Timmerfabriek

Subforum Gezocht & Aangeboden 
67 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Gezocht & Aangeboden > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
beHo1
Gebruiker
spacer line

Ben op zoek naar Timmerfabrieken in IndonesiŽ welke ervaring hebben met export naar Nederland.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Timmerfabriek? Zoeentje waar ze goudkleurige timmers verkopen? Of wil je die goedopere soort timmers, in eenvoudig wit?

beHo1
Gebruiker
spacer line

Timmerfabriek welke ik zoek zouden moeten beschikken over cad/cam gestuurde machines welke vanaf tekening eenvoudige houten onderdelen fabriceren. Tekening wordt door mijzelf ter beschikking gesteld.

Wat je bedoelt met goudkleurige of witte timmers begrijpt ik niet.

sabar2
Gebruiker
User icon of sabar2
spacer line

cad/cam gestuurde machines dat gaat richting gouden timmerfabriek Emoticon: Worship

Welcome to Indonesia Take it as it is or leave it if you don't like it

beHo1
Gebruiker
spacer line

Oke Ik ben dus op zoek naar gouden timmerfabrieken. Dankje sabar2

Lieve
Gebruiker
User icon of Lieve
spacer line

Dus u bedoelt fabrieken die CNC machines gebruiken?

Het probleem hier is, dat arbeid goedkoop is en automatisering duur. De enige fabrikanten die ik ken die zulke geavanceerde apparatuur gebruiken, zijn Gita Cipta Selaras in west Jakarta en Graha Stella en Broco in Jakarta Design Center. Ze bieden oplossingen aan voor keukens, moderne meubels, enz. Men spreekt er Engels.

Veel anderen zijn heel kleinschalig of hebben bijna geen automatisering behalve gewone zaagmachines. (U zou er echt eens moeten rondlopen, er zijn niet veel veiligheidseisen op de werkplaats.)

Mulutmu harimaumu - A man is good for nothing until he is educated

beHo1
Gebruiker
spacer line

dankje Lieve,

Het zal dus een timmerfabriek moeten zijn die qua standaard ligt tussen de meest geavanceerde fabrieken en de meest kleinschalige.
Men moet kunnen communiceren in het Engels en ervaring hebben met export regelgeving naar Nederland.

sabar2
Gebruiker
User icon of sabar2
spacer line

Het betreft dus lage loon landen productie (vlgs opdracht) met export naar Nederland
waar de afwerking(veredeling halffabrikaat/assemblage of betreft het eindproducten)
cq verkoop plaatsvindt ??

Waarom Indonesie als ik vragen mag ??

De exportkennis is de gehele logistieke keten of aanleveren bij een exporteur
in exportbestendige verpakking met de benodigde papieren ??

Lieve
Gebruiker
User icon of Lieve
spacer line

Als niemand hier een specifieke kandidaat kent, is het misschien mogelijk via de 'gouden gids' methode te werken? Gewoon een standaard Engelstalige e-mail opstellen en en bloc sturen naar alle resultaten van de zoekopdracht:

http://www.streetdirectory.co.(...)company/2531/Timber/

Mulutmu harimaumu - A man is good for nothing until he is educated

beHo1
Gebruiker
spacer line

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.sabar
Productie van halffabricaat zal inderdaad in Azie plaatsvinden met eind verpakking en distributie in Nederland.
De export kennis is de gehele distributie in exportbestendige verpakking tot aan het afleveradres in Nederland.

IndonesiŽ is gekozen omdat veel hout producten al via IndonesiŽ naar Nederland worden geŽxporteerd en de kennis op dat gebied ook wat ruimer aanwezig is. Een keuze uit praktische overweging dus.

sabar2
Gebruiker
User icon of sabar2
spacer line

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.beHo1 ik vermoed dat er weinig timmerfabrieken zijn in de groep welke
je aangeeft die ook nog eens op de hoogte zijn van het hele exportgebeuren
inclusief eigen distributie tot in Nederland.

Je geeft aan dat veel hout producten al via Indonesie naar Nederland worden
geexporteerd en dat daar al kennis aanwezig is.
Wanneer je daar al contacten hebt dan is wellicht een gezamelijk distributiekanaal
mogelijk (groupage)
In dat geval is de locatie van dat contact belangrijk ivm de binnenlandse distributie.

Ook het soort houtproducten watje beoogd kan het zoekgebied meer omlijnen.
Omdat je anders wellicht bij een klompenfabrikant terecht komt terwijl je keukenpanels
nodig hebt.

Daarnaast geldt voor houtproducten, bij de invoer ook een kwalificeringssysteem
waaraan de producent uiteraard wel zal moeten kunnen voldoen en dat maakt
het wellicht nog wat ingewikkelder.
Ik betwijfel zelfs of dit europese kwalificeringssysteem overal bekend is, maar wellicht
is die kennis er al bij je bestaande contacten.

Een andere mogelijkheid is om een distributie/logistiek kenniscentrum in bv Singapore
hierbij te betrekken maar daar zit ook een kostenplaatje aan vast en dat is bij bv
containervervoer nog te "verwaarlozen" anders is dat wanneer het om kratten/groupage gaat.

Wellicht dat een intermediaar je beter op weg kan helpen.,met een commercieel onderzoek
Probeer deze eens: http://www.djavaconsults.nl/wiezijnwij.htm

Een toevoeging nog. Ik heb een jaar of drie geleden een nederlander ontmoet
die een meubelexportbedrijf had, met eigen productie in Yogja.(Bantul)
Ik heb zijn adreskaartje nu niet bij de hand (ligt in NL) en weet ook niet of hij
nog actief is, maar wellicht weet djavaconsults wie ik bedoel en kan dat een
eerste ingang zijn voor u.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

okay, buiten dat ik niet weet wat je met timmerfabrieken bedoeld, vergeet er bij hout niet aan te denken dat er vrijwel geen FSC-keurmerk hout uit Indonesie komt.

beHo1
Gebruiker
spacer line

Lieve, Sabar en Yerun bedankt voor jullie informatie.

sabar2
Gebruiker
User icon of sabar2
spacer line

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.beHo1 via CYBO.COM

vond ik het betreffende bedrijf terug Strakx design pt

http://af.cybo.com/ID-biz/strakx-design.-pt

Wellicht dat je hier (of via CYBO) iets meer gericht kunt zoeken.

timmerfabriek
Gebruiker
spacer line

Beste beHo1,

Zou je mij een mail willen sturen naar:
timmerfabriekjakartaEmail-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.gmail.com

Mogelijk dat ik je verder kan helpen.

timmerfabriek
Gebruiker
spacer line

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.Jeroen, kun jij mij aan het emailadres helpen van beHo1?
Alvast dank.

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 31-08-2014 03:53 sabar2 wrote:
Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.beHo1 via CYBO.COM

vond ik het betreffende bedrijf terug Strakx design pt

http://af.cybo.com/ID-biz/strakx-design.-pt

Wellicht dat je hier (of via CYBO) iets meer gericht kunt zoeken.
Is bij mij om de hoek. Kan je zeker terecht. Als die het niet weten....... Emoticon: Frustrated

sabar2
Gebruiker
User icon of sabar2
spacer line

On 01-10-2014 04:30 Yogya-Bali wrote:

[quote removed]
Is bij mij om de hoek. Kan je zeker terecht. Als die het niet weten....... Emoticon: Frustrated

Kijk dat doet me deugd YB zo zie je maar dat wanneer je langer in Indonesia
verblijft je steeds meer 'contacten' verzameld waar je anderen goed mee op
weg kunt helpen, nu alleen nog kijken of Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.BeHo op mijn tips ingaat

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

85,346,690 pageviews Een website van indahnesia.com