Voor het eerst naar Bali, hoe te reizen. Tips!

Subforum Bali, het godeneiland 
75 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Bali, het godeneiland > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent Indonesië gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geëxecuteerd in Indonesië  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · Indonesië gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
mamoku
Gebruiker
spacer line

Hallo allemaal,

Mijn man en ik (27/29jaar) willen volgend jaar voor het eerst naar Bali gaan (sowieso voor het eerst een verre reis). We willen eind mei of begin juni vertrekken en ongeveer 2,5 week daar vertoeven.

Nu heb ik enkele vragen. Hopelijk kunnen jullie mij daar antwoord op geven.
1. We willen wat zien, maar ook dagen kunnen relaxen. Is het handig om op een vaste plek bv. een huis te huren en vanuit daar te reizen (met taxi en privechauffeur) of om losse hotels te doen?
2. Wat kost een taxi met privechauffeur ongeveer?
3. We vinden het wel leuk om ook 's avonds nog even op stap te gaan (struinen door plaatsjes, borreltje etc.), zonder dat we een heel eind moeten reizen. Wat is dan een goede plek om naar toe te gaan als je een vaste plek hebt waar vanuit je reist?
4. Als we losse hotels doen en aan het eind op 1 plek willen relaxen, wat is dan een super plek om te verblijven?
5. Wat kost een reis naar Bali voor 2.5 week ongeveer in totaal. Inclusief tickets? (voor 2 personen)
6. Ik zie dat er regelmatig huizen worden aangeboden inclusief staff. Is dit prettig? Kan me voorstellen dat het ook lastig kan zijn om "vreemde" mensen om je heen te hebben.

Hopelijk kunnen jullie me iets verder helpen. Alvast bedankt.

Groetjes,
Maaike

sabar2
Gebruiker
User icon of sabar2
spacer line

Qua tijdstip in iedergeval een juiste keuze.
18 juni-17 juli is het ramadan en 18-19 juli Suikerfeest in 2015

1. beiden kan
2. de prijs over een jaar is nu niet te geven
wellicht kent iemand de huidige dagprijs voor een huurauto met gids/chauffeur
ik zou dat niet per taxi doen
3. dat zijn er verschillende o.a. Ubud,Kuta,Sanur
4. da's niet te zeggen, bent u een watersporter,strandhanger of cultuurfreak ?
5. voor totaal prijzen (all inn) moet u bij de reisburo's zijn, maar dan bent u wel duurder
uit, hotelprijzen varieeren,ticketprijzen varieeren,bestedingspatronen varieeren
ook van belang hoe wilt u vliegen, hoeveel overstappen,welke route/maatschappij
U bent ook op de hoogte van de visaplicht/regels ??
6. dat ligt aan de staf en uzelf, moeilijk te beantwoorden

Waarom Bali als ik vragen mag ??

Welcome to Indonesia Take it as it is or leave it if you don't like it

mamoku
Gebruiker
spacer line

Beste Sabar2,

Bedankt voor de reactie.

We horen over Bali hele positieve reacties. Het schijnt een perfect eiland te zijn om kennis te maken met het maken van een verre reis!? Daarom de keus gemaakt hiervoor, of zijn er dan nog andere tips?

We houden van natuur, maar ook cultuur. Daarbij zijn we geen backpackers en houden wel van luxe en ontspanning.

Lieve
Gebruiker
User icon of Lieve
spacer line

Beste Mamoku,

Als ik lees dat het uw eerste verre reis is en dat het u eigenlijk niet zo veel uitmaakt waar naar toe, zou ik een georganiseerde tour in de volgende landen overwegen:

Thailand
Vietnam & Cambodja
India (met privé taxi)

Als het geen georganiseerde reis dient te zijn, zijn Maleisië en Costa Rica ook zeer geschikt als vakantielanden met een ideale mix van cultuur, natuur en ontspanning. En gemakkelijk te bereizen.

Tevens kan een cruise in de Caraïben heel afwisselend zijn en goed aan de nood voor 'luxe en ontspanning' tegemoet komen. U kunt dan vertrekken vanuit Florida bijvoorbeeld en doet dan eilanden aan zoals Puerto Rico, Jamaica en Saint Thomas.

Ik zeg niet dat Bali geen fijn vakantie eiland is, maar er zijn redelijk wat alternatieven die eigenlijk meer te bieden hebben voor de beginnende reiziger.

Mulutmu harimaumu - A man is good for nothing until he is educated

Lieve
Gebruiker
User icon of Lieve
spacer line

Als het Bali 'moet' zijn, wat algemene antwoorden op uw vragen:

Een huisje/villa/bungalow met schoonmaak faciliteiten is zeer eenvoudig te huren. U gaat geen last hebben van toegewezen huishoudelijk personeel. De staf is discreet en woont niet echt bij u in.

Een privé chauffeur met eigen auto voor daguitstapjes is het beste, u dient op 300-450.000 rupiah all-in per dag te rekenen.

Voor een complete reis voor twee personen, zou u op een €4.000-€4.500 kunnen rekenen, afhankelijk van de gekozen accommodaties. Het kan goedkoper maar ook veel duurder natuurlijk; dit is zo persoonsafhankelijk.

boemie
Gebruiker
spacer line

Hi Mamoku,

Mocht je losse tickets willen boeken liggen ze tussen 700 -800 euro. Dit hangt uiteraard af met welke vliegmaatschappij je wilt vliegen en of je tussenstop(s) wilt maken.
Rechtstreekse vluchten zijn van KLM en Garuda en Malaysia.
Er is altijd een tussenstop van 1-2 uur in Indonesië of Singapore.

Ik zou je advies geven om ruim van te voor te boeken, dan zijn de prijzen stuk lager.

Wij hebben ook losse tickets geboekt en willen op drie verschillende plaatsten zitten;
KUTA- LOVINA (voor de dolfijnen- 1 a 2 dag(en) ) - SANU of JimBARAN.

ALs ik terug ben zal ik het eea hier vermelden.

Groetjes

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 11-08-2014 17:13 boemie wrote:
Mocht je losse tickets willen boeken liggen ze tussen 700 -800 euro. Dit hangt uiteraard af met welke vliegmaatschappij je wilt vliegen en of je tussenstop(s) wilt maken.
Zo komen wel de misverstanden de wereld in. Het gaat hier om mei of juni. Dan hoeft een ticket in de verste verte geen 700 tot 800 euro te kosten. Met slechts een overstap zijn er veel mogelijkheden. Heel veel.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Je was me voor Anne Mieke, in mei zijn er inderdaad mooie aanbiedingen mits het binnen de 30 dagen blijft.
Maar ik zag dat Boemie een nieuw lid is en waarschijnlijk niet op Indahnesia verder heeft gekeken dan Google haar aangaf Emoticon: Blush

Lieve
Gebruiker
User icon of Lieve
spacer line

On 11-08-2014 17:13 boemie wrote:

Er zijn geen non-stop vluchten tussen Amsterdam en Bali, alleen die van KLM met tussenstop in Singapore, doet de volledige route met hetzelfde vliegtuig en kan dus als 'rechtstreeks' of 'direct' bestempeld worden. Maar men moet het vliegtuig wel even verlaten. Ik neem aan dat sommigen liever met KLM vliegen omdat het personeel er Nederlands spreekt en dat is uw goed recht natuurlijk. Hier vliegt men om die reden vaak liever met Garuda.

Maar vindt men het niet erg om over te stappen of in het Engels bediend te worden, kan men als alternatief voor KLM net zo goed naar andere vliegtuigmaatschappijen kijken (buiten Garuda en Malaysia Airlines). Voorbeelden zijn Emirates, Etihad, Singapore Airlines, Qatar Airways, Turkish Airlines, China Southern, Thai, Cathay Pacific, enz. Die vliegen allen op Indonesië en zijn vaak goedkoper dan KLM en meestal ruimer (bijv. 9 stoelen in één rij naast elkaar i.p.v. 10). En de kwaliteit van eten, snacks, stoelen en films aan boord is zeker niet slechter, meestal zelfs beter. Uw nationale trots scoort daarin niet zo goed. Een overstap in Dubai, Abu Dhabi, Kuala Lumpur, Singapore, Hong Kong, enz. is altijd eenvoudig en alles wijst zichzelf uit. Alleen Jakarta kan lastig zijn als de aansluitende vlucht niet door Garuda wordt uitgevoerd.

Veel plezier op reis.

boemie
Gebruiker
spacer line

Hi Malam,

Ik ben inderdaad een nieuw lid, maar ik wel heel wat sites bezocht waar je tickets kunt boeken, En tuurlijk zijn er tickets van rond de 600 euro, maar uren wachten of met meerdere tussenstops; nee niet voor ons. Dat is uiteraard een persoonlijke kwestie.

De mogelijkheden die Lieve noemt mbt Ethihad en de overige maatschappijen, heb ik ook bekeken. Verder heb heb veel ervaringen gegoogeld van reizigers, die soms door vertraging de tweede vlucht missen.
Bovendien zijn sommige airports best duur om iets aan te schaffen( iets te eten of drinken). Dus neem dit ook mee in je ticketprijs. En het wachten is gratis, maar ook zeer vermoeiend Emoticon: Confused .

Groetjes,

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.Boemie.
Misschien weet je het nog niet maar ook maatschappijen als Singapore Airlines, Malaysian Airlines, Cathay Pacific en Garuda hebben tickets voor die prijzen.De eerste twee met 1 tussenstop de laatste tegenwoordig zelfs rechtstreeks naar Jakarta.
Ik ben afgelopen mei Garuda gevlogen voor 597 euro en ik ga over 4,5 week met Cathay Pacific voor 650 euro. Met Etihad of Emirates hangt het er vanaf welke vluchten je neemt, er zijn meerdere mogelijkheden. Met andere woorden je kunt voor veel minder dan de prijzen die jij noemt heel comfortabel reizen. De kunst is om precies te weten wanneer te boeken en dat is een kwestie van ervaring een aanvoelen. Ook zijn sommige maanden beduidend goedkoper. Tegenwoordig is het allemaal heel erg gemakkelijk om daar achter te komen.

Ik heb precies een keer een vlucht gemist met Singapore Airlines en dat was toen in 2010 de Merapi op Java uitbarstte en alles overhoop lag. Van de 70, 80 (?) intercontinentale vluchten die ik ooit gemaakt heb De meeste hierboven genoemde maatschappijen zijn betrouwbaar

Van "alle" (overstap)luchthavens zoals Kuala Lumpur, Singapore, Abu Dhabi, Dubai, Hong Kong is Schiphol het duurst om er iets te eten of te drinken, meteen gevolgd door andere west Europese luchthavens.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Nick Schouwenaars
Gebruiker
spacer line

Hoi maaike,

Ik heb na mijn reis naar Bali alle excursies die wij gedaan hebben ( met privé chauffeur ) gebundeld op een website. de ervaring die wij hadden was onvergetelijk, zeker omdat de chauffeur ons echt authentiek Bali liet zien.

Als je het leuk vind kan je eens kijken op www.travelyourownway.com

Veel plezier op Bali!

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Wees eens eerlijk Nick, je komt hier gewoon reclame maken hé.
Mensen boeken een excursie bij jou, en betalen rond de helft vooruit en de andere helft aan de chauffeur op Bali.
Entreekosten, parkeergeld eigen rekening.
Vaste prijzen voor een een auto voor 4 personen en voor 7 personen, bij alle excursies gelijk.

Dus eigenlijk huren mensen alleen maar een auto met een chauffeur die Engels spreekt.
Daar reken je dan voor, ruim 1 miljoen Rupiah voor een normale auto, bijv. een Avanza en voor een grotere ruim 1.2 miljoen.

Heb je bijdehandjes gegeten Nick? Weet je wat een auto met chauffeur normaal kost op Bali Emoticon: Confused

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Nick, wat heb jij zelf voor die excursies betaald? Kun je mij uitleggen waar die aanbetaling van 35-40 euro voor bedoeld is? Wat is jouw inbreng in de organisatie van deze excursies (vanuit Nederland neem ik aan?)

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

Maaike, kijk eens op de site van Toto Travel http://www.tototravel.com/jouw(...)is/reis-op-maat.html goedkoper en het is allemaal geregeld van uit Nederland zonder winstbejag.
Een auto met chauffeur voor 2 a 3 pers. incl. benzine, parkeergelden, slaapplaats voor de chauffeur ed. kost 50 euro per dag, niks de chauffeur nog achteraf "bijbetalen" natuurlijk een fooiteje of een bordje eten kan altijd. Wij hebben in 2012 een reis over java en bali gemaakt met hun en het was "TOP" geen "verrassingen"achteraf of bijbetalen enz.
Lees gewoon eens hun site door dan wordt er veel duidelijk.
Voor de duidelijkheid, ik verdien hier niks aan ben alleen heel blij geweest, en ik niet alleen, met de organisatie van onze familiereis.

Kijk eens naar de recensies dan wordt er veel duidelijk.
Je kan hier in Nl. gewoon bellen en alles afspreken, de Hr. Rolvink die het hier regelt doet dit van uit de filosofie om de chauffeurs te helpen een beter leven te krijgen zonder winstoogmerk.

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

Donald en Myriam
Gebruiker
spacer line

Wij gaan op 26 januari voor het eerst 30 dagen naar Bali , dit is een lang gekoesterde wens voor ons!!!!!
wij zijn eigenlijk al zo'n beetje over de hele wereld geweest , en altijd regel ik alles zelf op de locatie zelf.
Graag zou ik wat tips hebben , wij vliegen met de KLM , maar wanneer je geland bent in Denpasar willen wij toch een hotel of hostel hebben die een beetje te betalen is .
Verder willen we gebruik maken van diverse betaalbare overnachtings- gelegenheden, het zou ook leuk zij als deze ook bij het strand liggen.
Zijn er misschien forumleden die ons een beetje op weg kunnen helpen? Emoticon: Party!

sabar2
Gebruiker
User icon of sabar2
spacer line

Beste Donald en Myriam,

wat is betaalbaar ? welke prijsklasse zoeken jullie ?
alleen overnachting of gewoon logies+ontbijt en de kamer aanhouden ?
Zijn jullie van plan om rond te reizen of vanuit een punt alles, of alleen het strand ?
Wanneer vanuit een punt of juist diverse locaties ... welke plaatsen ?
Of een standplaats met een aantal overnachtingen elders ?

Om het/de antwoord(en) iets gerichter te kunnen geven.

Of even in de hotellink kijken.... op Bali 4996 mogelijkheden

http://hotels.ticketindonesia.info/

Welcome to Indonesia Take it as it is or leave it if you don't like it

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

On 04-09-2014 08:23 Donald en Myriam wrote:

Zijn er misschien forumleden die ons een beetje op weg kunnen helpen? Emoticon: Party!

Het stikt daar van diverse site's .
Gewoon intikken (budget) hotels Bali, of eventueel de stad of streek.
Voor auto' s neemt auto rental, mobil rental .(met chauffeur).
Je kan de informele circuit nemen en de formele.
Dat zijn auto rentals met vergunning, kost een paar euro duurder.
Je kan hotels boeken bij Agoda.nl , of Agoda Bali(Indonesia)
Ze geven vaak kortingen .

bisa dicek of makemyday .

Donald en Myriam
Gebruiker
spacer line

Beste Sabar2
Bedankt voor je antwoord , we zijn nu zover dat we op hotels.com al wat accommodaties hebben gezien!! en de prijsklasse is rond de € 35,00 per nacht , wat wij redelijk betaalbaar vinden.
Blijft over de excursies ( heb je daar ook een tip voor ) en het eten en drinken , wat kost b.v een glaasje witte wijn en en biertje !!!
Bij voorbaat dank

bennubali
Gebruiker
spacer line

hallo Donald and Myriam,

Ik woon en werk al 3 jaar op Bali en kom al meer dan 15 jaar naar Indonesie. De prijs van het locale bier is momenteel tussen 25000 en 35000 IDR. (15000 IDR = 1 EURO ). Wijn is merkelijk duurder dan in Nederland. Dit komt vooral omdat er een hoge invoertaks aangerekend wordt op sterke dranken en wijnen. Er zijn echter ook Indonesische wijnen verkrijgbaar die door de jaren heen best aangenaam zijn. Het meest bekende en budgetvriendelijke is ' Hatten " ( prijs in supermarkt 150 000 idr - 10 euro ). Een nieuwe sterke opkomer is Plaga ( prijs 180 000 idr ). Bestel je deze wijnen in een restaurant dan mag je op minimum x 1,5 van deze prijs rekenen.

Eten is merkelijk goedkoper in Bali dan in Nederland. Je kan al een heel aangenaam gerecht krijgen voor prijzen tussen de 40 000 en 100 000 idr. Let wel de meeste restaurants en bars rekenen 11% taks en tussen de 5 en 10 % service taks bovenop de vermelde prijs. Om het gemakkelijk te maken reken ik zelf altijd gewoon 20% extra, dan ben je altijd zeker.

Tours en excursies zijn er in overvloed in Bali. Zoals overal heb je verschillende niveaus en de ene heeft een betere service en naam dan de andere. Als je op internet zoekt wat je graag zou willen doen of bezoeken, dan mag je mij altijd een berichtje sturen. Ik zal je met plezier adviseren wat volgens mij de beste optie is.

salina
Gebruiker
User icon of salina
spacer line

Op 26-07-2014 04:06 schreef Lieve:

Een privé chauffeur met eigen auto voor daguitstapjes is het beste, u dient op 300-450.000 rupiah all-in per dag te rekenen.

Nou...reken tegenwoordig maar op gemiddeld 500.000 per dag.
En dat is nog niet duur trouwens.

Op facebook is een site waar je je kunt opgeven waar allerlei tips, foto's, tel.nrs van chauffeurs en prijzen ed staan.
Dat heet 100% vrienden van Bali, kijk maar even of je dat kunt vinden.

Lieve
Gebruiker
User icon of Lieve
spacer line

U betaalt bule prijzen. Ter plekke arrangeren is altijd goedkoper trouwens. En niet via het hotel!

Zodra ze op internet 'zitten' zijn er tussenpersonen die ook een graantje willen meepikken. Dan wordt alles duurder.

Dannyrobin
Gebruiker
spacer line

1. Hallo Mamoku, wij zijn net terug van Bali, heb nu alweer heimwee, Wij hebben alles van te voren geregeld zodat we geen tijd verspillen of verrassingen te voorkomen , Wij verbleven in echt waanzinnige resort , Puri Sebatu in Tegellalang en Puri Bagus Candidasa die allebei bewaking hadden en geweldig zijn om ook lekker te relaxen , heeft een huisje niet vermoedt ik . Wij hadden onze betrouwbare chauffeur van te voren besteld, die ons gelijk opwachtte bij aankomst en ons de hele trip begeleidde.
2. Wat kost een taxi met privechauffeur ongeveer? Wij betaalden voor Nengah voor 10/11 dagen 500 euro, sommigen rekenen 30 voor een halve dag en dan per uur extra
Kijk maar even op Marktplaats naar adv nr 854015642.Het zou ook voor hem te gek zijn als hij werk heeft .
3. We vinden het wel leuk om ook 's avonds nog even op stap te gaan (struinen door plaatsjes, borreltje etc.), zonder dat we een heel eind moeten reizen. Wat is dan een goede plek om naar toe te gaan als je een vaste plek hebt waar vanuit je reist? Hiervoor is Legian ook leuk , Kuta is nog drukker .
4. Puri Bagus Candidasa is zo mooi , wij hadden een bungalow rechtsreeks aan het strand, ik kan je foto+s laten zien als je wilt
5. WIj waren voor 4 personen 6000 euro kwijt
6. Hebben wij geen ervaring mee , Mamoku.

salina
Gebruiker
User icon of salina
spacer line

Veel te duur die chauffeur. Dat is rond de 775.000 per dag?
Als hij het zelf in zijn handen krijgt dan is het niet zo erg maar volgens
mij gaat meer dan de helft nu naar een tussenpersoon (in Nederland)?

Dannyrobin
Gebruiker
spacer line

Beste Salina

Ik ben helemaal nieuw op dit forum en probeer alleen maar de mensen ( in dit geval Mamoku ) te helpen zonder enige vorm van zelfverrijking of wat dan ook .
Dat de chauffeur te duur is , is ook te relativeren, want goedkoop kan ook zijn andere kanten hebben .
Ik weet alleen dat Nengah gewoon 100% te vertrouwen is, de auto moet huren etc .
Het geld gaat helemaal naar hem .
Ik wil er niets van hebben, Salina .
Zou mij vrij a sociaal lijken

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

82,972,858 pageviews Een website van indahnesia.com