chocolade en tabak

Subforum In het nieuws 
58 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > In het nieuws > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
trenza
Gebruiker
spacer line

beste forum lezers

hoeveel gram tabak en chocolade mag ik meenemen naar indonesie

bij voorbaat dank

ojla240
Gebruiker
User icon of ojla240
spacer line

Ligt aan de vliegtuigmaatschappij Emoticon: Smile
voor tabak zijn volgens mij wel regels opgesteld. Maar chocola mag je zoveel meenemen als er in de koffer qua kilos past Emoticon: Very funny en wat dus op je ticket staat wat je maximaal aan gewicht mee mag nemen.

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

tabak: 100 gram

Chocolade: 20 tot 30 kg afhankelijk van de maatschappij (economy) en 5 tot 7 kg (handbagage)

Grapje. De vertaling ervan is dat er geen beperkingen aan zitten in die zin dat bagage voor eigen gebruik wordt geacht. En als jij nou zoveel chocolade nodig hebt.... Emoticon: Smile
Wel kans dat je douanebeambte moet omkopen (met chocolade Emoticon: Devil )

Info about Flores? FLORES SURGA KITA - http://www.travel2flores.info

trenza
Gebruiker
spacer line

ojla en anne mieke bedankt voor jullie reactie
ik weet wat me te doen staat. thanks!

Lieve
Gebruiker
User icon of Lieve
spacer line

De meeste inkomende reizigers nemen zeer veel producten mee. En meestal geeft dit geen problemen. Zij hebben altijd echter een mengeling van verschillende zaken mee (koekjes, kazen, chocolade, ....).

Als een overijverige douaneambtenaar echter denkt dat u in chocolade handelt, kunt u nog wel eens voor een onprettige verrassing komen te staan. We lachen er nu mee, maar in het onwaarschijnlijke geval dat iemand met 20 tot 30 kilogram chocolade komt aanzetten, is die kans wel bestaande. Het eigen gebruik is dan discutabel en als men het caritas verhaal ook niet gelooft....

Op de geschatte waarde wordt sowieso 7,5% inkomstenbelasting geheven als u niet hier geregistreerd bent. Dan kunt u zich ook nog eens aan 10% btw verwachten. En de invoerrechten? Deze kunnen variŽren tussen 5% en 200% (voor luxe artikelen).

En als men echt moeilijk wil doen, kan men alles in beslag nemen omdat u geen IPTP heeft, dit is een speciaal importnummer dat verplicht is voor o.a. etenswaren. Ook zullen de producten niet voldoen aan de Indonesische wetgeving v.w.b. verpakking van voedsel; deze moet namelijk in de Indonesische taal zijn opgesteld en de naam van de importeur moet bijvoorbeeld vermeld zijn.

Vergeet ook niet dat u officieel maximaal $250 per persoon of $1.000 per gezin aan producten kunt meenemen.

Dit schrijf ik zeker niet om paniek te zaaien, maar meer als achtergrondinformatie. De meeste mensen hebben geen enkel probleem als ze het land binnenkomen. Wat er zijdelings mee te maken heeft: Veel mensen denken ook even een doos naar familie of kennissen hier op te sturen. Deze wordt (vooral als men een DHL of zo gebruikt), zwaar gecontroleerd en vaak dienen de ontvangers invoerrechten te betalen. En elektronica is altijd een probleem.

Mulutmu harimaumu - A man is good for nothing until he is educated

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.Lieve, het was natuurlijk maar een grapje. Emoticon: Blush

Ik ben zelf regelmatig de klos dat er weer eens een kruis op mijn koffer staat dus. Ik heb van een collega een stuk of 10 gebruikte smartphones gekregen (je kent het wel, er is weer een nieuw model uit) van Samsung en BB waar ik mensen mee kan blij maken maar ik waag het niet eens. De douane in Indonesie geeft me altijd een ongemakkelijk gevoel al was het maar dat er regelmatig gesollciteerd wordt naar ook een deel van de chocolade of kaas. Het probleem zit hem er ook in dat mensen elkaar niks gunnen.

Ik heb vorig jaar in november voor de laatste keer een pakket gestuurd. Pleite. Ik doe het niet meer want mijn ervaring is dat er te vaak "iets mis gaat".

Nu nog de relaties aldaar aan hun verstand brengen dat er beperkingen zijn op de oleh2, of het nu op kilo s of op hoeveelheden is. Ik ga nu eerst op reis en daarna eventueel langs die en die. Gebruik makend van kleine vliegtuigen waar je maar beperkt bagage mee mag nemen. Een geweldig excuus. En het werkt. Emoticon: Yes!

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

Toen mijn ouders nog leefden is mijn oleh2 op zijn minst 1 koffer (we zijn met 3-en) plus de gledekan( cabin trolley).
Toen leefden veel tantes en ooms nog , buiten mijn eigen "gang"vrienden/schoolgenoten.
Je weet, als je tante toetie geef, "moet" je ook tante mien of oom jan ook geven.
Al is het een kleinigheid.
Het is bijna altijd een grote aderlating , want we moeten vaak in hoogseizoen(zomervakantie).

Tot 2 jaar geleden neem ik geregeld bumbu2 (kruiden) , minimaal 10 kilo (soms verdeeld in 3 koffers) , plus ole2 voor mijn broer en de nog levende tante / ooms .
We gaan altijd apart lopen .Doe ik ook in Bandara Schiphol als ik terug kom uit mijn kampung in Jakarta.

Weet nog dat ik mijn koffer met bijna 7 kilo bumbu moet openen .
Mijn vrouw/zoon hebben ook een paar kilo's.
Niks aan de hand, untuk keperluan sendiri(eigen gebruik, en banyak saudara = veel familie ).
Soms stuur ik via post 10 kilo bumbu , de eerste 3 keren werd netjes gebracht zonder poes pas.
De 4de keer werd de ontvanger ontboden ( is het handel ?) , toen werd e.e.a geregeld .

Soms kan men ook pech hebben , dat een overijverige ambtenaar moeilijk doet en de regels strikt toepassen.

bisa dicek of makemyday .

trenza
Gebruiker
spacer line

ik neem ongeveer 15 pakjes cote d'or van 200 gram per stuk mee
moet toch geen probleem zijn ?

sabar2
Gebruiker
User icon of sabar2
spacer line

On 06-08-2014 18:03 trenza wrote:

geen probleem in de ruimbagage blijven ze lekker koel
alleen daarna kunnen ze snel smelten en ze zijn zo lekker Emoticon: Yummie!

Welcome to Indonesia Take it as it is or leave it if you don't like it

Lieve
Gebruiker
User icon of Lieve
spacer line

15 x Ä2,50 = Ä37,50 dus totaal geen probleem m.b.t. de aan te geven waarde. En vijftien repen stelt niet veel voor.

On 06-08-2014 08:05 Anne Mieke wrote:
Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.Lieve, het was natuurlijk maar een grapje. Emoticon: Blush

Weet ik wel Anne Mieke, geen probleem natuurlijk. Maar ik wist gewoon niet wat de vraagsteller van plan is/was. Je weet ook maar nooit he? Hmm, had het wel kunnen weten eigenlijk want er wordt gevraagd naar hoeveel gram. Niet kilogram.

Ik ben zelf regelmatig de klos dat er weer eens een kruis op mijn koffer staat dus. Ik heb van een collega een stuk of 10 gebruikte smartphones gekregen (je kent het wel, er is weer een nieuw model uit) van Samsung en BB waar ik mensen mee kan blij maken maar ik waag het niet eens. De douane in Indonesie geeft me altijd een ongemakkelijk gevoel al was het maar dat er regelmatig gesollciteerd wordt naar ook een deel van de chocolade of kaas. Het probleem zit hem er ook in dat mensen elkaar niks gunnen.

Ik ken redelijk wat mensen die altijd een vochtig doekje (voorverpakte wet tissue) bij de hand hebben om die krijtstreep te verwijderen. Maar dat is toch echt wel een risico. Ik denk dat men met parfum, electronica en dure tassen (Chanel, LV) de grootste risico's neemt. Als ze nog nieuw zijn en in de verpakking zitten natuurlijk. Maar een groot aantal gebruikte smartphones zoals u zegt, zou mij ook zeer ongemakkelijk maken. Laatst nam hubby een Illy espressomachine mee; nieuw in de doos en het was geen probleem. Ik had het nooit gedaan.

Ik heb vorig jaar in november voor de laatste keer een pakket gestuurd. Pleite. Ik doe het niet meer want mijn ervaring is dat er te vaak "iets mis gaat".

Per schip of met de reguliere post is eigenlijk nog beter dan die koeriersbedrijven als het gaat over invoerrechten vermijden. Weet u trouwens dat een pakketje tot 5 kg vanuit BelgiŽ Ä65 kost en vanuit Nederland maar Ä35? Maar het rare is wel dat die uit BelgiŽ binnen twee weken al aankomt terwijl de Nederlandse zending makkelijk een maand duurt.

Nu nog de relaties aldaar aan hun verstand brengen dat er beperkingen zijn op de oleh2, of het nu op kilo s of op hoeveelheden is. Ik ga nu eerst op reis en daarna eventueel langs die en die. Gebruik makend van kleine vliegtuigen waar je maar beperkt bagage mee mag nemen. Een geweldig excuus. En het werkt. Emoticon: Yes!

En dat zal niet makkelijk zijn; de mensen verwachten vaak gewoon iets. Het omgekeerde is ook waar; ik kreeg nu net een bol Hollandse kaas van mijn buurvrouw die een noord Europese rondreis heeft gemaakt. En ik wilde dat eigenlijk helemaal niet maar kon het natuurlijk niet weigeren...

Mulutmu harimaumu - A man is good for nothing until he is educated

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 06-08-2014 18:11 Lieve wrote:

Ik ken redelijk wat mensen die altijd een vochtig doekje (voorverpakte wet tissue) bij de hand hebben om die krijtstreep te verwijderen. Maar dat is toch echt wel een risico. Ik denk dat men met parfum, electronica en dure tassen (Chanel, LV) de grootste risico's neemt. Als ze nog nieuw zijn en in de verpakking zitten natuurlijk. Maar een groot aantal gebruikte smartphones zoals u zegt, zou mij ook zeer ongemakkelijk maken. Laatst nam hubby een Illy espressomachine mee; nieuw in de doos en het was geen probleem. Ik had het nooit gedaan.
Dat kun je misschien doen op een groot vliegveld zoals Jakarta maar als je aankomt in bijvoorbeeld Manado zijn de passagiers vaak veel later dan de bagage er is en hebben alle dienstdoenden de koffers al bij elkaar gezet en op zoín klein vliegveld val je als bule veel sneller op dus ongeziens met zoín doekje aan de gang is niet eens een optie. Ook in Makassar is het allemaal niet zo groot. Maar zelf zou ik dat nooit doen. Ik neem geen extreme dingen mee, (hooguit een extra fles wijn) zonder is het soms een gedoe om erdoor te komen. Goederen voor max 250 euro is voor hier natuurlijk niks als het gaat om elektronica. Dat ben je voor een goeie smartphone al kwijt, laat staan voor een laptop.

[quote removed]

[quote removed]
Per schip of met de reguliere post is eigenlijk nog beter dan die koeriersbedrijven als het gaat over invoerrechten vermijden. Weet u trouwens dat een pakketje tot 5 kg vanuit BelgiŽ Ä65 kost en vanuit Nederland maar Ä35? Maar het rare is wel dat die uit BelgiŽ binnen twee weken al aankomt terwijl de Nederlandse zending makkelijk een maand duurt.
Ik bedoel meer het kwijtraken, het gerommel, openmaken etc.

[quote removed]

En dat zal niet makkelijk zijn; de mensen verwachten vaak gewoon iets. Het omgekeerde is ook waar; ik kreeg nu net een bol Hollandse kaas van mijn buurvrouw die een noord Europese rondreis heeft gemaakt. En ik wilde dat eigenlijk helemaal niet maar kon het natuurlijk niet weigeren...
Jammer dan. Als ik naar een plek in Indonesie zou gaan dan is het geen probleem want ik bent iemand die anderen volstopt met vanalles en nog wat. Maar het moet niet zo zijn dat ik mijn reisplan ga aanpassen omdat daar iemand op oleh2 wacht. Ik heb afgelopen reis wat dingen onderweg gekocht (dus in Indonesie). Ik ken veel mensen op allerlei eilanden maar het is niet altijd even handig.

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

On 06-08-2014 18:03 trenza wrote:

Moet lukken, maar wel verspreiden.
Koffer en trolley.

Ik neem vroeger vaak die 400gram Cote d'or assorti chocolade . minstens 10 dozen
Nu al jaren niet meer te koop .
Veel familie en vrienden, buiten de goedkopere Baronie /Jamin en nu Lidl chocola's voor personeel , chauffeur etc.

bisa dicek of makemyday .

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2017
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

61,568,023 pageviews Een website van indahnesia.com