rijbewijs halen

Subforum Java 
85 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Java > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
bulekurus
Gebruiker
spacer line

Ik ben vandaag op het politiebureel gaan kijken voor een Indonesisch rijbewijs.
Ik heb een Belgisch Internationaal rijbewijs maar geen motor rijbewijs.
Natuurlijk is het gemakkelijk om 2 x 500.00 idr te betalen en klaar is ...

Ik hou wel van een uitdaging, dit omdat ik momenteel een zee van tijd heb daar mijn project vertraging heeft.
Deze morgen moest ik medische controle doen, toen ik binnenkwam zag ik het boekje voor de kleurenblindheid liggen. Ik zeg ai ik ben kleurenblind als een mol. Mijn vrouw mompelen in het Nederlands wat er stond maar na de derde blz zei de vrouw denk dat hij kleurenblind is en ze zette de stempel gezond verklaard op mijn papiertje .
Ik denk dat alle IndonesiŽrs blind zijn want ze rijden door het rood.
Morgen de theoretische test ! Ik heb het boekje bij de politie in mijn handen gehad.
Als alle IndonesiŽrs dit toepassen dan is het verkeer hier nog beter dan in Europa.
Maar goed ik ken nog geen Indonesisch dus mijn vrouw gaat het vertalen (invullen) en ik doe de driving test.
Ben benieuwd ! Moest er suggesties zijn, ze zijn welkom

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Tja, als je zoveel tijd hebt moet je dat vooral doen. Volgend jaar bij je verlenging zullen ze ongetwijveld weer zeggen; doe maar zoals vorig jaar. Heb je het dan druk? ooh.. ja meneer, zo zijn de regels.

Ik zou mijn tijd (al had ik die zoveel als jij kennelijk hebt nu) toch nog wel beter kunnen besteden dan 2x naar Daan Mogot reizen om een rijbewijs te halen. Het is nu ook niet het meest boeiende gebouw in de buurt ook. Wel leuk om die kuddes Indonesiers te zien, deurtje in deurtje uit.

Maar... na 10 minuten was mijn SIM A en SIM C klaar, dus ben ik hem weer gesmeerd, toen had ik ook wel genoeg Indonesiers zien aanmodderen voor een jaar. Volgende maand mag ik weer.. hopelijk kan ik van die 10 minuutjes nog wat afsmokkelen.

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

De enige suggestie kan zijn, flappen van honderdduizend Emoticon: Blush
Twee flapjes van 100.000 is nog geen 20 Eurie Emoticon: Blush

De gedachte dat je kan slagen? Laat dat maar varen Emoticon: Laugh out loud
Ik rij al mijn hele leven motor, ik heb het traject gereden, slalom om pionnen is bepalend, dat ga je zelfs niet redden met een driewieler, die staan veel te dicht op elkaar.
Moet namelijk 3 meter tussen de pionnen zijn, anderhalve meter komt eerst in IndonesiŽ, dat red je niet, dan ben je gezakt of je geeft een paar flapjes, dan ben je geslaagd Emoticon: Laugh out loud

Succes

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

ooh ja, dat kan ook nog. Dat je gewoon keihard zakt. Ben benieuwd. Zoals gezegd verdoe ik hier mijn tijd niet aan. Ik zou niet weten hoe het traject eruit ziet, theorie-boekjes ook nog nooit gezien.

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

On 07-08-2014 14:56 bulekurus wrote:
Ik zeg ai ik ben kleurenblind als een mol. Mijn vrouw mompelen in het Nederlands wat er stond maar na de derde blz zei de vrouw denk dat hij kleurenblind is en ze zette de stempel gezond verklaard op mijn papiertje .

Emoticon: Confused Emoticon: Shiny

bisa dicek of makemyday .

bulekurus
Gebruiker
spacer line

Ja ik weet, jullie hebben gelijk. We zullen wel zien of ik morgenvroeg nog goesting heb.
Maar moet zeggen heb de eerste maanden hier gevloekt in het verkeer, moest ik een geweer in de auto gehad hebben had ze allemaal neergeschoten.
Ben het nu al gewoon, buiten een paar uitschieters.

Ik heb geen lieve woordjes meer voor die indo's

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

On 07-08-2014 15:19 Yerun wrote:
ooh ja, dat kan ook nog. Dat je gewoon keihard zakt. Ben benieuwd. Zoals gezegd verdoe ik hier mijn tijd niet aan. Ik zou niet weten hoe het traject eruit ziet, theorie-boekjes ook nog nooit gezien.

Traject heb ik wel gezien in dit bergstadje en geprobeerd Emoticon: Blush
Dat gaat iemand die op de motor de baarmoeder uit komt rijden na 20 jaar nog niet lukken Emoticon: Laugh out loud
Hier is 50.000 voldoende om een pion/oogje dicht te knijpen Emoticon: Yes!

Lieve
Gebruiker
User icon of Lieve
spacer line

Indo's of IndonesiŽrs? Als het de laatste groep is: U bent er wel mee gehuwd hť.

Over dat rijbewijs halen; dat is nu net ťťn van de zaken waar ik als buitenlander zeker en vast een agent voor zou inschakelen. Maar ja als u zich echt verveelt mij niet gelaten. Maar vergeet niet; Roomen en is niet al op een dag aebouwen. Ik zou ook overwegen de SIM pas na de KITAP aanvraag te halen, dan krijgt u er een voor vijf jaar.

Ik ken iemand die het ook zo nodig zelf wilde doen; men had een schabouwelijke Engelse versie die onbegrijpelijk was. De Indonesische versie was puur gokken, zelfs met een vertaler naast hem. (60 seconden per vraag is niet veel tijd.) Dus dat was geen succes.

Mulutmu harimaumu - A man is good for nothing until he is educated

bulekurus
Gebruiker
spacer line

Ja juist, zij is Indonesische op de paspoort. maar voor mij is zij een Hollandse meid met Belgisch kantje en een chinees kop erop die toevallig Indonesische spreekt.

bulekurus
Gebruiker
spacer line

Ik wil IndonesiŽrs zeker niet beledigen maar wat ik hier al gezien heb is niet te vatten dat een bevolking zich zo gedraagt.

sabar2
Gebruiker
User icon of sabar2
spacer line

On 07-08-2014 17:44 bulekurus wrote:
Ik wil IndonesiŽrs zeker niet beledigen maar wat ik hier al gezien heb is niet te vatten dat een bevolking zich zo gedraagt.

Je went er wel aan en gaat je er ook aan aanpassen Emoticon: Wink

Welcome to Indonesia Take it as it is or leave it if you don't like it

bulekurus
Gebruiker
spacer line

Op 07-08-2014 17:51 schreef sabar2:

[quote verwijderd]

Je went er wel aan en gaat je er ook aan aanpassen Emoticon: Wink

ben al bezig anders was ik al terug naar BelgiŽ. Ben al rustiger geworden en kan er al een beetje met lachen

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

http://www.autoblog.nl/archive(...)kem-toch-goed-rijden

Weet nog dat ik in 1968 op een zondag ochtend in Amsterdam Nw Zuid- richting Buitenveldert reed.
De eerste keer , heb mijn Indonesische rijbewijs A ingeruild met B-E rijbewijs .

Hotperdom, komt zo'n tegenligger aan de linkerkant van de weg.
Heb behoorlijk getoeterd en kwaad gemaakt. Zondagrijder , xxxx , xxxx etc.
Bleek dat tegemoetkomende auto op de juiste weghelft reed, ikke niet Emoticon: Shiny

bulekurus
Gebruiker
spacer line

Beste Indonesische Bule's, ik moet jullie helaas meedelen dat ik GESLAAGD BEN VOOR SIM A EN C. Heeft mij 250.000 IND Gekost en op 2,5 hr klaargespeeld.
Natuurlijk zonder mijn slimme vrouw voor theorie had ik het niet gehaald. Want spreek nog geen Indonesisch. De brommer was lachen, het leek moeilijker dan het was. toch slaagde maar 1 op de 15 IndonesiŽrs. Ik kreeg applaus van alle IndonesiŽrs die er op stonden te kijken. Tja en de auto was al helemaal voor te lachen. Voor en achteruit rijden met een bestelwagen van de politie. Daar slagen de Indo's ook nog niet in . Nu begrijp ik meer waarom het verkeer hier zo chaotisch is. Natuurlijk krijgen ze niet alle dagen een knappe bule met een knappe chineese te zien in Bekasi en zijn we al een attractie op zich.

Lieve
Gebruiker
User icon of Lieve
spacer line

Proficiat en feliciteer uw vrouw voor mij...

bulekurus
Gebruiker
spacer line

Thanks Lieve

renem
Gebruiker
spacer line

Ze laten veel indonesiars gewoon zakken omdat ze zonder calo komen ( bron : van horen zeggen )
Mijn dochter was ook geslaagd maar klaagde dat de voor theory test heel weinig tijd werd gegeven.
Ze spreekt de taal perfect dus dat was voor mij aanleiding om maar een calo te nemen.
De schade was 1.7 jt voor A en C maar wel binnen 10 min klaar ( jaja shame on me )

Toch gefeliciteerd bulekurus..... Emoticon: Smile

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Mooi man, Om Malam is trots op jou en je Indonesische schone, goede samenwerking.
Wel oppassen op de weg hť Emoticon: Blush

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Ik had dat wel eens willen zien..... haha.
Maar goed hoor. Zo ziet je maar, het kan wel. Rechtsom of linksom. Letterlijk in dit geval.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

nsenada
Gebruiker
User icon of nsenada
spacer line

gefeliciteerd!

There's a big difference between kneeling down and bending over!

Amed East Bali
Gebruiker
User icon of Amed East Bali
spacer line

Hier op Bali kost het "halen" van een rijbewijs IDR 75,000,- + de kosten (ca. IDR 40,000,-) van een "medische SIM keuring" in een ziekenhuis.

Duur van de aanvraag vanaf beginnen met invullen van het formulier tot het moment dat je het rijbewijs in handen krijgt, bedraagt max. 30 minuten.

Geen service agent of "andere hulp" bij nodig. Iedereen die kan lezen en schrijven, kan het zelf doen.

If you have nothing to loose, you can risk everything

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

On 10-08-2014 01:41 Amed East Bali wrote:

Geen service agent of "andere hulp" bij nodig. Iedereen die kan lezen en schrijven, kan het zelf doen.

Zo, dan ga ik naar Bali, om een SIM C te halen .

Vroeger heb je discussies in topic rijbewijs halen op Bali, werd zelfs gezegd *(is niet waar dus) dat je een rijbewijs kan krijgen als je je een pakje boter hebt gekocht .
Letterlijk weet ik niet meer.

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 10-08-2014 10:30 Surya Atmadja wrote:

[quote removed]

Vroeger heb je discussies in topic rijbewijs halen op Bali, werd zelfs gezegd *(is niet waar dus) dat je een rijbewijs kan krijgen als je je een pakje boter hebt gekocht .
Letterlijk weet ik niet meer.
Nee, da's in Nederland.... Emoticon: Devil Als iemand niet kan rijden, Emoticon: Shut up!

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

On 10-08-2014 11:19 Anne Mieke wrote:

[quote removed]
Nee, da's in Nederland.... Emoticon: Devil Als iemand niet kan rijden, Emoticon: Shut up!

Het is figuurlijk bedoeld.
Er zijn heel veel lichte motoren (ik noem ze bromvliegen) op de weg die worden bestuurd door mensen die hun rijbewijs bij een pakje boter hebben gehad. Een echt examen hoef je niet te doen.
http://forum.indonesiepagina.n(...)p_bali_of_lombok.php

Lieve
Gebruiker
User icon of Lieve
spacer line

In Vlaanderen bestaat zo'n uitspraak over een diploma of rijbewijs; gratis gekregen bij een zakje chips zeker?

Natuurlijk merkt men wel dat er maar weinig echt rijles hebben gehad. Toch bestaat het; heel af en toe zie ik wel eens een wagen van een rijschool. Maar ik vraag me af wat die nu eigenlijk hun studenten vertellen: Officieel heeft u voorrang maar reken er niet op? Uw auto is groter dus u kunt voorrang nemen, maar als u hem/haar raakt bent u in de fout? Vandaag is de rechter strook blijkbaar de trage, blijf hier dus maar rijden? Kijk uit, een slapende politieagent*?

*jargon voor verkeersdrempel

Nog iets waar ik aan dacht; als ik een WNA zou zijn, zou ik nooit of te nimmer hier met de auto rijden als ik geen Indonesisch sprak. Toch zeker niet alleen. Het wordt heel eenvoudig; bij een accident bent u altijd in de fout. Altijd.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

79,701,556 pageviews Een website van indahnesia.com