Koophuis verhuren terwijl je verblijft in Indonesie

Subforum Andere praat 
53 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Andere praat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
bendesa
Gebruiker
spacer line

Hallo Allemaal,

Heeft iemand ervaring met of tips voor de volgende situatie:

Koophuis in Nederland dat ik wil verhuren
Ik zelf zal dan in IndonesiŽ verblijven
Ik heb geen inkomsten uit werk

Nu is mijn vraag op welke wijze ik mijn hypotheekaftrek kan behouden?

Er wordt veel over geschreven maar ik weet nog niet 100% hoe dit te regelen.

Alvast bedankt

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

Denk niet dat de hypotheekbank toestemming wil geven , of je moet het "stiekem" onderverhuren, of neem je een paar studenten als onderhuurders.
Kijk eerst naar je hypotheek acte.

bisa dicek of makemyday .

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Dat zal je niet meevallen Bendesa, wat mij allereerst al opvalt is, je schrijft geen inkomen uit werk te hebben, hoe wil je dan de hypotheek rente regelen?
Immers hypotheekaftrek is afhankelijk van inkomen cq de belastingschijven 36,25, 42 en 52 %.

Wil je het legaal regelen dan kan je ook als je inkomen hebt de aftrek wel vergeten en het is bovendien aan strenge regels gebonden.
Je kan een makelaar inschakelen die alles regelt en daar een maandelijks bedrag voor krijgt, dan moet je bovendien je zelf uit de woning laten schrijven en een postadres nemen.
Aangezien alle kepeutertjes in Nederland op elkaar staan aangesloten komt dit automatisch bij de belastingdienst terecht.

Onderhands kan ook, maar dan heeft de huurder geen poot om op te staan dan is het in principe mogelijk dat de verhuurder de huurder er ala minuut uit kan zetten, want dan ligt er niets vast, daar zal een huurder niet snel instappen.
Buiten dat is het zelfs nog listig voor de verhuurder om de huur via de bank te ontvangen, ontstaan er moeilijkheden dan is het voor de huurder een koude kunst om de verhuurder met betalingsbewijzen een oor aan te naaien bij de belastingdienst Emoticon: Blush

Succes.

N.B ik zie net de posting van Surya, dat klopt .
Banken willen dit vaak graag weten, nog sterker er zijn zelfs banken die eisen dat een gedeelte van de huurinkomsten voor extra aflos wordt gebruikt.

sabar2
Gebruiker
User icon of sabar2
spacer line

Legaal gezien dient de hypotheekverstrekker minimaal geinformeerd te worden.
In sommige gevallen (de meeste) is toestemming van de hypotheekverstrekker
nodig. Mijn ervaringen in het verleden is dat men dit meestal niet toestaat.

Vwb het verhuren, u zou contact kunnen leggen met bv "Direct wonen" dat is een
buro met ervaring en behoedt u ook voor evt valkuilen.
Maar er zijn ook andere organisaties in uw omgeving wellicht.
Dit betekent ook voor de verhuur een legale constructie.
Belastingtechnisch kunnen zij u ook informeren wat daar de consequenties van zijn.

Ik zou zeker de hypotheekakte met de voorwaarden goed doornemen, anders
kunt U behoorlijk in uw eigen vingers snijden, zelfs de hypotheek kwijtraken
bij geconstateerde overtreding van de regels.
(let op de kleine lettertjes,verwijzing naar algemene voorwaarden bv)

Illegale methodes, dat is uw verantwoording, daar ga ik geen adviezen in geven.

Welcome to Indonesia Take it as it is or leave it if you don't like it

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Het kan maar er zijn voorwaarde.
In het kader van de leegstandswet moet je bij de gemeente een vergunning aanvragen
Zie Rijksvoorlichting dienst.. http://www.rijksoverheid.nl/on(...)g-tijdelijk-verhuren .
Dan zal de bank ook zijn goed keuring er voor geven.
Die zijn er mee gebaat dat ze de rente betaald krijgen.......
Beter verhuren dan een huis onder water en dan executieverkoop te organiseren.
Er zijn projectontwikkelaars die alles regelen voor je, ook zelf die vergunning.
Google; typ huis verhuren en je krijg genoeg aanbod...... Emoticon: Nice Emoticon: Yeah right!

Was ik nog vergeten te schrijven, je moet wel het huis in de verkoop hebben staan en je mag er zelf dan daar op dat adres niet ingeschreven staan. Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye

Nu is mijn vraag op welke wijze ik mijn hypotheekaftrek kan behouden?

Dat is; dat kan je weten in Nederland niet mogelijk, betalen bedoel je, aftrekken kan je alleen iets anders, maar als je het verhuur dan heb je inkomsten en je kan dan geen hypotheek meer van de belasting aftrekken. Emoticon: Nooo Emoticon: Nooo

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2017
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

60,747,609 pageviews Een website van indahnesia.com