Naar Engeland met een Indonesisch paspoort + Ned Verblijfsd.

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
91 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Palmboom87
Gebruiker
spacer line

Beste forumleden,

Even een vraag die ik graag wil voorleggen.

Ik zou graag volgend jaar een citytrip willen maken naar Londen. Nu vroeg ik mij af of ik daarvoor een visum moet aanvragen bij de Engelse ambassade.

Ik heb de Indonesische nationaliteit (beschik over een Indonesisch paspoort), en daarbij heb ik ook een Nederlandse verblijfsdocument (type 2 regulier onbepaalde tijd).

Heeft iemand hier ervaring met het reizen op een Indonesisch paspoort (met Nederlandse verblijfsvergunning) naar Engeland?

Salam,
Palmboom

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Ja; geen Schengenland, jaren weer geleden, had mijn vriendin met de zelfde situatie Ind paspoort en verbl-verg een visum moeten halen bij de Eng ambassade om Engeland binnen te komen.
Ook hebben wij ooit via Londen Heathrow Airport doorreis gehad, haar paspoort was een object, die nagekeken moest worden, het was meer een vernedering voor haar als een beloning.
Want mijn paspoort hoefde men niet te zien........ Emoticon: Yeah right! Emoticon: Shut up!

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Ik weet niet zeker of het verschil uitmaakt dat iemand een verblijfsvergunning heeft voor bepaalde of onbepaalde tijd. In het eerste geval in elk geval wel een visum.

De Britse ambassade kan ontzettend moeilijk doen, dat weet ik wel.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.palmboom Ben je met iemand met de Nederlandse nationaliteit getrouwd? Zo ja Dan kun een zg EU family permit aanvragen. Een jaar of 10 geleden was dat gratis. Volgens mij is een normaal visum voor de UK erg duur.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Lieve
Gebruiker
User icon of Lieve
spacer line

Zoals hierboven vermeld, is het Verenigd Koninkrijk geen onderdeel van Schengen. De visumaanvraagbehandeling is zelfs nog strenger en omslachtiger, er worden nog meer bewijzen gevraagd. Anderzijds wordt er gemakkelijker toestemming verleend als men reeds een Schengen visum of EU verblijfsvergunning bezit. Het bezoekersvisum is inderdaad duur; nu is het al meer dan £80 dus dat maakt het meer dan honderd Euro (en het komt neer op een slordige 1,6 miljoen rupiah).

De EEA family permit waar AM het over heeft, is een goed alternatief. Maar dit is volgens mij alleen mogelijk als u samen met uw partner reist. Dit moet u even nakijken. Tevens is de EEA family permit eigenlijk oorspronkelijk bedoeld voor partners van EU burgers die zelf in de UK wonen maar het kan inderdaad ook voor vakantie of korte trips gebruikt worden zonder dat de EU partner er verblijft. (Eigen ervaring.) Het is zes maanden geldig.

Wat wel interessant is, is dat deze Britse maatregel dat men minimaal over een EEA permit dient te beschikken, volgens de EU onwettig is! Momenteel loopt er tegen Groot BrittanniŽ hierover een zaak bij het Europese Hof van Justitie. Maar ja, daar bent u weinig mee.

Andersom is het trouwens eenvoudiger; als men met een persoon uit de EU gehuwd is en in de UK leeft, moet men geen Schengen visum aanvragen indien men samen met de partner naar een ander EU land reist. (De overige EU landen houden zich wel aan de regels.)

Mulutmu harimaumu - A man is good for nothing until he is educated

pierre
Gebruiker
spacer line

Op 04-08-2014 23:23 schreef Palmboom87:
Beste forumleden,

Even een vraag die ik graag wil voorleggen.

Ik zou graag volgend jaar een citytrip willen maken naar Londen. Nu vroeg ik mij af of ik daarvoor een visum moet aanvragen bij de Engelse ambassade.

Ik heb de Indonesische nationaliteit (beschik over een Indonesisch paspoort), en daarbij heb ik ook een Nederlandse verblijfsdocument (type 2 regulier onbepaalde tijd).

Heeft iemand hier ervaring met het reizen op een Indonesisch paspoort (met Nederlandse verblijfsvergunning) naar Engeland?

Salam,
Palmboom

De posting van lieve is geheel aan de juiste kant, als je wat meer wilt weten kijk dan even op de site van buitenlandse partners.
Ik heb voor je de juiste link van het juiste topic even voor je opgezocht.
Lees deze voor het gemak even door, daarbij zijn er nog vele aanverwante topics betreffende het reizen naar de UK te zoeken op dit forum.

zie link:

http://www.buitenlandsepartner(...)=visum+voor+engeland

worstel even door deze postings heen zou ik zeggen

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

81,934,953 pageviews Een website van indahnesia.com