Non-acceptatie van kritiek

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
90 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent Indonesië gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geëxecuteerd in Indonesië  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · Indonesië gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Florence Sihombing menulis status yang membuat warga Yogyakarta marah, karena telah menghina kota Yogyakarta melalui media sosial.
(= Florence Sihombing's status maakt Yogyakarta bewoners boos voor het beledigen van de stad Yogyakarta via sociale media. ) Het wordt steeds belachelijker en kinderachtiger. I.p.v. enige vooruitgang in de acceptatie van kritiek blijkt de huidige generatie juist nog slechter hierin. Men holt tegenwoordig voor het minste geringste naar het justitiele apparaat voor een aanklacht wegens laster (= pencemaran nama baik ).

Tanggapan dari masyarakat yang beragam membuat kliennya merasa gelisah. Apalagi beberapa ancaman yang masuk ke kliennya, baik secara fisik maupun mental.
(= De reactie van diverse geledingen uit de samenleving geeft zijn cliënt een gevoel van onbehagen. Bovendien zijn sommige van de bedreigingen aan het adres van zijn cliënt zowel fysiek als mentaal. ) A.u.b. wordt volwassen. Dit ridicule gedoe heeft zelfs het nationale nieuws al gehaald. How low can you go .......

id.berita.yahoo.com/pengacara-(...)mohon-070048242.html

Ik wil niet beweren dat dit nou typisch Indonesisch is, maar non-acceptatie van kritiek is toch wel een zeer groot obstakel voor zowel morele als economische vooruitgang in het land.
Ooit vroeg eens een docent van de Universitas Gadjah Mada mij wat het grootste obstakel was voor meer welzijn en welvaart in het land. Hijzelf begon al over stagnerende infrastructuur, corruptie en andere zaken. Ik antwoorde: "Wil je een eerlijk antwoord?" Zijn antwoord: "Ja." Mijn reactie: "Het onvermogen kritiek te kunnen accepteren." Hierop werd de beste man kwaad. Ik deelde mee dat hij nu als levend bewijs fungeerde van het onvermogen tot acceptatie van kritiek. Ook ik kreeg bedreigingen zoals hierboven.
Als men als volwassene niet in staat is kritiek te kunnen accepteren, kan men ook niet groeien. Acceptatie van kritiek levert zelfvertrouwen en eigenwaarde op (4e trede van de pyramide van Maslow).

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

http://en.tempo.co/read/news/2(...)Yogyakarta-Residents

Florence heeft als een raket haar excuus gemaakt.
Reken maar dat ze een bak ellende over zich heen heeft gehad.
Als ik Liputan moet geloven is ze enkele uren geleden gearresteerd en zit ze voorlopig lopende het onderzoek 20 dagen in voorarrest.

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

Pencemaran nama baik, vooral op internet kan gesanctioneerd worden door 2 regels/wetten.

Kennelijk hebben ze daar andere spelregels
lain lubuk, lain ikannya
lain ladang , lain belalangnya.

bisa dicek of makemyday .

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Sorry, idioterie. Pencemaran nama baik is tegenwoordig de leuze. Eventjes een verkeerd woord, direct een rechtzaak aan je broek. In plaats dat men tijd besteed aan belangrijkere zaken dan dit infantiele gedoe. Florence is even boos of teleurgesteld en direct wordt zij door het volk aan het kruis genageld. Het lijken wel Prabowiaanse toestanden hier in Yogya. Juist de bewoners die kwaad zijn moeten zich schamen vanwege de non-acceptatie van enige kritiek dan wel gescheld, niet Florence. Maar ja, zijn we al gewend: de antipode-cultuur, alles omgekeerd aan wat mondiaal gangbaar is.
De Japanners hebben zich grotendeels al vrij kunnen maken van hun benepen eilandcultuur, Indonesia blijkbaar nog niet.

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Hetzelfde overkomt criminoloog Adrianus Meliala van de universiteit Indonesië ook.
Adrianus is tevens lid van de raad van advies voor de Nationale politie, hij had het lef in zijn mond te nemen dat de politie corrupt is.

Volgens de hoogste politie hopman Sutarman, gewoon inbinden en excuus maken anders krijgt Adrianus een proces voor smaad aan zijn broek.
Ik begrijp best dat Adrianus denkt bekijk het maar, dat gaat hij honderd procent verliezen tegen topcop Sutarman, ook al heeft hij gelijk.

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

Men kan betreffende regels bij de KHUPerdata ( vroeger de ex oude BW) vinden.
Aangevuld met de 2 nieuwe regels mbt internet gebeuren.

Pasal 27 ayat (3) UU No.11 tahun 2008 tentang Informasi dan Transaksi Elektronik ("UU ITE" Emoticon: Wink :
Pasal 45 ayat (1) UU No.11 tahun 2008 tentang Informasi dan Transaksi Elektronik ("UU ITE" Emoticon: Wink :
Pasal 310 KUHPidana : strafrecht.
Pasal 1372 KUHPerdata :

Interessant Nederlandse artikel :
http://www.iusmentis.com/menin(...)d-laster-belediging/

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

De wet werkt goed, mits dat de wet voor iedereen hetzelfde is Surya.

Laat ik nu de indruk hebben dat dit vaak niet het geval is, de schrijvers/uitgevers van Oborrakyat lopen na een aanklacht van smaad nog vrij rond en een studente wordt ogenblikkelijk vast gezet Emoticon: Blush
Om zo maar een voorbeeld te noemen.

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

UGM, tempat Florence belajar di Fakultas Hukum Pasca-sarjana Ilmu Kenotariatan, akan memanggil yang bersangkutan.
--------------------------------------------------------------------------------
Als juriste zijnde moet ze toch wel weten hoe ver ze kan gaan.

sabar2
Gebruiker
User icon of sabar2
spacer line

Ook al is er de wet dan nog zijn er de "poppetjes" Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.Malam
en m.b.t. je voorbeeld.

De schrijvers/uitgevers van Obor Rakyat zullen waarschijnlijk wel
onder "protectie" staan van een paar belangrijke "poppetjes"

Vwb de wet en de uitvoering bestaat er zoiets als waarom handhaven,
corruptie en de "poppetjes" (zeg maar gerust een hele Muppetshow)

Iedereen is voor de wet gelijk, maar niet iedereen is iedereen
da's een van de ongeschreven regels Emoticon: Wink

Voor sommigen is wat in een boek staat een vaststaand feit
maar in de praktijk is de werkelijkheid vaak anders.
Maar de werkelijkheid die kan ontkent worden Emoticon: Worship

Los daarvan ook al zegt het hoogste gerechtsorgaan iets
dan nog kun je zeggen dat is hun waarheid.
Ook dat zien we gebeuren in de praktijk.

De wet en de besluiten die kun je manipuleren,interpreteren en negeren.
Maar uiteraard ik bekijk alles door een westerse bril, misschien zie ik wel
dingen gebeuren in Indonesia in een waanvoorstelling.

Dit is geen kritiek maar een reeele beschrijving van de werkelijkheid
in Indonesia, maar uiteraard zal niet iedereen het met mij eens zijn.
Het is immers slechts mijn zienswijze.
De werkelijkheid ziet er altijd leuker uit wanneer men er wat dingen van
weglaat of wat roze erbij doet.

http://www.thejakartaglobe.com(...)r-stupid-uncultured/

Welcome to Indonesia Take it as it is or leave it if you don't like it

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 30-08-2014 14:40 Malam wrote:
Hetzelfde overkomt criminoloog Adrianus Meliala van de universiteit Indonesië ook.
Adrianus is tevens lid van de raad van advies voor de Nationale politie, hij had het lef in zijn mond te nemen dat de politie corrupt is.
Tja, de waarheid mag niet worden gezegd in een wayang -maatschappij. Het gaat om de schijn hoog te houden. Iedereen weet dat de politie corrupt is. Zelfs officiele rapporten geven dat aan. Maar een individu dat gewoon zeggen? Nee dus.
Het is toch te zot voor woorden dat Adrianus Meliala door zo'n pias wordt aangeklaagd terwijl tot ver in het buitenland bekend is dat de Indonesische politie 1 van de meest corrupte instanties is in het land.

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 30-08-2014 16:09 Surya Atmadja wrote:
UGM, tempat Florence belajar di Fakultas Hukum Pasca-sarjana Ilmu Kenotariatan, akan memanggil yang bersangkutan.
--------------------------------------------------------------------------------
Als juriste zijnde moet ze toch wel weten hoe ver ze kan gaan.
Kom pak, dat heeft er toch niets mee te maken. Het zou eens fijn zijn als men niet telkens met officiele wetten aankomt. Leuke theorie, maar verre van de praktijk. De werkelijkheid is hier nog steeds een primitief rechtssysteem: de macht van de sterkste (en dat betekent hier degene met het meeste geld of invloed). Het gaat hier niet om het volgen van rechtsregels maar hoeveel wil men betalen of welk vriendje zit er op een bepaalde positie.

sabar2
Gebruiker
User icon of sabar2
spacer line

Ik denk dat we maar eens moeten gaan uitkijken Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.YB
voordat je het weet krijgen we een proces voor smaad aan ons broek.
Want als het over de waarheid gaat , dan staan we sowieso al in het nadeel;

a) een westerse bril
b) geen WNI
c) meneer Kant (verkeerde referentiekader)
d) onvoldoende inzicht in de geschiedenis en het spel met de poppetjes

De werkelijkheid doet immers niet ter zake.
In een fantasiewereld is het toch veel leuker.

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 31-08-2014 01:48 sabar2 wrote:
Ik denk dat we maar eens moeten gaan uitkijken Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.YB
voordat je het weet krijgen we een proces voor smaad aan ons broek.
Want als het over de waarheid gaat , dan staan we sowieso al in het nadeel;

a) een westerse bril
b) geen WNI
c) meneer Kant (verkeerde referentiekader)
d) onvoldoende inzicht in de geschiedenis en het spel met de poppetjes

De werkelijkheid doet immers niet ter zake.
In een fantasiewereld is het toch veel leuker.
Het spel met de poppetjes had ik al heel vroeg onder de knie, mede dankzij de introductie in het aparat. Enige weerzin betreft al dat gegoochel met theorie die totaal niet overeenkomt met de realiteit, ook al zou men dat graag willen.
Fantasie is soms best leuk, het houdt een mens alert.

sabar2
Gebruiker
User icon of sabar2
spacer line

On 31-08-2014 01:59 Yogya-Bali wrote:

[quote removed]
Mijn weerzin betreft al dat gegoochel met theorie die totaal niet overeenkomt met de realiteit, ook al zou men dat graag willen.
Fantasie is soms best leuk, het houdt een mens alert.

Iedereen ziet de realiteit door zijn eigen bril (deze is niet van Kant maar van Sabar) Emoticon: Wink

Sommige mensen hebben dringend een poetsdoekje nodig,
maar hebben dat besef nog niet. Immers wanneer je dingen
graag wazig ziet, waarom zou je dat poetsdoekje dan gebruiken.

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Voor sommigen valt de realiteit niet in hun straatje.

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

By Jakarta Globe on 11:15 pm Aug 31, 2014

For One Hothead, a Social Media Minefield.
Defamation: A university student in Yogyakarta faces up to six years in prison for an offensive Path post about the city.......
In the offending post, Florence wrote: “Jogja is poor, stupid and uncultured. Friends in Jakarta and Bandung, please don’t stay in Jogja.”.......
Yogyakarta Police spokeswoman Adj. Sr. Comr. Anny Pudjiastuti said separately that Florence faced up to six years in prison if convicted of the charges against her.

www.thejakartaglobe.com/news/o(...)ial-media-minefield/
Ridiculous. Hoe kunnen de Yogyakartanen en lokale politie hun eigen stad en land zo belachelijk maken; die altijd lange tenen, dat altijd maar beledigd zijn. Wake up and grow up little children .

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

By Jakarta Globe on 11:17 pm Aug 31, 2014
Category Editorial, Opinion

Has tyranny and bullying given way to better judgment? Everyone should be able to express oneself freely in Indonesia, the largest democracy in Southeast Asia.

During the presidential election, many who sided with Joko Widodo hurled bitter criticism toward rival Prabowo Subianto and his supporters. The same was true of Prabowo’s backers toward Joko, in a hotly contested election that divided the nation. Yet, not everyone was arrested.

Should Indonesia become a military state like in Thailand, where protesters are arrested and detained for utterances critical of military rule? No.

In Florence’s case, she had apologized for her remarks, and we should have left it at that. To draw the matter into the courts would be senseless and a waste of legal resources. There are bigger fish to fry.

www.thejakartaglobe.com/opinio(...)ocial-media-protest/

Bovenstaande kwestie (notabene voorpaginanieuws) is werkelijk het summum van de belachelijkheid van de wayang -cultuur. Altijd maar smilen en nimmer kritiek. Men heeft niet eens door dat men zelf nu de essentie raakt van de culturele regel: nimmer een ander voor schut zetten en belachelijk maken. Men doet het voor zichzelf al: puur zichzelf belachelijk maken.
Men dient werkelijk medelijden te hebben met dit soort infantiele normen en menssoorten.

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

By Jakarta Globe on 02:16 pm Aug 30, 2014
Category Crime, Featured, News

Adrianus Apologizes for Calling National Police Corrupt.......
A criminologist and member of the National Police’s advisory board has apologized for calling the force corrupt after he was threatened with defamation charges by Indonesia’s top cop.........
In what many perceived to be an extraordinary attack on free speech, National Police chief Gen. Sutarman said that Adrianus would be investigated for the remarks, which he said had caused widespread offense among former police chiefs. Sutarman hinted that Adrianus could face defamation charges. Defamation is a criminal offense in Indonesia.
Spreekt voor zichzelf. Het zoveelste geval van geen kritiek kunnen incasseren.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Dat pencamaran nama baik is hetzelfde als je in Nederland weer eens 'discriminatie!' of 'racisme!' hoort. Om er een allergie van te krijgen...

Ho Lee Fuk

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Het verhaal van Florence en Adrianus is een voorbeeld van spijkers op laag water zoeken, het lijkt erop dat diverse organisaties uit allerlei hoeken en gaten kruipen en dit soort gevalletjes aanklaagt om de aandacht op zich zelf te vestigen.

Het ergste is dat de politie er aan mee doet, Florence werd gelijk vastgezet, ik zie dat in dit geval niets anders als dat de politie in Yogyakarta inspeelt op de sentimenten van de inwoners.
Het leidt de aandacht een beetje van ze af, ze hebben namelijk het afgelopen jaar behoorlijk onder vuur gelegen voor hun slappe houding t.a.v. religieuze intolerantie praktijken van bepaalde groepen.
Ze bereiken het tegendeel, ze maken zich nu volkomen belachelijk.

Interessant om te zien dat bijvoorbeeld Widodo een zeer zware beschuldiging uit die het Ministerie van Energie en Natuurlijke hulpbronnen (ESDM) in hun zak kunnen steken.
De hele sector olie, gas en natuurlijke hulpbronnen zit volgens Widodo vol maffia en er kunnen tientallen biljoenen worden bespaard door die maffia uit te schakelen.

Geen verrassing, bij het proces tegen Rudi Rubiandini (SKK Migas) is een berg rottigheid boven komen drijven, een aantal naaste medewerkers van Jero Wacik de minister van ESDM zijn inmiddels verdachte.
Het is voor Jero ook geen kwestie meer van of, maar wanneer de KPK hem aanpakt.

Typisch dat Widodo dat ongestraft kan zeggen, niet één uit de energie sector durft daar zijn handen aan te branden ook niet allerlei schimmige organisaties.
Het is namelijk nog al een zware beschuldiging aan het adres van de energiesector.
De uitspraken van Florence en Adrianus verschillen nagenoeg niet van de uitspraak van Widodo.

http://en.tempo.co/read/news/2(...)nces-Mafia-Practices

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Ik kan zowel Florence als Adrianus geen ongelijk geven.

Reactie van ene N. Mark Castro op het artikel in de Jakarta Globe:
That's not inciting hatred. That's a young person venting her frustration. Is that a crime now? Is Jogjakarta's reputation dependent on one young woman's misguided tirade? God knows how many politicians have defamed other countries where they were treated shabbily. God knows how many people have cursed other people for being mistreated.

Reprimand her like the elders you ought to be. Protect her right to privacy as it was published in her own domain. Chase the person who spread it and question the motives. Educate the public that inasmuch as her comments were rantings of a child, she ought to behave in a much better way. Declare her as a persona non grata in Jogja if you want, but to jail a child and publicly humiliate her?
Walgelijke mentaliteit: de Javaan ten voete uit (want het is weer de Javaanse lange-tenen-mentaliteit die zich hier doet gelden). Florence is Bataks met een meer directe cultuur i.p.v. een wayang -cultuur. Laat de Javaan in godsnaam nou eens accepteren dat zijn cultuur de afwijkende is en niet die van anderen.

zieleffe
Gebruiker
spacer line

HIER GENOEG TE LEZEN VAN COMMENTAAR.

Je moet ook die Javanen niet onderschatten het is een mentaliteit die men kent uit velen vergelijkingen die ik al veel eerde hier op de site heb geuit.
Aan die Hoofden (koppen) kan je zien wat een (.......) sorry ik bedoel wat een Javaan is.
Kijk maar eens goed,
Ik ben zo blij, zo blij, dat mijn neus van voren zit en niet op zij. ...... Emoticon: Party! Emoticon: Party! Emoticon: Party!
Zouden ze daar tegen kunnen, ik hoor het wel, van die ene echte, die hier op de site veel commentaar heeft.....
Tenslotte als ze ons kaaskoppen noemen en gierigaard, dan is een vrije meningsuiting een recht en geen belemmering........ Emoticon: Stupid Emoticon: Cry Emoticon: Confused

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

By Jakarta Globe on 11:30 pm Sep 01, 2014

Woman in Social Media Outburst at Yogyakarta Set Free. Police in Yogyakarta have released a woman arrested over the weekend in connection with an offensive post that she put up on social media about the city, amid mounting condemnation of her detention.

Florence Sihombing, 26, a postgraduate student at Yogyakarta’s Gadjah Mada University, was released on Monday afternoon after the UGM School of Law formally requested a stay of detention.

Police granted the request after the school gave its guarantee that Florence would cooperate in the investigation of alleged defamation, according to Heribertus Jaka Triyana, the secretary of the law school’s ethics committee.
Alhamdullilah. What a fuss for nothing .

sabar2
Gebruiker
User icon of sabar2
spacer line

Nou laat ik het zo zeggen...
er zijn ook diverse buitenlandse studerenden in Yogja
Ik zou wat voorzichtiger worden op facebook/twitter Emoticon: Yes!

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

On 02-09-2014 04:14 Yogya-Bali wrote:
By Jakarta Globe on 11:30 pm Sep 01, 2014

[quote removed]
Alhamdullilah. What a fuss for nothing .

Ze hebben het privéleven van deze jongedame helemaal gesloopt en haar leven en studeren in Yogyakarta onmogelijk gemaakt. Emoticon: Angry
Er zal voor haar niets anders opzitten haar studie in Jakarta of Bandung voort te zetten.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2020
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

92,540,091 pageviews Een website van indahnesia.com