3 weken Java - Bali

Subforum Java 
53 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Java > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Kara w
Gebruiker
spacer line

Dag Iedereen

Binnenkort vertrekken wij naar IndonesiŽ. We hebben al veel op zoek werk gedaan (Lonely Planet, Trotter, internet, dit forum, joker reizen, Koning aap, ....) en op basis van alle vergaarde informatie hebben we volgende route in gedachten. Hopelijk staat de topic hier op de juiste plaats, maar gezien we onze reis in Java starten dachten we om het maar hier te plaatsen.

1 17/aug Amsterdam Vertrek 22u
2 18/aug Yakarta Aankomst 22u
3 19/aug Yakarta - Yokyakarta (vroegste vlucht met Lion Air)
4 20/aug Yokyakarta Borobodur
5 21/aug Yokyakarta Prambanan
6 22/aug Yokyakarta - Bromo
7 23/aug Bromo - Iljen
8 24/aug Iljen - oversteek Bali - Lovina
9 25/aug Lovina (Strand, Dolfijnen, duiken, hotsprings banjar Air Panas , visexcursie)
10 26/aug Lovina
11 27/aug Munduk (Pura Ulun Danu Bratan & Bratanmeer & gitgit watervallen)
12 28/aug Pura Besakih - Gili Island
13 29/aug Gili Island
14 30/aug Ubud (Titra Empul, rijstterassen, Rafting, Kookworkshop, olifantenpark, Monkey Forest, Stad)
15 31/aug Ubud
16 1/sep Ubud
17 2/sep South Bali Stranden (Pura Tanah Lot, Kuta, Legian, Seminyak, Tempel Pura Luhur Ulu Watu, Sanur)
18 3/sep South Bali Stranden
19 4/sep South Bali Stranden
20 5/sep South Bali Stranden + Savonds: vliegtuig naar Jakarta (laatste vlucht Lion Air)
21 6/sep Jakarta (7u15) - Amsterdam

Onze planning is vrij flexibel, we zijn ook niet van plan om vanuit BelgiŽ hotels, excursies, ... vast te leggen, maar eerder te kijken hoe alles ter plaatse verloopt. We denken eraan om onze tocht van Yogya naar Bromo-Iljen-ferry Bali te boeken met een tour vertrekkende vanuit Yogya.

Wat denken jullie als experten van deze planning? Te strak? Missen we must sees? Tips over tours, chauffeurs en dergelijke zijn altijd welkom! Het in onze bedoeling om vooral relaxed terug thuis te komen (vandaar de laatste dagen in zuid Bali). We staan zeker ook open voor minder toeristische zaken en willen ook wel wat avontuurlijke dingen doen (bv raften).

Ik ben zeer benieuwd naar jullie feedback! Hou jullie vooral niet in

groetjes
Kara

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Ik kan alleen maar zeggen jammer realtief erg veel tijd op Bali ten opzichte van Java. Als het echt alleen Java en Bali moet zijn dan zou ik tijdverdeling op zijnst omdraaien en ook eens nadenken over een week in bijvoorbeeld Toraja op Sulawesi of Flores.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Verder nog:

het is J akarta en Yog y akarta

En vanuit Munduk op een en dezelfde dag eerst naar Pra Besakih en een Gili-eiland? dat lijkt me vrijwel onmogelijk. En welke gili bedoel je? (gili zelf betekent klein eiland of atol)

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

sabar2
Gebruiker
User icon of sabar2
spacer line

Het is vnl een Bali-vakantie en wat "highlights" op Java
Waarschijnlijk uw eerste kennismaking met Indonesie.
Echter Bali is niet "het indonesie" mocht U dat willen zien,
volgende keer, dan zeker hier blijven rondhangen en info
opzoeken/navragen.
Voor deze vakantie zit uw planning VOL geniet er van.

Welcome to Indonesia Take it as it is or leave it if you don't like it

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

...
sorry, ik zit te mutsen

Kara w
Gebruiker
spacer line

Bedankt voor jullie feedback. Wat zouden jullie uit de Bali tocht schrappen en wat zouden jullie in Java bijsteken?

Sorry voor de onduidelijkheid over "Gili", we zouden graag naar Gili Trawangan gaan. De tocht Munduk - Pura Besakih - Gili, heb ik uit een prefab reisroute van een of andere organisatie genomen. Zij deden op die dag nog veel meer en eindigden zelfs in Lovina, daarom dat ik dacht dat het wel haalbaar zou zijn om in de voormiddag Pura Besakih te bezoeken en in de latere namiddag een boot te vinden naar Gili Trawangan (maar deze boten varen misschien enkel in de voormiddag -> moet ik nog checken).

We hadden eerst in gedachten om vanuit Jakarta naar Bogor - Bandung - Yogyakarta te reizen (na de landing nog door naar Bogor en dan eindigen in Yogyakarta op dag 5), maar we lazen op vele forums dat dit te "vol" zou zijn. Daarom dat wij besloten hadden om het vliegtuig te nemen... . Denken jullie dat we dit plan terug moeten invoeren ? Emoticon: Smile

sabar2
Gebruiker
User icon of sabar2
spacer line

Jakarta Yogyakarta lekker houden hoe het nu is.
Yogyakarta is het waard Emoticon: Yes!

Vwb de exacte boottijden, heeft Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.AM of Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.AEB een betere kijk
de terugreis idem dito dan gaat er wellicht een dagje Ubud af

Wellicht verstandig om 5 sept vast terug te gaan naar Jakarta

Kara w
Gebruiker
spacer line

Sabar2, bedoel je om toch onze oorspronkelijke planning waarbij we van Jakarta naar Yogyakarta reizen te nemen? Het begin zou er dan alsvolgt uit zien:

1 17/aug Amsterdam Vertrek 22u
2 18/aug Yakarta - Bogor (Aankomst 22u - taxi Bogor)
3 19/aug Bogor - Puncak Pass - Bandung
4 20/aug Bandung (Vulkaan Tangkuban Perahu, Warmwaterbron Sari Ater/Maribay
5 21/aug Bandung - Yokyakarta hele dag op de trein
Daarna volgt dat de route zoals eerst besproken, maar we zullen dan minder dagen in Bali spenderen.

Bedankt voor je tip over de boottijden, staat genoteerd. Ik ga dadelijk eens kijken.

We zullen inderdaad onze terugreis naar Jakarta op 5/9 behouden.

Heb jij ervaring (of iemand anders) met zo'n tour die vanuit Yokya vertrekt naar Bromo en Iljen?

Kara w
Gebruiker
spacer line

Oei sorry Ijen, ik ga duidelijk mijn Indonesisch nog moeten oefenen Emoticon: Yummie!

Lieve
Gebruiker
User icon of Lieve
spacer line

Hallo Kara. Ik zie nu net dat u er al een stukje Java heeft bijgenomen dus het volgende is misschien niet meer van toepassing, maar alla. Ik neem aan dat u de reis al geboekt heeft? Zo niet, zou een vlucht op Bali geen optie zijn? Of Brussel-Jakarta (Qatar)? Deze alternatieven kunnen u bijna een dag extra geven. Tevens zouden Singapore of Kuala Lumpur net zo goed de uitvalbasis kunnen zijn i.p.v. Jakarta, beide hebben directe vluchten naar Yogyakarta en zijn goed bereikbaar vanuit Bali.

Heel persoonlijk vind ik Bogor en Bandung niet zo interessant. Maar dat zullen weinigen hier met me eens zijn. Ik denk dat men het kan vergelijken met iemand die in Antwerpen woont en Kalmthout of Gent zou bezoeken. Als men het heeft over ontspannen (niet uitgaan), is een paar dagen Lombok een goed alternatief voor Balinese stranden.

Weet u wat ik enigszins curieus vind? Aan de ene kant is het een gestructureerde en qua planning uitgestippelde reis die ook redelijk 'traditioneel' is (van west naar oost, we doen alle bekende plaatsen aan), aan de andere kant doet u redelijk luchtig over hotels e.d. Vergeet niet dat het nog steeds een drukke vakantieperiode is en dat hotels nog wel eens vol kunnen zitten. Tevens kan het redelijk stressvol zijn ter plekke steeds iets te moeten regelen. Mijn punt is; als u heel avontuurlijk bent en u hebt een 'we zien wel attitude', prima. Maar het opgestelde schema en de voorbereiding doen me iets anders vermoeden. En dan zou ik wel hotels vooraf boeken.

Mulutmu harimaumu - A man is good for nothing until he is educated

Kara w
Gebruiker
spacer line

Hey Lieve! Onze vluchten zijn inderdaad de enige zaken die we al geboekt hebben Emoticon: Smile . We hadden de opties van andere vluchten, zoals jij aangeeft, ook bekeken, maar landen op Jakarta vanuit Amsterdam was veel voordeliger dan elke andere optie, geen idee waarom. Het scheelde ruim 400 EUR en vanuit BelgiŽ zelfs nog meer... . Onze vlucht was echt een koopje Emoticon: Very funny

Onze reis is inderdaad vrij traditioneel, omdat het ook onze eerste keer in IndonesiŽ (en zelfs AziŽ) is en we zeker wel de highlights gezien willen hebben. We zijn wel al op doorreis in Afrika, Amerika en Zuid Amerika geweest, maar ik denk dat dat geen referentie zal zijn Emoticon: Very funny . De reden dat we een plan hebben opgesteld is omdat we het voor ons vertrek wel eens willen zijn over de rode draad van onze reis Emoticon: Smile . We dachten geen hotels te boeken omdat we overal lazen dat in IndonesiŽ vervoer wel eens kan tegen zitten en dan verschuift heel je schema. Heb jij/ jullie een andere mening?

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Munduk-Besakih schat ik op zo'n 2 tot 3 uur (zeker als je af en toe ook nog wilt stoppen) maar dan wel met een gehuurde auto. Met het bezoek aan de tempel van Besakih ben je ook nog wel wat tijd kwijt.
Daarna moet je naar een plaats aan de kust bv Amed of Padangbai, om dan met een speed naar Gili Trawangan te gaan. Voorzover ik weet gaan die in de ochtend of hooguit de vroege middag.

Ik weet niet welk programma je van welke reisorganisatie bedoelt. Het is verklaarbaar als er gebruik wordt gemaakt van charters zowel auto's als boten. Als het met openbaar vervoer moet dan lijkt me dat overland onmogelijk, hooguit snelboten die aansluiten op een dan wel zeer krap en gehaast programma.

Over Jakarta zijn de meningen verdeeld. Ik vind het verschrikkelijk en kom er dan ook zo weinig mogelijk. Bandung zelf wat mij betreft idem het is er druk (hetzelfde als in Jakarta) en ondanks dat het op z0'n 600 meter ligt was het vroeger nog lekker koel maar door de luchtverontreiniging zeker niet meer. Jezelf verplaatsen in Bandung kan dan ook een crime zijn. De omgeving is wel mooi, maar toch zou ik dit deel inruilen voor een paar dagen langer in Oost Java bijvoorbeeld.

Meteen door naar Yogyakarta is nog niet zo gek maar waarom zou je niet een paar vluchten later nemen zodat een goede nachtrust hebt. Je komt aan de tijden te zien met Etihad of Emirates aan. Voordat je het vliegveld uit bent en in een hotel (vlakbij de luchthaven) is het al snel 24.00 uur en om 4 uur (mintens) moet je alweer naar de luchthaven toe. het alternatief is op het vliegveld blijven en vliegvelden (je moet ook naar een andere terminal) zijn daar allesbehalve geschikt voor. Sterker nog bij de terminal van Lion Air zul je buiten op een bankje moeten wachten.

Er zijn veel vluchten naar Yogyakarta, ook die rond het middaguur vertrekken.

Verder is het maar waar je voor kiest. Adviseren blijft moeilijk. Ik vind het zonde om driekwart aan Bali te besteden en maar een kwart aan Java. Maar misschien is dat precies wat jullie willen.

Ook wil ik nog kwijt dat reisorganisaties bijna allemaal de klassieke routes doen en veel van het model van de serie " Wie is de reisleider"? Er zijn genoeg kruispunten in Indonesie waar je linksaf kunt waar de reisorganisaties rechtsaf gaan. Je krijg dan een heel ander Indonesie te zien.

Pascal.F
Gebruiker
spacer line

Kara,
Wij gaan ook naar Yogja voor 5 dagen en doe het zo.
Yogja >> Surabaja met de vlieger en daar worden we opgepikt door Joost van dit forum zijn driver.
Bezoek Bromo en we worden we afgezet in Kalibaru voor 5 dagen
Kalibaru >> Banyuwagi doen we met trein voor een bezoek aan de Ijen.
Ferry op en door naar Pemuteran ( 1 uur afstand van Lovina en 3 van Ubud )
De trip met Joost kan ook bezoek aan Bromo en daarna de Ijen bezoeken maar dan vanuit Bondowoso en afzetten aan de Ferry

Mail hem eens het is een Nederlander en zeer betrouwbaar .

sabar2
Gebruiker
User icon of sabar2
spacer line

Kara ik bedoelde gewoon lekker naar Yogyakarta gaan.
Maar minder Bali en meer Java, wanneer je het plan nog wilt/kunt aanpassen
zou ik je wel aanraden.
Persoonlijk vind ik Bali een beetje het Lloret de Mar van Indonesie, te toeristisch.
Maar het ligt er maar aan waar je van houdt. en .. er zijn mooie stukjes Bali ook,
ligt er maar net aan welk stukje Bali je bezoekt.
Er zijn Bali-lovers en haters, maar da's ook zo voor Jakarta.
Je moet het zelf meemaken en dan je eigen oordeel geven.

Kara w
Gebruiker
spacer line

Alemaal heel hard bedankt voor jullie tips, geeft ons een nieuwe kijk op de planning! We houden jullie zeker op de hoogte.

Pascal, kan je mij het email adres van Joost bezorgen? Of mij ff laten weten hoe ik hem kan contacteren via het forum (forum noob Emoticon: Smile ).

Pascal.F
Gebruiker
spacer line

Kara,
Ik heb Joost gemaild.
Hij zal wel reageren .'.even geduld.

Groeten en laat maar iets horen

joost
Gebruiker
spacer line

Goede morgen Kara.

Ik ben momenteel in Indonesie en kijk niet dagelijks op deze site.
Pascal bedankt voor je mail.
Kara mijn emailadres is
bonnecaroEmail-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.zeelandnet.nl

Kara w
Gebruiker
spacer line

Joost is ondertussen gecontacteerd Emoticon: Smile bedankt voor de tip Emoticon: Smile .

We hebben de planning lichtjes aangepast. We zullen na het landen bij een gezin in Jakarta overnachten en daar een dagje blijven. Op dag 3 vliegen we naar Yogya om daar dan Borobodur, de stad, Prambanan te bezoeken, vervolgens vliegen we naar Surabaya om een tour naar Bromo en Iljen te doen (we tellen hier 3 dagen voor). Dan verblijven we enkele dagen in Lovina, vervolgens naar Ubud en dan hebben enkele dagen speling en ruimte voor te relaxen, eventueel nog naar Gili Islands, Zuid Bali ontdekken, ...

Bedankt voor jullie hulp! We kijken er al keiii hard naar uit en tellen de dagen af Emoticon: Very funny

lies1986
Gebruiker
spacer line

Dag Kara,

Ik las op het forum dat jullie ook Bromo en Ijen gaan bezoeken in augustus. Wij zijn van plan om op 22/08 eenvlucht van Yogja naar SUB te nemen en zouden dan naar Bromo willen reizen en nadien Ijen.

Is dat de periode die jullie er ook zullen zijn? Ik lees dat jullie het via een tour zullen doen en vroeg me af of er nog plaats is voor 2 personen (zo kunnen we de kosten delen)?

Alvast bedankt voor jullie reactie,
Liesbeth

Kara w
Gebruiker
spacer line

Dag Liesbeth

Lijkt ons een goed idee. Wij plannen om 22/8 savonds of 23/8 smorgens naar SUB te vliegen vanuit Yogya. We waren eventjes de prijzen aan het afwachten. Vervolgens op 23/8 onze tocht naar Bromo te starten, zodat we savonds in Bromo arriveren (eventueel met kleine tussenstopjes die de chauffeur ons kan aanraden). op 24/8 Bromo beklimmen en dan verder naar Ijen (eventueel weer met kleine tussenstopjes). Ik had gelezen dat er warmwaterbronnen zijn in Ijen, dus eventueel dachten we daar nog even naar toe te gaan indien er nog tijd is (heb gelezen dat het goed is om de spieren te ontspannen :p ). Op 25/8 de Ijen beklimmen (bleu fire is voor ons geen must), er zijn ook koffieplantages (Blawan) (beste koffie ter wereld zeggen ze Emoticon: Smile ) en daarna naar de ferry voor Bali.

Voor slaapplaatsen hebben we nog niet echt iets concreets. We dachten misschien aan Lava view in Bromo en Catimor Homestay.... .

Neem gerust contact op met ons! We zouden graag volgende week willen beslissen (de chauffeur wil ook graag rond dat tijdstip bevestiging).

Groetjes!
Kara

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Al accomodatie in Yogya? Zie https://www.airbnb.com/rooms/1609824
or http://kambojagh.blogspot.com/
Email: color_baliEmail-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.hotmail.com

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2018
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

69,280,633 pageviews Een website van indahnesia.com