[Centraal] Visa on Arrival voor Nederlanders

Subforum Het visumgebeuren 
34 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Het visumgebeuren > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
diederick
Gebruiker
User icon of diederick
spacer line

Het laatste Sidik. Slechts voor enkele bevriende landen (Brunei, Jemen e.d.) bestaat nog steeds een gratis visum-on-arrival.
Wat Jan/Tuti stelt over de Schengen-landen is niet helemaal correct. Er zijn Schengen-landen die een visum-on-arrival krijgen en andere niet, terwijl de procedure voor al die landen hetzelfde is.
Die minister is Yusril Mahendra (nu hoofd van het beruchte Sekneg, het staatssecretariaat van de president). Hoorde de roddel dat hij niet meer naar Nederland durft, uit angs gelyncht te worden. Zal wel meevallen denk ik.
Ach, hekel aan Nederlanders. De meeste IndonesiŽrs, is mijn ervaring, weten zelfs niet dat we iets met hen hebben gehad. Ze zijn althans heel verbaasd als ik ze vertel dat sommige woorden uit het Bahasa Indonesia uit het Nederlands ontleend zijn. Ik denk dat sommige IndonesiŽrs, gezien de laatste berichten, meer een hekel hebben aan andere landen (MaleisiŽ, AustraliŽ) die ze ervan verdenken snode plannen te hebben om de gordel van smaragd binnen te vallen. Te beginnen met Ambalat.

raymondvd53
Gebruiker
spacer line

Hallo allen, vanochtend op de radio (Veronica FM) gehoord dat binnenkort (wanneer???) visa on arrival in Indonesia tot de mogelijkheden behoort. Ik wacht met spanning af wanneer dit mogelijk wordt en of dit uberhaupt goedkoper is dan de Ä 45,00 die ik anders moet betalen voor een verblijf van max. 60 dagen in Indonesie. Dus, even geduld en dan maar hopen dat het verhaal van visa on arrival in Indonesie goedkoper is dan bij het ophalen van je visa bij de KBRI (Ind. Ambassade in Den Haag)....

raymondvd53
Gebruiker
spacer line

Hallo Tuti en Jan, ik ben een geboren en getogen Indonesier en dat voel ik ook in mijn hart en nieren.Ik kom al ruim 18 jaar regelmatig in Indonesie, soms wel 2x per jaar, spreekt de bahasa Indonesia in woord en geschrift, buiten de andere talen zoals Engels, Frans en Duits en momenteel studeer ik ook nog Chinees (Mandarin).
Je reactie omtrent de Ä 45,00 die ik moet betalen voor een visa van max. 60 dgn komt mijns inziens niet altijd ten goede van de Indonesiers, maar blijven veelal steken bij bepaalde (hoge en corrupte) functionarissen. Indonesie is mijn land en ik ben er trots op dat daar geboren en getogen ben. Maar het is algemeen bekend dat Indonesie momenteel tot de eerste 3 meest corrupte landen ter wereld behoort. Was het maar zo dat de president SBY zijn politieke wil zal doorzetten en de corruptie "meer in de hand kan houden", maar jij weet ook wel dat een land als Indonesie ALTIJD wel een land is waar corruptie welig tiert, daar doe je niets aan en dat zal nog wel eeuwen duren voordat de corruptie ook maar iets minder wordt.
Kortom, het gaat mij niet om die Ä 45,00 voor mijn visa, als het geld maar echt bij de bevolkig terecht komt en dat is HELAAS NIET HET GEVAL. Ik heb zelfs heel veel connecties in Indonesie, tot en met het niveau van de president, maar veel heb ik helaas niet in kunnen brengen om de corruptie uberhaupt een kleine halt toe te roepen. Mijn neef werkt zelfs bij de immigratiedienst en hij vertelt mij ook dat hij en al zijn vrienden "moet leven met een beetje corruptie" anders redt hij hij het niet met een maandsalaris wat overeenkomt met ongeveer Ä 85,00 ondanks dat hij afgestudeerd Serjana Hukum 1 is binnenkort zelfs Serjana Hukim 2.
Dus nogmaals Tuti en Jan, het gaat mij hierom dat het geld wat gegenereed wordt aan de visa inkomsten ook DAADWERKELIJK daar terecht komt waar het NODIG IS = BEVOLKING VAN INDONESIE OFTEWEL UNTUK PENDUDUKAN REPUBLIK INDONESIA....
Verder succes met al je tips, weliswaar niet altijd bruikbaar voor mij, want ik weet nu wel wat Indonesie voor mij betekent en ik heb er heel veel familie zitten, vele vrienden en kennissen, van arm tot zeer rijk...e n ik ben zelfs zover dat ik binnen 10 jaar ook in Indonesie woont (deo volentes)....raymondvd53

raymondvd53
Gebruiker
spacer line

On 16-03-2005 10:59 Tuti & Jan wrote:
Beste Ilse,
Het zijn echt niet alleen de Nederlanders die een visum nodig hebben voor Indonesie, alleen de meeste landen kunnen een visum krijgen op de luchthaven (on arrival) en de Nederlanders niet.
Het visum van Indonesie zie ik ook als een antwoord op de moelijke procedure die Indonesiers moeten doorlopen om in de Schengenlanden op vakantie te mogen komen.
Er zijn zo veel landen in deze wereld waar een visum nodig is waarom zou Indonesie die inkomsten niet meepikken denk ik dan als niet verder kijkende persoon.
Dat door het visum minder toeristen kunnen komen is de andere kant maar dat is niet de zorg van het ministerie wat de visuminkomsten binnenkrijgt, dat is weer een ander ministerie.

Deze denkwijze komt me heel erg bekend voor, ik heb meer als 45 jaar in een land gewoond die ook erg goed zijn in het verzinnen van maatregelen die de belastingbetaler alleen maar geld kosten, toch gaan dit soort zaken ook vaak gewoon door omdat een of andere minister zijn zin wil doordrijven.

Er zijn buiten die bewuste minister nog wel meer mensen in Indonesie die een hekel hebben aan toeristen en in het bijzonder aan Nederlanders, ik denk dan met name aan Aceh maar ook in Bali waar wij wonen.
Ook dient worden vermeld dat bijvoorbeeld in Java en de rest van Sumatra de mensen het juist heel graag te doen hebben met de Nederlanders en zelfs heel veel meer Nederlandse woorden gebruiken als het Bahasa Indonesia, zou echt veel Javanen een hekel hebben aan de Nederlanders zouden ze die woorden snel gaan omzeilen door Bahasa te gaan spreken.
Groetjes,
Jan

raymondvd53
Gebruiker
spacer line

On 15-03-2005 10:14 Tuti & Jan wrote:
Beste Raymond,
Heb je al eens de moeite genomen om te kijken wat een Indonesier allemaal moet doen om in NL op vakantie te komen, dat is voor mij te gek voor woorden!!!
Laat Indonesie de visumregels maar niet zo moelijk maken als de Schengenlanden doen.
Het huidige visum voor Indonesie brengt indirect weer heel wat mensen aan een baantje en echt negatieve ervaringen horen we weinig.
Dus doe niet moeilijk over die 45 Euro.
Ik betaal US$1200 belasting en nog enkele miljoenen Rupias om hier te kunnen wonen en doe daar echt niet moeilijk over, dit geld komt indirect toch weer ten goede van de burger hier al is het dan vaak via een omweg.

Je hoeft helemaal niet naar Den Haag te gaan voor je visum, er zijn in Nederland prima bedrijven die dat voor je regelen tegen echt redelijke prijzen.
Een Indonesier die Nederland wil bezoeken dient wel persoonlijk naar de ambassade of consul te gaan om het paspoort te controleren.
Succes,
Tuti & Jan

Beste Tuti en Jan,

Het gaat mij niet om die Ä 45,00 voor visa kosten naar Indonesie bij een verblijf van max. 60 dgn. Ik wil best het tienvoudige betalen als het geld maar daadwerkelijk bij de Indonesiers terecht komt en niet bij veelal corrupte ambtenaren. Zoals je zelf weet, Indonesie behoort tot de 3 meest corrupte landen ter wereld. Op zich is dat niet zo erg, maar als er maar procentueel een substantieel gedeelte van de visa inkomsten ook daadwerkelijk daar terecht moet komen waar het hoort, bij de Indonesiers die niet bij machte zijn om met hun beperkte mogelijkheden iets mee te "snoepen" van de visa inkomsten. Ik kom zeer regelmatig in Indonesie, soms wel 2x per jaar en dat al meer dan 15 jaar. Ik ben een geboren en getogen Indonesier en ben dat ook in hart en nieren. Ik spreek de bahasa Indonesie "vloeiend" in woord en geschrift, buiten de normale Europese talen zoals Engels, Frans en Duits. Ik heb hier in Nederland 3x mijn HBO(verschillende) studies afgerond en ben momenteel plv.hfd. Interne Zaken bij een grote gemeente.
Ik weet dat van die visa inkomsten maar beduidend weinig bij de Indonesiers terecht komen, dan alleen maar bij de corrupte ambtenaren. Kortom: ik ga niet moeilijk doen over die Ä 45,00 voor mijn visa kosten, als het geld maar goed terecht komt....
Raymond

Jeroen
Beheerder
User icon of Jeroen
spacer line

Teletekst heeft het volgende te melden:

IndonesiŽ versoepelt visumbeleid

JAKARTA Nederlanders kunnen binnenkort
makkelijker naar IndonesiŽ reizen.De
Indonesische regering versoepelt haar
visumbeleid voor 16 landen,waaronder
Nederland.Volgens Jakarta is de relatie
met Nederland aanzienlijk verbeterd.

Nederlanders die naar IndonesiŽ willen,
moeten nu voordat ze op reis gaan een
visum bij de Indonesische ambassade
kopen.Maar straks kunnen ze dat doen
als ze op een Indonesisch vliegveld
aankomen.Het visum wordt ook goedkoper.

De nieuwe visumregeling treedt mogelijk
al voor de zomer in werking.IndonesiŽ
wil met de versoepeling het toerisme
verder stimuleren.

Ik hoop alleen dat ik ook mijn visum kan blijven halen op het KBRI. En de reden dat de relatie verbeterd is geloof ik niet trouwens.. maar goed.. je moet iets zeggen he. Emoticon: Cooool

sayang
Gebruiker
User icon of sayang
spacer line

http://teletekst.nos.nl/gif/109-01.html
ziet er naar uit dat 't toch gaat gebeuren....

jakarta post pagi ini:
The new visa policy will include 16 more countries on the visa-on-arrival list and will extend the stay period from the current three days to one week (for a $10 visa) and from 30 days to 60 days (for a $25 visa)," he explained.

Of the 16 countries, Saudi Arabia, the Netherlands, Austria, Ireland, China, India, Kuwait and Egypt are included, which means those citizens do not have to go to an Indonesian Embassy in their home country to apply for a visa.

Tuti & Jan
Gebruiker
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Wij hopen van harte dat deze maatregel de toeristen weer terug brengt naar Indonesie.
We zij deze maand 2 weken in Oost-Java geweest en hebben daar geen 10 toeristen kunnen tellen in die weken.
Als we nu in Bali kijken naar de hoeveelheid toeristen kunnen we alleen maar erg verdrietig worden, in de 5 jaar dat ik in Bali kom en in de 2,5 jaar dat ik er nu woon heb ik het uitzondering van direct na de bom in Kuta het niet zo rustig gezien.
Zelfs de bussen met Aziatische toeristen zien we niet veel meer, bij restaurants waar die normaal stoppen zijn we nu hooguit 2 bussen om etenstijd, normaal zijn dat er meer als 10 en moeten ze zelfs de bussen een stuk verder parkeren.

In de discussie over het topic word naar voren gebracht dat het geld voor het visa alleen maar verdwijnt in de portemonnee van corrupte lui, ik zal dat niet bestrijden en hoop inderdaad ook van harte dat president Susilo Bambang Yudhoyono daar meer greep op gaat krijgen, het zal geen eenvoudige taak zijn en alleen kan hij dat natuurlijk nooit.
Corruptie is een onderdeel van de cultuur en om dit te bestrijden duurt zijn tijd, de kleine man zal massaal in opstand moeten komen en geen Rupiah meer moeten gaan betalen voor bepaalde diensten dan wat wettelijk daarvoor is vast gesteld.
Maar iedereen die vaker en langer in Indonesie is geweest weet gewoon dat de mensen heel klein en nederig zijn als ze een overheidsgebouw binnen komen en kruipen bij wijze van spreken over de grond als een ambtenaar hun iets opdraagt, terwijl het juist andersom dient te zijn.
Ik durf gewoon niet te schrijven wat mijn vrouw Tuti hier af en toe te horen krijgt als ze voor iets naar het gemeentehuis moet, als zij echt niet meer betaald als wettelijk is vastgesteld laten ze Tuti gewoon een keer of ..... terugkomen.
Persoonlijk heb ik het geluk dat ik mijn visum laat verzorgen door een bureau hier die heel zeker ook de juiste vriendjes op de juiste plek hebben, de kosten die ik betaal voor mijn visa zou ik ook graag uitgesplitst zien, beter is het gewoon om daar geen vragen over te stellen, doe je dat wel kan je beter het eerste beste vliegtuig terug naar Nederland nemen en nooit meer terugkomen.
Jan

Hitami
Gebruiker
spacer line

beste raymond,

je schrijft :
Ik kom zeer regelmatig in Indonesie, soms wel 2x per jaar en dat al meer dan 15 jaar. Ik ben een geboren en getogen Indonesier en ben dat ook in hart en nieren.

je ben een Indonesier maar je denk nederlands ! op zich niet zo erg, alleen met deze manier van denken komen er nooit uit.

PELAN-PELAN !!!!!!!!!!

Albert
Gebruiker
User icon of Albert
spacer line

Wanneer men gewoon die hele visum zooi afschaft (toeristen), komt er vanzelf weer meer werkgelegenheid en inkomsten voor de bevolking. OK, dan maar 30 miljoen minder voor de regering).

Voordat het visum werd ingevoerd, had je een heleboel kleine buitenlandse ondernemers welke op een toeristen visum aan het werk waren in IndonesiŽ en daar ook leefden.
Hierdoor kreeg vooral de kleine man extra inkomsten, welke het, het hardst nodig heeft.

Doch IndonesiŽ voelt zich gediscrimineerd door andere landen en moet zo nodig het visum invoeren. Hierdoor is ook de toeristische industrie flink terug gelopen. Wat te verwachten was. Het hele beleid van IndonesiŽ is anderen het zo moeilijk mogelijk maken. Het lijkt wel alsof ze een muur om het land heen willen bouwen (goede werkgelegenheid voor IsraŽl).

Kijk nu eens naar MaleisiŽ. Veel strenger Islamitisch maar op een geheel volwassen manier (Islam met kapitalisme verenigt). Bovendien veel kleiner dan IndonesiŽ doch trekt veel en veel meer toeristen dan IndonesiŽ. Ra, ra hoe zou dat toch komen.

Wil je ook meester van je eigen leven zijn? http://www.goudenera.nl

Hitami
Gebruiker
spacer line

Albert,

Het aantal toeristen wordt niet bepaald door een visum, maar eerder door de politieke-sociale stabiliteit.

gr

Albert
Gebruiker
User icon of Albert
spacer line

On 18-03-2005 12:37 Hitami wrote:
Albert,
Het aantal toeristen wordt niet bepaald door een visum, maar eerder door de politieke-sociale stabiliteit.
gr

Hitami
Misschien niet zoveel als de politieke-sociale wan-toestand maar het heeft wel degelijk invloed.

Tuti & Jan
Gebruiker
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Voordat het visum werd ingevoerd, had je een heleboel kleine buitenlandse ondernemers welke op een toeristen visum aan het werk waren in IndonesiŽ en daar ook leefden.

Die kleine buitenlandse ondernemers hebben er mede ook voor gezorgd dat op sommige plaatsen in Bali schandalige prijzen worden berekend.
Die kleine buitenlandse werkgevers zijn echter geen beetje meer sociaalvoelend voor hun personeel als een Indonesier, daar heb ik voorbeelden van voor de liefhebber.
Die kleine buitenlandse ondernemers hebben mede er ook voor gezorgd dat er in Bali XTC en meer van dat tuig word verkocht.
Gelukkig treed de Balinesche politie daar nu keihard tegen op anders kon Bali wel eens het WALHALA voor de drugsgebruiker worden zoals Nederland dat is in Europa.
Die kleine buitenlandse ondernemers verhuren hier ook kamers in hun eigen huis aan toeristen terwijl de Balinees voor iedere toerist moet vechten.
Dat die kleine buitenlandse ondernemers hier zaken deden op een toeristenvisum is nu net niet het gene wat wij als Nederlander moeten promoten, in Nederland worden we ook geacht ons aan de wet te houden.
Onze zienswijze is gewoon dat geen enkele buitenlander hier zaken hoeft te doen die een Indonesier zelf ook goed kan, heb je iets toe te voegen aan de markt wat de Indonesiers niet zelf kunnen is dat iets anders, verschaf je daardoor ook nog eens werkgelegenheid is dat voor Indonesie mooi meegenomen.
Voor de rest zijn wij als buitenlander gast in een vreemd land net als de asielzoekers in Nederland, die mogen de eerste 5 jaar ook niet werken.
Groetjes,
Tuti & Jan

Hitami
Gebruiker
spacer line

jan, je had gelijk, het is erg genoegd wat er daar gebeurd. dat ze de prijzen opdrijven is ook waar. het verschil is dat de buitenlanders aldaar zichzelf kunnen verkopen omdat ze de westerse cultuur ken. goed dat je dit opschrijft omdat velen dat niet weten.

Jeroen
Beheerder
User icon of Jeroen
spacer line

Je hoeft ook niet te kopen bij die dure ondernemers hoor Emoticon: Puh!

Hitami
Gebruiker
spacer line

jeroen in zekere zin heb gelijk. maar het probleem is, dat de meeste westerse toeristen, liever met een westerse te maken hebben dan met indonesiers. het gevoel van vertrouwen is groter. vandaar !

Albert
Gebruiker
User icon of Albert
spacer line

Jan,

Onze zienswijze is gewoon dat geen enkele buitenlander hier zaken hoeft te doen die een Indonesier zelf ook goed kan, heb je iets toe te voegen aan de markt wat de Indonesiers niet zelf kunnen is dat iets anders, verschaf je daardoor ook nog eens werkgelegenheid is dat voor Indonesie mooi meegenomen.

Tevens wat doe jij dan eigenlijk in Indonesie wat de Indonesier niet kan doen?

Kijk jij eens goed rond in het meubel gebeuren op Java (sorry Jan geen Balie).

Wat betreft westerlingen liever kopen bij westerlingen.

Er zijn genoeg Indonesische bedrijven welke slechte kwaliteit leveren, willen niet weten wat kwaliteit is. Weten niet wat het woord investering betekent (in hun klant). Je legt ze uit hoe het moet (toeleveringsbedrijven), dat je kwaliteit wilt hebben. Ze worden kwaad wanneer je te veel vragen stelt. Ze denken alleen aan nu, nu geld verdienen niet morgen.

Doe je niet liever zaken met een westers gerund bedrijf als je daardoor een vliegticket kunt uitbesparen en een maand verblijf (begeleiden van je product). Je bestelt via internet en krijgt precies wat je wilt.

Je kunt nog zoveel schelden op de Westerling, die zeker geen doetjes zijn. En ik kan ook hele verhalen schrijven over de westerse zakenlieden in Jepara/Semarang. Hoe zij met hun geld daar de macho uithangen. Vergeet niet dat laatst Diederick ook al heeft geschreven dat in plaatsen waar de IndonesiŽr veel geld heeft, deze geen haar beter is dan de westerling. Dus visa of geen visa dat staat los van het karakter van de mens.

Is er ergens een markt voor (b.v. XTC) dan zal, vroeg of laat, iemand die markt openen of dat nu een westerling is of een IndonesiŽr of een Aziaat. Daar zal een Visa niets tegen kunnen doen.

Een andere optie is het land volledig af te sluiten van de rest van de wereld.

Jantje
Gebruiker
spacer line

On 18-03-2005 13:05 Tuti & Jan wrote:
voorbeelden van voor de liefhebber.
Die kleine buitenlandse ondernemers...Die kleine buitenlandse ondernemers verhuren hier ook kamers in hun eigen huis aan toeristen terwijl de Balinees voor iedere toerist moet vechten.
die kleine buitenlandse ondernemers hier zaken deden op een toeristenvisum is nu net niet het gene wat wij als Nederlander moeten promoten, in Nederland worden we ook geacht ons aan de wet te houden.
Voor de rest zijn wij als buitenlander gast in een vreemd land net als de asielzoekers in Nederland, die mogen de eerste 5 jaar ook niet werken.
Groetjes,
Tuti & Jan

Ten eerste: De Balinees heeft niet veel geleerd van die kleine buitenlandse ondernemer. Al jaaaaren niet. Hoe hij zaken moet doen. Het gebeurd voor zijn ogen! Hij zit er met zijn neus bovenop! De kleine buitenlandse ondernemer wordt rijk en de Balinees zit in de zeik! Wat is dat? Domheid, luiheid? De toerist huurt een kamertje bij de westerling. Waarom? Dank je de donder.De boel is schoon! Iets toevoegen aan de markt wat de IndonesiŽrs niet zelf kunnen? Dat is zaken doen en dicipline bijbrengen. Dan kunnen ze zelf voor werkgelegenheid zorgen.
Wij zijn niet te gast in IndonesiŽ als asielzoekers in Nederland. Wat een stomme vergelijking! Iedere westerse toerist die hier komt, geeft geld uit. Vele malen meer dan de prijs van het visum. De westerling geeft het voorbeeld. De Inwoners van onze nog bestaande kolonie: Saba, hebben het beter bekeken. Die willen helemaal niet los van Nederland! De IndonesiŽr zegt beleeft ya. Ook als ie nee bedoelt. Zo kom je er natuurlijk niet. Men is niet assertief. Men leeft niet. Men wordt geleefd. En de Islam speelt daar een grote rol in! Emoticon: Angry

dyahp
Gebruiker
spacer line

Hoi,

wij vertrekken eind april naar Java..
2 vragen:

* wel of niet nu mijn paspporrten naar de Indonesiche amb. opsturen met visumaanvraag
* indien wel...hoe betaal ik want ik kan niets vinden op de site van de ambassade over de procedure?

Het verbijf is minder dan 30 dagen voor 4 personen

alvast bedankt voor jullie reacties

Jeroen
Beheerder
User icon of Jeroen
spacer line

Mensen.. graag ontopic vanaf nu.. de andere discussie graag in een apart topic.

* wel of niet nu mijn paspporrten naar de Indonesiche amb. opsturen met visumaanvraag
* indien wel...hoe betaal ik want ik kan niets vinden op de site van de ambassade over de procedure?

wel opsturen, er is zover ik kan vinden nog niets officieel gemaakt. Niet opsturen naar de ambassade (dat accepteren ze niet zover ik weet), maar laten doen via een visumburo, hen betaal je ook voor de visumkosten zelf.

Martin-Solo.
Gebruiker
User icon of Martin-Solo.
spacer line

Ik heb even vlug door deze lijst gelopen maar met anderen woorden ! het is nog niet ingegaan! en wanneer dat dat dan wel gaat gebeuren? is inderdaad nog niet bekend ??????.
Heb wel vernomen van kennisen dat het op het nieuws is geweest! maar hier op de site zie ik nog geen bevestiging!!!

Dus het blijft nog steeds afwachten !?

Live life to the max.......

Albert
Gebruiker
User icon of Albert
spacer line

Ik las even snel in de Jakarta post dat er ook een visa is/komt voor 3 - 10 dagen voor 10 Usd. Was die er al of is dat nieuw?

Er schijnt nu weer een hele discussie los gebarsten te zijn over het terrorisme in samen hang met de komende visaprocedure.

Ook wil men de opvang in Jakarta voor Visa on arrival toeristen vergroten n.a.v. klachten vorig jaar. Dus geen lange rijen meer?

bloodhoundfromhell
Gebruiker
spacer line

dyahp> ik heb mijn 30 dagen visum al binnen (ga 23 april naar indonesie met s-a/l) Ik zou het nu de procedure nog niet zeker is geen risico nemen en gewoon van te voren een visum halen.

Tuti & Jan
Gebruiker
User icon of Tuti & Jan
spacer line

De keerzijde van Visa on arrival is dat de mensen nu in de rij kunnen gaan staan.
Wanneer die wet ingevoerd is natuurlijk weer onduidlijk zodat mensen nu af gaan wachten met boeken tot daar weer zekerheid over is.
Groot voordeel is wel weer als je er de tijd voor hebt om gebruik te maken van last-minute aanbiedingen, vandaag boeken morgen vliegen.
Jan

Blog Bot
spacer line

waarschijnlijk bij imigratie een stempeltje halen en betalen. helaas al dan niet met wachtrij. maar of je naar den haag of amsterdam moet, en ook in de rij moet staan of op ckg. het verschil is dat je nu een LAST MINUTE kan boeken en dat scheelt tijd en geld.
Indonesia en Bali forever........

I tell a lot of stories I have heard elsewhere

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2017
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

61,504,512 pageviews Een website van indahnesia.com