afrikanen hun AIDS-doden tellen.
Ik schrik er wel van dat het allemaal zo onbespreekbaar is.
Vooral in het geval van gehandicapte jongelingen.
Ik blijf maar aan het de pleegdochter van Heerke denk, vind het wel jammer dat we er niks mee rover horen.
Stel dat het een Singapore wel zou kunnen, of in Bangkok: dan zou ik alles op alles zetten om zo'n meisje op te halen en haar daarheen te brengen. Het moet toch ergens in de regio uitvoerbaar zijn. Desnoods hier in Nederland.

heerke
Gebruiker
spacer line

Allen nogmaals bedankt voor de info. Het is erg lastig. Zij is bijna 20, een neulogoisch probleem waardoor zij moeilijk kan lopen. Omen rond te geboorte opgelopen.
Dit jaar was zij in Nederland, voor onderzoek, en bleek dat er weinig tot niets gedaan kon worden. De neurloog heeft haar ook verteld dat zij moeilijk kinderen kon krijgen, zeer zeker geboorte zelf, vermoedelijk ook geen echte groeimogelijkheden. Zij is geestelijk prima in orde vorig jaar SMA gedaan. Dit jaar studeren in UKI. Maar ja puberteit e.d. Inmiddels is zij druk doende voor zoeken naar een arts die mee wil werken, maar gaat moeizaam. Het dorp waar zij woont is niet echt meewerkend. Inmiddels is zij ook haar Kos uitgezet ivm overtreden van de regels, dus terug naar het ouderlijk huis ( jeeeehhh) Ik zelf ga weer in nov. dit jaar. maar de abortus moet zij zelf regelen. ERg lastig allemaal.

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

On 07-09-2014 16:28 heerke wrote:
Ik zelf ga weer in nov. dit jaar. maar de abortus moet zij zelf regelen. ERg lastig allemaal.

Pas op dat je als buitenlander(?) niet te veel op de voorgrond sta.
Omdat abortus nog steeds illegaal is .
De voorwaarden /sancties zijn duidelijk.

Is het UKI in Sulawesi of UKI in Jakarta ?
In Jakarta hebben ze een relatief grote ziekenhuis die verbonden is aan de UKI .

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Wat zijn de voorwaarden dan precies, Surya?

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

On 07-09-2014 18:33 elsbeth wrote:
Wat zijn de voorwaarden dan precies, Surya?

Volgens google ,
1. het moet medische indicatie hebben. Gevaar v/h leven van moeder (?)
2. het kindje is een "vrucht"van verkrachting.

En niet boven de 40 dagen grens gaan .
De sancties was X of Y jaren gevangenis voor de betrokkenen . Moeder, voogd/ouders/dokter etc .
Kan men zo opzoeken
Bisa diCek

In de grote steden werd soms/vaak gesjoemeld .
En veel van de doktoren die toevallig gelovig zijn zullen vaak weigeren, ondanks dat ze volgens de bestaande wetten verplicht zijn om hun "medewerking"te verlenen.

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Die medische indicatie lijkt me duidelijk.
Punt 2 en de 40 dagen regel wordt natuurlijk een probleem.
Nou ja, we zullen er maar het beste van hopen, maar hoe zij in godsnaam die abortus zelf moet gaan regelen??

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 07-09-2014 13:29 Malam wrote:
Lust je nog peultjes Emoticon: Confused
Nog meer foto's van demo's met het motto BDK (Ban De Kapotjes) het barst er van. Emoticon: Blush

Click to see original image
Afgelopen week bij een 'deskundige' geweest op het gebied van farmacie en HIV. Volgens deze persoon is momenteel Indonesia het enige land ter wereld waar HIV nog steeds toe- i.p.v. afneemt. Dit alles veroorzaakt door achterlijke religies en een wayang -cultuur, de oorzaak van een explosieve toename van HIV/AIDS in een land waar promiscuiteit tot een dagelijkse hobby wordt gerekend maar dit wordt ontkend door conservatieve religies en een cultuur waarin men de mooie schijn liever hoog houdt i.p.v. de realiteit te accepteren en er iets aan te doen.

sabar2
Gebruiker
User icon of sabar2
spacer line

Hoe is het gesteld met de sexuele voorlichting in Indonesia ...
Magertjes !!!!

Op de allereerste plaats sex voor het huwelijk behoort men niet te doen.
Is er een "ongelukje" dan is het "gedwongen" trouwen, of een paar maandjes
"op vakantie" (de moeder in kwestie) het kind blijft dan "achter" bij familie en
men kan als de maagd maria nog steeds huwelijkskandidaat worden (later)

Wellicht zit ik in een "moderne stad"
Want op de zondagsschool krijgen jongeren hier wel "het verhaal over de
(bloemetjes en de bijtjes)" Weliswaar worden er voor jongens en meisjes
aparte gesprekken gevoerd, waarbij het verhaal twee verschillende versies
heeft. Jongens worden vooral gewaarschuwd om het voorzichtig te doen.
(condooms kun je hier gewoon in de winkel kopen) en meisjes wordt verteld
om het vooral niet te doen met allerlei "gruwelverhalen" wat er dan met je
leven kan gebeuren. Maar misschien is dit alleen zo in "mijn parochie"

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2020
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

90,808,228 pageviews Een website van indahnesia.com