Brommer huren?!

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
110 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Rage on tour
Gebruiker
spacer line

Is het een beetje veilig om in Indonesie een brommer te huren?
We weten dat de wegen niet overal goed zijn, maar hoe zit t nu echt? Bv waar wel en waar beter niet.
Of kunnen we bv op samosir eiland (of elders) een fiets huren?
Thnx

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

Op Samosir kan je brommer motorfiets huren.
Denk aan de rijbewijs .
Ik zie hordes toeristen met motorfietsen rijden, en ook wegcontrolles (verkeersfuik) van de verkeerspolitie.

bisa dicek of makemyday .

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Samosir is lekker rustig en veilig genoeg. Elders ligt eraan wat je met elders bedoelt.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Het feit blijft dat de motoren in IndonesiŽ 100 cc en meer zijn, niet de 49,9 cc zoals de brommers/scooters in Nederland.

Je hebt dus een internationaal motorrijbewijs nodig (ANWB), heb je een internationaal autorijbewijs, dan kan je vaak mazzel hebben dat ze je laten gaan.
Maar heb je een aanrijding dan ben je keihard de Sjaak, je hebt dan namelijk geen geldig motorrijbewijs.

Buiten de slechte staat van de wegen heb je ook te maken met links rijden en een totaal ander weggedrag als in Nederland, ben je daar niet aan gewend dan is het levensgevaarlijk.

Ik heb altijd motor in Nederland gereden, nu rij ik al jaren in IndonesiŽ en heb werkelijk alle aandacht nodig en kan geen moment verslappen, het rijgedrag in Nederland en IndonesiŽ is een wereld van verschil, ik druk me netjes uit Emoticon: Blush

Rage on tour
Gebruiker
spacer line

Met elders bedoel ik: Bali en Flores, sorry

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 20-07-2014 13:43 Rage on tour wrote:
Met elders bedoel ik: Bali en Flores, sorry
Bali? Ik weet dat heel veel toeristen dit doen, zolang het goedgaat. Zie ook postings hierboven.

Flores? Ligt eraan. Bijvoorbeeld om van Moni de Kelimutumeren te gaan bezoeken of vanuit Bajawa naar Bena, Bela of Gurusina zou ik nog wel aandurven maar de grote afstanden?

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Welk gebied dan ook, het verkeer blijft een chaos en wettelijk heb je een motorrijbewijs nodig om op een motor van meer dan 49.9 cc te rijden.
Doe er je voordeel mee.

Een bleekgezicht op een motor is in heel IndonesiŽ een geliefd slachtoffer bij Hermandad.
Geen internationaal motorrijbewijs is een welkome aanvulling op het salaris.
Op zich zelf geen probleem, hier en daar wat flappen uitdelen.
Maar wat als je een aanrijding hebt? met een rijbewijs heb je binnen een scheet en een zucht al 10 getuigen tegen die de bleekscheet als schuldige aanwijzen.
Laat staan als je dan ook geen geldig rijbewijs hebt.

salina
Gebruiker
User icon of salina
spacer line

Op Bali heb ik bijna nooit een bule zien rijden op de brommer.
Ze zaten meestal aan de kant van de weg met bebloede benen en schaafwonden.
Of stilstaand met pak polisi. Maar echt rijden? Weinig....

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Dan moeten er twee Bali's zijn Salina want op mijn netvlies staat toch heel wat anders, vooral in Kuta e.o.

salina
Gebruiker
User icon of salina
spacer line

Misschien reed ik er dan telkens toevallig als er weer 1 onderuit ging... Emoticon: Yes!

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Toch maar niet mee lachen Salina. Er zijn buitenlanders wie het lachen snel vergaan was zodra ze bij een ongeluk betrokken raakten.
Het is heel erg verleidelijk om met de wind in de haren op een matic op Bali rond te crossen. Ik heb zelf nooit gereden. Wel laten rijden met ojek of met kennissen. Zij zijn veel meer gewend aan het onvoorspelbare verkeer dan wij dat zijn.

Maar de originele vraag: op bepaalde plekken zou ik nog wel aandurven, maar op Bali geen haar op mijn hoofd en ook niet op de jalan raya van welk eiland dan ook.

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Het feit blijft dat je een internationaal motorrijbewijs moet hebben en met motor rijden bekend moet zijn.

30 jaar rijden in Nederland leverde mij ťťn keer asfalt zwemmen op door sporen in het asfalt die ik door regenwater niet zag.
In 6 jaar motorrijden in IndonesiŽ heb ik het genoegen mogen smaken 4 keer op mijn bek te gaan.
Twee keer door de weg, 4 weken geleden voor de laatste keer, en 2 keer door een idioot.

De eerste idioot werd het bos ingestuurd door kennissen ondanks de vele getuigen die hij ala minuut had.
De tweede idioot reed gewoon door.

Als je niet gewend bent in IndonesiŽ te rijden, kan er maar ťťn advies zijn "Niet doen"

salina
Gebruiker
User icon of salina
spacer line

Nee ik ben niet zo'n held hoor. Kon er ook niet om lachen en ik durf daar zeker niet te rijden op een brommer. Zelfs in de auto ben ik angstig. Alleen op Lombok zit ik redelijk ontspannen (achterin) een auto.

ardianto
Gebruiker
User icon of ardianto
spacer line

Als je aangereden WORDT, ja dat kan altijd natuurlijk, en zeker in IndonesiŽ. Maar eigen rijstijl speelt absoluut een rol. Ik huurde op Bali een een motor (matic), en rijd nooit harder dan 25-30 km per uur. Kan dat ding harder? Ja, dat ding kan ongetwijfeld nog vťťl harder. Maar dat betekent alleen een langere remweg op de vaak slechte wegen, en bij een schuiver staat je bek nog wat schever. En als je dan vervolgens in het verkeerde ziekenhuis of puskesmas terecht komt ben je aan de heidenen overgeleverd. Dus dan maar niet. Bovendien heb je als je zo langzaam als ik rijd meer tijd om te kijken en op andere weggebruikers te letten. En dus meestal tijdig te kunnen anticiperen.

Nogmaals, ja, je kunt ook aangereden worden, zonder dat het jouw fout is, maar al met al, ik vind het redelijk goed te doen.

Quiz: Noem 3 westerse landen waar Islam succesvol is geÔntegreerd. Oke, noem er eentje dan

Amed East Bali
Gebruiker
User icon of Amed East Bali
spacer line

Alleen huren en gebruiken als je beschikt over het juiste rijbewijs. Als je dat niet hebt, wordt je "geknipt en geschoren" in het geval van een ongeluk / aanrijding (ook als die overduidelijk NIET jouw schuld is).

Nooit ervan uitgaan dat de overige verkeersdeelnemers de regels kennen en ernaar zullen handelen.

If you have nothing to loose, you can risk everything

Lieve
Gebruiker
User icon of Lieve
spacer line

Zijn de internationale versies van alle motor- en brommerrijbewijzen uit Nederland geldig als SIM C? Of zit daar ook nog verschil in?

Mulutmu harimaumu - A man is good for nothing until he is educated

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Kom je met een brommerrijbewijs dan gaat de grap niet door Lieve, je moet een origineel motorrijbewijs tonen.

Anorak
Gebruiker
User icon of Anorak
spacer line

Om Malam, Lieve bedoelde brommer kiekeuh Emoticon: Wink

Where there is a will there will be relatives.

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 21-07-2014 02:08 Lieve wrote:
Zijn de internationale versies van alle motor- en brommerrijbewijzen uit Nederland geldig als SIM C? Of zit daar ook nog verschil in?

On 21-07-2014 06:06 Malam wrote:
Kom je met een brommerrijbewijs dan gaat de grap niet door Lieve, je moet een origineel motorrijbewijs tonen.
En daar zit Ďm nou net de knup. Veel toeristen weten dat niet en er wordt bij het huren van de brommer/motor bijna nooit naar gevraagd. Voor hen is een legitimatie het belangrijkst. De problemen beginnen pas bij aanhouding.

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

On 21-07-2014 07:02 Anorak wrote:
Om Malam, Lieve bedoelde brommer kiekeuh Emoticon: Wink

Weet ik Anorak, daarom schreef ik ook dat je alleen een internationaal motorrijbewijs kan krijgen als je ook daad werkelijk dat bewijs hebt en dat je het niet krijgt voor een brommer Emoticon: Blush

Mensen maken zoals Anne Mieke aangaf een vergissing, de motoren in IndonesiŽ (Speciaal de scooters) zien er hetzelfde uit als in Nederland, met dit verschil dat ze in Nederland 49,9 cc zijn (brommer) maar in IndonesiŽ 100, 113 en 125 cc (motor)

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

ik heb het geweten ben blij dat wij het hebben overleeft want daar zijn ze allemaal gek en je bent gewaarschuwd.
De wegen zijn slecht vooral op Java dus laat je eigen rijden...... Emoticon: Wink

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 21-07-2014 01:50 Amed East Bali wrote:
Alleen huren en gebruiken als je beschikt over het juiste rijbewijs. Als je dat niet hebt, wordt je "geknipt en geschoren" in het geval van een ongeluk / aanrijding (ook als die overduidelijk NIET jouw schuld is).

Nooit ervan uitgaan dat de overige verkeersdeelnemers de regels kennen en ernaar zullen handelen.
Ik heb reeds 2x een medelander mogen opzoeken in de gevangenis: beiden met 3 maanden gevangenisstraf. Oorzaak: betrokken (ik zeg niet: veroorzaakt) bij een verkeersongeval met slachtoffers en niet in bezit van de juiste rijbewijzen. En na het uitzitten van de gevangenisstraf kwam het gedonder met de immigratie. Bij ťťn kwamen er nog eens een paar weken cachot bij.
Tel uit je winst.

Ik rijd hier zelf wel maar verblijf hier dan ook al jaren. En dan nog - net als Malam - bij tijd en wijle onderuit. Niet zelf verzoorzaakt, daar zorgt een ander wel voor.
Voor degenen die hier voor de 1e maal komen: don't do it wil je je eigen vakantie niet verknallen. Het risico is te groot.

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

SIM C is voor tweewieler met snelheid boven de 40 km .
Als ik met snorfiets rijd (begrensd tot 25 0f 30 km ) , kan ik zonder SIM C rijden ?
Kent Indonesia dat ook ?

Heb op dit moment een AM bromfiets gratis gekregen op mijn B-E rijbewijs.(tig jaren geleden ingeruild met rebewes A uit Bandung)

bisa dicek of makemyday .

salina
Gebruiker
User icon of salina
spacer line

Een Indonesier vertelde me laatst dat je alleen in Bali een internationaal rijbewijs nodig hebt om auto te rijden maar dat op Java je gewone Hollandse rijbewijs genoeg is.
Ik vind dat vreemd. Weten jullie of ik die moet veranderen in Internationaal?

songo
Gebruiker
spacer line

Op 21-07-2014 12:21 schreef salina:
Een Indonesier vertelde me laatst dat je alleen in Bali een internationaal rijbewijs nodig hebt om auto te rijden maar dat op Java je gewone Hollandse rijbewijs genoeg is.
Ik vind dat vreemd. Weten jullie of ik die moet veranderen in Internationaal?

Laat u niets wijsmaken! U heeft gewoon een Internationaal rijbewijs nodig en neem aub de antwoorden van Malam en Yogja-Bali serieus. Op Java is het verkeer vele malen drukker dan op Bali.

tujuan sama jalan yang lain aja

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

85,215,943 pageviews Een website van indahnesia.com