Bagage kluisje op Jakarta airport

Subforum Tickets, luchtvaart en vervoer 
82 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Tickets, luchtvaart en vervoer > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Rene&Angelique
Gebruiker
spacer line

Hallo kenners,

Wij gaan 25 september voor drie en een halve week rond trekken in IndonesiŽ.
Nu hebben wij een plan gemaakt om onze winter kleding, in een kleine koffer
voor deze periode in bewaring te geven op Jakarta airport.

Ik heb gevonden dat er in hal D een mogelijkheid voor bagage is,
maar ik kom er niet uit of dit voor een langere tijd ook geldt.
Gaarne jullie advies.

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Daar kan ik je geen antwoord op geven.
Ik snap alleen de vraag niet helemaal. Winterkleding?
Bedoel je daarmee de kleding die je vanuit Schiphol aan hebt? Een lange broek, een trui, een regenjack, dichte schoenen etc. zou ik toch wel meenemen naar IndonesiŽ.
Over wat voor kleding heb je het dan?

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Ik had toen ik ooit eens in Februari in NL aan kwam 1 stuks 'winterkleding' bij me, een fleece-trui. Een heel plan maken om al je winterkleding in een kluisje te stoppen? Dat is denk ik wat overdreven, maar misschien heb ik het mis natuurlijk.

Lieve
Gebruiker
User icon of Lieve
spacer line

http://forum.indonesiepagina.n(...)_bandara_jakarta.php

Dit staat er te lezen in de FAQS van Fesindo:

• RATES COUNT BASED ON PER COLLY/DAY CALENDAR

• BAGGAGE MUST BE LOCKED

• MAXIMUM STAY OF LEFT BAGGAGE ARE 3 MONTH , IF EXCEEDING THAT PERIOD BAGGAGE WILL BE DESTOY

Met een beetje inventiviteit kan men uit dit schabouwelijk Engels opmaken dat de maximum termijn drie maanden is. Waar ik helemaal niets van geloof, is dat men hierna de bagage zal vernietigen. Altijd gemakkelijk op de motorfiets of in de mall, zo'n wintermantel.

• Mulutmu harimaumu - A man is good for nothing until he is educated

Yogya-Bali
    Gebruiker
    User icon of Yogya-Bali
    spacer line

On 14-08-2014 18:14 Rene&Angelique wrote:
    Hallo kenners,

Wij gaan 25 september voor drie en een halve week rond trekken in IndonesiŽ.
    Nu hebben wij een plan gemaakt om onze winter kleding, in een kleine koffer
    voor deze periode in bewaring te geven op Jakarta airport.

Ik heb gevonden dat er in hal D een mogelijkheid voor bagage is,
    maar ik kom er niet uit of dit voor een langere tijd ook geldt.
    Gaarne jullie advies.
    Reken maar uit of het je waard is: ca. Rp 30.000 per dag per koffer met ca. 20 kg. Maar eigenlijk geen idee of dat ook kan voor een lange termijn. Zal wel als er maar wordt betaald.

robbert
    Gebruiker
    spacer line

Hoi,
    Dat betekent dat je voor eind Oktober weer terug bent in NL, dus waar je winterkleding voor nodig hebt is mij een raadsel ! Wel zou regenkleding nuttig zijn maar in die tijd heb je die ook nodig in Ind.
    Rob

sabar2
    Gebruiker
    User icon of sabar2
    spacer line

Wanneer je iemand hebt die je wegbrengt / ophaalt dan is het nog eenvoudiger
    op te lossen. Maar zo die ik het meestal, maar niet iedereen heeft die mogelijkheid.
    Op schiphol kan het (ook in de ochtend/nacht) behoorlijk fris zijn.
    Maar regenkleding in September nodig in Indonesia ... het kan gebeuren maar
    lang niet overal, maar lokaal is dit zo aangeschaft, goedkoper.

Welcome to Indonesia Take it as it is or leave it if you don't like it

Surya Atmadja
    Gebruiker
    User icon of Surya Atmadja
    spacer line

Wegwerp poncho van Blokker, Dirx, Kruidvat , Seaman ? ,Wibra etc voor 1 eurie .

bisa dicek of makemyday .

Lieve
    Gebruiker
    User icon of Lieve
    spacer line

Ik zou zeker een K-Way meenemen.

Zo'n klein opvouwbare.

Mulutmu harimaumu - A man is good for nothing until he is educated

Anne Mieke
    Gebruiker
    User icon of Anne Mieke
    spacer line

Je komt met het bewaren al snel op 40, 50 euro. Heel erg zonde voor die paar meter/minuten, zeker gezien de periode van het jaar.

Ik heb nog nooit winterkleren meegenomen naar Indonesie. Als ik in de winter ga dan onder mijn fleecevest die sowieso standaard meegaat (er zijn soms best wel wat koelere avonden) hooguit een paar extra weggooishirts en idem dito sokken en/of een weggooipanty. Het is allemaal zo'n ballast om meen te sjouwen. Ook als je niet wordt gebracht of gehaald gaat het hooguit om een paar meter naar de taxi en de trein in. De rest is allemaal overdekt op Schiphol.

Regenkleding neem ik overigens ook nooit mee, ook geen plu. allemaal veel teveel gedoe. Het is OF nat worden, OFwachten. Wat wel handig is, is om in elk geval een paar schoenen mee te nemen die tropische-regenbui-proof zijn.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

elsbeth
    Gebruiker
    spacer line

Ik heb sowieso altijd een lange broek bij me, vanwege muggen en vanwege culturele verschillen (ik draag in IndonesiŽ nooit een korte broek). Dunne trui ook altijd mee, ook wel nodig gehad. Dichte schoenen altijd mee i.v.m. wandelingen. En regenjack lichtgewicht altijd mee (piepklein rolletje). Verder neem ik heel weinig mee.

Lieve
    Gebruiker
    User icon of Lieve
    spacer line

Hmm, heeft het zin om droge voeten te hebben terwijl de rest door- en doornat is? Het ligt er natuurlijk ook aan wat men gaat doen, dit gebruiken wij voor hiking e.d.:

Ik ben zeer content met die teen schoenen. Ze mogen gerust nat worden, zelfs door een rivier waden is perfect mogelijk. Die Timberland achtige hiking shoes heb ik wel gebruikt in koudere klimaten maar die vind ik hier onmogelijk.

Zou hier als toerist nooit traditionele schoenen dragen. Nu vooruit, als men uitgenodigd is voor een huwelijksfeest of zo. Anders teenslippers of misschien sandalen. (Alstublieft heren; hierin geen witte sokken!!!)

Malam
    Gebruiker
    User icon of Malam
    spacer line

Ik zit met verbazing deze topic te lezen, probleem winterkleding stallen in IndonesiŽ als je op vakantie gaat Emoticon: Confused
    Alsof je niets anders aan je hoofd hebt Emoticon: Blush
    Hoe moeilijk kan je het je zelf maken, wordt ik opgehaald dan kom ik naar de parkeergarage niet eens buiten Emoticon: Nooo

Moet iemand met het openbaar vervoer naar huis, meen ik dat je niet eens naar buiten hoeft om de trein te pakken Emoticon: Confused
    In IndonesiŽ al gelang waar je zit heb je ook koele avonden dat je een spijkerjasje of een vest aantrekt, dat heb je dus bij je, lijkt mij.
    Ga je terug en het is rot weer in Nederland, dan trek je een extra T-shirt/overhemd onder je vest of spijkerjasje aan Emoticon: Yes!
    Zo doe ik het al 20 jaar Emoticon: Wink

Anne Mieke
    Gebruiker
    User icon of Anne Mieke
    spacer line

On 15-08-2014 14:18 Lieve wrote:
    Zou hier als toerist nooit traditionele schoenen dragen. Nu vooruit, als men uitgenodigd is voor een huwelijksfeest of zo. Anders teenslippers of misschien sandalen. (Alstublieft heren; hierin geen witte sokken!!!)
    Emoticon: Smile
    Wel een beetje jammer van de ongelukkig bestrating in Indonesie. Ik ben een schoenenfreak en voor mij is het dus behelpen als ik voor een maand weer eens aan de sneakers moet. Emoticon: Angry (terwijl ik hier plaatjes in de kast heb staan)

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Malam
    Gebruiker
    User icon of Malam
    spacer line

Anne Mieke, ik kan je ťťn troost bieden, dat verdwijnt met de jaren Emoticon: Wink
    Ik had in het verleden wel is het idee dat ik met de zus van Imelda Marcos was getrouwd. Emoticon: Confused
    Al gelang ze ouder werd zag ik er steeds meer verdwijnen Emoticon: Yes!
    Dochter, kleindochter in Nederland, in IndonesiŽ vele nichtjes die nu apetrots op die enkelbrekers lopen te stappen. Emoticon: Yes!
    Pop is inmiddels op de gemakkelijke tour, buiten haar gemakkelijke schoenen heeft zo nog slechts een 15 paar enkelbrekers over Emoticon: Laugh out loud

Surya Atmadja
    Gebruiker
    User icon of Surya Atmadja
    spacer line

Zou hier als toerist nooit traditionele schoenen dragen. Nu vooruit, als men uitgenodigd is voor een huwelijksfeest of zo. Anders teenslippers of misschien sandalen . ( Alstublieft heren; hierin geen witte sokken!!!)
    ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    Als je toevallig een Indonesische Menir met Bermuda broek van Seaman (Zeeman) plus Teva gezondheidssandalen en witte katoenen sportsokken ziet rondhuppelen in Grand Indonesia, Plaza Senayan of bij T.A of Central Park , dan is het waarschijnlijk mijn 2lingbroer.

bisa dicek of makemyday .

Malam
    Gebruiker
    User icon of Malam
    spacer line

Eerste grijs, spijkerbroek overhemd en slippers zonder sokken.
    Tweede grijs, neutrale broek met overhemd beige sokken en moccasins Emoticon: Yes!
    Dat is voor nette gelegenheden,
    Korte broeken, witte sokken met heuptas? Nooit gedragen Emoticon: Blush
    Ik kom de deur niet uit, Pop zou me neerslaan Emoticon: Laugh out loud

Lieve
    Gebruiker
    User icon of Lieve
    spacer line

Anne Mieke wrote: voor mij is het dus behelpen als ik voor een maand weer eens aan de sneakers moet. Emoticon: Angry (terwijl ik hier plaatjes in de kast heb staan)

Men leert toch elke dag iets bij. En ik maar denken; Anne Mieke en Jimmy Choo? Bagaikan air dengan minyak. Maar nu blijkt dat ze een Louboutin adept is! Klasse en stijlvol met rode zool. Ik kan niet meer stappen op meer dan 11 cm.

Lieve
    Gebruiker
    User icon of Lieve
    spacer line

On 15-08-2014 17:02 Malam wrote:
    Eerste grijs, spijkerbroek overhemd en slippers zonder sokken.
    Tweede grijs, neutrale broek met overhemd beige sokken en moccasins Emoticon: Yes!
    Dat is voor nette gelegenheden,
    Korte broeken, witte sokken met heuptas? Nooit gedragen Emoticon: Blush
    Ik kom de deur niet uit, Pop zou me neerslaan Emoticon: Laugh out loud

Wkwkwk.

Stijlvol, toch? Ik ben niet zot van shorts bij mannen, maar ik kan me wel voorstellen dat een jeans of geklede broek hier niet uit te houden is. Maar waarom dan die kousen?

It's not a man purse but a satchel! Hubby weigert er ook ťťn te dragen maar broer paradeert met zijn LV man purse. We plagen hem er veel mee.

Gelukkig zie ik hier weinig bule met Bintang shirts. Dat maakt sommige delen van Bali voor mij een stukje hel op aarde.

Yogya-Bali
    Gebruiker
    User icon of Yogya-Bali
    spacer line

On 15-08-2014 17:36 Lieve wrote: Stijlvol, toch? Ik ben niet zot van shorts bij mannen, maar ik kan me wel voorstellen dat een jeans of geklede broek hier niet uit te houden is. Maar waarom dan die kousen?
    Daar bleekgezichten meer transpireren dan Aziaten, gaan - zonder het dragen van kousen - schoenen zeer snel kapot en wel verteerd door het zuur in het zweet. Zowel ik als mijn dochters (blijkbaar mijn bule -genen geŽrfd voor wat betreft de huidstructuur en doorsnee van de poriŽn) doen wel 2 tot 3x langer met schoenen indien er sokken worden gedragen. Esthetisch? Nee, niet altijd. (Mijn oudste dochter moet dan ook dikwijls worden gedwongen sokken aan te trekken.)
    Praktisch? Ja, voor de bule annex indo wel.

Gelukkig zie ik hier weinig bule met Bintang shirts. Dat maakt sommige delen van Bali voor mij een stukje hel op aarde.
    Zeker vreselijk. Voor mij is dit zelfs anti-reclame voor Bintang.

Lieve
    Gebruiker
    User icon of Lieve
    spacer line

Hihi. Anderzijds wel vervelend ja. Had ooit een prof die altijd sandalen droeg, zelfs onder een kostuum. Eigenlijk stond het niet eens zo slecht, met zwarte kousen in een zwart model viel het ook niet op. Hij vertelde dat ie zulke zweetvoeten had, dat dichte schoenen gewoon 'onder zijn voeten' wegrotten en dat hij geen keuze had.

Maar is er geen zalf of spray die dat tegen gaat?

Yogya-Bali
    Gebruiker
    User icon of Yogya-Bali
    spacer line

On 16-08-2014 14:33 Lieve wrote: Maar is er geen zalf of spray die dat tegen gaat?
    Tegen het luchtje wel Emoticon: Smile maar tegen het zweten en wegrotten van schoenen niet Emoticon: Angry .

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
    Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
     Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
    Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

81,935,068 pageviews Een website van indahnesia.com