Bali en spiritualiteit, kan het?

Subforum Bali, het godeneiland 
70 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Bali, het godeneiland > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Lieve
Gebruiker
User icon of Lieve
spacer line

Dit werd al eens opgebracht in een vorig topic, wat een jammerlijke wending nam en een beetje te persoonsgebonden was.

Toen ik de youtube link (http://www.youtube.com/watch?v=EygIpKI3dC8) van dhr. Bulekurus zag, en het persoonlijke verhaal van dhr. Sabar (kudos!) las, vroeg ik mij toch weer eens af wat dit eiland heeft te bieden aan hen die innerlijke rust en misschien ook een ontsnapping zoeken. Ik krijg de indruk dat veel westerlingen het een beetje zien als een Ibiza in de jaren zestig; de hemel op aarde voor hippy's.

Ik heb het hier dus niet over religieuze ervaringen of zelfs spiritisme, die beiden hier ook veel aan bod komen. En ik besef dat men het 'zelf moet doen'. Maar in hoeverre is Bali een plaats die hiervoor geschikt is? Als ik het goed begrijp heeft Elsbeth dit bijvoorbeeld indertijd gevonden in Sumatra. En voor Anne Mieke is het waarschijnlijk meer in NTT gelegen.

Voor mij persoonlijk: Ik ga graag naar Bali. Maar eerlijk gezegd is dat voor pure ontspanning, onthaasten en om tot rust te komen. Noem het een vitamine injectie, even energie opdoen. En dat is voor mij iets heel anders dan meditatie, zuivering/loutering en het zich voor een langere periode volledig loskoppelen van de dagelijkse besognes. En ik denk dat Bali voor dit laatste ook niet echt geschikt is. Mijn favorieten zijn en blijven dan toch India en Nepal.

Maar, misschien is ontspanning eigenlijk al voldoende? Of misschien is de locatie totaal irrelevant? Wat denkt u?

Mulutmu harimaumu - A man is good for nothing until he is educated

sabar2
Gebruiker
User icon of sabar2
spacer line

Rust vinden of spiritualisme dat kan overal.
Vandaar dat ik ook zei Terschelling of Bali het kan alletwee.

Bali is denk ik voor veel mensen een droom / mythe, het wordt ook zo prachtig
gepromoot als het godeneiland en daar zijn sommige mensen gevoelig voor.

Iedere "westerling" wil graag ontsnappen aan de dagelijkse hectiek in eigen land
en een vakantie / verblijf op Bali, met al die WOW-propanda da's dan logisch.
Snel een selfie met een tempel of beeldje op de achtergrond op facebook zetten
en je kunt zeggen Ik ben op Bali geweest en je kunt jarenlang je geweldige
ervaringen vertellen op dat prachtige eiland.

Sommige mensen zullen er echt wel iets anders vinden als wat ze gewoon zijn
en anders is al lekker, alleen het gevoel al, dus een relaxvakantie op Bali YES !!
Voor de echte verdieping,spiritualisme, ligt eraan hoe ver gaat dat spiritualisme,
een poster in je huiskamer ophangen en wat wierookgeurtjes of tot de kern ....
Chakra's etcetera .... spiritualisme is ook een modeverschijnsel voor sommigen.
Dat ... is ook te vinden op Bali, van sleutelhangers,boeken tot hippies en sjamanen.
Maar ... voor iemand die echt spiritueel is ingesteld, eenvoud en geen franje...
is Bali wellicht te overtrokken en gemaakt, op Terschelling kun je je ook transformeren
en dat kan ook op Sumatera, de NTT, Flores, Java zelfs in Jakarta !!!!

Je hebt maar een zitplaats nodig een klein plekje op de grond en .... aummmmmm
je bent in een andere wereld.

Ik ben zelf heel spiritueel geweest, nog net geen oranje kleren (Bagwan) aan gedaan
want de kleur vond ik iets te veel en roze/paars sorry dat vloekt met mijn skintype.
Zweven is leuk maar op zijn tijd moet je ook de realiteit onder ogen durven zien
Dat terugtrekken in een eigen wereldje dat brengt je soms onnodig in conflicten.
Dus ik ben geen (zweef)vliegtuig meer, eerder een helicopter.
Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.zieleffe zal hier wel een passend plaatje voor hebben.

Een ding wat ik wel heb opgestoken uit mijn heavy-spiritualisme tijd is dat je niet
veel nodig hebt om gelukkig te kunnen zijn.
Soms moet je de kleine dingen leren waarderen.
Zoals nu bijvoorbeeld... ik heb een grote schaal,gesneden papaya,watermeloen,susu
wat ijsblokjes en een lepel ..... Enak .....
" Emoticon: Yummie! Emoticon: Yummie! Emoticon: Yummie! Emoticon: Yummie!

Welcome to Indonesia Take it as it is or leave it if you don't like it

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

85,310,393 pageviews Een website van indahnesia.com